Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Weet iemand trouwens bij welk aantal bezoekers men Pinkpop als uitverkocht ziet?
Ik heb met mijn vrienden een Pinkpop whatsapp groep en ik neem als voorpret elke dag een editie door, de bandjes, opvallende zaken etc.
Maar het valt mij op dat Pinkpop het ene jaar als uitverkocht staat bij 72000 bezoekers en de andere keer bij 92000 bezoekers etc.

heeft dat met wisselende vergunningen te maken, of zien zij het festival als uitverkocht zodra de weekendkaarten eruit zijn?
Een van jullie als Pinkpop cracks weet dit vast wel?
Het is wat krom, maar uiteraard is het uitverkocht als er daadwerkelijk geen kaarten meer zijn.

Echter, zoals het de boeken en statistieken in gaat: * het Pinkpop festival is uitverkocht als er minstens op één van de festivaldagen meer dan 60.000 bezoekers zijn

Je zou voor deze editie kunnen stellen, door de uitverkochte weekendkaarten en de vrijdag kaarten, dat deze editie de boeken in gaat als "uitverkocht".
Let wel, het gaat dan wel over het daadwerkelijk aantal bezoekers op het terrein en niet het aantal verkochte kaarten, waar Pinkpop de statistieken op aanstuurt.

Over bezoekerscapaciteit:
Landgraaf, vanaf 1988 t/m 1992: 50.000
Landgraaf, 1993: 60.000
Landgraaf, vanaf 1994 bij een nieuwe vergunning: 70.000 (per dag)
Landgraaf, vanaf 1995 zelf teruggebracht door organisatie: 60.000 (per dag)
Landgraaf, vanaf 2018 bij de vigerende vergunning: 70.000 (per dag)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Maar het valt mij op dat Pinkpop het ene jaar als uitverkocht staat bij 72000 bezoekers en de andere keer bij 92000 bezoekers etc.
Over dit stukje type ik even een losse post.
Deze statistieken gaan over het aantal (unieke) bezoekers tijdens het gehele weekend.
Dat is sinds het dus 3 dagen is, alles weekend bezoekers en per dag de dag bezoekers op het terrein opgeteld. Het ene jaar zijn er dagen bij dat er flink minder dagkaarten verkocht zijn, dan is het bijvoorbeeld met 72.000 uitverkocht, maar waren er wel op 1 van de dagen minimaal 60.000 bezoekers door de ingang gegaan.

Zoals gezegd, Pinkpop noteert de kreet "uitverkocht" bij de statistieken van een editie nadat er op minstens 1 dag minimaal 60.000 bezoekers op het terrein zijn geweest. Niet gerelateerd aan hoeveel kaarten er verkocht zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
De weersverwachting gaat een prima festival kant op...

Pinkpop heeft ook goede moed, met nog 6 dagen te wachten!

FU9PvjNXsAA1qmP
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
232
117
Over dit stukje type ik even een losse post.
Deze statistieken gaan over het aantal (unieke) bezoekers tijdens het gehele weekend.
Dat is sinds het dus 3 dagen is, alles weekend bezoekers en per dag de dag bezoekers op het terrein opgeteld. Het ene jaar zijn er dagen bij dat er flink minder dagkaarten verkocht zijn, dan is het bijvoorbeeld met 72.000 uitverkocht, maar waren er wel op 1 van de dagen minimaal 60.000 bezoekers door de ingang gegaan.

Zoals gezegd, Pinkpop noteert de kreet "uitverkocht" bij de statistieken van een editie nadat er op minstens 1 dag minimaal 60.000 bezoekers op het terrein zijn geweest. Niet gerelateerd aan hoeveel kaarten er verkocht zijn.
Je bent een topper Dennis, dank je wel voor deze uitleg!! ?

overigens ervaar ik ook wel eens dagen als wat te druk, zoals vorige keer de dag met het optreden van Pearl Jam. Hoe dan ook, we gaan weer naar Pinkpop!!!!
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Net toch nog een kleine clash ontdekt. Interpol direct na de Staat aan de andere kant van het terrein. Normaal had ik gezegd, ik kijk de Staat eerst af want Witch Doctor. Maar een blik op de setlist van Interpol laat zien dat Evil vrijwel altijd aan het begin van de set zit. En die wil ik toch ook wel héél graag live zien... toch maar eerder bij de Staat weg denk ik.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
168
114
Je bent een topper Dennis, dank je wel voor deze uitleg!! ?

overigens ervaar ik ook wel eens dagen als wat te druk, zoals vorige keer de dag met het optreden van Pearl Jam. Hoe dan ook, we gaan weer naar Pinkpop!!!!
Ik heb vaker gehoord dat die dag té druk was. Hopelijk hebben ze daar van geleerd. Scheelt misschien dat de zaterdag en zondag niet uitverkocht zijn. Zou stiekem fijn zijn als dat zo blijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Ik heb 29, 30 en 26 graden staan.
Hoe dan ook, het wordt warm. Misschien iets te warm, maar nat petje en nat doekje in de nek doet wonderen.
In ieder geval beter dan 16 graden en regen!

@DennisvdBr Bedankt voor de foto's, hoef ik zelf de trappen niet op te klauteren ?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Het wordt warm! Hopelijk geen onweer op de zondag . Veel warmte die hele week in Landgraaf . Hopelijk is er niet veel luchtvochtigheid in de lucht en een lage CAPE waarde zodat de kans op onweer minimaal is. Helaas weten we zoiets pas de dag zelf.

In ieder geval heel veel zin in Pinkpop en fijn dat het in ieder geval geen druilerig en buiig weekend wordt!
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
399
213
Het wordt warm! Hopelijk geen onweer op de zondag . Veel warmte die hele week in Landgraaf . Hopelijk is er niet veel luchtvochtigheid in de lucht en een lage CAPE waarde zodat de kans op onweer minimaal is. Helaas weten we zoiets pas de dag zelf.

In ieder geval heel veel zin in Pinkpop en fijn dat het in ieder geval geen druilerig en buiig weekend wordt!
Onweer = Thunder = Imagine Dragons... Just saying
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
451
360
Iemand z’n collector tickets ontvangen vandaag? Ik had via mijn tickets in account nog een berichtje er achter aan gestuurd.

Kreeg reactie op die van gister hoe ik de communicatie vond en of ik tevreden was ? laat me niet lachen wat denken ze nou zelf natuurlijk niet.

Ben erg benieuwd hoe nu verder en of ik ze nog krijg. Ze mogen wel met een mooie compensatie of aardigheidje komen, naast geld terug als ze te laat zijn en ik ‘t met e-tickets moet doen
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
399
213
Iemand z’n collector tickets ontvangen vandaag? Ik had via mijn tickets in account nog een berichtje er achter aan gestuurd.

Kreeg reactie op die van gister hoe ik de communicatie vond en of ik tevreden was ? laat me niet lachen wat denken ze nou zelf natuurlijk niet.

Ben erg benieuwd hoe nu verder en of ik ze nog krijg. Ze mogen wel met een mooie compensatie of aardigheidje komen, naast geld terug als ze te laat zijn en ik ‘t met e-tickets moet doen
Nope... Was een pakketje voor 1 van mijn dochters??‍♂️
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken