Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

vraag me af hoeveel tickets er nog beschikbaar zijn voor zaterag en zondag?

en hoe de overgebleven 8 namen verdeeld worden over vrijdag en zondag.

vrijdag is het programma van 13:00 tot 0:00 en zaterdag en zondag van 12:45 tot 0:00, dus lijkt me dat elke dag evenveel acts zou hebben.
zaterdag is compleet, staan er 21.
vrijdag nu 16
zondag nu 17

nou denk ik dat het per stage, 5 tijdslots zijn en dan nog los Garden of Love, dus idd 21 acts per dag.
dan kan ik me voorstellen dat tijdens festival-opener/opwarmer Elle Hollis (in Brightlands tent) geen andere act speelt (op Noord/IBA) of op die dag ontbreekt Garden of Love? Waardoor je kan zeggen beide dagen komen er 4 bij.

Nu wilde ik eigenlijk een analyse loslaten over de bovenste reeks namen van de programma pagina.
Zoals Maneskin nog boven Nightwish en NBT, ook het gat tussen Volbeat en Nile Rodgers waar 3 acts van andere dagen in zitten.
Maar als je die 3 regels pakt onder de "subs" dan zien je daar toch gewoon 3 voor vrijdag, 3 voor zaterdag en 3 voor zondag, waardoor je ook kan concluderen dat de bovenkant van het affiche eigenlijk wel rond is? Dus geen acts van format meer te verwachten?

1644841289919.png

kortom, ik denk dat er alleen nog acts op het affiche daar onder bij komen, Chef'Special is ook niet veel hoger op de programma pagina gekomen, en dan staan ze zelfs nog als 6e genoemd van de zaterdag. Ik denk dat zo'n beetje de maximale verwachting kan zijn voor de vrijdag en de zondag. Denk ik nu....

Het mag geen verassing zijn... maar ik hoop nog steeds op een leuke punk band uit de 90's. Maar Lagwagon en Bad Religion zijn al afgeschreven en Pennywise is denk ik te klein. alhoewel ze met Brohymn toch echt wel (zeker toen) de festival anthem hebben/hadden.
of iets rock gerelateerdm uit de 90's mag ook... (Limp Bizkit, Korn dat soort dingen).

Maar de laatste namen zullen nu toch wel snel komen???

• Leuk
Waarderingen: RickHuissen
mijn hoop is nog 2 leuke bandjes en dan vind ik het goed want wil er niet te veel leuks meer bij anders moet ik alleen maar kiezen waarschijnlijk.
de bovenkant is voor mij echt geweldig en zeker vrijdag

mijn hoop is nog 2 leuke bandjes en dan vind ik het goed want wil er niet te veel leuks meer bij anders moet ik alleen maar kiezen waarschijnlijk.
de bovenkant is voor mij echt geweldig en zeker vrijdag
ja, voor mij is die vrijdag ook wel het sterkst.

wat me overigens ook opviel,
vrijdag heeft 6 NL namen, geen BE
zaterdag heeft 5 NL namen en 3 BE
zondag heeft 6 NL namen, geen BE

nou is het gemiddelde aan Belgische acts op Pinkpop ook al bereikt.
echter, ik kan me nog wel goed voorstellen dat er nog Belgische acts komen voor vrijdag en zondag.
qua BeNeLux acts, is het dus 8 op de zaterdag, het toevoegen van minimaal 2 BeNeLux namen op beide dagen is daarom niet vreemd gedacht lijkt me.

ja, voor mij is die vrijdag ook wel het sterkst.

wat me overigens ook opviel,
vrijdag heeft 6 NL namen, geen BE
zaterdag heeft 5 NL namen en 3 BE
zondag heeft 6 NL namen, geen BE

nou is het gemiddelde aan Belgische acts op Pinkpop ook al bereikt.
echter, ik kan me nog wel goed voorstellen dat er nog Belgische acts komen voor vrijdag en zondag.
qua BeNeLux acts, is het dus 8 op de zaterdag, het toevoegen van minimaal 2 BeNeLux namen op beide dagen is daarom niet vreemd gedacht lijkt me.
Bazart?

Navarone zegt zojuist op Radio2 bij Jan-Willem staat Op Start Op, dat ze in de zomer op een groot veld in Limburg gaan spelen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lemmen200
ben vooral heel benieuw naar het blokkenschema
dat ja... hoop niet te veel kill your darlings.
Maar het zal vast goed afgestemd zijn per genre.

Waar ik wel mijn bedenking bij heb, normaal word veel voorkomen dat ook NL acts niet in hetzelfde tijdvak zitten.
Maar met (mijn) verwachting dat er nog meer NL acts bijkomen, denk ik dat die theorie wel een losgelaten moet worden...

Navarone kunnen we wel met potlood noteren.

Ik hou nog een beetje rekening met Di-Rect of Kensington misschien op vrijdag en Garrix of Tiesto misschien op zondag, maar die kansen lijken me niet heel groot meer.
Verder denk ik aan namen als, Bazart, Balthazar, Zwangere Guy, Rondé, Frenna, Rolf Sanchez, Orange Skyline, Flemming, S10, Goldband, of SERA.
Lijken me best aannemelijke toevoegingen nog tussen zitten, bij die laatste 8 ( 7 en Navarone, dan he ?)

waar zouden die nog passen op de vrijdag?
ergens rond Greta van Fleet, tussen Nothing But Thieves en Danny Vera.
ik kan Danny Vera namelijk ook voorstellen als voorlaatste op Noord (voor TOP eventueel) met Idles voor Danny Vera?
Dan zou er nog een mainstage plek tussen kunnen, in dat geval...

Ik heb de volgende theorie, er ontbreken 8 namen.
De programma pagina van Pinkpop is opgebouwd per tijdslot per stage in topdown, telkens op volgorde:
vrijdag - zaterdag - zondag of variaties er op, als zaterdag - vrijdag - zondag bijvoorbeeld.
uitzondering lijkt me de vrijdag, daar speelt volgens mij niets gelijk met Elle Hollis.
Als ik dat afloop, kom ik idd op 8 acts, waarvan 4 voor vrijdag en 4 voor zondag, wat eigenlijk de theorie sluitend zou kunnen maken.

Als je dan de site afloopt, met telkens 3 acts op 3 dagen.
Bij Maneskin - Nightwish ontbreekt een zondag.
Bij De Staat - Chef'Special een vrijdag
Bij Lost Frequenties - Zara Larson een vrijdag
Bij Son Mieux - Turnstile een vrijdag
Bij Mimi Web - Joost een vrijdag
Bij Nona - Wies een zondag
Bij Kennyhoopla - Hang Youth een vrijdag, maar die streep ik weg op festivalopener Elle Hollis
Bij Saint PHNX - JC Steward een zondag
Dan mis ik nog naast Ramkot - Elle Hollis een zondag

Nou dat zijn dan 4 voor vrijdag en 4 voor zondag, met mijn theorie de positie waar de naam eventueel zou kunnen komen.

(edit, die zondag naast Maneskin - Nightwish, zou Garrix of Tiesto kunnen. die vrijdag naast De Staat - Chef'Special zou Kensington of Di-Rect kunnen)

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread