Het is wat krom, maar uiteraard is het uitverkocht als er daadwerkelijk geen kaarten meer zijn.Weet iemand trouwens bij welk aantal bezoekers men Pinkpop als uitverkocht ziet?
Ik heb met mijn vrienden een Pinkpop whatsapp groep en ik neem als voorpret elke dag een editie door, de bandjes, opvallende zaken etc.
Maar het valt mij op dat Pinkpop het ene jaar als uitverkocht staat bij 72000 bezoekers en de andere keer bij 92000 bezoekers etc.
heeft dat met wisselende vergunningen te maken, of zien zij het festival als uitverkocht zodra de weekendkaarten eruit zijn?
Een van jullie als Pinkpop cracks weet dit vast wel?
Echter, zoals het de boeken en statistieken in gaat: * het Pinkpop festival is uitverkocht als er minstens op één van de festivaldagen meer dan 60.000 bezoekers zijn
Je zou voor deze editie kunnen stellen, door de uitverkochte weekendkaarten en de vrijdag kaarten, dat deze editie de boeken in gaat als "uitverkocht".
Let wel, het gaat dan wel over het daadwerkelijk aantal bezoekers op het terrein en niet het aantal verkochte kaarten, waar Pinkpop de statistieken op aanstuurt.
Over bezoekerscapaciteit:
Landgraaf, vanaf 1988 t/m 1992: 50.000
Landgraaf, 1993: 60.000
Landgraaf, vanaf 1994 bij een nieuwe vergunning: 70.000 (per dag)
Landgraaf, vanaf 1995 zelf teruggebracht door organisatie: 60.000 (per dag)
Landgraaf, vanaf 2018 bij de vigerende vergunning: 70.000 (per dag)