Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Ik vind dus niet dat Majors alle genres moeten promoten. Ik vind het, in het geval van Pinkpop en Werchter, prima dat rock je voornaamste roots zijn, en dat je daar de nadruk op legt. Rock is zo'n breed, algemeen genre, dat het als hoofdgenre voor een major wat mij betreft al voldoet...
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Deze post legt de vinger op de wonde.
Je kan je persoonlijke smaak niet loskoppelen van wat een modern major festival zou kunnen moeten verwezenlijken.
niet perse persoonlijke smaak hoor...

maar precies wat Hausmagger ook schreef, er zijn andere festivals waar zo'n act veel beter rendeert.
Ik denk niet dat als zo'n act op Pinkpop nu terecht zou komen, dat er een goeie match ontstaat.
Er is, kijkend naar de lineup, weinig connectie met andere acts, misschien enkel Ronnie Flex...

Deze act, Little Simz, verwacht ik te groot voor de Brightlands tent, trouwens.
Maar kijkend naar de rest van het affiche, ook niet een act die ik er bij verwacht, overheerst toch best een behoorlijk dosis gitaarwerk.
Ik denk dat een act als Zwangere Guy er bij komt, dat verwacht ik wel.

Althans, dat denk ik.
Maar zoals gezegd, er mag best wat hip hop bij hoor.
Zwangere Guy, Rudeboy... joh doe er maar een paar bij, misschien ooit Eminem als headliner.
Maar, om persoonlijke smaak er bij te halen, ik heb met de meeste acts geen drol... Die mogen lekker naar Woo Hah... :p
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.389
1.893
niet perse persoonlijke smaak hoor...

maar precies wat Hausmagger ook schreef, er zijn andere festivals waar zo'n act veel beter rendeert.
Ik denk niet dat als zo'n act op Pinkpop nu terecht zou komen, dat er een goeie match ontstaat.
Er is, kijkend naar de lineup, weinig connectie met andere acts, misschien enkel Ronnie Flex...

Deze act, Little Simz, verwacht ik te groot voor de Brightlands tent, trouwens.
Maar kijkend naar de rest van het affiche, ook niet een act die ik er bij verwacht, overheerst toch best een behoorlijk dosis gitaarwerk.
Ik denk dat een act als Zwangere Guy er bij komt, dat verwacht ik wel.

Althans, dat denk ik.
Maar zoals gezegd, er mag best wat hip hop bij hoor.
Zwangere Guy, Rudeboy... joh doe er maar een paar bij, misschien ooit Eminem als headliner.
Maar, om persoonlijke smaak er bij te halen, ik heb met de meeste acts geen drol... Die mogen lekker naar Woo Hah... :p
Die goeie match is onmogelijk te meten omdat het quasi nog nooit is gebeurd. Boef, Jacin Trill, Lil Kleine, Donnie, De Likt, Sevn Alias, Broederliefde, Machine Gun Kelly zijn enkele van de hip-hop artiesten van de laatste 3 edities, vul gerust aan.
Kan beter in dat genre toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Die goeie match is onmogelijk te meten omdat het quasi nog nooit is gebeurd. Boef, Jacin Trill, Lil Kleine, Donnie, De Likt, Sevn Alias, Broederliefde, Machine Gun Kelly zijn enkele van de hip-hop artiesten van de laatste 3 edities, vul gerust aan.
Kan beter in dat genre toch?
Donnie is tof! Maar voor de rest kan het inderdaad veel beter. :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Die goeie match is onmogelijk te meten omdat het quasi nog nooit is gebeurd. Boef, Jacin Trill, Lil Kleine, Donnie, De Likt, Sevn Alias, Broederliefde, Machine Gun Kelly zijn enkele van de hip-hop artiesten van de laatste 3 edities, vul gerust aan.
Kan beter in dat genre toch?
Hier geef je eigenlijk al het antwoord op wat je kan verwachten op Pinkpop toch?

Ik denk dat zo'n act als Little Simz veel beter rendement heeft als bijvoorbeeld Kendrick Lamar zou headlinen en er over de 3 dagen ook meerdere van dat soort acts te vinden zijn op Pinkpop.
Maar, zelfs dan is nog de vraag, komt die doelgroep wel 1 dag naar Pinkpop en heeft de reputatie van het festival wel de kracht om zo'n omslag te maken bij de jaarlijkse bezoekers.

Ik denk, dat bij de enquête die Pinkpop recent heeft gehouden in kaart is gebracht wat bezoekers graag zien en wat ze waarderen.
Ik denk dan ook dat aan de hand daarvan gekeken is hoe de lineup vorm moet krijgen.
Wellicht dat je dat terug ziet nu in de namen en ook terug gaat zien als het affiche gereed is. Hoe de verkoop verloopt zal laten zien of die keuze gerechtvaardigd is geweest.

Als je dan zegt, kan beter in dat genre? Tja, de vraag is, wil Pinkpop/Mojo het ook zo of zoeken ze 'beter' binnen andere genres. Een toevoeging van bijvoorbeeld Nightwish, Eefje de Visser of Interpol, is denk ik meer de richting die je moet denken voor Pinkpop?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en RickHuissen

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
478
194
Nog extra kaarten kunnen scoren via de presale (y).Mooi gebaar van Buro Pinkpop / Ticketmaster.;)
Jep! onze vriendengroep is ook compleet voorzien van kaarten door deze fijne presale?.
Zou dit iedder jaar zo zijn voor de mensen die hun ticket hebben gehouden en dus aankomende jaren voorrang krijgen op de verkoop? Als zij dan direct 6 tickets kunnen kopen maakt dat voor een hoop mensen een stuk makkelijker maar voor de andere groep ook wel veel lastiger.

benieuwd hoe morgen de verkoop gaat herstarten
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Heeft iemand een idee en veel kennis of er veel overlap is met Sziget en Pinkpop qua line-up. Ik weet dat er twee maanden tussen de festivals zit maar vroeg me af hoeveel procent van de acts miss overlap is?
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Heeft iemand een idee en veel kennis of er veel overlap is met Sziget en Pinkpop qua line-up. Ik weet dat er twee maanden tussen de festivals zit maar vroeg me af hoeveel procent van de acts miss overlap is?
2019 weinig overlap, als ik het goed heb alleen Micheal kiwinaku, Yungblud en the 1975

In 2020 (tot laatste aankondigde namen)
Of monsters and men, Keane, Kensington, Mabel
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
2019 weinig overlap, als ik het goed heb alleen Micheal kiwinaku, Yungblud en the 1975

In 2020 (tot laatste aankondigde namen)
Of monsters and men, Keane, Kensington, Mabel
Maar was het maar meer?zitten vaak mooie namen tussen daar.
Rock werchter heeft er meer overlap met sziget
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
nou de Metallica presale zo'n beetje lopende is, vraag ik me af of de (officiele?) aankondiging van Maneskin nu aanstaande is?
wellicht kan Pinkpop een klein setje namen toe voegen voordat dat reguliere verkoop start, dus na de voucher periode en na de presale's?

niet dat ik het verwacht, maar kan het me voorstellen...
De aankondiging van Maneskin zal niet lang meer duren, volgens dagblad De Limburger zijn "de onderhandelingen met de rockband al in vergevorderd stadium"
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik wil weekje Sziget erbij pakken maar zo te horen loont zich dat dus wel en is er niet veel overlap met Pinkpop ?
Het is het leukste festival waar ik ben geweest, ik heb het idee dat ik in een week nog niet alles heb gezien van het festival, we deden ook vaak een rondje door budapest zelf.

Sfeer is uitermate goed en er is voor ieder wat wils. Ik zou zelf niet op de camping daar willen slapen (het gaat op 2 uur rust na, constant door) dus wij hadden een hotel in Budapest. Als ik het goed had gelezen gaat het festival wel van 7 dagen na 5 dagen? Dat zou wel jammer zijn.

Het is zeker een aanrader en inderdaad niet veel overlap (de laatste 2 jaar)
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443

Pinkpopliefhebbers niet blij met vip-tickets: staan degenen die de beurs trekken nu ineens vooraan?​


De introductie van exclusieve Sky Deck tickets op Pinkpop in 2022 – waarbij bezoekers voor een bedrag dat kan oplopen tot bijna 800 euro het recht krijgen op allerlei extra faciliteiten – valt bij een deel van het publiek niet in goede aarde.

Ze uiten op internet in tientallen reacties hun ongenoegen over de in hun ogen veel te hoge prijzen en de uitzonderingspositie die voor de kopers wordt gecreëerd.


Speciale vip-tickets zijn bij veel grote festivals - onder meer bij buur Bospop in Weert - al jaren aan de orde van de dag. Pinkpop vindt de tijd rijp om daarom op de 51e editie volgend jaar Sky Deck tickets te introduceren. Voor veel hogere prijzen dan de normale toegangsbewijzen krijgen de kopers onder anderen de mogelijkheid om vanaf een verhoogd dek op een speciaal paviljoen het hoofdpodium en het festivalveld op Megaland te overzien.

Naast onbeperkte drankjes en hapjes kunnen de kopers van het Sky Deck ticket bij alle optredens ook met hun neus vlak voor de bühne staan, in het eerste vak voor het hoofdpodium. Andere bezoekers van het festival in Landgraaf krijgen die mogelijkheid ook, alleen zijn er dan minder plekken in dat vak beschikbaar.

Gemengde reacties​

Het initiatief van de organisatie zorgt voor gemengde reacties bij een deel van de Pinkpop-achterban. „Ik lig liever met een plastic bekertje met bier in het veld dan met een glas rosé in een sky box”, reageert Patrick Cremers uit Landgraaf op Facebook. Natasja Crausen vindt dat ’de charme van een leuk festival er op deze manier wel vanaf gaat’.

Ook Marlies Ummels uit Heerlen is geen voorstander van speciale tickets: „Mijn eerste Pinkpop was in 1979, dat was echt geweldig. Ben erna nog heel vaak geweest. Een extra vip-arrangement is naar mijn mening een status ’kijk ik sta hier en jij staat daar’. Belachelijk, laat Pinkpop gewoon voor iedereen hetzelfde zijn.”

Mekkeren​

Hoewel het merendeel van de reacties vooral afwijzend tegenover het initiatief staan, krijgt Pinkpop ook bijval. „Over heel de wereld zijn bij allerlei shows speciale tickets te koop”, zegt Sabine van Essen. „Dan mekkert niemand, maar als het dichtbij komt... Je hoeft ze niet te kopen. Koop dan gewoon een normaal ticket.”


Ed Sealtiel vindt het „vreemd Nederlands gedrag.” Op Facebook schrijft hij: „Overal ter wereld wordt dit door festivals gedaan. Maar hier is het weer een probleem. Bospop doet het al jaren, met wisselend succes, maar het idee is in principe super.”

Festival-manager Niek Murray betreurt het dat veel mensen negatief reageren op het initiatief. „Het is jammer. We zijn gewoon bezig om Pinkpop toekomstbestendig te maken want we willen graag nog 50 jaar vooruit. Daarbij horen ook deze nieuwe ontwikkelingen.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/297...egenen-die-de-beurs-trekken-nu-ineens-vooraan (premium)
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
478
194

Pinkpopliefhebbers niet blij met vip-tickets: staan degenen die de beurs trekken nu ineens vooraan?​


De introductie van exclusieve Sky Deck tickets op Pinkpop in 2022 – waarbij bezoekers voor een bedrag dat kan oplopen tot bijna 800 euro het recht krijgen op allerlei extra faciliteiten – valt bij een deel van het publiek niet in goede aarde.

Ze uiten op internet in tientallen reacties hun ongenoegen over de in hun ogen veel te hoge prijzen en de uitzonderingspositie die voor de kopers wordt gecreëerd.


Speciale vip-tickets zijn bij veel grote festivals - onder meer bij buur Bospop in Weert - al jaren aan de orde van de dag. Pinkpop vindt de tijd rijp om daarom op de 51e editie volgend jaar Sky Deck tickets te introduceren. Voor veel hogere prijzen dan de normale toegangsbewijzen krijgen de kopers onder anderen de mogelijkheid om vanaf een verhoogd dek op een speciaal paviljoen het hoofdpodium en het festivalveld op Megaland te overzien.

Naast onbeperkte drankjes en hapjes kunnen de kopers van het Sky Deck ticket bij alle optredens ook met hun neus vlak voor de bühne staan, in het eerste vak voor het hoofdpodium. Andere bezoekers van het festival in Landgraaf krijgen die mogelijkheid ook, alleen zijn er dan minder plekken in dat vak beschikbaar.

Gemengde reacties​

Het initiatief van de organisatie zorgt voor gemengde reacties bij een deel van de Pinkpop-achterban. „Ik lig liever met een plastic bekertje met bier in het veld dan met een glas rosé in een sky box”, reageert Patrick Cremers uit Landgraaf op Facebook. Natasja Crausen vindt dat ’de charme van een leuk festival er op deze manier wel vanaf gaat’.

Ook Marlies Ummels uit Heerlen is geen voorstander van speciale tickets: „Mijn eerste Pinkpop was in 1979, dat was echt geweldig. Ben erna nog heel vaak geweest. Een extra vip-arrangement is naar mijn mening een status ’kijk ik sta hier en jij staat daar’. Belachelijk, laat Pinkpop gewoon voor iedereen hetzelfde zijn.”

Mekkeren​

Hoewel het merendeel van de reacties vooral afwijzend tegenover het initiatief staan, krijgt Pinkpop ook bijval. „Over heel de wereld zijn bij allerlei shows speciale tickets te koop”, zegt Sabine van Essen. „Dan mekkert niemand, maar als het dichtbij komt... Je hoeft ze niet te kopen. Koop dan gewoon een normaal ticket.”


Ed Sealtiel vindt het „vreemd Nederlands gedrag.” Op Facebook schrijft hij: „Overal ter wereld wordt dit door festivals gedaan. Maar hier is het weer een probleem. Bospop doet het al jaren, met wisselend succes, maar het idee is in principe super.”

Festival-manager Niek Murray betreurt het dat veel mensen negatief reageren op het initiatief. „Het is jammer. We zijn gewoon bezig om Pinkpop toekomstbestendig te maken want we willen graag nog 50 jaar vooruit. Daarbij horen ook deze nieuwe ontwikkelingen.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/297...egenen-die-de-beurs-trekken-nu-ineens-vooraan (premium)
Ik denk dat ook de krantenkoppen hier veel negatieve reacties opwekken zoals de limburger en telegraaf doen.
Het suggereert dat de ‘normale’ tickethouders niet meer voorraan kunnen staan. Terwijl als je het artikel helemaal leest valt dat allemaal wel mee.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
Ik denk dat ook de krantenkoppen hier veel negatieve reacties opwekken zoals de limburger en telegraaf doen.
Het suggereert dat de ‘normale’ tickethouders niet meer voorraan kunnen staan. Terwijl als je het artikel helemaal leest valt dat allemaal wel mee.
Hangt er vanaf wat je meevallen noemt.
De kans is bijzonder groot dat de sfeer in het voorste vak helemaal verkloot zal zijn. Als die VIPs daar al komen opdagen is dat 9 op 10 niet om uitzinnig mee te doen.

Ik heb al op veel meerdaagse festivals een zo'n skyding gezien maar nergens kregen die mensen een voorbehouden plek in het voorste vak.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Hangt er vanaf wat je meevallen noemt.
De kans is bijzonder groot dat de sfeer in het voorste vak helemaal verkloot zal zijn. Als die VIPs daar al komen opdagen is dat 9 op 10 niet om uitzinnig mee te doen.

Ik heb al op veel meerdaagse festivals een zo'n skyding gezien maar nergens kregen die mensen een voorbehouden plek in het voorste vak.
Helemaal eens. Dit is echt een foute ontwikkeling en gaat de sfeer in het voorvak deels om zeep helpen. Ten eerste werken ze met een bepaalde reservering van plaatsen. Dus als de vips lekker boven blijven zitten is het voorvak deels leeg. En de vips die wel even komen kijken zullen echt niet dezelfde beleving erin gooien als de liefhebbers die hebben staan wachten op hun plekje.

Echt geen goede ontwikkeling en boeit me geen zak dat dit elders ook gebeurt. Voor mij is juist de charme van een festival dat iedereen gelijk. Het meisje van 15 dat het hele jar voor het kaartje heeft gespaard heeft evenveel kans/recht om vooraan te staan en een unieke beleving te hebben als de bolle 55 jarige met teveel spaargeld.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken