Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Opzich wel een interesante gedachte: Komt er een moment dat de grote headliners van weleer misschien een stapje terug moeten doen en accepteren dat zij geen dag meer gaan dragen van een Major? Niet specifiek voor Greenday, ik denk dat die nu nog voldoende verkopen, maar ook die lijken me niet meer de massa's op de been te brengen zoals 10 jaar geleden.

Of zullen namen als Greenday, Foo Fighters en de RHCP op basis van hun naam tot in de lengte der dagen de wei vol krijgen?
Heb dat een beetje bij Muse, in België althans. Uiteraard nog steeds een flinke band, maar niet meer die megagrote naam die het ooit was.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
582
299
Heb dat een beetje bij Muse, in België althans. Uiteraard nog steeds een flinke band, maar niet meer die megagrote naam die het ooit was.

Ben niet helemaal neutraal hier (Muse is mijn favoriete band) maar heb het idee dat nieuwe muziek van muse nog redelijk goed opgepakt wordt, ook op de main stream radio bijvoorbeeld. Dat heb ik bij Greenday en de Peppers toch wat minder (Al luister ik het natuurlijk met veel plezier ;) )
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Dat ligt er aan. Zijn ze nog relevant? Maken ze nog nieuwe platen? Hoe legendarisch is hun oude werk? Spelen ze nog in de originele bezetting? Ik denk dat veruit de meeste 'stadionacts' tot het einde groot genoeg blijven, mits ze niet ophouden te bestaan. 'Kleinere' headliners zie ik die status op een gegeven moment wel verliezen. Placebo was in 2009 bijvoorbeeld headliner (vooruit, 1e keus Depeche Mode annuleerde hun optreden) maar in 2015 sloten ze 3FM stage af. Ook namen als The Killers of Kings of Leon zie ik nog wel terugkeren naar Landgraaf op een lagere spot dan die van headliner, wat ze ooit wel waren. Al kun je natuurlijk zaken ook prima verbloemen, bijvoorbeeld door termen als 'co-headliner' te verzinnen. Eigenlijk zijn dat er dan vaak twee die elk individueel de dag niet hadden kunnen dragen, maar samen zetten ze wel genoeg kaarten weg...
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
398
302
Misschien beetje off topic. Maar wat een triest nieuws deze vroege ochtend. Dat Taylor Hawkins de drummer van Foo Fighters onverwacht is overleden. Tijdens de tour door Zuid Amerika

Echt onwerkelijk dit, sterkte voor de band en zijn naasten.

 
  • Verdrietig
Waarderingen: Oasiss

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Misschien beetje off topic. Maar wat een triest nieuws deze vroege ochtend. Dat Taylor Hawkins de drummer van Foo Fighters onverwacht is overleden. Tijdens de tour door Zuid Amerika

Echt onwerkelijk dit, sterkte voor de band en zijn naasten.

Ja joh ik word net wakker. Dacht echt wtf. Taylor had een behoorlijke geschiedenis qua drugs etc. Misschien heeft zijn verleden hem toch ingehaald.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.412
1.914
Ja joh ik word net wakker. Dacht echt wtf. Taylor had een behoorlijke geschiedenis qua drugs etc. Misschien heeft zijn verleden hem toch ingehaald.
In 2001 was het al bijna voorbij. Zou volgens zijn entourage daarna, na een zware rehab periode, gekapt zijn met gebruik. Binnen de band werd het naar eigen zeggen ook niet meer getolereerd. Hij zij zelf in een interview een jaar geleden 'I used to do a lot of drugs', de langetermijn effecten van dit spul zijn niet te overzien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Misschien beetje off topic. Maar wat een triest nieuws deze vroege ochtend. Dat Taylor Hawkins de drummer van Foo Fighters onverwacht is overleden. Tijdens de tour door Zuid Amerika

Echt onwerkelijk dit, sterkte voor de band en zijn naasten.

W.T.F.!!!!!!!!

Nee! ?
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Misschien beetje off topic. Maar wat een triest nieuws deze vroege ochtend. Dat Taylor Hawkins de drummer van Foo Fighters onverwacht is overleden. Tijdens de tour door Zuid Amerika

Echt onwerkelijk dit, sterkte voor de band en zijn naasten.

WTF, da's even schrikken zeg. Wat heb ik 4 jaar geleden genoten van die gast. Waar Dave als het op vocals aankwam er eigenlijk een zooitje van maakt (ruim gecompenseerd met zijn energie en enthousiasme) heeft Taylor voor mij de avond gered. Die solo van hem op die hoogwerker en die Queen cover zal ik nooit meer vergeten! Mijn gedachten zijn bij zijn vrouw en kinderen, familie, vrienden, bandleden en crew sterkte. Het klinkt misschien raar maar voor mezelf ga ik mijn door overmatig gebruik van all you can eat bufetten, veel te klein geworden Foo Fighters shirt op vrijdag 17 juni over mijn welvaartspens schuiven omdat ik zeker weet dat zodra ik voorbij stage 4 links om de hoek kijk en dat inmense podium zie staan toch weer terugdenk aan die memorabele avond in juni 2018?
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
398
302
WTF, da's even schrikken zeg. Wat heb ik 4 jaar geleden genoten van die gast. Waar Dave als het op vocals aankwam er eigenlijk een zooitje van maakt (ruim gecompenseerd met zijn energie en enthousiasme) heeft Taylor voor mij de avond gered. Die solo van hem op die hoogwerker en die Queen cover zal ik nooit meer vergeten! Mijn gedachten zijn bij zijn vrouw en kinderen, familie, vrienden, bandleden en crew sterkte. Het klinkt misschien raar maar voor mezelf ga ik mijn door overmatig gebruik van all you can eat bufetten, veel te klein geworden Foo Fighters shirt op vrijdag 17 juni over mijn welvaartspens schuiven omdat ik zeker weet dat zodra ik voorbij stage 4 links om de hoek kijk en dat inmense podium zie staan toch weer terugdenk aan die memorabele avond in juni 2018?
Dat was ook een te gek concert. Maar het meest memorabele Pinkpop optreden was toch wel in 2011 met de regenboog ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken