Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Ik heb het al eens aangegeven maar Nederland heeft te veel locaties waar grote concerten kunnen plaatsvinden.
Ziggo Dome, Goffertpark, Arena, Malieveld, De Kuip, Stadspark Groningen, Ahoy, Gelredome. Sommige krijgen er ook ieder jaar toegewezen omdat dat contractueel zo geregeld is geloof ik. Buitenom de concertzalen natuurlijk. Als Je gaat kijken naar bv België wat te vergelijken is met NL, hebben die maar 3 echte locaties door het hele land voor grote concerten. Sportpaleis, Boudewijn Stadion en die nieuwe locatie bij Oostende waar Rammstein speelt. Vorst Nationaal is iets kleiner. De weide van Werchter doet incidenteel dienst voor losse concerten maar meer locaties hebben ze of doen ze gewoonweg niet.
Bij ons veel te veel en overal moet wat.
Ik zou er niet op rekenen Dennis.
belgie heeft ook nog de trixxo arena de vroegere ethias arena in hasselt met een capaciteit van meer dan 16.000 zitplaatsen of 21000 staand
verder hebben we nog paleis 12 op de heizel in brussel met een 15.000 tal staanplaatsen.
in die laatste worden steeds meer optredens gegeven de eerste raar maar waar niet of toch niet in de bekendere pop en rock genres helaas.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Maakte de beste plaat van het jaar, tot nu toe, vind ik. Sometimes I Might Be Introvert heet het, dikke aanrader.

En ook live enorm aan het scoren, afgaande van de reacties op haar recente shows.
Doet live vaak ook een nummer mee met Gorillaz. Vond ik in 2018 super vet op RW!
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Weekendticket mét glamping in the pocket! We hebben onze voucher van de vrijdag omgeruild voor een weekendkaart. Erg fijn die pre-sale. En ook fijn om een dag eerder zo'n glamping plek te kunnen boeken. Die zijn natuurlijk beperkt beschikbaar. Voor het eerst dat we glamping doen, ben erg benieuwd. Ik moet toegeven dat dat overigens wel een beetje pijn doet in mijn portemonnee, maar we zijn ook weleens nieuwsgierig naar het gemak en comfort van glamping op een festival. En alle faciliteiten die bij die camping erbij horen klinkt ook als muziek in de oren.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Little Simz en andere rap/hiphop kan naar WOO HAH! als dat doorgaat in 2022.
Turnstile en Phoebe Bridgers mogen wel door naar Landgraaf, maar zullen waarschijnlijk eerder naar BKS gaan.
Er is dus best een grote groep mensen van onder de 40 die rock, pop en hiphop kn waarderen… Hiphop hoort wat mij betreft dus ook op een popfestival als Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje en Oasiss

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Little Simz zou echt een hele gave boeking zijn. Beste album van 2021 vind ik inderdaad ook! Lekker laat in de tent of op Noord. Turnstile staat op Jera en Bridgers zal naar BKS gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Denk dat op Pinkpop vooral de wat grotere rapacts kunnen staan, zoals Eminem. Of Stormzy/Kendrick Lamar maar deze groep niet als headliner en daar wringt de schoen hem nou net: een Kendrick komt niet voor minder dan headliner. En natuurlijk het huis-tuin-en-keukenafval van Nederlanders als Ronnie Flex, Ali B en Snelle Jelle.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Als Pinkpop enigszins een nieuw pad wilt opwandelen boek je deze net wel en laat je Lil'Kleine etc liggen waar hij hoort te liggen. Iets met Champions League enzo.
Eens! Al die Nederlandse hiphop blerf kan blijkbaar wel op Pinkpop maar kwalitatief betere buitenlandse acts zoals Kendrick zie ik dan weer echt niet op Pinkpop landen. In die zin is RW dan wel weer wat stappen verder.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Kleine lans breken voor Ronnie Flex, die is qua live performance wel ver verheven boven bijvoorbeeld Lil Kleine.

Verder eens dat Little Simz prima op Pinkpop zou passen. Je moet ook niet alles wat net iets gewaagder is (als dat al zo is) naar andere plekken laten gaan. Ook ik vind haar album het beste wat dit jaar is uitgebracht, is live heel sterk, dus zou een uitstekende afsluiter zijn van de tent wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Denk dat op Pinkpop vooral de wat grotere rapacts kunnen staan, zoals Eminem. Of Stormzy/Kendrick Lamar maar deze groep niet als headliner en daar wringt de schoen hem nou net: een Kendrick komt niet voor minder dan headliner. En natuurlijk het huis-tuin-en-keukenafval van Nederlanders als Ronnie Flex, Ali B en Snelle Jelle.
Daarom vond ik een Anderson Paak als Noord headliner een mooie zet van Pinkpop. Trekt de boel wat open en je kan erop rekenen dat zijn set voor nieuwe fans zou zorgen, eventueel ook voor het genre.

Maar zo te zien komt daarvan niks in huis in 2022...
 
  • Leuk
Waarderingen: daily en Christiaan

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Of gaat RW meer de verkeerde kant op. Het is maar net hoe je het bekijkt...

Is Little Simz echt zo crème de la crème? Dan verdient ze wellicht een beter publiek dan de standaard 'mainstream' Pinkpop bezoeker die doorgaans door optredens die ze niet bevallen heen staan te lullen. Dat is tenminste wat de muziekpuristen hier het Pinkpop publiek nog weleens verwijten. Prima, maar dan moet je je afvragen of je zo'n diamant in een specifiek genre daar wel neer moet zetten. Ik ken Woo Hah niet los van dat ik weet welke genre daar de tendens is, maar het klinkt inderdaad alsof die schoen haar beter gaat passen...
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Daarom vond ik een Anderson Paak als Noord headliner een mooie zet van Pinkpop. Trekt de boel wat open en je kan erop rekenen dat zijn set voor nieuwe fans zou zorgen, eventueel ook voor het genre.

Maar zo te zien komt daarvan niks in huis in 2022...
Tourt de beste man wel? 4 data met de Peppers verder niets?
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Dat hoort er zeker, maar ik denk dat een Litte Simz eerder op een specifiek festival beter op zijn plek is.
ik denk dat dit een logische analyse is...

ik denk dat je eerder een act als Scooter als afsluiter van Brightlands kan verwachten, dan dat Little Simz op Noord staat?
tenminste zo zie ik het.

Zou trouwens niet misstaan hoor, iets meer hiphop.
ik zou bijvoorbeeld graag Rudeboy Remington op het affiche zien, doet toch sowieso al wat zaalshowtjes en de 17e juni op Hellfest.
imo een must dat die op Pinkpop komt.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
ik denk dat dit een logische analyse is...

ik denk dat je eerder een act als Scooter als afsluiter van Brightlands kan verwachten, dan dat Little Simz op Noord staat?
tenminste zo zie ik het.

Zou trouwens niet misstaan hoor, iets meer hiphop.
ik zou bijvoorbeeld graag Rudeboy Remington op het affiche zien, doet toch sowieso al wat zaalshowtjes en de 17e juni op Hellfest.
imo een must dat die op Pinkpop komt.
Deze post legt de vinger op de wonde.
Je kan je persoonlijke smaak niet loskoppelen van wat een modern major festival zou kunnen moeten verwezenlijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Dan ga ik eens luisteren. Kwaliteit is kwaliteit. Als je als festival daar voor gaat, zou ze er natuurlijk tich keer eerder moeten staan dan o.a. al die Nederlandse zooi die hier al eerder genoemd werd. Alleen qua context voel ik een beetje een mismatch. Dat kun je oplossen door haar op stage 4 te zetten en daar de liefhebbers er naar te laten kijken, maar soms doet dat afbreuk aan een artiest. Wanneer de doorbraak er eenmaal is, en ik proef dat dat hier het geval is, gun je haar toch een mooiere setting?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Dan ga ik eens luisteren. Kwaliteit is kwaliteit. Als je als festival daar voor gaat, zou ze er natuurlijk tich keer eerder moeten staan dan o.a. al die Nederlandse zooi die hier al eerder genoemd werd. Alleen qua context voel ik een beetje een mismatch. Dat kun je oplossen door haar op stage 4 te zetten en daar de liefhebbers er naar te laten kijken, maar soms doet dat afbreuk aan een artiest. Wanneer de doorbraak er eenmaal is, en ik proef dat dat hier het geval is, gun je haar toch een mooiere setting?
Op een niche festival zal zo een act inderdaad veel meer teweeg kunnen brengen natuurlijk. Dus zou Pinkpop Metallica links moeten laten liggen om Fortarock een nieuwe start te geven? Of RW aan Graspop?
Majors moeten alle genres promoten en ik vind dat Pinkpop hierin te kort schiet en RW ook trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken