Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
DennisvdBr wrote:
Pinkpop deelt 2021 dus nu officieel RHCP en PJ met Rock Werchter.

De derde headliner Pinkpop moet haast wel een Boutique / TW of een Benelux-exclusief zijn…
Benieuwd of Pinkpop dan nu ook nog komt vandaag?


Post Malone was Benelux-exclusief
1f609.svg
klopt... maar de data in augustus voor Reading / Leeds zijn voorlopig weinig "aanleiding" om hem in juni te verwachten
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Stiekeme hoop voor een aankondiging vandaag om 10.00 of 12.00 uur.
Met in het achterhoofd de voorverkoop die maandag gaat starten voor de vouchers en over een week algemene voorverkoop.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Stiekeme hoop voor een aankondiging vandaag om 10.00 of 12.00 uur.
Met in het achterhoofd de voorverkoop die maandag gaat starten voor de vouchers en over een week algemene voorverkoop.

Moet toch haast wel, zonder 'grote' namen op de zaterdag hebben de voucher mensen er nog niets aan lijkt me.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.731
1.896
Stiekeme hoop voor een aankondiging vandaag om 10.00 of 12.00 uur.
Met in het achterhoofd de voorverkoop die maandag gaat starten voor de vouchers en over een week algemene voorverkoop.

In het veleden vaker voorgekomen dat zowel Werchter als PP op dezelfde dag met een verschillende headliner kwamen?
Kan het me bijna niet voorstellen want dan ga je toch een beetje in elkaars vaarwater zitten.....
Ik hou het voor PP maar op maandagmorgen 08 uur :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
10:00 niets... 12:00 maar checken?

16:00 kan ook nog, misschien samen met nieuws uit Dessel eventueel?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.252
10:00 niets… 12:00 maar checken?

16:00 kan ook nog, misschien samen met nieuws uit Dessel eventueel?
RW en Graspop is nooit op dezelfde dag, dus laat Dessel maar achterwege. Pinkpop kan natuurlijk nog steeds.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Rolo wrote:
Stiekeme hoop voor een aankondiging vandaag om 10.00 of 12.00 uur.
Met in het achterhoofd de voorverkoop die maandag gaat starten voor de vouchers en over een week algemene voorverkoop.

In het veleden vaker voorgekomen dat zowel Werchter als PP op dezelfde dag met een verschillende headliner kwamen?
Kan het me bijna niet voorstellen want dan ga je toch een beetje in elkaars vaarwater zitten…..
Ik hou het voor PP maar op maandagmorgen 08 uur ?

Ik heb nog steeds het gevoel dat we die derde headliner niet voor de voorverkoop krijgen....
Berichtje over wel/niet Malone zou wel netjes zijn alhoewel niemand hoeft te vrezen dat die zaterdag snel uitverkoopt op dit moment.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
de aankondigingen kwamen vandaag overduidelijk vanuit onze zuiderburen.

Volbeat op Graspop als vervanger Iron Maiden, donderdag.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat we ze op Pinkpop ook gaan terug zien, zaterdag en zondag (sub voor PJ) kunnen ze nog.
Ook Gojira terug, voor Pinkpop ligt daar de zondag nog open.

Nou, Pinkpop, gaat er nog info komen over de zaterdagheadliner... Best handige info voor een "headliner-festival" ?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.731
1.896
Kan natuurlijk ook iets zijn wat redelijk exclusief is waardoor ze gebonden zijn en nu nog niets naar buiten kunnen brengen omdat de act bv heel de tour tegelijk bekend wil maken.
AC/DC of zo, ik noem maar wat :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Als het niet Malone is, want die zou je zsm weer herbevestigen voor de start verkoop, zou ik zeggen.
Maar ook niet de namen die al aankondigingen hebben staan worden aangekondigd, dan moet het haast wel een act zijn die nog na de start verkoop met tournieuws komt.

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.731
1.896
Als het niet Malone is, want die zou je zsm weer herbevestigen voor de start verkoop, zou ik zeggen.
Maar ook niet de namen die al aankondigingen hebben staan worden aangekondigd, dan moet het haast wel een act zijn die nog na de start verkoop met tournieuws komt.

Dan toch Bruce :p
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.252
DennisvdBr wrote:
Als het niet Malone is, want die zou je zsm weer herbevestigen voor de start verkoop, zou ik zeggen.
Maar ook niet de namen die al aankondigingen hebben staan worden aangekondigd, dan moet het haast wel een act zijn die nog na de start verkoop met tournieuws komt.

Dan toch Bruce ?
23 oktober, mark the date!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
PJ wrote:

DennisvdBr wrote:
Als het niet Malone is, want die zou je zsm weer herbevestigen voor de start verkoop, zou ik zeggen.
Maar ook niet de namen die al aankondigingen hebben staan worden aangekondigd, dan moet het haast wel een act zijn die nog na de start verkoop met tournieuws komt.


Dan toch Bruce ?

23 oktober, mark the date!
Als dat toch gebeurt, zal ik toch een traantje van geluk wegpinken...
RHCP - Springsteen - Pearl Jam

maar goed er zijn nog wel enkele andere namen mogelijk...
 

degrotegeneraal

Playlistbediener
20 feb 2019
49
0
Nu moet je ophouden Dennis, begin een beetje te hyperventileren. Muse vond ik al fantastisch, maar Bruce, als ik dat mag meemaken.................WOW
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.731
1.896
wenteldave wrote:

PJ wrote:

DennisvdBr wrote:
Als het niet Malone is, want die zou je zsm weer herbevestigen voor de start verkoop, zou ik zeggen.
Maar ook niet de namen die al aankondigingen hebben staan worden aangekondigd, dan moet het haast wel een act zijn die nog na de start verkoop met tournieuws komt.


Dan toch Bruce ?


23 oktober, mark the date!

Als dat toch gebeurt, zal ik toch een traantje van geluk wegpinken…
RHCP – Springsteen – Pearl Jam

maar goed er zijn nog wel enkele andere namen mogelijk…

Ik reken nergens op. Wie weet waar ze straks mee komen. Straks is het iets wat voor mij weer heel erg tegen valt.
Maar ik kan wel leven met Muse Metallica of Springsteen. :cool:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
tja, als het Bruce solo is, zoals het gerucht was 2020 (akoestisch met toetsenist Roy Bittan en gitarist Nils Lofgren), dan zou ik niet zeggen Pinkpop.
Met E Street Band en nieuw album, kan het ArenA, Goffertpark, Malieveld, Gelredome of net even zo goed Pinkpop worden... Denk dat Jan hem ook wel graag terug ziet. Ach, met zijn nieuwe optrekje in Heusden-Zolder kan hij zelfs zo in 40 minuten op het Pinkpop terrein zijn en na afloop in zijn eigen bed stappen.

Maar goed... Laten we de gemoederen nog een beetje temperen...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Heb wel mijn volgorde van verwachting Pinkpop-zaterdag-headliners bijgesteld :
...momenteel zit ik op deze kanshebbers, op volgorde van mijn persoonlijke verwachting:
– 1 Muse, oa NovaRock 2021, nieuw album en laatste keer 2015. (5 x eerder geweest).
– 2 Volbeat, eventueel verplaatst van sub 2020 naar head 2021? Nog geen headliner gestaan op Pinkpop, laatste keer 2011. (2 x geweest)
– 3 Metallica, geruchtjes tour 2021, laatste keer 2014. (2 x geweest)
– 4 Springsteen, album 23-10-2020 en tour mogelijk met E Street Band in 2021, laatste keer 2012. (2 x geweest)
– 5 Black Eyed Peas, 18e headliner Felyn / 20e headliner Rock in Rio, Pinkpop past er tussen. Nog geen Pinkpop headliner geweest, laatste keer 2004. (enkel 2004)
– 6 AC/DC, album en tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan
– 7 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen. Eerste keer Pinkpop was 2011. (enkel 2011)
– 8 Eminem, is verwachte tour verplaatst naar 2021? Uitgesteld Pinkpop debuut?
– 9 Post Malone, 2020 inhalen, echter lijkt de tour verplaatst van eind juni / begin juli 2020 naar augustus 2021
– 10 Depeche Mode, geruchtje over tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan
Ik verwacht SOAD niet, de datum van Hellfest lijkt me te krap en Graspop lijkt me meer geschikt.
Eilish lijkt me pas in juli in Europa.
Kings of Leon tussen Hu/So in zou kunnen, maar stonden er 2017 en zou imo naast RHCP en PJ geen serieuze kanshebber zijn. Maar ook 3 dagen achter elkaar spelen, denk ik dat KOL niet doet.
Gorillaz staan op RW, met al 2 gedeelde headliners met RW zal er imo eerder kans zijn op een andere act.
Dus die heb ik niet in mijn lijst zitten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken