Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Onder andere die discussie is daar gevoerd. Daar werd dus ook beweerd dat Post Malone was doorgeschoven vanwege het afhaken van een grote headliner. Of dat dan Coldplay is geweest zullen we natuurlijk nooit weten. Maar het zou kunnen.......
Wil ook best wel aannemen dat er iets geschoven is of dat iets niet helemaal is verlopen zoals ze eigenlijk wilden, maar dat is nog wel een eindje verwijderd van Coldplay lag zo goed als vast.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ging dat niet om Eminem?

Coldplay komt inderdaad elk jaar terug in de geruchten, maar denk dat het daar ook voor altijd bij zou blijven. Zie ik echt eerder Goffert of ArenA doen als ze weer touren.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Persoonlijk denk Ik trouwens dat Coldplay te groot is voor festivals. Die vallen gewoon in het rijtje U2, Rolling Stones, AC/DC en Springsteen.
Met andere woorden: de acts bepalen zelf of ze festivals doen en als ze die aandoen dan zeker niet te veel tijdens een tour. Hooguit 5 of zo, en voor sommige acts is 5 dan al veel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ging dat niet om Eminem?

Coldplay komt inderdaad elk jaar terug in de geruchten, maar denk dat het daar ook voor altijd bij zou blijven. Zie ik echt eerder Goffert of ArenA doen als ze weer touren.
Dat was een jaar eerder
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Persoonlijk denk Ik trouwens dat Coldplay te groot is voor festivals. Die vallen gewoon in het rijtje U2, Rolling Stones, AC/DC en Springsteen.
Met andere woorden: de acts bepalen zelf of ze festivals doen en als ze die aandoen dan zeker niet te veel tijdens een tour. Hooguit 5 of zo, en voor sommige acts is 5 dan al veel.
Heb het gevoel dat dat rijtje steeds groter wordt. Ed Sheeran is allang geen festivalact meer, Billie Eilish kiest ervoor om het bij Glastonbury en niks anders te houden, Rammstein haalt meer geld uit een eigen tour,.... Zelfs Red Hot Chili Peppers wil nu ook stadions doen. Ben je als festival, dat eigenlijk heel afhankelijk is van die ene grote naam per dag, eigenlijk de dupe van. (Dit heeft Pinkpop op hun 50ste jubileum nog moeten aanvoelen...)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
En dan was Fleetwood Mac toen een redelijk bijzondere boeking. 1 van de weinige festivals die ze aandeden tijdens hun hele wereldtour!
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
En toch mogen ze van mij nog wel eens terug komen. Heerlijke setlist weer en Jagger is nog steeds vocaal erg sterk. Mooi eerbetoon aan Charlie Watts trouwens.
mag zeker... zou ik geen moeite mee hebben!

ik denk alleen dat het een eenmalige kans was in 2014. Verwacht, ook gezien het extreme prijskaartje, geen retour op Pinkpop meer.
2018 Nederland overgeslagen, maar 2017 2x opgetreden, ArenA en Gelredome (was eind september / in oktober). Afhankelijk van wanneer de tour plaats zal vinden, verwacht ik wel weer ArenA en/of Gelredome. Anders, een outdoor show als Goffertpark of zo.

Overigens 2017 en 2018 niet in België opgetreden, (laatste was 2014) waardoor mij in de volgende EU leg een show in België meer voor de hand lijkt dan een show in Zuid Limburg voor The Stones. Met dan in Nederland een meer noordelijke richting. Althans dat denk ik...
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
De Stones zouden zo maar 2 shows in Nederland kunnen geven. Pinkpop en ArenA.

Het allereerste optreden buiten Engeland was toch echt Nederland. Hier hebben ze gewoon een binding mee. Goed, optreden verliep niet succesvol maar was wel legendarisch. Zoek maar op YouTube Scheveningen hoe een brave Jos Brink het aankondigt.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Zijn The Fugees nog een optie? Gaan ter ere van het 25 jarige jubileum van hun album The Score voor het eerst in 15 jaar een reünie tour(tje) . Staat weliswaar gepland voor dit najaar en is niet heel groots, maar zou wellicht kunnen dat het hun bevalt en ze er nog wat aan vastplakken.

Zou ik wel enorm tof vinden, maar kleine kans denk ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Zijn The Fugees nog een optie? Gaan ter ere van het 25 jarige jubileum van hun album The Score voor het eerst in 15 jaar een reünie tour(tje) . Staat weliswaar gepland voor dit najaar en is niet heel groots, maar zou wellicht kunnen dat het hun bevalt en ze er nog wat aan vastplakken.

Zou ik wel enorm tof vinden, maar kleine kans denk ik.
zou Fugees een kans op het affiche maken, tja, geen pijl op te trekken denk ik.

zou een Pinkpop Classic zijn (1996)... maar zie ze ook wel in aanmerking komen voor een WOO HAH! of zo.
als ze komen zou ik het een ideale vinden voor RaR/RiP in Duitsland, dus als ze door Europa gaan in de zomer, zouden ze wel her en der moeten gaan opduiken langzaam.
Headliner denk ik overigens niet, maar zou best een hoge spot opleveren. Misschien zelfs afsluiten Noord in geval ze Pinkpop zouden kunnen staan? Denk ik...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Dennis heeft gewoon gelijk wat betreft Coldplay. Voor op Werchter terrein (niet het festival) waren er zelfs al data bekend achter de schermen.
We zullen het nooit echt weten...

maar, wel een grote reden om ze voor 2022 goed in het oog te blijven houden, vind ik

Coldplay past ook prima als "stadion headliner" binnen de Pinkpop redenatie als "headliner festival", helemaal naast rock acts als Metallica en Pearl Jam. Liggen wel wat mogelijkheden...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
gaat lekker met Maneskin...
Afas in kwartiertje uitverkocht.

benieuwd welke dag ze op Pinkpop komen te staan.
neem aan op Noord of in de middag op mainstage.
Hoop niet afsluiter Brightlandstent, gun ze wel een spot op Noord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
gaat lekker met Maneskin...
Afas in kwartiertje uitverkocht.

benieuwd welke dag ze op Pinkpop komen te staan.
neem aan op Noord of in de middag op mainstage.
Hoop niet afsluiter Brightlandstent, gun ze wel een spot op Noord.
Tent wordt idd te klein voor ze. Denk spot MainStage in de middag (hopelijk een duet met Iggy Pop)
Voor Pinkpop lijkt het nu bijna wel een zekerheidje!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Tent wordt idd te klein voor ze. Denk spot MainStage in de middag (hopelijk een duet met Iggy Pop)
Voor Pinkpop lijkt het nu bijna wel een zekerheidje!
16e in Litouwen en 20e in Hamburg...

Iggy heeft een gaatje.. de vraag is wel of hij er trek in heeft om op en neer te rijden, omdat hij de 22e in Utrecht staat.
desalniettemin, de Pinkpop dagen zou kunnen, 18e past prima?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Weet niet of het verschil maakt maar zijn show in Tivoli werd bij aankondiging gebracht als exclusief Nederlands concert.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Nou zaterdag zou in eerste instantie de verkoop beginnen. Maar we gaan dus door naar vrijdag 5 november.

Wellicht dat de derde headliner een kwestie is van dagen. Zijn er nog nieuwe gokjes, of wijziging van de gokjes, voor jullie derde headliner verwachting?

lijstje Pinkpop-zondag-headliner gokjes :
Timmetje - Post Malone + Imagine Dragons of Red Hot Chili Peppers
RickHuissen - Bruce Springsteen & The E Street Band
neus - Editors
RubenFrusciante - Muse
Bassie78 - Taylor Swift of Coldplay
Processierups - Taylor Swift
rhcp - Arctic Monkeys
wenteldave - Muse of Coldplay
Oasiss - Post Malone
Brian - Coldplay of Taylor Swift
Joslittel - Post Malone + Imagine Dragons met DJ
emilejol - Queens of the stone age of Coldplay of radiohead of oasis of AC/DC
PP1980 - Rolling Stones
mattman - Muse
Landgraver - Bruce Springsteen & The E Street Band of Taylor Swift
JP - Bruce Springsteen & The E Street Band
T. Roses - Bruce Springsteen & The E Street Band
Rockbeer - Coldplay of Bruce Springsteen & The E Street Band
DennisvdBr - Bruce Springsteen & The E Street Band
en uiteraard Indiaantje89 - Mart Hoogkamer

Inspiratie?
Kanshebbers Pinkpop headliner naast Metallica en Pearl Jam 2022 :
- Bruce Springsteen, album al 23-10-2020 en sterkte tourgeruchten met E Street Band in juni / juli 2022 (tour geruchten: Italie Florence en Ferrara ook uit Ierland Dublin)
- Coldplay, album 15 oktober 2021 met aansluitend aankondiging wereld tour 2022
- Post Malone, nog nooit op Pinkpop gestaan, stond op affiche 2020, lijkt al van 2021 affiche gevallen, week na Pinkpop 2022 op Rock in Rio Lissabon.
- Taylor Swift, mogelijk inhalen tour 2020, waaronder misschien Werchter Boutique 2022
- AC/DC, album 13 november 2020 en mogelijk tour 2022
- Beyoncé, hoog op de verlanglijst van Pinkpop (nog geen aanwijziging tot tour)
- Tame Impala, begin juni Primavera Sound headliner
- The Killers, nog geen nieuwe datum voor de Ziggo Dome show. Tijdens Pinkpop vrijdag en zaterdag op zuster festivals Hurricane/Southside.
- RHCP, touren toch weer rondom Pinkpop in 2022, misschien toch nog terug komen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken