Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Het is ook pas september. Normaal gesproken had je nu nog 0 namen gehad.
klopt helemaal... zou normaal pas november zijn.
maar, dan zou ook de verkoop (zoals 2019) in november zijn begonnen, na de eerste namen.

ik verwacht toch minstens een bericht over de start verkoop, daarbij vind ik dat er meer duidelijkheid moet komen, dat is met de huidige situatie toch het minste. Al is het iets over "nog in onderhandeling met" of iets als "helaas komt hij niet meer" aangaande Post Malone. Daar moet wel iets over naar buiten gebracht worden voordat de vouchers ingewisseld kunnen worden.

Zijn er eigenlijk die vouchers aangevraagd hebben en daarover inmiddels iets van een mail over ontvangen hebben?

 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
Indiaantje89 wrote:
Het is ook pas september. Normaal gesproken had je nu nog 0 namen gehad.

klopt helemaal… zou normaal pas november zijn.
maar, dan zou ook de verkoop (zoals 2019) in november zijn begonnen, na de eerste namen.

ik verwacht toch minstens een bericht over de start verkoop, daarbij vind ik dat er meer duidelijkheid moet komen, dat is met de huidige situatie toch het minste. Al is het iets over “nog in onderhandeling met” of iets als “helaas komt hij niet meer” aangaande Post Malone. Daar moet wel iets over naar buiten gebracht worden voordat de vouchers ingewisseld kunnen worden.

Zijn er eigenlijk die vouchers aangevraagd hebben en daarover inmiddels iets van een mail over ontvangen hebben?

Wij hebben gisteren een mail gekregen met daarin de waarde van de voucher.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Eilish en SOAD maken de minste kans denk ik. Gorillaz zie ik het ook niet worden voor Pinkpop.
Meest eerlijke zou Post Malone zijn, maar weet niet wat zijn plannen zijn.
Als ik één naam moet gokken denk ik dat het Muse wordt, de geruchten over Metallica en Arctic Monkeys vind ik mooi, maar echt grote aanwijzingen ontbreken.
Een nieuwe naam die nog totaal niet in het geruchtencircuit voorkomt zou mooi zijn. Een Depeche Mode ofzo, maar dat is ook niet heel realistisch denk ik.
Ben in ieder geval erg benieuwd, al wel voor mezelf besloten dat ik wil gaan, dus ik hoop op een mooie naam. Vind alle geruchten buiten Post Malone tot nu toe wel best.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
ik zou momenteel weinig anders kunnen bedenken dan Muse, dat ligt er imo te dik op... tunnelvisie? Aan andere kant, 6 jaar niet geweest, nieuwe album en weinig risico boeking.

momenteel zit ik op deze kanshebbers, op volgorde van mijn persoonlijke verwachting:
- 1 Muse, oa NovaRock 2021
- 2 Metallica, geruchtjes tour 2021
- 3 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen
- 4 Volbeat, eventueel verplaatst van sub 2020 naar head 2021?
- 5 Black Eyed Peas, 18e headliner Felyn / 20e headliner Rock in Rio, Pinkpop past er tussen.
- 6 Springsteen, album 2021 en tour 2021, was al tourgerucht 2020 (correctie : album 23-10-2020)
- 7 AC/DC, album en tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan
- 8 Eminem, is verwachte tour verplaatst naar 2021? Uitgesteld Pinkpop debuut?
- 9 Depeche Mode, geruchtje over tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan
- 10 Post Malone, 2020 inhalen, echter lijkt de tour verplaatst van eind juni / begin juli 2020 naar augustus 2021
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024
ik zou momenteel weinig anders kunnen bedenken dan Muse, dat ligt er imo te dik op… tunnelvisie? Aan andere kant, 6 jaar niet geweest, nieuwe album en weinig risico boeking.

momenteel zit ik op deze kanshebbers, op volgorde van mijn persoonlijke verwachting:
– 1 Muse, oa NovaRock 2021
– 2 Metallica, geruchtjes tour 2021
– 3 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen
– 4 Volbeat, eventueel verplaatst van sub 2020 naar head 2021?
– 5 Black Eyed Peas, 18e headliner Felyn / 20e headliner Rock in Rio, Pinkpop past er tussen.
– 6 Springsteen, album 2021 en tour 2021, was al tourgerucht 2020.
– 7 AC/DC, album en tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan
– 8 Eminem, is verwachte tour verplaatst naar 2021? Uitgesteld Pinkpop debuut?
– 9 Depeche Mode, geruchtje over tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan
– 10 Post Malone, 2020 inhalen, echter lijkt de tour verplaatst van eind juni / begin juli 2020 naar augustus 2021
Da;s natuurlijk ook zo met die aankondiging van Reading & Leeds over Post Malone. Die zie ik dan inderdaad ook niet terugkomen. Voor de rest denk ik dat het een kleinere naam wordt dan Metallica, Bruce Springsteen, Coldplay of AC/DC bijvoorbeeld. Muse is daarom inderdaad het meest realistisch en het zou een mooi rijtje namen opleveren. Niet speciaal, maar ook zoals eerder gezegd door anderen, het verkoopt wel en daar gaat het toch om.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.578
Eilish en SOAD maken de minste kans denk ik. Gorillaz zie ik het ook niet worden voor Pinkpop.
Meest eerlijke zou Post Malone zijn, maar weet niet wat zijn plannen zijn.

En toch zou ik Gorillaz niet echt uitsluiten. Hoe graag ik het ook zou zien, een Gorillaz lijkt me gewoon iets te duur voor een DTRH. Zeker naast Disclosure en Tyler. En Lowlands zie ik 'm niet worden. Maar vooral: op Rock Werchter zag je een soortgelijk scenario, met het wegvallen van Kendrick Lamar. Ook daar hebben ze duidelijk gezocht naar een headliner die min of meer tegemoetkomt met naar kaartenhouders, en eentje die de lineup qua genre gewoon wat in balans houdt. En als het op een bijna 90K festival lukt, dan moet een 68K festival ook wel lukken.

Dat is natuurlijk als Malone ook effectief pas in augustus blijkt te touren. Weet trouwens niet waarom Eilish zo weinig kans maakt? Al er eentje is die Malone waardig zou vervangen, is het zij wel.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
ik zou momenteel weinig anders kunnen bedenken dan Muse, dat ligt er imo te dik op… tunnelvisie? Aan andere kant, 6 jaar niet geweest, nieuwe album en weinig risico boeking.

momenteel zit ik op deze kanshebbers, op volgorde van mijn persoonlijke verwachting:
– 1 Muse, oa NovaRock 2021
– 2 Metallica, geruchtjes tour 2021
– 3 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen
– 4 Volbeat, eventueel verplaatst van sub 2020 naar head 2021?
– 5 Black Eyed Peas, 18e headliner Felyn / 20e headliner Rock in Rio, Pinkpop past er tussen.
– 6 Springsteen, album 2021 en tour 2021, was al tourgerucht 2020.
– 7 AC/DC, album en tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan
– 8 Eminem, is verwachte tour verplaatst naar 2021? Uitgesteld Pinkpop debuut?
– 9 Depeche Mode, geruchtje over tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan
– 10 Post Malone, 2020 inhalen, echter lijkt de tour verplaatst van eind juni / begin juli 2020 naar augustus 2021

Kleine correctie, album Springsteen is 23-10-20220
Gisteren bekend gewroden
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Punt is, Billie Eilish was in 2020 plan in juli in europa te zijn. Daarbij spreekt eventueel inhalen van FireFly Festival (eind juni in VS) helemaal niet een grote kans uit. Dat ze de juli data in kan halen, daar zie ik geen punt, maar de juni data lijken me (vooralsnog) niet aan de orde.

Gorrillaz val ik even terug op het punt dat RHCP "verwacht wordt" op Rock Werchter. Pinkpop deelt eigenlijk nooit 3 headliners met RW. Doorrgaans zijn dat Maximaal 2 headliners die Pinkpop deelt met Rock Werchter en 1 met een ander Werchter-event of een Benelux-exclusief.
Voor Boutique en TW zijn ook nog headliners te verwachten? Bijvoorbeeld Muse kan zelfs na de Rock Wercher/Gofferpark/Ziggo shows in 2019, nog best aannemelijk zijn om maar 1show in Benelux te doen.

Maar, ik denk dat er nog ook best een kanshebber voor Pinkpop is die nog geen data bekend heeft gemaakt en zelfs nog tour/data bekend moet maken. Des te langer het duurt rond de start van de verkoop tot er na, hoe aannemelijker ik het vind dat er een headliner komt die nu nog nergens aangekondigd is.
Mijn gedachtegang... Als voor aanstaande maandag, Malone, Muse, Gorillaz of Volbeat die zaterdag headline spot niet inneemt, dan is imo de kans veel groter dat er een heel andere act voor Pinkpop uit de hoge hoed komt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
RubenFrusciante wrote:
Eilish en SOAD maken de minste kans denk ik. Gorillaz zie ik het ook niet worden voor Pinkpop.
Meest eerlijke zou Post Malone zijn, maar weet niet wat zijn plannen zijn.

En toch zou ik Gorillaz niet echt uitsluiten. Hoe graag ik het ook zou zien, een Gorillaz lijkt me gewoon iets te duur voor een DTRH. Zeker naast Disclosure en Tyler. En Lowlands zie ik ‘m niet worden. Maar vooral: op Rock Werchter zag je een soortgelijk scenario, met het wegvallen van Kendrick Lamar. Ook daar hebben ze duidelijk gezocht naar een headliner die min of meer tegemoetkomt met naar kaartenhouders, en eentje die de lineup qua genre gewoon wat in balans houdt. En als het op een bijna 90K festival lukt, dan moet een 68K festival ook wel lukken.

Dat is natuurlijk als Malone ook effectief pas in augustus blijkt te touren. Weet trouwens niet waarom Eilish zo weinig kans maakt? Al er eentje is die Malone waardig zou vervangen, is het zij wel.
Ik denk dat we dat tegemoet komen een beetje los moeten laten (en ik vind Gorillaz te ver afwijken van Kendrick Lamar omdat tegemoet komen te noemen). En hoe liefhebber ik ook ben, ik weet niet of Gorillaz commercieel technisch een juiste zet is voor Pinkpop.

 

timvn

Playlistbediener
3 mrt 2020
32
4
Denk niet dat het heel veel uitmaakt, maar de website van Post Malone is geüpdatet. Eerst stond er nog informatie over dit jaar, maar dat is veranderd naar de informatie over volgend jaar (Reading & Leeds, 28&29 augustus).
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Alles hangt af van corona virus.
Als dit onder controle is zal het aanbod van bands groot zijn.
Ik verwacht ook een band die nu nog niet bekend is, anders had PP niet gewacht met aankondigen.
Hele grote bands als AC/DC, Coldplay, etc verwacht ik niet, die kunnen door eigen shows die gegarandeerd uitverkopen in de Goffert bijv. veel meer geld verdienen
Ik denk meer aan categorie RHCP, MUSE etc
Ik zie Kings of Leon nog wel als optie (PP huisband bijna)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Ik zie Kings of Leon nog wel als optie (PP huisband bijna)
maar juist daarom, 2017 is ook alweer erg kort geleden en ook dat was al er kort op 2011 en 2013.
maar ook dat ze Vrijdag Southside en Zondag Hurricane staan, waarbij ik niet verwacht dat ze 3 dagen achtereen spelen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
Jerry666 wrote:
Ik zie Kings of Leon nog wel als optie (PP huisband bijna)

maar juist daarom, 2017 is ook alweer erg kort geleden en ook dat was al er kort op 2011 en 2013.

Pearl Jam stond er in 2018 dus KOL mogelijk als je kijkt naar hoe lang geleden ze speelden.

Ik zie trouwens in je lijst Black Eyed Peas en Coldplay vrij hoog staan als kanshebbers. Die lijken me beide vrijwel uitgesloten.

Waarom zie jij de Peas als headliner voor PP?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Pearl Jam stond er in 2018 dus KOL mogelijk als je kijkt naar hoe lang geleden ze speelden.
en ook dat maakt KOL minder intressant.
RHCP PP2016, KOL PP2017 en PJ PP2018, dat is niet des Pinkpops.
PJ staat er dan wel recent, maar daarvoor zit een gat van 18 jaar, zou de 4de keer worden voor PJ in 29 jaar.
Voor RHCP is het 2016 al 4/5 jaar terug, dat is al reeeler uit de buurt, en zou de 5e keer zijn in 33 jaar.

KOL, stond er dus 3/4 jaar terug, maar zou dan de 4de keer zijn in 10 jaar. Dat is gewoon absurt, lijkt me niet relevant.
Zeker met die 2 Hu/So festivalgigs zelfde weekend, zie ik ze niet als kanshebber, lijkt me niet de band die 3 dagen achter elkaar speelt.

Muse is met 2015 ook aan de recente kant, maar dat is dan toch alweer 6 jaar geleden in 2021.
Los daarvan, is het meer Pinkpop-achtig om iets exclusiever te zitten, dus een nieuwkomer lijkt me ook niet vreemd.
Metallica zou vanaf 2014 ook al 7 jaar terug zijn, Springsteen al 9 jaar terug in 2021, Coldplay 10 jaar terug.
Maar dat lijken mij redelijkerwijs tussenpauze's die ik persoonlijk meer respecteer.
Pearl Jam oke, prima, fijne band, maar wel snel te snel retour in mijn ogen.

Mijn grens voor een reeele terugkom-headliner > 5 jaar
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Pinkpop deelt 2021 dus nu officieel RHCP en PJ met Rock Werchter.

De derde headliner Pinkpop moet haast wel een Boutique / TW of een Benelux-exclusief zijn...
Benieuwd of Pinkpop dan nu ook nog komt vandaag?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Dat zou wel mooi zijn als ze ook nog met die derde headliner komen. Dus Muse, kom er maar in :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Dat zou wel mooi zijn als ze ook nog met die derde headliner komen. Dus Muse, kom er maar in
1f609.svg
of BRuse ipv Muse :mrgreen:
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Pinkpop deelt 2021 dus nu officieel RHCP en PJ met Rock Werchter.

De derde headliner Pinkpop moet haast wel een Boutique / TW of een Benelux-exclusief zijn…
Benieuwd of Pinkpop dan nu ook nog komt vandaag?
Post Malone was Benelux-exclusief :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken