Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

ikke

Campingartiest
12 nov 2018
56
10

Pinkpop treft maatregelen wegens verwachte hitte​



LANDGRAAF - Pinkpop treft maatregelen vanwege de verwachte hoge temperaturen komend weekend in Landgraaf. Zo worden extra waterpunten ingezet, mensen geïnformeerd over de hitte en is de EHBO geïnstrueerd extra op bezoekers te letten, aldus festivalmanager Niek Murray. Komende vrijdag en zaterdag worden temperaturen van 29 tot 31 graden verwacht in het zuiden van het land, meldt Weeronline.


„We monitoren het weer nu al constant”, vertelt Murray. „Bij de opbouw zijn namelijk al een paar honderd man betrokken.” Ook komend weekend worden extra maatregelen getroffen. Zo worden drie extra waterpunten op het terrein gezet. „En bij bepaalde punten waar het druk wordt voorzien we in extra water, zodat we ook water kunnen uitdelen.”

Net als in voorgaande jaren wordt er door de organisatie benadrukt dat insmeren geen overbodige luxe is. Met name tussen 11 en 5 uur verbrand je snel. Helaas zal Mr. Pinkpop Jan Smeets niet meer vanaf het podium de mensen wijze raad geven, maar ‘Goed smeren, goed drinken’ zal wel op vele schermen te zien zijn.
Mensen worden daarnaast gevraagd extra rekening te houden met de verwachte hitte. „We vertellen mensen: wees voorbereid, neem een hoofddeksel mee, drink genoeg water.” In de laatste vijftig jaar is het wel vaker erg warm geweest tijdens het festival, vertelt Murray, „dus we zijn erop voorbereid.” Maar, benadrukt de festivalmanager, „we hopen dat mensen goed op zichzelf letten.”
„Zaterdagavond of zondag in de loop van de dag kunnen er buien over het zuiden trekken”, aldus Matthijs van der Linden van Weeronline. „Maar wanneer de regen precies gaat vallen, is nog niet precies te zeggen. Als er buien vallen kan het op zo’n festival een modderbende worden want de lucht is warm en buien kunnen daardoor pittig uitpakken.” Zondag is het na de buien vermoedelijk iets koeler dan vrijdag en zaterdag.
Wow wat een maatregelen. Alleen 3 watertap punten?
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
dat afscheidfeestje voor Jan gaat een moment worden!

1655210096904.png

#teamjan

Groots afscheid op het podium voor Jan Smeets: ‘Mr. Pinkpop verdient zaterdag een staande ovatie van zijn publiek’​

Jan Smeets neemt zaterdag, op de tweede dag van Pinkpop 2022, afscheid van ‘zijn’ festival. Dat gebeurt op het podium, zodat het publiek nog eenmaal de kans krijgt om mr. Pinkpop uit te zwaaien. „Hij verdient een staande ovatie.”
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220614_94359398
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Fornax, Oasiss en Royke

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.434
Wow wat een maatregelen. Alleen 3 watertap punten?
Drie extra punten. Ik neem aan dat er sowieso al WML stands waren waar je bekertjes water kon halen. Volgens mij zou drie extra een verdubbeling betekenen t.o.v. pre-covid.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.757
3.701
dat afscheidfeestje voor Jan gaat een moment worden!

Bekijk bijlage 1867

#teamjan

Groots afscheid op het podium voor Jan Smeets: ‘Mr. Pinkpop verdient zaterdag een staande ovatie van zijn publiek’​

Jan Smeets neemt zaterdag, op de tweede dag van Pinkpop 2022, afscheid van ‘zijn’ festival. Dat gebeurt op het podium, zodat het publiek nog eenmaal de kans krijgt om mr. Pinkpop uit te zwaaien. „Hij verdient een staande ovatie.”
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220614_94359398
Dat ie zich maar goed insmeert en voldoende water drinkt, anders kunnen ze hem zo afvoeren
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
387
298
Nu de collector tickets langzaam bij iedereen binnen komen. Toch wel spijt dat ik niet gewacht heb tot morgen de laatste kans dat ze ook bij mij binnen kunnen komen.

Zeker nu ik ze alleen kan gebruiken als souvenir. Heb ze berichtje gestuurd of ze ze weer kunnen activeren en e-tickets kunnen annuleren mocht ik ze toch morgen krijgen. En er achteraf spijt van heb dat ik niet gewacht heb. Dit zal waarschijnlijk niet lukken maar proberen kan altijd
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Een lijstje dat we volgens mij nog niet hebben gehad. Hoeveel acts stonden al eerder op Pinkpop? Hoe vaak ?

Een beetje voorpret !

Pearl Jam : 3x eerder (1992/2000/2018)
Metallica : 2x eerder ( 2008/2014)
Imagine Dragons : 1x eerder (2017)
Volbeat :2x eerder (2009/2011)
Twenty One Pilots: 1x eerder (2014)
Maan: 1x eerder (2018)
Chef’s Special: 3x eerder (2012/2014/2017)
Nothing But Thieves : 2x eerder (2016/2018)
Greta van Fleet : 1x eerder (2018)
Deftones : 3x eerder (1998/2003/2006)
De Staat : 3x eerder (2009/2011/2016)
Crowded House : 1x eerder (1994)

Nile Rodgers & chic : first time!
Ziggy Marley : first time!
Nightwish : first time!!
JC Stewart : first time!
Zara Larsson: first time!
Froukje : first time!
Eefje de Visser: first time!
Interpol: first time!
Maneskin: first time!
Turnstile: first time!
Lost Frequencies : first time!
Royal Blood: first time!
Kaleo: first time!
Dermot Kennedy: first time!
Danny Vera: first time!
Idles: first time!
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Ronnie Flex: 2x eerder (2017/2018)
My Baby: 1x eerder (2017)
Selah Sue:2x eerder (2011/2015)
Blaudzun: 2x eerder (2013/2018)

Parcels: first time!
Floor Janssen: first time!
Courtney Barnett: first time!
Tones and I: first time!
Antoon: first time!
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Inhaler: first time!
Mother mother: first time!
Son Mieux: first time!
Joost: first time!
Mimi Webb : first time!
nona: first time!
Sylvie Kreusch : first time!
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Navarone: first time!
Wies: first time!
Grandson: first time!
Rare Americans : first time!

The Last International : 2x eerder (2015/2018)
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Meau : first time!
Elle Hollis: first time!
Ramkot, Remme, WH lung, Ten Times A Million, Dead Poet Society, Hang Youth,Saint PHNX, Smash Into Pieces, Sea Girls, Kennyhoopla : first time!
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Maar liefst 44 acts hebben nog nooit eerder op Pinkpop gestaan (als ik ze zo snel goed heb geteld ! Dat zijn er flink wat!)

Voor Floor ben ik uit gegaan van een solo show :) .

oké nu heb ik me goed vermaakt gedurende het wachten! Tijd voor vergadering!
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Of er is een politie klopjacht bezig rond het Megaland Terrein of ze zijn al luchtbeelden aan het maken van Landgraaf of het terrein.

De helikopter hangt in ieder geval de hele tijd boven het Megaland gebied!
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
dat is sneller dan een collector ticket
Als ambtenaar heb ik niet zulke hoge verwachtingen dus bij mij valt het altijd m
Volgens mij zijn die er dit jaar niet. Staan niet op ticketmaster en ook niet op de website van Pinkpop zelf. Pinkpop retourtjes die eerder zijn aangeschaft, zijn blijkbaar wel geldig.
Well. Ik mag hopen dat ze zichzelf niet tegen spreken.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220614-153628_Messenger.jpg
    Screenshot_20220614-153628_Messenger.jpg
    291,2 KB · Weergaven: 52

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
dat afscheidfeestje voor Jan gaat een moment worden!

Bekijk bijlage 1867

#teamjan

Groots afscheid op het podium voor Jan Smeets: ‘Mr. Pinkpop verdient zaterdag een staande ovatie van zijn publiek’​

Jan Smeets neemt zaterdag, op de tweede dag van Pinkpop 2022, afscheid van ‘zijn’ festival. Dat gebeurt op het podium, zodat het publiek nog eenmaal de kans krijgt om mr. Pinkpop uit te zwaaien. „Hij verdient een staande ovatie.”
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220614_94359398

Is dat het moment dat het South Stage eindelijk omgedoopt gaat worden tot JAN SMEETS STAGE???
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken