Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Toch mooi dat ik met mijn Google-search net die ene poster als eerste 'hit' had waarop Arcade Fire als tweede act stond. Een roze poster, waar o.a. Kraantje Pappie en Young The Giant nog niet op stonden.

Bekijk bijlage 376

Maar dan nog vind ik dat je redenering niet houdt, aangezien er nog geen Pinkpop 2022-poster is. Voorlopig staat Twenty One Pilots nog op geen enkele plaats op een poster.
klopt dat is de flyer van bij de verkoop start.
De officiele poster en de lineup op de site destijds (die ik nog wel enigszins voor de geest heb) is was duidelijk met de volgorde tweede naam sub-main en 3de naam Noord-afsluiter zoals op de poster.
Misschien veranderd dat nog voor de 2022 volgorde, maar gezien het in 2020 ook al was (nbt was 2021 niet terug aangekondigd) vermoed ik dat het idd gaat worden dat TOP de mainstage-sub is. Wat niet eens zo heel vreemd is, krijgen ze ook nog eens 1:15 speeltijd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
voor wie nog hoopte op Foo Fighters.
Ze hebben na Lissabon op de 18e nu ook de 20e in Madrid staan.
Met dat ze niet 2 dagen na elkaar spelen, nu echt helemaal uitgesloten hoor...
 
  • Confetti
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Lorde 8 juni in AFAS.
Met ook 17e en 18e bezet, lijkt me ingrediënten om haar niet meer op Pinkpop te verwachten.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
828
535
klopt dat is de flyer van bij de verkoop start.
De officiele poster en de lineup op de site destijds (die ik nog wel enigszins voor de geest heb) is was duidelijk met de volgorde tweede naam sub-main en 3de naam Noord-afsluiter zoals op de poster.

Ja, eigenlijk wist ik wel dat de de namen op de poster een weergave zijn van de volgorde van de optredens. Dat was me wel duidelijk met de poster van 1994, waar The Orb bovenaan staat. Helemaal geschikt als afsluitende act, maar qua bekendheid en populariteit haalden ze het destijds niet eens bij de Levellers, laat staan Björk of RATM.

Maar ik kan het niet nalaten even naar het Internet Archive te gaan. Op de snapshot van de Pinkpop-site van destijds is te zien dat Arcade Fire vóór Avenged Sevenfold genoemd wordt:
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Maar ik kan het niet nalaten even naar het Internet Archive te gaan. Op de snapshot van de Pinkpop-site van destijds is te zien dat Arcade Fire vóór Avenged Sevenfold genoemd wordt:
Dus wat je eigenlijk zegt is dat je verwacht NBT de sub-main gaat worden met 1:15 tijdslot en TOP de Noord-afsluiter.
Moet eerlijk zeggen ivm klaar staan voor Metallica komt me dat beter uit.
Desalniettemin, verwacht ik dat vooralsnog anders om... TOP-sub / NBT-Noord
(of een act als bijvoorbeeld Placebo moet er nog tussen kruipen, wat nog kan in principe...)
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Dus wat je eigenlijk zegt is dat je verwacht NBT de sub-main gaat worden met 1:15 tijdslot en TOP de Noord-afsluiter.
Moet eerlijk zeggen ivm klaar staan voor Metallica komt me dat beter uit.
Desalniettemin, verwacht ik dat vooralsnog anders om... TOP-sub / NBT-Noord
(of een act als bijvoorbeeld Placebo moet er nog tussen kruipen, wat nog kan in principe...)
TOP heeft vaak wel een grote productie bij zich. Wellicht noord dan makkelijker inderdaad. En ze zullen denk ik liever ook beetje in het donker spelen? En ik zie er placebo zeker nog bij komen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
ik heb Scooter al een paar keer aangehaald dat ik die zie als serieuze Duitse aanvulling.

nu zie ik dat Herbert Gronemeyer een "2022 20 JAHRE MENSCH JUBILÄUMSKONZERTE" tour doet in juni 2022.
zie ik wel als kanshebber voor Pinkpop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.686
Greta van Fleet kan voor Pinkpop wel met potlood worden opgeschreven.

Staan een week eerder in Denemarken:
Kijk eens aan. Dat werd wel tijd. Tot nu toe hadden ze, geloof ik, maar één optreden staan in Berlijn (met Foo Fighters), dus ik had ze stiekem al opgeschreven. En nu al helemaal natuurlijk. Waar zouden die staan op Pinkpop? Pearl Jam en Greta van Fleet zie ik op zich wel werken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
heerlijk, ik hoop dat Greta van Fleet er rap bij komt!

en dan nog Imagine Dragons nog als mainstage-sub of Noord-afsluiter ergens bij, lijkt me ook plausibel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Royal Blood daags na Pinkpop in Zagreb op INmusic festival....


Herbert Gronemeyer, Marco Borsato, Maneskin en Scooter. Alsof Paaspop niet bestaat. ;-)
Jazeker, prima Pinkpop namen:
Royal Blood, Imagine Dragons, Marco Borsato, Greta van Fleet, Herbert Gronemeyer, Scooter en Maneskin.
Mogen imo zo op het affiche komen van 2022!
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken