Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Vind dat hier vaak wel heel veel aandacht naartoe gaat soms haha. Lekker boeien wie de papa van een bandlid is.
Ik geef het alleen aan voordat mensen zeggen “Ja logisch dat er U2 invloeden zijn want het is de zoon van Bono”.

Maar ik vind dat er ook teveel aandacht naar gaat. De band zelf wilt ook niet het bandje worden als “papa van” . Dit gebeurt helaas wel.

Ondertussen besef ik me dat Pinkpop nu zo dichtbij is….

Door Corona ben ik op een gegeven moment gestopt met aftellen maar nu is het zo dichtbij! Wow!
De kriebels beginnen nu wel echt te komen…
nog 50 dagen,
morgen over 7 weken

bijna bijna bijna ! ! !
dan is het hek open, kaartje gescand, de eerste stappen terug op het heilige gras!

maar denk niet dat er een toekomstige headliner voor 2028 op het programma staat bij de kleine bands

Dit is een persoonlijke mening en favoriet…

Maar ik zou Inhaler echt gaan bekijken! Wat een top band!

Tegelijkertijd met Zara Larsson....... Een goede reden om Inhaler te gaan zien :LOL:.
Hoewel mijn dochter van 15 het hier niet mee eens zal zijn.

Tegelijkertijd met Zara Larsson....... Een goede reden om Inhaler te gaan zien :LOL:.
Hoewel mijn dochter van 15 het hier niet mee eens zal zijn.
Hang Youth, een goede reden om zowel Zara Larsson áls Inhaler over te slaan ;).

Ik zie overigens verder niet echt headliners van de toekomst in de onderste regionen geplaatst. Had Nothing but Thieves in het verleden nog wel die kant op zien gaan, maar dat is niet gebeurd.

maar denk niet dat er een toekomstige headliner voor 2028 op het programma staat bij de kleine bands
dat heb ik eigenlijk alleen bij Royal Blood, Greta van Fleet, Maneskin en Nothning But Thieves, dat dat eventueel toekomstige headliners zijn.
(al lijken Royal Blood en Nothing But Thieves hun momentum gehad te hebben)
(Nightwish, Volbeat en TOP staan nog wel al op festivals als headliners al)

In NL-acts zie ik nog wel (a la De Staat) wat-NL headliners voor 'andere' festivals (Pinkpop zie ik niet zo snel NL headliners zetten).
Danny Vera, Froukje, Son Mieux, zie ik nog wel wat sprongen kunnen maken, maar of die zo ver gaan komen, da's nog de vraag.

Je weet het nooit zeker, volgens mij stond Ed Seeran in 2014 op stage 4 als ik me niet vergis. Voor dit jaar zie ik JC Steward dan in de toekomst weer niet dezelfde stappen maken als hem. Ok, Sheeran is gewoon een retegoeie singer-songwriter maar je moet wel de mazzel hebben dat je ook groot wordt opgepikt. Ik had ook van Tom Walker eigenlijk nog wel meer verwacht na 2018.

• Leuk
Waarderingen: Doom010
Hang Youth, een goede reden om zowel Zara Larsson áls Inhaler over te slaan ;).

Ik zie overigens verder niet echt headliners van de toekomst in de onderste regionen geplaatst. Had Nothing but Thieves in het verleden nog wel die kant op zien gaan, maar dat is niet gebeurd.
Ik kan de muziek en teksten van Hang Youth inderdaad nog het meest waarderen. Ik lees alleen overal dat ze live niet zo heel goed zijn.

Zelf denk ik dat een KennyHoopla en Sea Girls nog wel hoge ogen zal gaan gooien.
De eerste wordt in de VS behoorlijk gepushed en Sea Girls is een bandje als Nothing But Thieves 4 / 5 jaar geleden.
IMO zit hier een hoop potentie in om groot te worden. Hoewel je voor headliner ook de nodige dosis geluk nodig hebt.

Ik denk dat Covid de groei van bands als Royal Blood en NBT heeft doen stagneren.

• Leuk
Waarderingen: mart1234
Je weet het nooit zeker, volgens mij stond Ed Seeran in 2014 op stage 4 als ik me niet vergis. Voor dit jaar zie ik JC Steward dan in de toekomst weer niet dezelfde stappen maken als hem. Ok, Sheeran is gewoon een retegoeie singer-songwriter maar je moet wel de mazzel hebben dat je ook groot wordt opgepikt. Ik had ook van Tom Walker eigenlijk nog wel meer verwacht na 2018.
zeker waar je hoeft maar een album te hebben die je zo doorlaat breken tot een hoge spot

Dan gooi ik even Turnstile erin. Een van de meest vernieuwende hardcore/punk bands die zowel waardering krijgt bij de die-hards als het bredere rockpubliek. Headliner zal wat teveel gevraagd zijn maar naar een status zoals Rise Against kunnen ze zeker doorgroeien. Dus geniet er nog even van zo vroeg op de dag!

degene die het meest in eigen hand heeft om headliner te worden in de komende jaren zijn toch maneskin want die hebben de hype/momentum nu en als ze er wat mee doen dan kan dat zomaar gebeuren. maar het kan ook net zo goed dat ze over 5 jaar ergens midden op de dag op noord staan als de band die ooit eurovisie song festival heeft gewonnen en toen groot was

degene die het meest in eigen hand heeft om headliner te worden in de komende jaren zijn toch maneskin want die hebben de hype/momentum nu en als ze er wat mee doen dan kan dat zomaar gebeuren. maar het kan ook net zo goed dat ze over 5 jaar ergens midden op de dag op noord staan als de band die ooit eurovisie song festival heeft gewonnen en toen groot was
Hier werd eens de vergelijking gemaakt met The Darkness circa 2004, die toen ineens heel hard ontplofte en hier en daar zelfs grote majors mocht subben(!). Qua stijl ook een beetje vergelijkbaar. Nu is dat een Verstrock bandje, en niet eens een headliner daar. Maar goed, een glazen bol heeft niemand.

Wacht, Nothing But Thieves hun momentum gehad? Die hebben afgelopen weken voor +20.000 (!) mensen in ons landje. Ik zie in hen ook geen headliner en vond hun show in de Ziggodome ook wat braaf (vaak wel wat een headliner voor Pinkpop is). Internationaal valt het inderdaad nog wat tegen met nog geen grote arenashows (max 5/6.000). Enige act die ik zie doorgroeien tot headliner is Twenty One Pilots, en die zijn eigenlijk al headliner (behalve op Pinkpop). Verder is Sam Fender een hele goede kandidaat, al staat die niet op Pinkpop (helaas).

in Sam Fender zie ik er ook wel een maar ja ben ook niet echt objectief vond hem al vanaf play god ( eerste nummer) geweldig en volgende week ga ik zeker genieten

Ed Sheeran stond toch al op de mainstage, volgens mij nog voor Editors en Arctic Monkeys die afsloten

Users who are viewing this thread