oke.... het oorspronkelijke 2021 Pinkpop weekend zit er op.
even pas op de plaats en de knop om naar Pinkpop 2022.
wat hebben we:
Vrijdag 17 juni : Nothing But Thieves - Twenty One Pilots - Metallica
Zaterdag 18 juni : Pearl Jam
Zondag 19 juni : (tba)
verkoop Pinkpop 2022 hervat 2 oktober 2021.
overigens zei ik wel dat TOP waarschijnlijk de Noord afsluiter zou zijn, maar...
uitgaande van vorige edities stond de act direct onder de headliner op het affiche als mainstage sub en de act daaronder als Noord afsluiter.
als ik dan nu dat aflees op de volgorde Nothing But Thieves - Twenty One Pilots - Metallica, is eigenlijk mijn conclusie :
TOP = mainstage sub ( ca 19:30 - 20;45 ?)
NBT = Noord afsluiter ( ca 20:45 - 21:45 ?)
Metallica = headliner ( ca 22:00 - 00:00 ?)
overigens is het tm 2 oktober nog ca 15 weken. Het moment van de lineup bekendmaking is volgens Niek Muray naar vorgen gehaald, naar het najaar ivm de traditionele perspresentatie. Ik concludeer hier uit dat het grootste deel van het affiche dus voor 2 oktober bekend zal zijn, eind september.
Maar, in de aankomende 15 weken, is ook mogelijk om wekelijks of om weken met een nieuwe naam te komen.
Ik hoop eigenlijk dat Pinkpop een beetje de het enthousiamse gaat prikkelen door regelmatig met een nieuwtje te komen.
Verbaasd me daarom dat de Gouden Tip voor 2022 nog niet is gestart, dat zou mogelijk 1 van de eerste berichtjes kunnen gaan worden denk ik?
Namen die wellicht in komende weken er bij kunnen komen, gok ik op:
Volbeat, Maneskin, Thelonious Monster, Deftones, Crowded House, Rag'n'Bone Man, Frank Carter & The Rattlesnakes, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Inhaler, The Marcus King Band, Querbeat, Zara Larson, Ellie Goulding, Kensington, Chef’Special, Frenna Deluxe, Danny Vera, Joost, NONA,The KIK, Ares, Ten Times A Million, Elle Hollis.