Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443
Mooie boel, waar is dit nu op gebaseerd ? in de UK zijn miljoenen mensen gevaccineerd met AstraZeneca mogen die dan ook niet naar de komende concerten of festivals ? Volgens mij ze de weg kwijt in de USA.
Dat was zo omdat de FDA het vaccin van AstraZenica nog niet heeft goedgekeurd in de VS. Het was bij Spingsteen in eerste instantie de bedoeling dat je naar zijn voorstelling zou kunnen gaan als je bent ingeënt met een goedgekeurd vaccin. Nu is dat inderdaad teruggedraaid.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.513
10.558
Dat was zo omdat de FDA het vaccin van AstraZenica nog niet heeft goedgekeurd in de VS. Het was bij Spingsteen in eerste instantie de bedoeling dat je naar zijn voorstelling zou kunnen gaan als je bent ingeënt met een goedgekeurd vaccin. Nu is dat inderdaad teruggedraaid.
Teruggedraaid naar door de WHO-goedgekeurde vaccins, ja, dus ook AstraZeneca, maar anders heb je, volgens mij, alsnog pech.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Rag 'n Bone Man op 3 april naar AFAS. Was dat zo in 2019 ook dat die afas deed? Weet nog wel een festival in het noorden en pinkpop op 1 dag maar anders kunnen we deze misschien afschrijven?

Edit: bedoel natuurlijk 2020:)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.513
10.558
Rag 'n Bone Man op 3 april naar AFAS. Was dat zo in 2019 ook dat die afas deed? Weet nog wel een festival in het noorden en pinkpop op 1 dag maar anders kunnen we deze misschien afschrijven?
Nee, was niet hetzelfde, daar hij in april 2018 nog in AFAS Live stond. Denk niet dat we 'm al hoeven af te schrijven.
 
  • Confetti
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
...nog altijd geen i'll be back pakket ontvangen...

Pinkpop Help?!?!?
krijg net mail van Buro Pinkpop....
mijn pakket ligt bij het ophaalpunt en is nog niet opgehaald??
WTF.... waarom krijg ik geen track en trace van Ticketmaster of minstens een briefje van de bezorger dat die voor een dichte deur heeft gestaan!
Wel goed dat Buro Pinkpop hier zelf van hun uit op reageert en nog een bericht nasturen op mijn gestuurde reactie (ivm geen track en trace of briefje van bezorger) dat ze het ook jammer vinden. waarna ze afsluiten met "tot volgend jaar"...

Toch heel netjes...
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Rag 'n Bone man afschrijven voor pinkpop 2022? Zojuist een aankondiging voor AFAS april 2022. Hij stond wel op de planning voor 2020.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
oke.... het oorspronkelijke 2021 Pinkpop weekend zit er op.

even pas op de plaats en de knop om naar Pinkpop 2022.
wat hebben we:
Vrijdag 17 juni : Nothing But Thieves - Twenty One Pilots - Metallica
Zaterdag 18 juni : Pearl Jam
Zondag 19 juni : (tba)
verkoop Pinkpop 2022 hervat 2 oktober 2021.


overigens zei ik wel dat TOP waarschijnlijk de Noord afsluiter zou zijn, maar...
uitgaande van vorige edities stond de act direct onder de headliner op het affiche als mainstage sub en de act daaronder als Noord afsluiter.
als ik dan nu dat aflees op de volgorde Nothing But Thieves - Twenty One Pilots - Metallica, is eigenlijk mijn conclusie :
TOP = mainstage sub ( ca 19:30 - 20;45 ?)
NBT = Noord afsluiter ( ca 20:45 - 21:45 ?)
Metallica = headliner ( ca 22:00 - 00:00 ?)

overigens is het tm 2 oktober nog ca 15 weken. Het moment van de lineup bekendmaking is volgens Niek Muray naar vorgen gehaald, naar het najaar ivm de traditionele perspresentatie. Ik concludeer hier uit dat het grootste deel van het affiche dus voor 2 oktober bekend zal zijn, eind september.
Maar, in de aankomende 15 weken, is ook mogelijk om wekelijks of om weken met een nieuwe naam te komen.
Ik hoop eigenlijk dat Pinkpop een beetje de het enthousiamse gaat prikkelen door regelmatig met een nieuwtje te komen.
Verbaasd me daarom dat de Gouden Tip voor 2022 nog niet is gestart, dat zou mogelijk 1 van de eerste berichtjes kunnen gaan worden denk ik?

Namen die wellicht in komende weken er bij kunnen komen, gok ik op:
Volbeat, Maneskin, Thelonious Monster, Deftones, Crowded House, Rag'n'Bone Man, Frank Carter & The Rattlesnakes, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Inhaler, The Marcus King Band, Querbeat, Zara Larson, Ellie Goulding, Kensington, Chef’Special, Frenna Deluxe, Danny Vera, Joost, NONA,The KIK, Ares, Ten Times A Million, Elle Hollis.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Is noord afsluiter niet een tikkie hoog voor NBT?
waarom niet?

vorige keer in 2018 stonden ze mainstage voor de sub en dan zouden ze nu dus naar afsluiter noord gaan, vrij logische promotie.
Is ook mijn analyse van de 2020 lineup trouwens.
Maar, als ik puur kijk naar de opsomming van de vorige affiches en de postitie sub-main of afsluiter-noord, is mijn conclusie dat TOP sub-main zal zijn en NBT de noord-afsluiter. Ik ga er van uit dat dat principe nu ook in 2022 toegepast zal worden.

tja, zonder te kijken naar wat ik van de acts zelf vind, is dat de conclusie vanuit volgorde op affiche/site-lineup
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
828
535
Maar als je kijkt naar de vorige keer dat Metallica op Pinkpop stond, toen hebben ze Arcade Fire, de tweede naam op het affiche, het Noordpodium laten afsluiten en voor Metallica de hele dag stevige rockacts neergezet. De andere dagen was de tweede naam op het affiche wel de sub-main.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Maar als je kijkt naar de vorige keer dat Metallica op Pinkpop stond, toen hebben ze Arcade Fire, de tweede naam op het affiche, het Noordpodium laten afsluiten en voor Metallica de hele dag stevige rockacts neergezet. De andere dagen was de tweede naam op het affiche wel de sub-main.
nee hoor...
Arcade Fire was de derde op het affiche, was Noord afsluiter.
en Avenged Sevenfold was de sub-main

1624277969731.png


edit, ik heb eigenlijk maar enkele uitzonderingen gevonden op deze regel.
volgens mij Keane/Soundgarden in 2012 en Major Lazer/James Bay 2016, maar over algemeen, klopt het.
2e naam op affiche is de main-sub en 3de naam affiche is Noord-afsluiter

edit 2:
vanaf 2012, de affiches van 2011 en een paar er voor hadden de opsomming volgens stage, dus main - noord - tent aflopend. Maar vanaf de affiches 2012 is het principe toepasbaar
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Ook in retrospectief hadden ze de line-up die dag prima voor elkaar!
Was zeker een leuke lineup, is de enige dag dat ik ooit naar Pinkpop ben geweest :)
Was een bijzondere ervaring, met overdag 35 graden en dan 's avonds code rood onweer met de bliksemschichten die je overal om je heen zag inslaan aan de randen van het terrrein.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Dacht dat Kensington in 2020 boven NBT stond? Maar NBT staat nergens zo hoog, ze zijn wel echt populair in Nederland maar afsluiter noord lijkt me wat te hoog

Edit: zie nu dat NBT toch op 3de rij stond en Kensington op de 4de
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Dacht dat Kensington in 2020 boven NBT stond? Maar NBT staat nergens zo hoog, ze zijn wel echt populair in Nederland maar afsluiter noord lijkt me wat te hoog

Edit: zie nu dat NBT toch op 3de rij stond en Kensington op de 4de

inderdaad, zoals in je edit

het was toen,
dag 1 : TOP - 2e dus main-sub en NBT - 3e = Noord-afsluiter, Kensington 4de dus voor sub op main
dag 2 : Rag N Bone - 2e dus main-sub en Crowded House - 3e = Noord-afsluiter, Deftones 4de dus voor sub op main (al denk ik dat hier de Noord afsluiter nog tussen had gemoeten, als in nog niet aangekondigd)
dag 3 : Volbeat - 2e dus main-sub en Paak - 3e = Noord-afsluiter, Disturbed 4de dus voor sub op main


https://pbs.twimg.com/media/ELvDbvfWwAMlkhb?format=jpg&name=large
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
En de gouden tip kwam net na pinkpop 2020, en 2 dagen erna nog Deftones. Hopen op goed nieuws dus deze week
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.212
2.143
Rag 'n Bone Man op 3 april naar AFAS. Was dat zo in 2019 ook dat die afas deed? Weet nog wel een festival in het noorden en pinkpop op 1 dag maar anders kunnen we deze misschien afschrijven?

Edit: bedoel natuurlijk 2020:)
Mojo zet die man, tot vervelens toe, overal neer waar ze maar kunnen. Dus die hoef je zeker niet af te schrijven.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
828
535
nee hoor...
Arcade Fire was de derde op het affiche, was Noord afsluiter.
en Avenged Sevenfold was de sub-main
Toch mooi dat ik met mijn Google-search net die ene poster als eerste 'hit' had waarop Arcade Fire als tweede act stond. Een roze poster, waar o.a. Kraantje Pappie en Young The Giant nog niet op stonden.

pinkpop 2014.jpg

Maar dan nog vind ik dat je redenering niet houdt, aangezien er nog geen Pinkpop 2022-poster is. Voorlopig staat Twenty One Pilots nog op geen enkele plaats op een poster.
 
Laatst bewerkt:

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.438
2.913
krijg net mail van Buro Pinkpop....
mijn pakket ligt bij het ophaalpunt en is nog niet opgehaald??
WTF.... waarom krijg ik geen track en trace van Ticketmaster of minstens een briefje van de bezorger dat die voor een dichte deur heeft gestaan!
Wel goed dat Buro Pinkpop hier zelf van hun uit op reageert en nog een bericht nasturen op mijn gestuurde reactie (ivm geen track en trace of briefje van bezorger) dat ze het ook jammer vinden. waarna ze afsluiten met "tot volgend jaar"...

Toch heel netjes...
Ik kreeg voor het weekend juist een niet-thuis briefje van postnl, terwijl ik helemaal geen pakket verwacht. En als ik in de app dan dit nummer invul bestaat het pakketje niet. Maar ja, onze woonplaatsen zijn 200km van elkaar verwijderd dus dat lijkt me ook niet echt waarschijnlijk ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken