Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Waar ik ook over nadacht. Ik heb heel vaak gehad dat ik aan de rechterkant van de MainStage stond en er dan een mensen stroom was naar de tent stage. Deze stroom van mensen heb je nu niet meer.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Benieuwd hoe dat zit qua geluid van tent en IBA tegelijk..
Je zou zeggen dat ze daar over nagedacht hebben... tent isoleert enigszins en ze zullen de podia met de rug naar elkaar toe zetten lijkt mij.
Wat mij vooral opvalt met deze indeling en kijkend naar het tijdschema is dat er geen minuut tussen de optredens zit op South en IBA. Dat betekent dus dat er geen enkele artiest ook maar iets kan uitlopen. Dat zou imo nog wel eens een "probleempje" kunnen zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.025
8.664
Dus minder beweging van bezoekers.

Is dat niet net een nadeel? Je wilt als festival natuurlijk wel dat er veel beweging is op het veld, anders heb je zo’n veld waarop iedereen op 1 blijft zitten de hele dag.

Op RW proberen ze dat wat op te lossen door meerdere apero’s, die North West Walls area en natuurlijk die Slope in het leven te roepen. Hoe meer beweging, hoe prettiger het aanvoelt voor de bezoeker niet?
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
dat is toch altijd zo geweest of bedoel je omdat IBA en South nu tegen over elkaar staan dat je daar denkt last te van hebben?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Nog iets. Komt er 1 grote geluidstoren die beide podia dekt? Ben wel benieuwd nu, ik vind het op papier niet zo denderend uitzien namelijk.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
dat is toch altijd zo geweest of bedoel je omdat IBA en South nu tegen over elkaar staan dat je daar denkt last te van hebben?
ja qua geluid. IBA moet echt stoppen anders kan South niet zn ding doen zonder de "ruis" van IBA. Toen IBA nog met z'n rug naar South stond hadden ze daar wat meer vrijheid in...
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
ja qua geluid. IBA moet echt stoppen anders kan South niet zn ding doen zonder de "ruis" van IBA. Toen IBA nog met z'n rug naar South stond hadden ze daar wat meer vrijheid in...
Ga me er verder niet al te druk over maken.... Heb er vooral heel veel zin ! elk berichtje dat nu komt geeft me alleen nog maar meer zin.

Kan ik al gaan inpakken!?
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop en Royke

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Laatste kritische noot dan: dat gedeelte waar IBA nu staat ligt hoger dan het gedeelte waar het publiek komt te staan. Niet echt heel handig lijkt me. Maargoed we gaan het zien! Nog 50 dagen!
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Na elke MainStage act is er een optreden in de tent en IBA stage en soms nog stage 4.

Mensen gaan zich dus nu veel beter verdelen. En sommig mensen die in het midden zitten van het veld blijven zo zitten omdat ze van de andere kant het optreden op de IBA stage kunnen bekijken.
Ik weet niet hoeveel mensen de tocht naar de grote tent nog zullen gaan maken nu. Ik ben er ongetwijfeld te vinden met Frank Carter, Inhaler en Interpol, maar voor de wat kleinere artiesten kan dit wel eens een hele lege tent opleveren zo. Terwijl het met de tent naast de mainstage veel toegankelijker was om daar even heen te lopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Doom010

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
denk dat we het sowieso pas echt mee maken als het er staat hoe het is en of het een verbetering is. maar het geeft mogelijkheden zoals Volbeat en 21P op noord en moeilijkheden zoals mogelijke ruis
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.592
11.214
Ik weet niet hoeveel mensen de tocht naar de grote tent nog zullen gaan maken nu. Ik ben er ongetwijfeld te vinden met Frank Carter, Inhaler en Interpol, maar voor de wat kleinere artiesten kan dit wel eens een hele lege tent opleveren zo. Terwijl het met de tent naast de mainstage veel toegankelijker was om daar even heen te lopen.
Is men al te lui geworden om eventjes honderd meter te lopen?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Is men al te lui geworden om eventjes honderd meter te lopen?
Precies dit….ik weet dat iemand van het management van Pinkpop ook werkzaam is bij andere grote Nederlandse festivals. Dus ik denk dat zij er wat beter over hebben nagedacht dan ons.

anyway ik kan niet wachten!
 

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
Ik denk dat mensen die al 10,20 jaar naar Pinkpop gaan het echt heel erg wennen zal zijn. Veld tussen South en IBA lijkt nu gewoon kleiner. South ook naar voren gehaald zo te zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Het omdraaien van Noord, heeft wel het voordeel dat er veel meer mensen het podium van Noord kunnen zien.
Soms, bij de wat meer populaire acts, was het terrein gewoon eigenlijk net te krap aan.
(plus, ik heb het idee dat het terrein daar zo danige glooiing heeft, dat steeds verder je juist steeds minder kon zien)
Noord komt nu ook verhoogd te staan, aan de positie op de baan te zien, dat gaat volgens mij heel goed zicht opleveren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken