Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Zou Dropkick Murphys nog een mogelijkheid zijn voor de zondag? Die zijn in de buurt en spelen vaak dagenlang onafgebroken door. Of zijn die misschien te groot of klein voor de plekken die nog over zijn?

Excuus als deze naam al was besproken, 260 pagina’s doorlezen vind ik wat veel. ?

Wel tof dat we al 100 namen geroepen hebben, en dat we het dalijk moeten doen met Snelle en EUT.

Wel tof dat we al 100 namen geroepen hebben, en dat we het dalijk moeten doen met Snelle en EUT.
Dat er Nederlandse namen bij komen is niet eens zo onrealistisch hoor.

Eigenlijk had ik Rondé ook wel verwacht. Zal vast wel nog een verdwaalde singer-songwriter tussen zitten. Van die 8 die er nog bij komen, verwacht ik weinig internationale en meer de laatste namen voor Stage 4 en Brightlands. Wellicht dat er 2 uitzonderingen bij zitten?

Dus uit gaan van "kleinere" Nederlandse acts, lijkt me niet onwaarschijnlijk.

Ja verwacht nog 2 main stage namen.
Vrijdag de opener waarschijnlijk een Nederlandse dus.
Zondag een grotere main stage naam.
En de rest stage 4 en brightlands

Ja verwacht nog 2 main stage namen.
Vrijdag de opener waarschijnlijk een Nederlandse dus.
Zondag een grotere main stage naam.
En de rest stage 4 en brightlands
Op vrijdag een Mainstage naam? Die lijkt me toch al door Danny Vera als opener bezet lijkt me? Of zie ik dat niet goed?

Tenminste lijkt me aannemelijk. Als Twenty One Pilots de Noord afsluiting is en Mainstage met: Metallica / Nightwish / Nothing But Thieves / Greta van Fleet / Danny Vera... ?

O ja klopt. was teveel met Greta van Fleet bezig want die zo vroeg op mainstage zie ik ook niet

Ja denk je? Ik vind TWOD geweldig hoor, spelen erg goed live, maar ik mis wel iets qua beleving. Die wel nodig is om een groot veld te bespelen. Ik zie het zelf niet gebeuren dat zij doorgroeien tot formaat headliner van een major.
Naah, Kings of Leon is het ook gelukt. Voor mij is dit jaar de combi TWOD - Pearl Jam perfect, maar als TWOD nog 1 of 2 extra platen erbij heeft, mogen ze het van mij eens proberen. Zet je daaronder een act als Arcade Fire en ne hebt een heel mooi gezelschap. Al denk ik dat Rock Werchter eerder deze stap durft te zetten.

Wat denken jullie van Lost Frequencies Live te verwachten. Een soort zelfde show als ik Forest Nationaal brussel 2019, via YouTube met gastartiesten?

Als dat het wordt wil ik hem heel graag checken, en hoop niet in de tent maar een groter podium voor deze man.

Het lastige daar is de Stones. Je zou kunnen zeggen: Misschien wel de grootste act ooit, dus daar kun je niet over heen. Aan de andere kan, een act die al heel lang niks nieuws meer gedaan had, dan heb ik liever Pearl Jam die nog steeds hele leuke nieuwe muziek maakt.
Programma onder de headliners vind ik nu minstens net zo sterk (Al ontbreekt mijn persoonlijke favoriet Editers dit keer :) )
Ga een dagje Dauwpop doen...Editors headliner plus leuke dagindeling plus leuk festival plus in Twente dus altijd 1+

Ik zag al wat lijstjes langs komen, bij deze mijn lijstje, ik ga een druk weekend tegemoet ;)
Dikgedrukt: must-see
Roodgekleurd: niet op de planning
De overige: wellicht als er tijd is of ik heb het nog niet goed geluisterd.

Vrijdag 17 juni
Metallica, Twenty One Pilots, Nightwish, Nothing But Thieves, Greta Van Fleet, Danny Vera, Idles, Parcels, The Pretty Reckless, Froukje, Antoon, Wies, grandson, JC Stewart, Ten Times A Million, Elle Hollis

Zaterdag 18 juni
Pearl Jam, Royal Blood, Måneskin, Deftones, Kaleo, Chef’Special, Lost Frequencies live, Crowded House, Ronnie Flex & The Fam, Selah Sue, Tones And I, Courtney Barnett, Frank Carter & The Rattlesnakes, Son Mieux, Mimi Webb, Nona, The Last Internationale, KennyHoopla, Saint PHNX, Remme, Ramkot

Zondag 19 juni
Imagine Dragons, Volbeat, Nile Rodgers & CHIC, Dermot Kennedy, De Staat, Zara Larsson, Ziggy Marley: A Live Tribute To His Father, Eefje de Visser, Interpol, Maan, Kacey Musgraves, Inhaler, Turnstile, Joost, Sea Girls, Hang Youth, Meau

voor mij wel het beste jaar van de 3 die ik heb meegemaakt

Verder verwacht ik nog Foals(?), The Kid Laroi, Cigarettes After Sex, The Opposites, en wat andere nederlandse artiesten.

• Leuk
Waarderingen: elo
ja joh? Op plaat vind ik ze heel goed, maar live valt het vies tegen dan? Net zoals Kaleo volgens vele
Moah, heb ze seated gezien dus misschien niet geheel valide. Maar weinig dynamiek vond ik, beetje statisch en vooral weinig bijzonders.

Naah, Kings of Leon is het ook gelukt. Voor mij is dit jaar de combi TWOD - Pearl Jam perfect, maar als TWOD nog 1 of 2 extra platen erbij heeft, mogen ze het van mij eens proberen. Zet je daaronder een act als Arcade Fire en ne hebt een heel mooi gezelschap. Al denk ik dat Rock Werchter eerder deze stap durft te zetten.
Klopt hoor. Ik dacht zelf ook al aan KOL toen ik dit schreef. Vind de muziek van TWOD interessanter dan KOL (die ik zeker in het begin waanzinnig vond, heb er ook echt een zwak voor). En bij KOL gebeurt ook weinig spannends op het podium (misschien niet het goede woord), maar de muziek is wel steviger en energieker dan TWOD. Daarom denk ik dat TWOD dat niet gaat bereiken. Co headliner prima, maar niet de band die een dag op eigen schouders kan dragen. Zou het graag anders zien, maar verwacht het niet.

• Leuk
Waarderingen: bootje76 en Rockbeer
Dat heb ik met Mumford en Sons. Da’s toch geen headliner materiaal zou ik zeggen. De experts van Pinkpop vonden echter van wel…

Verder verwacht ik nog Foals(?), The Kid Laroi, Cigarettes After Sex, The Opposites, en wat andere nederlandse artiesten.
Foals zou echt nog een hele mooie toevoeging zijn zeg! Meestal vallen die laatste aankondigingen nogal tegen (zie RW), maar laten we het hopen! Dan scoort Pinkpop echt kudo's bij mij.

Foals is alleszins nog nergens in NL aangekondigd toch? Zou echt een hele welkome toevoeging zijn.

Users who are viewing this thread