Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Heel mooi en goed idee! Enige waar ik een beetje mee zit moet je de hele tijd de beker vasthouden? ?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke alternatieven er nog op de markt gaan komen.
Dat systeem met die hard plastic bekers of hergebruik mokken, daar zouden vast nog alternatieve komen.

Ik vraag me ook af hoe het qua kosten opweegt als er hard plastic bekers met statiegeld ingezet worden. Dat schoonmaken en opnieuw aanbieden zal nu, na corona, weer een extra voorzichtige lading mee krijgen qua hygiëne.

Ik denk, maar dat is maar een vermoeden, dat er meer naar biologisch afbreekbare wegwerp alternatieven met recycle mogelijkheden gezocht zal worden. Meer geschikt voor de grote evenementen imo...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke alternatieven er nog op de markt gaan komen.
Dat systeem met die hard plastic bekers of hergebruik mokken, daar zouden vast nog alternatieve komen.

Ik vraag me ook af hoe het qua kosten opweegt als er hard plastic bekers met statiegeld ingezet worden. Dat schoonmaken en opnieuw aanbieden zal nu, na corona, weer een extra voorzichtige lading mee krijgen qua hygiëne.

Ik denk, maar dat is maar een vermoeden, dat er meer naar biologisch afbreekbare wegwerp alternatieven met recycle mogelijkheden gezocht zal worden. Meer geschikt voor de grote evenementen imo...
en niet te vergeten, alles wat hard is en als projectiel gegooid kan worden wordt verbannen van de festivals, ik heb moeite met aan te nemen dat Pinkpop dan ineens naar hard plastic bekers over gaat stappen...

Hoezo zou je dat gooien? Systeem gaat al jaren op tig festivals goed.
Tja, waarom gooien mensen met dingen?

Dat het ergens anders goed gaat, wil natuurlijk niet zeggen dat er meteen ook geen andere alternatieven zijn? Ben wel benieuwd alvast op aankomende Pinkpop, ik zie ze nog wel met de 'tradionele' bekers werken.

Ligt overigens wel een 134 pagina tellende onderzoek naar bekers.
Voor de geïnteresseerden, hier te vinden:
https://www.plasticpromise.nl/actue...op-evenementen-wat-is-de-meest-duurzame-keuze

Ik vind dat met harde bekers gooien altijd zoiets vreemds. Als ik een beker zou gaan is dat vgm net zo pijnlijk als een schoen …om maar even iets te noemen.

We zullen wel zien...
Sowieso aan de prijs van de consumptie(-munten).

edit: voor de bekers, heb ik het vermoeden dat we nog geen alternatief gaan zien op Pinkpop. Ik denk dat Pinkpop nog zoekende is naar een alternatief.

Laatst bewerkt:
Ik zie wel problemen met als 1 iemand drinken voor de groep moet halen, moet die persoon dan alle bekers meenemen en als iemand zijn beker nog niet leeg heeft, moet je dan extra betalen voor een nieuwe beker? Gaan ze dan met aparte bonnen werken? Het idee is goed ik moet alleen nog zien hoe dit in de praktijk uitpakt!

Ik zie wel problemen met als 1 iemand drinken voor de groep moet halen, moet die persoon dan alle bekers meenemen en als iemand zijn beker nog niet leeg heeft, moet je dan extra betalen voor een nieuwe beker? Gaan ze dan met aparte bonnen werken? Het idee is goed ik moet alleen nog zien hoe dit in de praktijk uitpakt!
Gewoon doordrinken.

We zullen wel zien...
Sowieso aan de prijs van de consumptie(-munten).

edit: voor de bekers, heb ik het vermoeden dat we nog geen alternatief gaan zien op Pinkpop. Ik denk dat Pinkpop nog zoekende is naar een alternatief.
https://www.1limburg.nl/pinkpop-prakkeseert-over-plastic-intrede-vaste-bierbeker

...
Een zaligmakende vervanger is er nog niet: "Daar wordt nog aan gewerkt", vertelt festivalmanager Niek Murray. "We gaan de komende jaren met andere festivals pilots draaien om te kijken hoe ze het daar aanpakken."
...
Statiegeld
Murray denkt dan aan een soort statiegeldsysteem: "Dan zou je bezoekers bij binnenkomst een muntje kunnen geven waar ze dan hun eerste drankje voor halen plus beker. Als ze dan het volgende drankje halen, leveren ze die beker weer in." Het plan ligt nog op de tekentafel, vertelt Murray. Een persoonlijke hardcup-beker is dus ook nog een optie. "Misschien wordt het soort mix tussen hard- en softcups."
...
Deadline
Tijdens de komende editie zal de Pinkpop-weide nog 'gewoon' bezaaid zijn met wegwerpbekertjes, vertelt Murray. "Maar als er voor de editie van 2023 een passend alternatief is, gaan we niet wachten tot die deadline van 2024.
...

Zijn we toch ook wel gewend van Pinkpop. Er zijn zat alternatieven, maar voorlopen hoeft niet zo per se. Ik vind het trouwens prima hoor, maar niet zwetsen over "geen alternatief".

Wat ik overigens ook een naam vind die toegevoegd zou kunnen worden, Janse Bagge Bend.
In het kader van het 40 jarig bestaan (in 2019 en jubileumtours 2020/2021 uitgesteld) en de band met Pinkpop.

Zag de naam Heideroosjes al een paar keer voorbij komen, Janse Bagge vind ik dan ook wel passend.
Al denk ik niet dat ze een heel hoge spot pakken, meer de plek die Rowwen Heze had 's middags op Noord.

https://www.1limburg.nl/pinkpop-prakkeseert-over-plastic-intrede-vaste-bierbeker

...
Een zaligmakende vervanger is er nog niet: "Daar wordt nog aan gewerkt", vertelt festivalmanager Niek Murray. "We gaan de komende jaren met andere festivals pilots draaien om te kijken hoe ze het daar aanpakken."
...
...
Die Niek hoeft niet zo ver te zoeken. Er zijn voldoende festivals die al werken met zo'n systeem en waar het ook prima werkt. Hij zou een week voor PP bijvoorbeeld kunnen gaan kijken in Hilvarenbeek.

Die Niek hoeft niet zo ver te zoeken. Er zijn voldoende festivals die al werken met zo'n systeem en waar het ook prima werkt. Hij zou een week voor PP bijvoorbeeld kunnen gaan kijken in Hilvarenbeek.
Niet echt te vergelijken kwa aantal bezoekers natuurlijk. Bij BKS duurt het soms best lang vind ik. Ook jammer dat ze die line-up bekers niet meer maken.

Niet echt te vergelijken kwa aantal bezoekers natuurlijk. Bij BKS duurt het soms best lang vind ik. Ook jammer dat ze die line-up bekers niet meer maken.
Er is zeker wat nodig om het op te schalen van de max 25.000 bezoekers BKS naar een groot festival als Pinkpop. Maar Pinkpop zou natuurlijk wel prima gebruik kunnen maken van de ervaringen die er zijn bij andere festivals. En er zal ook vast meer nodig zijn (hoe kunnen festivals bijvoorbeeld slimmer omgaan met het reinigen van die bekers?). Maar deze reactie van Niek voelt toch echt teveel als uitstel.

Ondertussen Tiesto ook naar Lollapalooze Berlijn in september.
Blijft imo ook nog altijd een groot kanshebber voor 19 juni op Pinkpop.

ik denk, dat hij bedoeld te zoeken naar een ander systeem dan het "door een aantal" al 'heiligverklaarde' systeem in Hilverenbeek.

wat ik hiermee eigenlijk ook bedoelde

...

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread