Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Tja onder die prijsstijgingen kom je toch niet uit. Het scheelt dat veel bezoekers al 2 jaar geleden hun ticket hebben betaald dus het zal nog niet zo duur aanvoelen ;)

vorige week vrijdag bij twod in ziggodome was het maarliefst €5,25 voor een klein biertje, dat zijn prijzen die kan je naar mijn mening niet meer geloofwaardig verantwoorden. Maar ondaks de prijs heeft het me er niet toe besluiten om minder te drinken. Dus schijbaar gaan we hier gewoon in mee. (€5,25 klein €6,75 groot)

Munten Pinkpop 2022 worden meer dan 3 euro

https://www.1limburg.nl/biertje-duurder-bij-pinkpop-meer-dan-drie-euro

Biertje duurder bij Pinkpop: 'Meer dan drie euro'

Ook Pinkpop worstelt met de inflatie en de verder stijgende prijzen. Daarom ziet het festival zich genoodzaakt de consumptieprijzen te verhogen. Een consumptiebon kost in juni meer dan 3 euro.

"We zijn nog een beetje aan het rekenen, maar het wordt sowieso meer dan 3 euro", zegt Niek Murray namens de organisatie. Bij de laatste editie in 2019 kostte een bonnetje nog 2,80 euro. Maar omdat de kosten steeds hoger worden, is een stijging onvermijdelijk.

En wat kost dat in voorverkoop?

Mwah... Ik kan nog best genieten van het oude romantische bandje, biertje, tentje (en niet persé in die volgorde).

Maar snap de behoefte aan het hele glamping gebeuren ook wel hoor....

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar pinkpop nieuwe stijl.

Ik denk zelf €3,20. Is maar 5 cent maar had begrepen dat Paaspop ook die prijs hanteerde. 3 voor €10 zie ik niet gebeuren.
ik kan ook nog best genieten van het oude romantische bandje, biertje, tentje (en niet persé in die volgorde). ;)

Munten tussen de 3,10 a 3,25 gok ik wel ja
Beetje valse hoop dat het op de 3,- grens zou blijven hangen.

De tijd dat een weekend kaart 95 euro was en de papieren bonnetjes 1,50 is inmiddels lang geleden...

Gezien de inflatie, kijk ik niet gek op van dure munten. Maar hoop toch stiekem dat het niet erg ver boven de 3,- grens zit.

3 voor 10 verwacht ik niet, dat zou een interpretatie van Jan kunnen zijn aan de bemenste bonnenkassa. Maar bij een digitale munten kassa, nee... Verwacht ik zo'n prijs niet.

• Leuk
Waarderingen: rednasnamsob
ben wel heel benieuwd hoe druk dat stuk bij de tent gaat worden.
denk toch dat het voor een heleboel mensen te ver lopen is.

ben wel heel benieuwd hoe druk dat stuk bij de tent gaat worden.
denk toch dat het voor een heleboel mensen te ver lopen is.
te ver lopen? Mensen liepen toch ook naar Noord?

Ik denk dat het wel een succes zal zijn, de tent daar, de silent disco en de zitplekken.
Ik ben meer benieuwd naar de ruimte op het veld en voor het Noord podium

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
Wat een onzin. Als je een band wilt zien loop je toch gewoon naar de tent?
Inderdaad mensen kunnen ook zoeken naar dingen om te zeuren.

Ooit al eens op Glastonbury geweest of Tomorrowland? Dan moet je pas lopen!

Ik denk dat de nieuwe indeling gewoon prima is en voor vernieuwing en meer rustige plekjes zorgt.

Als je een artiest echt graag wilt zien kun je best wel even een stukje naar de tent lopen. Overigens is het van de main naar de tent nu minder ver dan vroeger van de tent naar IBA ?

Er zijn veel veranderingen bekend geworden afgelopen tijd over Pinkpop...
Even een resumé van wat we nu eigenlijk allemaal hebben over Pinkpop:

- Jan Smeets stopt na vijftig edities als directeur van Pinkpop. Niek Murray volgt hem op samen met Sierk Janssen en Tirsa Creusen.
- lineup en blokkenschema 2022 is compleet
- hoofdpodium/Mainstage heet South-stage.
- Stage 4 niet meer in tent, wordt open air en herindeling van Stage 4 terrein.
- roze tent verplaatst naar positie Noord podium.
- Noord podium ofwel IBA Parkstad Stage draait om en komt op voormalige positie tussen Brand terras en Pinkpop-letters, zo spelen om en om Noord en South naar elkaar toe op het hoofdveld van Megaland.
- 'Brand-krat' wordt paviljoen en verschuift met het Brand Bier Terras op de oude positie van de tent naast South Stage.
- Garden of Love komt te vervallen.
- Noord terrein meer zitplekken en schaduw plekken.
- Noord terrein komt ook Silent Disco.
- Wijnbar verschuift naast de Silent Disco, ongeveer waar de KPN stand was.
- Waar de Amnesty stand / KPN stand was geen doorgang meer naar Noord terrein, om plaats te maken voor meer backstage gedeelte voor Tent en Noord stages.
- Amnesty stand en KPN oplaadservice verschuiven naar voormalige positie van de Wijn Bar.
- er komen meer barren!
- er komen meer toiletten!
- de trappen van Megaland is een helling geworden.
- Aan de lange zijde komt het Wilhelmina Sky Deck voor de gasten met "VIP beleving".
- munten gaan van 2,80 naar over de 3 euro grens.
- weekend kaarten en vrijdag kaarten zijn uitverkocht.
- Niek Murray verwacht dat komende weken ook de dagkaarten voor zaterdag en zondag uitverkocht gaan raken.
- aantal bezoekers per dag blijft 70.000
- Pinkpop/Mojo onderzoekt de mogelijkheden van de bekers. Voorlopig te verwachten dat er PLA recycle bekers gebruikt gaan worden, zoals in 2019 al gebruikt werden.
- In overleg met Pinkpop en festivalorganisator MOJO is besloten dat het Landgraafse festival blijft investeren in de lokale popsector. Daardoor krijgt de winnaar van de Limburgse Popprijs in categorie "De Belofte" ook een plek op het Megalandterrein als opener van aankomende edities.
- De band MADOUX heeft vrijdagavond de Limburgse Popprijs categorie "De Belofte" in de wacht gesleept. Met deze prijs is MADOUX de openingsact van Pinkpop 2023.
- Pinkpop 2023 start op vrijdag 16 juni 2023.
- voor wie de gekochte tickets van Pinkpop 2020/2021 heeft behouden, behoud het voorrecht om voor de editie van Pinkpop 2023, 2024 en 2025 deel te nemen aan een voorverkoop.
- vouchers Pinkpop 2020/2021 : Het tickettegoed is geldig tot 24 maanden na uitgifte en is bruikbaar bij de aanschaf van ticket(s) voor Pinkpop 2022 of 2023. Mocht je dit tickettegoed na 24 maanden toch niet (geheel) gebruikt hebben, dan krijg je het restant automatisch teruggestort.

ben ik nog iets vergeten?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en T. Roses
Via ticketmaster zijn de parkeerkaarten voor Mondo Verde uitverkocht. Kun je nog wel ‘aan de deur’ kaarten kopen hiervoor?

Er zijn veel veranderingen bekend geworden afgelopen tijd over Pinkpop...
Even een resumé van wat we nu eigenlijk allemaal hebben over Pinkpop:

- Jan Smeets stopt na vijftig edities als directeur van Pinkpop. Niek Murray volgt hem op samen met Sierk Janssen en Tirsa Creusen.
- lineup en blokkenschema 2022 is compleet
- hoofdpodium/Mainstage heet South-stage.
- Stage 4 niet meer in tent, wordt open air en herindeling van Stage 4 terrein.
- roze tent verplaatst naar positie Noord podium.
- Noord podium ofwel IBA Parkstad Stage draait om en komt op voormalige positie tussen Brand terras en Pinkpop-letters, zo spelen om en om Noord en South naar elkaar toe op het hoofdveld van Megaland.
- 'Brand-krat' wordt paviljoen en verschuift met het Brand Bier Terras op de oude positie van de tent naast South Stage.
- Garden of Love komt te vervallen.
- Noord terrein meer zitplekken en schaduw plekken.
- Noord terrein komt ook Silent Disco.
- Wijnbar verschuift naast de Silent Disco, ongeveer waar de KPN stand was.
- Waar de Amnesty stand / KPN stand was geen doorgang meer naar Noord terrein, om plaats te maken voor meer backstage gedeelte voor Tent en Noord stages.
- Amnesty stand en KPN oplaadservice verschuiven naar voormalige positie van de Wijn Bar.
- er komen meer barren!
- er komen meer toiletten!
- de trappen van Megaland is een helling geworden.
- Aan de lange zijde komt het Wilhelmina Sky Deck voor de gasten met "VIP beleving".
- munten gaan van 2,80 naar over de 3 euro grens.
- weekend kaarten en vrijdag kaarten zijn uitverkocht.
- Niek Murray verwacht dat komende weken ook de dagkaarten voor zaterdag en zondag uitverkocht gaan raken.
- aantal bezoekers per dag blijft 70.000
- Pinkpop/Mojo onderzoekt de mogelijkheden van de bekers. Voorlopig te verwachten dat er PLA recycle bekers gebruikt gaan worden, zoals in 2019 al gebruikt werden.
- In overleg met Pinkpop en festivalorganisator MOJO is besloten dat het Landgraafse festival blijft investeren in de lokale popsector. Daardoor krijgt de winnaar van de Limburgse Popprijs in categorie "De Belofte" ook een plek op het Megalandterrein als opener van aankomende edities.
- De band MADOUX heeft vrijdagavond de Limburgse Popprijs categorie "De Belofte" in de wacht gesleept. Met deze prijs is MADOUX de openingsact van Pinkpop 2023.
- Pinkpop 2023 start op vrijdag 16 juni 2023.
- voor wie de gekochte tickets van Pinkpop 2020 heeft behouden, behoud het voorrecht om voor de editie van Pinkpop 2023, 2024 en 2025 deel te nemen aan een voorverkoop.

ben ik nog iets vergeten?
Iemand dus tickets heeft behouden van 2020 kan dus de komende edities altijd eerder kaartjes kopen? Begrijp ik dat zo goed?

Hoe zit het met mensen die een voucher hadden aangevraagd krijgen die ook altijd voorrang bij de kaartverkoop?

Iemand dus tickets heeft behouden van 2020 kan dus de komende edities altijd eerder kaartjes kopen? Begrijp ik dat zo goed?

Hoe zit het met mensen die een voucher hadden aangevraagd krijgen die ook altijd voorrang bij de kaartverkoop?
Ja dat begrijp je goed. En nee dat geldt niet voor mensen die een voucher kozen. Enkel diegenen die een 2019 en/of 2020 ticket heeft gekocht, en bij de annuleringen van 2020 en 2021 koos voor ‘ticket behouden’ krijgen dit voorrecht voor de edities van 2023, 2024 en 2025.

Dus laat die aankondigingen van U2, Stones, Springsteen, Coldplay en AC/DC maar komen ?

• On fire
Waarderingen: DennisvdBr

er is in eerste instantie voor 2023, 2024 en 2025 enkel gesproken over bewaarde tickets.

De vouchers kregen ook voorrang voor de start van de verkoop van 2023 editie, voor verzilveren. In de mail bij de ticket info van 30-3-2021 :

Het tickettegoed is geldig tot 24 maanden na uitgifte en is bruikbaar bij de aanschaf van ticket(s) voor Pinkpop 2022 of 2023. Mocht je dit tickettegoed na 24 maanden toch niet (geheel) gebruikt hebben, dan krijg je het restant automatisch teruggestort. Door je ticket(s) om te zetten in een tegoed, help je de economische klap van de maatregelen in onze sector op te vangen. Je krijgt als je hiervoor kiest bovendien voorrang bij de doorstart van de ticketverkoop van de 51e Pinkpop. Je hebt dan straks als eerste de kans om een nieuw ticket voor Pinkpop aan te schaffen.

Als je je ticket(s) houdt kunnen we er samen voor zorgen dat de 51e editie van Pinkpop alsnog een fantastische editie wordt. Hier bovenop krijg je, als je je ticket(s) houdt, voorrang bij de start van de ticketverkoop van Pinkpop in de jaren 2023, 2024 én 2025. Zo willen we je extra bedanken voor je steun!

ik zal de tekst in mijn overzicht hierop aanvullen / aanpassen ?

te ver lopen? Mensen liepen toch ook naar Noord?

Ik denk dat het wel een succes zal zijn, de tent daar, de silent disco en de zitplekken.
Ik ben meer benieuwd naar de ruimte op het veld en voor het Noord podium
ik denk toch dat er een heleboel mensen zijn die t wel chill vonden om ff in de tent te gaan kijken( want das lekker dichtbij en dat noordpodium is te ver lopen), die zelfde mensen gaan niet helemaal naar de nieuwe plek van de tent lopen, maar blijven gewoon ergens tussen noord en zuid in hangen.

er zullen natuurlijk genoeg mensen zijn die het wel de moeite waard vinden een stukje te lopen

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
er is in eerste instantie voor 2023, 2024 en 2025 enkel gesproken over bewaarde tickets.

De vouchers kregen ook voorrang voor de start van de verkoop van 2023 editie, voor verzilveren. In de mail bij de ticket info van 30-3-2021 :

Het tickettegoed is geldig tot 24 maanden na uitgifte en is bruikbaar bij de aanschaf van ticket(s) voor Pinkpop 2022 of 2023. Mocht je dit tickettegoed na 24 maanden toch niet (geheel) gebruikt hebben, dan krijg je het restant automatisch teruggestort. Door je ticket(s) om te zetten in een tegoed, help je de economische klap van de maatregelen in onze sector op te vangen. Je krijgt als je hiervoor kiest bovendien voorrang bij de doorstart van de ticketverkoop van de 51e Pinkpop. Je hebt dan straks als eerste de kans om een nieuw ticket voor Pinkpop aan te schaffen.

Als je je ticket(s) houdt kunnen we er samen voor zorgen dat de 51e editie van Pinkpop alsnog een fantastische editie wordt. Hier bovenop krijg je, als je je ticket(s) houdt, voorrang bij de start van de ticketverkoop van Pinkpop in de jaren 2023, 2024 én 2025. Zo willen we je extra bedanken voor je steun!

ik zal de tekst in mijn overzicht hierop aanvullen / aanpassen ?
Jammer….dat het niet voor de vouchers geldt.

Via ticketmaster zijn de parkeerkaarten voor Mondo Verde uitverkocht. Kun je nog wel ‘aan de deur’ kaarten kopen hiervoor

Via ticketmaster zijn de parkeerkaarten voor Mondo Verde uitverkocht. Kun je nog wel ‘aan de deur’ kaarten kopen hiervoor?
Ik had bij bestelling tickets niet gezien dat je ook een parkingticket kon / moest kopen. Dus hoop wel dat er op de één of andere manier nog parkeertickets te verkrijgen zijn voor een weekend.

Users who are viewing this thread