Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
nog nieuwe gokjes bij... of wijziging?
na afvallen Muse voor de Pinkpop zondag optie, ivm IOW 2022 op 19 juni

lijstje Pinkpop-zondag-headliner gokjes :
Timmetje - Post Malone + Imagine Dragons of Red Hot Chili Peppers (gewijzigd)
RickHuissen - Bruce Springsteen & The E Street Band
neus - Editors
RubenFrusciante - Muse
Bassie78 - Taylor Swift of Coldplay (gewijzigd)
Processierups - Taylor Swift
rhcp - Arctic Monkeys
wenteldave - Muse of Coldplay
Oasiss - Post Malone
Brian - Coldplay of Taylor Swift
Joslittel - Post Malone + Imagine Dragons met DJ (gewijzigd)
emilejol - Queens of the stone age of Coldplay of radiohead of oasis of AC/DC
PP1980 - Rolling Stones
mattman - Muse
Landgraver - Bruce Springsteen & The E Street Band of Taylor Swift
JP - Bruce Springsteen & The E Street Band (toegevoegd)
T. Roses - Bruce Springsteen & The E Street Band (toegevoegd)
Rockbeer - Coldplay of Bruce Springsteen & The E Street Band (toegevoegd)
DennisvdBr - Bruce Springsteen & The E Street Band
en uiteraard Indiaantje89 - Mart Hoogkamer

Inspiratie?
Kanshebbers Pinkpop headliner naast Metallica en Pearl Jam 2022 :
- Bruce Springsteen, album al 23-10-2020 en sterkte tourgeruchten met E Street Band in juni / juli 2022 (tour geruchten: Italie Florence en Ferrara ook uit Ierland Dublin)
- Coldplay, album 15 oktober 2021 met aansluitend aankondiging wereld tour 2022
- Post Malone, nog nooit op Pinkpop gestaan, stond op affiche 2020, lijkt al van 2021 affiche gevallen, week na Pinkpop 2022 op Rock in Rio Lissabon.
- Taylor Swift, mogelijk inhalen tour 2020, waaronder misschien Werchter Boutique 2022
- AC/DC, album 13 november 2020 en mogelijk tour 2022
- Beyoncé, hoog op de verlanglijst van Pinkpop (nog geen aanwijziging tot tour)
- Tame Impala, begin juni Primavera Sound headliner
- The Killers, nog geen nieuwe datum voor de Ziggo Dome show. Tijdens Pinkpop vrijdag en zaterdag op zuster festivals Hurricane/Southside.
- RHCP, touren toch weer rondom Pinkpop in 2022, misschien toch nog terug komen? (toegevoegd)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Had ze niet meer verwacht maar toch jammer,
Geruchten waren er toch dat Bruce in september de tour ging aankondigen.
Nu is dat nog steeds niet gedaan is de ticketverkoop van Pinkpop verzet. ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Je mag MUSE bij mij weghalen. Ik denk nu Post Malone en Imagine Dragons of RHCP
RHCP?

zou je denken. kan uiteraard nu de tour er in zit en ze te verwachten zijn op Firenze Rocks 18 juni?

maar, de zin in het bericht bij Metallica is niet in hun voordeel he?
"de Red Hot Chili Peppers komen niet meer naar de 51e editie van Pinkpop."
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
nog nieuwe gokjes bij... of wijziging?
na afvallen Muse voor de Pinkpop zondag optie, ivm IOW 2022 op 19 juni

lijstje Pinkpop-zondag-headliner gokjes :
Timmetje - Post Malone + Imagine Dragons of Red Hot Chili Peppers (gewijzigd)
RickHuissen - Bruce Springsteen & The E Street Band
neus - Editors
RubenFrusciante - Muse
Bassie78 - Taylor Swift of Coldplay (gewijzigd)
Processierups - Taylor Swift
rhcp - Arctic Monkeys
wenteldave - Muse of Coldplay
Oasiss - Post Malone
Brian - Coldplay of Taylor Swift
Joslittel - Muse
emilejol - Queens of the stone age of Coldplay of radiohead of oasis of AC/DC
PP1980 - Rolling Stones
mattman - Muse
Landgraver - Bruce Springsteen & The E Street Band of Taylor Swift
DennisvdBr - Bruce Springsteen & The E Street Band
en uiteraard Indiaantje89 - Mart Hoogkamer

Inspiratie?
Kanshebbers Pinkpop headliner naast Metallica en Pearl Jam 2022 :
- Bruce Springsteen, album al 23-10-2020 en sterkte tourgeruchten met E Street Band in juni / juli 2022 (tour geruchten: Italie Florence en Ferrara ook uit Ierland Dublin)
- Coldplay, album 15 oktober 2021 met aansluitend aankondiging wereld tour 2022
- Post Malone, nog nooit op Pinkpop gestaan, stond op affiche 2020, lijkt al van 2021 affiche gevallen, week na Pinkpop 2022 op Rock in Rio Lissabon.
- Taylor Swift, mogelijk inhalen tour 2020, waaronder misschien Werchter Boutique 2022
- AC/DC, album 13 november 2020 en mogelijk tour 2022
- Beyoncé, hoog op de verlanglijst van Pinkpop (nog geen aanwijziging tot tour)
- Tame Impala, begin juni Primavera Sound headliner
- The Killers, nog geen nieuwe datum voor de Ziggo Dome show. Tijdens Pinkpop vrijdag en zaterdag op zuster festivals Hurricane/Southside.
Misschien ook Paul McCartney toevoegen als kanshebber? Sterke geruchten dat hij Glastonbury inhaalt, en die tweede TW Classic zou goed een kopie van 2020 kunnen worden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
RHCP?

zou je denken. kan uiteraard nu de tour er in zit en ze te verwachten zijn op Firenze Rocks 18 juni?

maar, de zin in het bericht bij Metallica is niet in hun voordeel he?
"de Red Hot Chili Peppers komen niet meer naar de 51e editie van Pinkpop."
Plannen kunnen altijd wijzigen.... en het zou misschien wel de verschuiving van de ticketverkoop kunnen verklaren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Misschien ook Paul McCartney toevoegen als kanshebber? Sterke geruchten dat hij Glastonbury inhaalt, en die tweede TW Classic zou goed een kopie van 2020 kunnen worden.
dat zou goed een terugkeer naar Goffertpark kunnen worden, zoals ook naast TW in 2020 de bedoeling zou zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Plannen kunnen altijd wijzigen.... en het zou misschien wel de verschuiving van de ticketverkoop kunnen verklaren.
kan...

ik hou totaal geen rekening met RHCP voor Pinkpop.
ook doordat Mojo het filmpje van RHCP deelde, doet me vermoeden dat het een losse show gaat worden. Dat bovenop de uitleg van Pinkpop eerder.

maar goed, je mag ze verwachten hoor.
ik kan zeggen, mijn headliner verwachtingen nr 1 en nr 2 zijn inmiddels weer sterker geworden ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Blijf het raar vinden dat er zo weinig gesproken wordt over Post Malone. Die was oorspronkelijk gewoon headliner en is nu gewoon weer in de buurt. Als die volgendjaar zijn show niet komt inhalen, wanneer dan wel?

Zou naast twee oude acts ook gewoon het headlinertrio wat in evenwicht brengen. Met Springsteen erbij krijg je een wel heel oud rijtje niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Blijf het raar vinden dat er zo weinig gesproken wordt over Post Malone. Die was oorspronkelijk gewoon headliner en is nu gewoon weer in de buurt. Als die volgendjaar zijn show niet komt inhalen, wanneer dan wel?

Zou naast twee oude acts ook gewoon het headlinertrio wat in evenwicht brengen. Met Springsteen erbij krijg je een wel heel oud rijtje niet?
ja, wat is in 2022 pre corona nog een zekerheidje en wat is evenwicht?

is evenwicht dat er 3 zeer sterke headliners neergezet worden die zelf ook op Pinkpop willen staan en het algemeen wel breed goed doen bij het Pinkpop-publiek?

Post Malone kan hoor. Maar heb het vermoeden dat die in 2021 al van Pinkpop-affiche is gevallen en toen al gezocht is naar een nieuwe headliner / gesprekken lopende waren. Overigens, de dagverkoop van Malone voor 2020 spreekt niet in zijn voordeel. Ik kijk er niet van op als hij niet meer komt, of als hij nog wel komt dat die sub zou kunnen voor Pearl Jam.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Overigens, de dagverkoop van Malone voor 2020 spreekt niet in zijn voordeel. Ik kijk er niet van op als hij niet meer komt, of als hij nog wel komt dat die sub zou kunnen voor Pearl Jam.
Die zaterdag verkocht toch niet heel slecht? Was vooral de zondag die problematisch was toen.

Los daarvan, één van de populairste popartiesten ter wereld gaat niet komen subben Dennis. ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Die zaterdag verkocht toch niet heel slecht? Was vooral de zondag die problematisch was toen.
zaterdag en zondag, beide die zaten rondom de 10k a 15k, althans dat lieten de cijfers destijds zien.

gek is wel, dat GnR dan wel Groningen nu binnen 24uur uitverkoopt. De verhoudingen liggen anno 2022 dan ook heel anders op tafel.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ik vind het een hele gave kwinkslag van Timmetje om de Peppers te noemen i.c.m. de mogelijke reden voor de verschuiving van de ticketverkoop. Zelf helemaal niet aan gedacht, uiteraard vanwege dat berichtje bij de Metallica aankondiging. Maar foutjes worden altijd en overalgemaakt, ook op communicatie gebied. Dus wie weet... Mijn eerste gok blijft Springsteen, maar als het de RHCP worden ben ik ook zeer gelukkig. Die kunnen het festival ook prima afsluiten. Die heb ik persoonlijk liever dan een Coldplay of Swift. Daar ga ik ook zeker naar kijken, maar met de Peppers ga ik echt luidkeels meedoen als ik op dag 3 nog een stem over heb...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
is ook geen hele gekke kwinkslag...

men kan idd RHCP verwachten op Pinkpop-zondag, zeker omdat ze een dag vantevoren verwacht worden in Italie
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Los daarvan, één van de populairste popartiesten ter wereld gaat niet komen subben Dennis. ;-)
Wanneer dat een naam als Taylor Swift is niet nee. Wanneer het een naam als Post Malone is, dan vind ik dat heel erg logisch als hij subt. Populariteit alleen is niet genoeg. Er moet ook een fatsoenlijk repertoire liggen om een major festival af te sluiten...
 
  • On fire
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken