Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Precies dat wat jij zegt PJ....

Als de Hurricane/Southside, Glastonbury of Roskilde hem headliner zetten dan ga ik dat best geloven.
(gelukkig imo) is het al uitgesloten voor Pinkpop 2022, maar we zullen zien.
Misschien verkoopt hij eerst wel een Goffertpark of een Malieveld uit met zijn eigen showtje.

Dus je ziet inmiddels wel in dat Billie Eilish headliner zou zijn op Pinkpop ;)?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik snap je vergelijking gewoon niet echt. The Opposites kwamen voor 1 optreden terug zonder nieuwe muziek. Eenmalig comeback show'tje.
Stromae is bezig met nieuwe muziek en die maakt zijn live comeback met een (festival?)tour. Zijn twee verschillende dingen toch?
Niet echt:
- Beide acts uit eigen land die op festivals in eigen land gaan een Major headlinen.
- The Opposites was bezig met nieuwe muziek (maar dus mogelijk uitgesteld ivm Covid)
- Beide maken een soort van comeback
- Beide teren van 1 of 2 albums wat vorige decenia een hit was. Er is 0 garantie dat het nieuwe werk aan gaat slaan.

Of het nu voor 1 show is of voor 3 shows doet er weinig toe als je het mij vraagt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Dus je ziet inmiddels wel in dat Billie Eilish headliner zou zijn op Pinkpop ;)?
de gruwel.... maar helaas ja...

gelukkig voor mij is dat een gepasseerd station voor 2022, maar als Justin Bieber kan, kan Eilish ook als Pop headliner he
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Mwah... de ophemeling van Stromae vind ik toch ook wel aan de overdreven kant hoor. Prima artiest, maar ook niet meer dan dat.
Ik snap jouw opmerking wel hoor, indiaantje. Weet nog dat ik in 2014 heel lacherig en sceptisch over 'm deed en het eigenlijk gewoon een 'toffe popnaam' vond die veel te hoog was gevallen, maar heb mijn mening wel ferm bijgesteld na hem die editie van RW te zien afsluiten in het donker.

Wat een heerlijk uitgedachte, meesterlijk uitgevoerde show was dat. Verre van plat ook, integendeel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en Paddy

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Niet echt:
- Beide acts uit eigen land die op festivals in eigen land gaan een Major headlinen.
- The Opposites was bezig met nieuwe muziek (maar dus mogelijk uitgesteld ivm Covid)
- Beide maken een soort van comeback
- Beide teren van 1 of 2 albums wat vorige decenia een hit was. Er is 0 garantie dat het nieuwe werk aan gaat slaan.

Of het nu voor 1 show is of voor 3 shows doet er weinig toe als je het mij vraagt.
Ik kan van The Opposites alleen terugvinden dat ze nieuwe muziek overwogen maar dat het er niet van kwam omdat ze bezig waren met andere dingen. Lijkt erop dat die niet echt concrete plannen hadden naast dat Lowlands optreden.


En van Stromae weten we niet of hij het maar bij 3 shows houdt hé. De toekomst zal het uitwijzen. Misschien blijft die weer even toeren en muziek maken. Ik hoop het iig wel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik snap jouw opmerking wel hoor, indiaantje. Weet nog dat ik in 2014 heel lacherig en sceptisch over 'm deed en het eigenlijk gewoon een 'toffe popnaam' vond die veel te hoog was gevallen, maar heb mijn mening wel ferm bijgesteld na hem die editie van RW te zien afsluiten in het donker.

Wat een heerlijk uitgedachte, meesterlijk uitgevoerde show was dat. Verre van plat ook, integendeel.
Ik zeg ook niet dat ik het plat vind. Maar ik was ook vele positiever over The Opposites in het LL topic dan de meest anderen. Dus ik snap van beide dat het werkt en een succes kan zijn.

Op Lowlands had ik hem bewust overgeslagen, volgens mij voor mij voor The National. Ook omdat ik hem diezelfde zomer op Pinkpop zag, en hoewel ik me daar uitstekend heb vermaakt. Niet de nijging had om een band als The National te laten schieten voor Stromae.

En daar zit ook voor mij nog wel de kloof of ik het persoonlijk een terechte headliner vind of niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik kan van The Opposites alleen terugvinden dat ze nieuwe muziek overwogen maar dat het er niet van kwam omdat ze bezig waren met andere dingen. Lijkt erop dat die niet echt concrete plannen hadden naast dat Lowlands optreden.


En van Stromae weten we niet of hij het maar bij 3 shows houdt hé. De toekomst zal het uitwijzen. Misschien blijft die weer even toeren en muziek maken. Ik hoop het iig wel.
Dan nog vind ik de vergelijking niet heel anders... Beide zullen niet snel wat anders gaan doen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
We zullen het snel weten. Album van Stromae komt als de geruchten kloppen deze herfst al uit. :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Ik kom dus alleen op Alors On Dance. Nu is het ook wel dat ik me distantieer van muziek als deze, dus helemaal objectief is het niet. Ik zou zeggen: ergens rond etenstijd op Pinkpop op de Main Stage, of de sub voor een Dua Lipa op noord.
Als je ‘formidable’ niet kent, heb je echt onder een steen geleefd.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters en PJ

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Misschien ook even casual vermelden dat Stromae in 2015 Madison Square Garden uitverkocht en in heel Europa (inclusief UK) in zalen van het formaat Ziggo/AFAS stond.

Uiteraard geniet hij in Belgie en de Franstalige wereld meer populariteit vanwege zijn voertaal. Maar verder zijn die vergelijkingen met Kensington en The Opposites echt wel krom...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Uiteraard geniet hij in Belgie en de Franstalige wereld meer populariteit vanwege zijn voertaal.
ja ik denk al, waarom versta ik er geen *** van?

ja inderdaad Kensington zingt in het Engels uiteraard. En Borsato in Nederlands. En in Duitsland Die Artze en Toten Hozen in het Duits.

Misschien dat dat ook meespeelt in mijn mening, ik luister hem niet.

Maar nog heb ik moeite met inzien wat er zo speciaal aan is om hem als headliner op Boutique te zetten? Ik snap de hype die bedoeld wordt wel, maar ik vind het allemaal behoorlijk overrated. Snap dat dat in België misschien iets emotioneler ligt, dus dat speelt vast heel erg mee. Maar zie nog altijd niet zomaar in wat Stromae groter maakt dan andere headliners in Nederland op tour? Misschien ook meer doordat ik de hele hype rond hem überhaupt nooit gesnapt heb.

Dus allicht zal de toekomst maar moeten uitwijzen op welke spots hij gezet gaat worden en welke festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Buiten dat ik Stromae ook fantastisch zou vinden denk ik dat het nu tijd is om de discussie rond deze beste man af te ronden :) Als je het forum een aantal pagina's terug leest, lees je in feite dat een aantal het wel graag zouden zien en een aantal niet. En dat suddert dan een pagina of 4/5 door. Kunnen we niet een discussie oprakelen of het Bruce of Coldplay wordt die gaat spelen op de zondag? Ik ben voor Bruce!
 
  • On fire
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Goed punt!

Misschien het laatste lijstje met headliner gokjes er bij pakken. Nu ook RHCP en Stromae bij de afvallers zijn, voor de headliner spot op 19 juni. (edit, Muse heb ik nog even doorgestreept ivm IOW op de Pinkpop zondag)

lijstje (re-post) Pinkpop-zondag-headliner gokjes :
Timmetje - Robbie Williams / Post Malone + Imagine Dragons / Red Hot Chili Peppers
RickHuissen - Bruce Springsteen & The E Street Band
neus - Editors
RubenFrusciante - Muse
Bassie78 - Taylor Swift of Coldplay
Processierups - Taylor Swift
rhcp - Arctic Monkeys / Bruce Springsteen & The E Street Band
wenteldave - Muse / Coldplay
Oasiss - Post Malone
Brian - Coldplay / Taylor Swift
Joslittel - Post Malone + Imagine Dragons met DJ
emilejol - Queens of the stone age / Coldplay / radiohead / oasis / AC/DC
PP1980 - Rolling Stones
mattman - Muse
Landgraver - Bruce Springsteen & The E Street Band of Taylor Swift
PJ - Bruce Springsteen & The E Street Band / Coldplay
T. Roses - Bruce Springsteen & The E Street Band
Rockbeer - Coldplay / Bruce Springsteen & The E Street Band
DennisvdBr - Bruce Springsteen & The E Street Band
en uiteraard Indiaantje89 - Mart Hoogkamer
 
Laatst bewerkt:

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
512
293
Coldplay to perform at the Stade de France in 2022 according to top French Radio host from RTL 2

Verwacht toch wel snel een tour aankondiging!
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
600
577
Ik ga voor Bruce Springsteen & The E Street Band of Lady Gaga (maar volgens mij gaat ze een stadiontour doen en zal ze wel ergens anders staan...)
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken