Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Zouden die belachelijke VIP pakketten nou de manier van de frisse wind binnen Pinkpop zijn om Randstad'ers naar Pinkpop te krijgen? Meer specifiek: Stedelingen met teveel geld die niet vies willen worden en vooral niet willen wachten? Ik hoop dat dit geen trend gaat worden bij festivals en Pinkpop hier weer heel snel vanaf stapt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Zouden die belachelijke VIP pakketten nou de manier van de frisse wind binnen Pinkpop zijn om Randstad'ers naar Pinkpop te krijgen? Meer specifiek: Stedelingen met teveel geld die niet vies willen worden en vooral niet willen wachten? Ik hoop dat dit geen trend gaat worden bij festivals en Pinkpop hier weer heel snel vanaf stapt.
Och zo een vaart zal het niet lopen. Dat is vooral voor popie jopies met zakenconnecties net zoals op CAS. Brengen geld in het laatje wat weer aan de programmering besteed kan worden.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
namen die ik zelf nog zou zeggen :

Maneskin, JC Stewart, Zwangere Guy, Greta van Fleet, Kensington en Placebo op vrijdag?
Sea Girls, Chef Special, Thelonious Monster, Rag’n’Bone Man en Volbeat nog op zaterdag?
The Kik, Dermot Kennedy, Rudeboy (plays Urban Dance Squad), Sam Fender nog op zondag?

wel benieuwd of er nog namen komen vlak voor of na de verkoop, of dat dat nu gaat duren tot het nieuwe jaar?

(edit, was Maneskin nog vergeten)
Geen Disturbed? of was die al afgeschreven?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Geen Disturbed? of was die al afgeschreven?
na de 2020 cancel, is er nog geen enkele EU datum voor Disturbed terug gezien...
er zijn inmiddels 3 VS data in november.

triest, ik vond Disturbed een heel goede toevoeging aan het affiche in 2020, hopelijk beslissen ze over een paar maanden alsnog of ze in 2022 naar EU komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: rednasnamsob

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
510
293
Och zo een vaart zal het niet lopen. Dat is vooral voor popie jopies met zakenconnecties net zoals op CAS. Brengen geld in het laatje wat weer aan de programmering besteed kan worden.
Wou net zeggen. Ik als “Randstatter”pas hier vriendelijk voor?
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Die presale is enkel voor dagtickets, toch?
Volgens mij is dit niet alleen voor dagtickets. Iemand uit onze vriendengroep heeft een e-mail ontvangen voor de presale van 4 november en voor zo ver bekend kunnen hier ook weekendtickets worden aangeschaft
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Volgens mij is dit niet alleen voor dagtickets. Iemand uit onze vriendengroep heeft een e-mail ontvangen voor de presale van 4 november en voor zo ver bekend kunnen hier ook weekendtickets worden aangeschaft
we halen nu 2 dingen door elkaar, de fanpresale van Metallica (via Metallica's eigen fan presale) is donderdag om 10:00.

dat staat los van de vouchers, de presale van ticketbehouders en de presale voor de glamping etc.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
ik zie op de site dat er 4 podia zijn?
zou dat inhouden dat "Garden of Love" niet terug keert in 2022?


1635951831829.png
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
we halen nu 2 dingen door elkaar, de fanpresale van Metallica (via Metallica's eigen fan presale) is donderdag om 10:00.

dat staat los van de vouchers, de presale van ticketbehouders en de presale voor de glamping etc.

En die Metallica presale op 4 november, waar Davy het over heeft, lijkt voor zowel de dagtickets als weekendtickets te zijn. De presale voor vouchershouders is eerder deze week al gestart toch? :)

Heb zelf nog geen mail gehad van Metallica trouwens.
 
Laatst bewerkt:

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
we halen nu 2 dingen door elkaar, de fanpresale van Metallica (via Metallica's eigen fan presale) is donderdag om 10:00.

dat staat los van de vouchers, de presale van ticketbehouders en de presale voor de glamping etc.
Oke geen idee, wat ze dan bedoelen, ik ga het wel zien morgenvroeg. Ik heb de mail zelf niet gezien maar er zou staan:
‘Dat ze donderdag extra reguliere kaarten kunnen bestellen’
en anders wordt het vrijdag ochtend tickets scoren ik verwacht niet dat de weekendtickets 10:05 uitverkocht zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
En die Metallica presale op 4 november, waar Davy het over heeft, lijkt voor zowel de dagtickets als weekendtickets te zijn. De presale voor vouchershouders is eerder deze week al gestart toch? :)

Heb zelf nog geen mail gehad van Metallica trouwens.

Oke geen idee, wat ze dan bedoelen, ik ga het wel zien morgenvroeg. Ik heb de mail zelf niet gezien maar er zou staan:
‘Dat ze donderdag extra reguliere kaarten kunnen bestellen’
en anders wordt het vrijdag ochtend tickets scoren ik verwacht niet dat de weekendtickets 10:05 uitverkocht zijn

ah zo... dan gaan er denk ik een aantal onduidelijke verhalen door elkaar, fyi er zijn verschillende presales.

-
tbv metallica-members presale...

Back in June, we announced that we’d be playing Pinkpop Festival 2022. The time has finally come to grab your ticket!

Fifth Member Presale begins Thursday, November 4 at 10 AM CET and the rest of the tickets become available for the general public on Friday, November 5 at 10 AM CET.

Get your presale code
➡️
talli.ca/3myD9wT
Ticket link
➡️
www.ticketmaster.nl/event/251699
Festival info
➡️
www.pinkpop.nl/2022

-

presale voor de vouchers :

Heb je je tickets om laten zetten naar een voucher bij Ticketmaster dan krijg je, zoals beloofd, voorrang: vanaf maandag 1 november 10.00 uur kun je je voucher verzilveren! Je krijgt hierover een mail van Ticketmaster.

-

presale voor mensen die tickets hebben behouden:

Je hebt na het verplaatsen van de 51e Pinkpop gekozen om je ticket te houden, daar zijn we je natuurlijk zeer dankbaar voor. Zoals beloofd krijg je de komende 3 jaar voorrang op de ticketverkoop van Pinkpop. Maar als extraatje krijg je nu ook de mogelijkheid om extra tickets te kopen voor Pinkpop 2022. Dan kan die ene vriend of vriendin toch mee bijvoorbeeld. Vanaf donderdag 18.00 uur kun je via onderstaande links tickets kopen in de speciale presale voor Pinkpop 2022. Vrijdag 5 november om 10.00 uur start de reguliere verkoop.
Klik op de dag van jouw keuze om eventueel extra tickets voor Pinkpop 2022 aan te schaffen in de speciale presale en log in met de speciale inlog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.207
4.445
ah zo... dan gaan er denk ik een aantal onduidelijke verhalen door elkaar, fyi er zijn verschillende presales.

-
tbv metallica-members presale...

Back in June, we announced that we’d be playing Pinkpop Festival 2022. The time has finally come to grab your ticket!

Fifth Member Presale begins Thursday, November 4 at 10 AM CET and the rest of the tickets become available for the general public on Friday, November 5 at 10 AM CET.

Get your presale code
➡️
talli.ca/3myD9wT
Ticket link
➡️
www.ticketmaster.nl/event/251699
Festival info
➡️
www.pinkpop.nl/2022

-

presale voor de vouchers :

Heb je je tickets om laten zetten naar een voucher bij Ticketmaster dan krijg je, zoals beloofd, voorrang: vanaf maandag 1 november 10.00 uur kun je je voucher verzilveren! Je krijgt hierover een mail van Ticketmaster.

-

presale voor mensen die tickets hebben behouden:

Je hebt na het verplaatsen van de 51e Pinkpop gekozen om je ticket te houden, daar zijn we je natuurlijk zeer dankbaar voor. Zoals beloofd krijg je de komende 3 jaar voorrang op de ticketverkoop van Pinkpop. Maar als extraatje krijg je nu ook de mogelijkheid om extra tickets te kopen voor Pinkpop 2022. Dan kan die ene vriend of vriendin toch mee bijvoorbeeld. Vanaf donderdag 18.00 uur kun je via onderstaande links tickets kopen in de speciale presale voor Pinkpop 2022. Vrijdag 5 november om 10.00 uur start de reguliere verkoop.
Klik op de dag van jouw keuze om eventueel extra tickets voor Pinkpop 2022 aan te schaffen in de speciale presale en log in met de speciale inlog.
@RickHuissen zocht jouw groep niet nog één kaartje? Dat zou dan geen probleem hoeven zijn!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Ben eigenlijk wel benieuwd of het Buro Pinkpop gaat lukken om nog een los concert op Pinkpop-terrein / Megaland te regelen met Mojo.

Vraag me wel af of dat qua vergunningen gaat passen op Megaland, aangezien Landgraaf Live mogelijk gaat plaatsvinden tussen 5-5-2022 en 15-05-2022.
Geen idee of dat dan het aantal "geluidsdagen" van de vergunning haalt, de vergunning omvat 12 dagen voor 'grootschalige evenementen'?

Denk overigens niet dat Landgraaf Live alle 10 dagen gaat vullen, neem aan dat er doordeweeks dagen open blijven.
Ik verwacht er ook geen grote namen, in 2021 Nl namen als Tim Knol, Waylon of Van Velzen. In 2022 verwacht ik wel dat de gecancelde concerten van Die Hohner en Stahlzeit (Rammstein tribute) weer terug op het affiche komen. Die Hohner is dan wel in verhouding een hele grote Duitse act, euregio gericht zeker.

Maar of Pinkpop nog een los concert gaat plaatsen, daar twijfel ik aan al zou het imo best kunnen met wat er allemaal tourt.
Misschien zelfs Pinkpop Classic een reanimatie geven? Ik gooi maar een bal op...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.704
1.860
Ik heb het al eens aangegeven maar Nederland heeft te veel locaties waar grote concerten kunnen plaatsvinden.
Ziggo Dome, Goffertpark, Arena, Malieveld, De Kuip, Stadspark Groningen, Ahoy, Gelredome. Sommige krijgen er ook ieder jaar toegewezen omdat dat contractueel zo geregeld is geloof ik. Buitenom de concertzalen natuurlijk. Als Je gaat kijken naar bv België wat te vergelijken is met NL, hebben die maar 3 echte locaties door het hele land voor grote concerten. Sportpaleis, Boudewijn Stadion en die nieuwe locatie bij Oostende waar Rammstein speelt. Vorst Nationaal is iets kleiner. De weide van Werchter doet incidenteel dienst voor losse concerten maar meer locaties hebben ze of doen ze gewoonweg niet.
Bij ons veel te veel en overal moet wat.
Ik zou er niet op rekenen Dennis.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken