Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Misschien (en waarschijnlijk) denk ik te veel vanuit mijn eigen hoed hoor.

Mij spreekt het meer tot de verbeelding om de ene dag een Lorde en Depeche Mode te zien, de volgende dag een Taylor Swift, de derde een Rage Against The Machine en de laatste een Stromae en Arctic Monkeys. Of gewoon een usual suspect als Pearl Jam ertussen, prima. Maar wel zoveel mogelijk variatie . Goede muziek is goede muziek, of die nu gemaakt wordt door een gitaar of een viool of een stem, boeit toch geen hol? Maar zie ik het iets te rooskleurig en zijn mensen toch heen hard bezig met "ik wil alleen dit genre als headliner en niks anders". Wat eigenlijk best raar is.
Voor Pinkpop klopt dat laatste wel aardig, hoor, al heeft het inderdaad ook gewoon met de grootte van de bands zelf te maken.

al heeft het inderdaad ook gewoon met de grootte van de bands zelf te maken.
Precies. En als je acts met een vergelijkbare grootte wil hebben, moet je snel in de pophoek kijken. Royal Blood zie ik nooit never Pinkpop headliner hoor. Of War On Drugs. Om nu even 2 grotere 'rock'bands te noemen.

Misschien ook een idee om Breda Live in de gaten te houden, die moeten nog een grote DJ bekend maken voor de zaterdag daar. Die kan dan imo ook meteen een kanshebber zijn voor PP, ze delen vaker namen. Tiësto hebben ze al voor de vrijdag.
"kanshebber zijn voor PP, ze delen vaker namen. Tiësto hebben ze al" :unsure:

?

Is Tiësto niet een tikkeltje te groot qua naam om nog te worden aangekondigd in een laatste pakketje? Of houden ze wel vaker zulke grote namen achter voor de laatste drop?

Verwacht je dan Imagine Dragons van 21:30u tot 22:00u en Tiësto van 22:30u tot 00:00 oid?

Precies. En als je acts met een vergelijkbare grootte wil hebben, moet je snel in de pophoek kijken. Royal Blood zie ik nooit never Pinkpop headliner hoor. Of War On Drugs. Om nu even 2 grotere 'rock'bands te noemen.
Ik ook niet, hoor, maar dat is dus omdat het lijkt alsof je moeilijker door kan breken met rock. Maar het blijft wel het publiek van Pinkpop, dus wat al gezegd was, dat publiek gaat waarschijnlijk ook mee veranderen. En gaat ook echt gezeik opleveren, denk ik zo.

Ik ook niet, hoor, maar dat is dus omdat het lijkt alsof je moeilijker door kan breken met rock. Maar het blijft wel het publiek van Pinkpop, dus wat al gezegd was, dat publiek gaat waarschijnlijk ook mee veranderen. En gaat ook echt gezeik opleveren, denk ik zo.
Mja, misschien wel. Maar zeikers gonna zeik.

Zoals deze zeiker al mooi gezeken heeft op RW hier. ;-)

Is Tiësto niet een tikkeltje te groot qua naam om nog te worden aangekondigd in een laatste pakketje? Of houden ze wel vaker zulke grote namen achter voor de laatste drop?

Verwacht je dan Imagine Dragons van 21:30u tot 22:00u en Tiësto van 22:30u tot 00:00 oid?
ik kan me voorstellen, dat Pinkpop inderdaad misschien nog met 1 of 2 keer namen komt, waarbij een set relatief kleinere namen (voor Stage 4 en Brightlands), geflankeert worden met nog een relatief grotere naam (voor IBA/Noord of misschien zelfs main), mart1234 benoemde dat ook al

en ik kan me ook voorstellen dat dat een worp is die de vrijdag compleet maakt en een worp die de zondag compleet maakt.
vanuit die theorie, zou er dus een grote naam kunnen bij zitten. Maar ook, zoals ik zei, het gat tussen Volbeat en Nile Rodgers op de programma pagina lijkt voor de zondag nog een naam te kunnen krijgen daar tussen.

en stel, er komt dan een dj van formaat, zou dat de mainstage sub kunnen zijn, die imo ook zelfs na Imagine Dragons kan afsluiten. dus vanuit die beredenering iets van 22:30/22:45 tot 00:00 ongeveer

Ik denk toch dat TWOD die 'tijdloze' barrière wel zal doorbreken en in de categorie PJ etc kan terechtkomen. Maar daar gaat tijd over natuurlijk, veel tijd.

Als Tiësto een trance set komt draaien sta ik vooraan te fanboyen, ik heb kaartje voor Breda Live ook in the pocket maar het zal gewoon zijn house shit gaan worden.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik denk toch dat TWOD die 'tijdloze' barrière wel zal doorbreken en in de categorie PJ etc kan terechtkomen. Maar daar gaat tijd over natuurlijk, veel tijd.
Ja denk je? Ik vind TWOD geweldig hoor, spelen erg goed live, maar ik mis wel iets qua beleving. Die wel nodig is om een groot veld te bespelen. Ik zie het zelf niet gebeuren dat zij doorgroeien tot formaat headliner van een major.

Ja denk je? Ik vind TWOD geweldig hoor, spelen erg goed live, maar ik mis wel iets qua beleving. Die wel nodig is om een groot veld te bespelen. Ik zie het zelf niet gebeuren dat zij doorgroeien tot formaat headliner van een major.
Ja ik denk het en ik durf het te hopen ja. Met hun merendeel intieme, rustige, prachtige muziek spreken ze toch een algemeen publiek aan. Op RW krijgen ze een mooie spot, maar daar had 90minuten ipv 75 niet bij misstaan.

Ja ik denk het en ik durf het te hopen ja. Met hun merendeel intieme, rustige, prachtige muziek spreken ze toch een algemeen publiek aan. Op RW krijgen ze een mooie spot, maar daar had 90minuten ipv 75 niet bij misstaan.
Dan hoop ik met je mee. Gun het ze zeker. Maar twijfel er wel over.

Mankeert het hen niet vooral aan populariteit in andere landen om écht een volwaardige headliner van een major te worden? Ik bedoel, in België en NL zijn ze inderdaad vrij populair en zie ik ze op termijn wel een volwaardige co-headline spot pakken op pakweg Werchter, maar in andere Europese landen komt hun populariteit toch totaal niet i/d buurt. Het is niet zo erg als een Editors, maar zie toch wel bepaalde gelijkenissen.

En als ik zie dat Werchter deze band maar 75!!! minuten geef, weet ik ook niet zo of zij wel door organisatoren als een mogelijke toekomstige majorheadliner aanzien worden.

ik denk dat Maneskin voor Pinkpop eerder doorgroeid naar headliner positie dan TWOD

?
Vond de vergelijking met The Darkness hier van een tijdje geleden wel goed. Toen ook even "de grootste band van 2004". Gun ze hun momentje wel hoor.

Miss een beetje outside the box/realistisch maar maken MCR nog een kans voor de zondag? hun spelen eerder dat weekend in kiev? of zouden ze dat niet doen qua reizen?

Users who are viewing this thread