Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
1e naam voor 2023 is al bekend: Madoux. Winnaar van de belofte bij de Limburgse popprijzen
Klopt, misschien toch tijd voor een topic (nee ik wacht nog even tot na Pinkpop 2022)

Vanavond tijdens de officiële (her)opening van @poppodiumNIEUWENOR in Heerlen werden de Limburgse Popprijzen uitgereikt.

@popinlimburg, de organisatie, had een grote verrassing voor de winnaar in de categorie ‘De Belofte’. Naast het winnen van deze prijs, mag singer-songwriter Lotte Slangen met haar alt-pop band MADOUX Pinkpop openen in 2023! Een plekje dat geheel op eigen kracht en terecht verkregen is!

@madouxmusic gefeliciteerd en tot volgend jaar juni in landgraaf!

Meer over de Limburgse popprijzen op www.limburgsepopprijs.nl.

#pinkpop #pp22 #pp23

FB_IMG_1651253910460.jpg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Joh, zal toch niet dat we komende tijd (ook) al headliners voor 2023 gaan zien voor de 2023 festivals??? ?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.596
11.214
btw, vrijdag 16, zaterdag 17 en zondag 18 juni 2023... ?
Begrijp ik uit de felicitatie van Tirsa?

Wat zegt ze nou?


Nee, geintje. Zijn ze daar allemaal nog niet op de hoogte dat de winnaar van die wedstrijd sinds een paar jaar Pinkpop sowieso mag openen of...?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Wat zegt ze nou?


Nee, geintje. Zijn ze daar allemaal nog niet op de hoogte dat de winnaar van die wedstrijd sinds een paar jaar Pinkpop sowieso mag openen of...?
Nou, het was voorheen, de winnaar van Limburgse talentenjacht Nu of Nooit.
Die talentenjacht is niet meer.
Dit is een prijs die uitgereikt wordt door een professionele Limburgse jury uit de muziekindustrie.
Waarbij ik nu begrijp dat de winnaar van de categorie "Belofte" vanaf nu dus de Pinkpop opener gaat worden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.596
11.214
Nou, het was voorheen, de winnaar van Limburgse talentenjacht Nu of Nooit.
Die talentenjacht is niet meer.
Dit is een prijs die uitgereikt wordt door een professionele Limburgse jury uit de muziekindustrie.
Waarbij ik nu begrijp dat de winnaar van de categorie "Belofte" vanaf nu dus de Pinkpop opener gaat worden.
Oh, dacht dat dat juist wel duidelijk was, maar blijkbaar had ik zelf alleen dat bruggetje gemaakt :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
De reactie van Pinkpop

https://www.pinkpop.nl/2022/madoux-op-pinkpop-2023/

Tijdens de uitreiking van de Limburgse Popprijzen vanavond, tijdens de opening van de Nieuwe Nor in Heerlen, had de organisatie van Pop In Limburg een grote verrassing voor de winnaar in de categorie ‘De Belofte’. Lotte Slangen en haar alt-pop band MADOUX mogen Pinkpop in 2023 openen!

De Limburgse Popprijzen werden dit jaar voor de derde keer uitgereikt aan artiesten, ondernemers en/of organisaties die, in 2021, de meest significante bijdrage hebben geleverd aan de Limburgse popmuzieksector. Met de categorie ‘De Belofte’ wil Pop In Limburg investeren in de groei van een artiest of act, zodat deze zich verder kan ontwikkelen binnen de popwereld. In deze categorie is MADOUX verkozen tot winnaar.

Singer-songwriter Lotte Slangen maakt met haar band MADOUX ‘Dark and Dreamy Alt-Pop’. In 2021 releaste ze haar eerste single ‘runner’. Datzelfde jaar presenteerde MADOUX hun debuut EP ‘Leave Me Behind’ en bracht 4 singles uit.

Traditiegetrouw mocht de winnaar van de wedstrijd ‘Nu of Nooit’ ’s Pinkpop openen. In 2019 is Pop in Limburg na ruim 25 jaar gestopt met het organiseren van deze provinciale popwedstrijd. Pinkpop vindt het nog steeds belangrijk om te blijven investeren in de Limburgse popsector en in de muzikale toekomst van de provincie. Daarom krijgt vanaf nu de winnaar van de Limburgse Popprijs een plek op het Pinkpop podium.

MADOUX’s openingsplek op Pinkpop is dus geheel op eigen kracht bemachtigd en niet door middel van een popwedstrijd. Het is vrij uniek in Nederland dat een lokale popprijs een plek kan opleveren op zo’n groot internationaal bekend podium.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Munten Pinkpop 2022 worden meer dan 3 euro

https://www.1limburg.nl/biertje-duurder-bij-pinkpop-meer-dan-drie-euro

Biertje duurder bij Pinkpop: 'Meer dan drie euro'

Ook Pinkpop worstelt met de inflatie en de verder stijgende prijzen. Daarom ziet het festival zich genoodzaakt de consumptieprijzen te verhogen. Een consumptiebon kost in juni meer dan 3 euro.

"We zijn nog een beetje aan het rekenen, maar het wordt sowieso meer dan 3 euro", zegt Niek Murray namens de organisatie. Bij de laatste editie in 2019 kostte een bonnetje nog 2,80 euro. Maar omdat de kosten steeds hoger worden, is een stijging onvermijdelijk.

 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
extra bommetje... Pinkpop spam

Ook de prijs voor een dagticket steeg deze editie, van 110 naar 120 euro. Maar heel veel mensen hebben nog de oude prijs betaalt omdat tickets uit 2019 nog geldig zijn. "Achteraf hadden we misschien wel 40 of 50 euro moeten stijgen, afgaande op datgene wat de laatste maanden gebeurt in de wereld," zegt Murray. Een weekendticket kost 245 euro, maar die zijn voor dit jaar allemaal uitverkocht. Ook de vrijdagkaarten zijn allemaal weg, waardoor alleen tickets voor de zaterdag en de zondag nog beschikbaar zijn, al verwacht Murray dat ook die straks uitverkocht zijn. "Wat dat betreft hebben we gelukkig niets te klagen."
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Toch een hele puzzel, maar globaal gaat dit het spoorboekje van mij en m'n vrouw worden. Vrijdag: Elle Hollis, Ten Times A Million, kwartiertje Floor Jansen, JC Stewart, Danny Vera (voorvak! 20 jaar geleden zat hij een gitaar uit te proberen bij Jac Zwier gitaarbouw in Vlissingen toen ik daar moest zijn voor mijn werk. Ik ben dat moment nooit meer vergeten, en nu mainstage op Pinkpop... machtig mooi), Smash into Pieces, Nightwish, Greta van Fleet, Twenty One Pilots, Nothig but Thieves, Metallica. Zaterdag: Son Mieux of Nona daar zijn we nog niet uit, Ramkot, Frank Carter & the Rattlesnakes, Crowded House, Saint PHNX, Kaleo, Deftones, The Last Internationale, Royal Blood, Pearl Jam. Zondag: Navarone vooraan!(toch grappig dat ik hun naam noemde en er daarna 5 pagina's over hun gevuld werden door de forumleden met een aankondiging door Pinkpop tijdens die discussie, ze lezen inderdaad mee?), Dead Poet Society, Ziggy Marley, Inhaler, Nile Rodgers of Sea Girls dat zien we ter plekke wel, Volbeat, Imagine Dragons. Ach, in de basis maakt het voor mij ook eigenlijk niet heel veel uit, als ik maar een beker bier tot mijn beschikking heb en er on stage iemand met een gitaar in z'n klauwen staat die er goed mee overweg kan. Kortom een druk weekeind. Nog 7 weken en 58 minuten voordat Metallica begint????
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Landgraver

Support act
13 apr 2021
942
446
Munten Pinkpop 2022 worden meer dan 3 euro

https://www.1limburg.nl/biertje-duurder-bij-pinkpop-meer-dan-drie-euro

Biertje duurder bij Pinkpop: 'Meer dan drie euro'

Ook Pinkpop worstelt met de inflatie en de verder stijgende prijzen. Daarom ziet het festival zich genoodzaakt de consumptieprijzen te verhogen. Een consumptiebon kost in juni meer dan 3 euro.

"We zijn nog een beetje aan het rekenen, maar het wordt sowieso meer dan 3 euro", zegt Niek Murray namens de organisatie. Bij de laatste editie in 2019 kostte een bonnetje nog 2,80 euro. Maar omdat de kosten steeds hoger worden, is een stijging onvermijdelijk.

Niet leuk.Dat was wel te verwachtten, aan de andere kant 2 jaar de cateringkas niet hoeven te gebruiken dus die is goed gevuld. Zal er geen Brand minder om drinken.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Zie hier het krantenartikel wat vandaag in De Limburger stond. Er wordt inderdaad ook ingehaakt op het bewind van Jan.
Interessant om dit soort artikelen te lezen. De stempel van Jan drukte toch wel behoorlijk zwaar op het beleid. Respect voor wat Jan opgebouwd heeft natuurlijk, maar het werd hoog tijd dat hij met pensioen ging. Toch wel opvallend dat, zodra Jan weg is, de boel meteen op de schop gaat. Mijn vriendin en ik hebben bijvoorbeeld een Glamping ticket. Daar is gewoon behoefte aan. Extra geldstromen. Zo werkt het gewoon tegenwoordig. Dat 'oude romantische' idee van bandje, biertje, tentje, en that's its, dat is voor festivals van dit formaat wel voorbij. Beetje gechargeerd gezegd natuurlijk.
Daarnaast denk ik dat één route richting de tent prima kan. Daar staan toch de kleinere acts. De tent heeft minder capaciteit. De silent disco zal ook wel niet extreme hordes mensen trekken. Moet prima kunnen.

Ik kan niet wachten om, na 2012, mijn tweede Pinkpop te beleven dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Interessant om dit soort artikelen te lezen. De stempel van Jan drukte toch wel behoorlijk zwaar op het beleid. Respect voor wat Jan opgebouwd heeft natuurlijk, maar het werd hoog tijd dat hij met pensioen ging. Toch wel opvallend dat, zodra Jan weg is, de boel meteen op de schop gaat. Mijn vriendin en ik hebben bijvoorbeeld een Glamping ticket. Daar is gewoon behoefte aan. Extra geldstromen. Zo werkt het gewoon tegenwoordig. Dat 'oude romantische' idee van bandje, biertje, tentje, en that's its, dat is voor festivals van dit formaat wel voorbij. Beetje gechargeerd gezegd natuurlijk.
Daarnaast denk ik dat één route richting de tent prima kan. Daar staan toch de kleinere acts. De tent heeft minder capaciteit. De silent disco zal ook wel niet extreme hordes mensen trekken. Moet prima kunnen.

Ik kan niet wachten om, na 2012, mijn tweede Pinkpop te beleven dit jaar.
Mwah... Ik kan nog best genieten van het oude romantische bandje, biertje, tentje (en niet persé in die volgorde).

Maar snap de behoefte aan het hele glamping gebeuren ook wel hoor....

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar pinkpop nieuwe stijl.
Verwacht wel 3,25 euro per munt of 3 voor 10 euro
Ik denk zelf €3,20. Is maar 5 cent maar had begrepen dat Paaspop ook die prijs hanteerde. 3 voor €10 zie ik niet gebeuren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken