Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Nog 79 dagen! Begint nu toch wel lekker dichtbij te komen! Met het mooie weer van de afgelopen dagen gaat het echt kriebelen

Laatst bewerkt:
Pinkpop ?
benieuwd of ze er dit of aankomend jaar al op gaan inspelen?

https://www.nu.nl/economie/6192028/plastic-bekers-en-bakjes-buiten-de-deur-vanaf-2024-in-de-ban.html

...
Vanaf 2024 zijn plastic wegwerpbekers en plastic maaltijdverpakkingen in principe niet meer toegestaan als je in de horeca, op een festival of op de werkvloer iets eet of drinkt. Dat schrijft staatssecretaris Vivianne Heijnen (Milieu) dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Het verbod is bedoeld om het eenmalig gebruik van plastic te verminderen. "Elke dag gooien we alleen al in Nederland negentien miljoen plastic bekers en voedselverpakkingen weg, na eenmalig gebruik", schrijft Heijnen.
...

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
Zou eens tijd worden. Gewoon harde plastic bekers en met een degelijk inwisselsysteem werken. Iets minder bezoekers zou ook niet heel slecht zijn om dat goed te laten verlopen denk ik.

Statiegeldsysteem, werkt prima. Ik heb het bij Ed Sheeran gezien op Hockenheim in 2019, daar zat er 2 euro statiegeld op de bekers, 6 verschillende prints. De bekers werden op die manier gewoon merchandise en je zag niets op de grond. Pinkpop is 65 - 70K bezoekers per dag waarvan er een hele hoop een paar van die bekers mee naar huis nemen. Dit lijkt mij een prima verdienmodel voor het festival waardoor er een mooie act voor ons extra geboekt kan worden!

Statiegeldsysteem, werkt prima. Ik heb het bij Ed Sheeran gezien op Hockenheim in 2019, daar zat er 2 euro statiegeld op de bekers, 6 verschillende prints. De bekers werden op die manier gewoon merchandise en je zag niets op de grond. Pinkpop is 65 - 70K bezoekers per dag waarvan er een hele hoop een paar van die bekers mee naar huis nemen. Dit lijkt mij een prima verdienmodel voor het festival waardoor er een mooie act voor ons extra geboekt kan worden!
Afas live werkt momenteel ook al met dit systeem, weet niet sinds wanneer maar afgelopen bij Royal Blood viel het me op.
Als je binnen komt krijg je 1 token, en dit lever je in als je drinken gaat halen. Vervolgens lever je iedere keer dat je opnieuw drinken haalt 1 lege beker/fles in. Als je je token of beker kwijt bent of weg gooit, betaal je vervolgens 1 euro extra voor je drankje. Ook bijna geen enkele beker op de grond zien liggen de hele avond, dus het werkt wel.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Joslittel
Ik draag heel erg graag mijn steentje bij. Statiegeld, bamboe, allemaal prima. Ik heb echter 1 grote maar: alsjeblieft GEEN papieren rietjes...
Ja, helemaal mee eens, die papieren rietjes die je bij de mcdonalds/burgerking/kfc krijgt tegenwoordig vind ik heel vervelend

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Heel mooi en goed idee! Enige waar ik een beetje mee zit moet je de hele tijd de beker vasthouden? ?

Users who are viewing this thread