Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Nog iets van GMM of Hellfest wat de moeite is om de gaatjes te vullen? Korn, Rival Sons, Airbourne, FFDP, Alestorm, Avenged Sevenfold, Bullet for my Valentine, Fleddy Melculy, Jinjer, Killswitch Engage, Myles Kennedy en/of Tremonti, Shinedown, Skillet, Sum41 en Within Temptation zijn allemaal hartstikke welkom als het aan mij ligt. Om maar te zwijgen van The Offspring en Rise Against, maar die headlinen Jera on Air, dus dat zal wel niet...

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: mart1234 en Luc_Sieben
Nog iets van GMM of Hellfest wat de moeite is om de gaatjes te vullen? Korn, Rival Sons, Airbourne, FFDP, Alestorm, Avenged Sevenfold, Bullet for my Valentine, Fleddy Melculy, Jinjer, Killswitch Engage, Myles Kennedy en/of Tremonti, Shinedown, Skillet, Sum41 en Within Temptation zijn allemaal hartstikke welkom als het aan mij ligt. Om maar te zwijgen van The Offspring en Rise Against, maar die headlinen Jera on Air, dus dat zal wel niet...
ik heb het idee dat het grootste deel, zo niet allemaal, al uitgesloten zijn inmiddels

veel bands hiervan hebben de dag erna of ervoor een optreden in het oosten zoals Kiev of Moskou. Halen ze dat met het reizen?

ik heb het idee dat het grootste deel, zo niet allemaal, al uitgesloten zijn inmiddels
Inderdaad, zeg.
Korn zou theoretisch kunnen, maar staat eind mei ook al in AFAS. Rival Sons is nog wat onduidelijkheid over, geen idee of die nu ook hun tour hebben geschrapt (na de annulering van Aerosmith). Airbourne staat hier ook al met Iron Maiden (ook al is dat natuurlijk op RW zo, maar dat maakt de kans al minder aannemelijk). FFDP staat in Ahoy op 20 juni. Alestorm staat op Into the Grave. Avenged Sevenfold kan altijd, staan ook op Hellfest in hetzelfde weekend, maar hebben heel weinig data staan, dus dat zullen denk ik zaalshows worden. Bullet for My Valentine heeft ruimte, maar staat op Jera on Air. Fleddy Melculy kan als Belgische band altijd. Jinjer staat op Dynamo Metalfest. Killswitch Engage is al volgeboekt en staat op Jera on Air. Myles Kennedy en Tremonti hebben al soloshows in de zomer, waarvan Kennedy zelfs de donderdag voor Pinkpop. Geldt ook voor Shinedown. Skillet kan, maar lijkt qua tourschema niet te doen (Tsjechië, België, Hongarije, om daar dan ook nog NL bij te doen (?)). Sum 41 staat in het Oostblok en Within Temptation staat op Vestrock.

Laatst bewerkt:
Wow mooie analyse!

hier nog een aantal van mij

Kanshebbers:

Carly Rae Jepsen- tot midden mei in Mexico. Eind juni op Rock Werchter .
Niet aangekondigd voor DTRH en BKS.
Ik zie hier dus een kanshebber.

Alec Benjamin- Ook veel ruimte in het tourschema. Staat ook op Werchter.

Inderdaad, zeg.
Korn zou theoretisch kunnen, maar staat eind mei ook al in AFAS. Rival Sons is nog wat onduidelijkheid over, geen idee of die nu ook hun tour hebben geschrapt (na de annulering van Aerosmith). Airbourne staat hier ook al met Iron Maiden (ook al is dat natuurlijk op RW zo, maar dat maakt de kans al minder aannemelijk). FFDP staat in Ahoy op 20 juni. Alestorm staat op Into the Grave. Avenged Sevenfold kan altijd, staan ook op Hellfest in hetzelfde weekend, maar hebben heel weinig data staan, dus dat zullen denk ik zaalshows worden. Bullet for My Valentine heeft ruimte. Fleddy Melculy kan als Belgische band altijd. Jinjer staat op Dynamo Metalfest. Killswitch Engage is al volgeboekt. Myles Kennedy en Tremonti hebben al soloshows in de zomer, waarvan Kennedy zelfs de donderdag voor Pinkpop. Geldt ook voor Shinedown. Skillet kan, maar lijkt qua tourschema niet te doen (Tsjechië, België, Hongarije, om daar dan ook nog NL bij te doen (?)). Sum 41 staat in het Oostblok en Within Temptation staat op Vestrock.
Ik kan het helaas niet mooier aanduiden dan met zo'n lullig WINNING emoticonnetje, maar ik vind het waanzinnig tof dat je de moeite hebt genomen om voor al mijn genoemde namen stuk voor stuk aan te geven hoe de vork in de steel zit qua verwachtingen en planning. Dikke vette thanx wenteldave!

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
goeie opsomming wenteldave
kleine correctie, BFMV al op Jera... (alhoewel er wat kruisbetuiving met Jera te bespeuren is in de kleinere lettertypes van de poster)

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Pinkpop deelt inmiddels ook veel namen van Hurricane/ Southside.

Zelfde namen : Tones and I ,Nothing But Thieves , Idles, Jc Stewart , 21 pilots , inhaler , dermot Kennedy.

+ Royal Blood!

Namen die naar Pinkpop kunnen komen omdat ze op Hurricane / Southside staan:

Churches , Sam Fender , LP , Fontaines DC, While She Sleeps , The Dead South , Foals , Mandi Diao, Oh Wonder, Bad Religion, Aurora, Jimmy Eat World , The Hives, Bring Me The Horizon(

En voor mensen die zeggen! Aurora staat al op Lowlands! Ik zie namen op Lowlands die ook al op Pinkpop staan.

De kans wordt kleiner maar er is nog een kans.

Eefje de Visser , Froukje , Hang Youth staan op PP en Lowlands.

Maar ben het wel met je eens dat BMTH , Aurora en Sam Fender eigenlijk kunt afstrepen zijn immers geen Nederlandse acts.

Churches , Sam Fender , LP , Fontaines DC, While She Sleeps , The Dead South , Foals , Mandi Diao, Oh Wonder, Bad Religion, Aurora, Jimmy Eat World , The Hives, Bring Me The Horizon(
als je plausibele naam wil noemen van Hu/So, noem dan Garrix ;)

DUs dan blijft over: Churches , LP , While She Sleeps , The Dead South , Foals , Mando Diao, Oh Wonder , Bad Religion , The Hives en Jimmy Eat The World.

(& Martin Garrix maar lijkt me te duur)

Andere acts die in de buurt zijn:
- Alec Benjamin
-Carly Rae Jepsen
- Scooter

(&Tiesto maar lijkt me te duur)

En voor mensen die zeggen! Aurora staat al op Lowlands! Ik zie namen op Lowlands die ook al op Pinkpop staan.

De kans wordt kleiner maar er is nog een kans.
Aurora staat twee keer in Paradiso en op Lowlands. Fender doet Afas en Lowlands. Kans lijkt me echt nihil dat die ook op Pinkpop staan.

Carly Rae Jepsen zou wel cool zijn trouwens.

• Leuk
Waarderingen: Nikfestilover
DUs dan blijft over: Churches , LP , While She Sleeps , The Dead South , Foals , Mando Diao, Oh Wonder , Bad Religion , The Hives en Jimmy Eat The World.

(& Martin Garrix maar lijkt me te duur)

Andere acts die in de buurt zijn:
- Alec Benjamin
-Carly Rae Jepsen
- Scooter

(&Tiesto maar lijkt me te duur)
Ik vermoed dat hier wat middelgrote namen uit worden gehaald en dan aangevuld met stage 4 / kleinere brightlands namen.

Users who are viewing this thread