Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Hoop toch stiekem dat Post Malone in augustus blijft hangen.
Verheug me nu toch stiekem meer op Muse of Metallica....

jammer :(

Edit: en als het wel Pinkpop gaat worden, dan zal dat niet lang wachten meer zijn. Gooi hem dan maar morgen ochtend 10:00 er in...
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Hoop toch stiekem dat Post Malone in augustus blijft hangen.
Verheug me nu toch stiekem meer op Muse of Metallica….

jammer ?

Edit: en als het wel Pinkpop gaat worden, dan zal dat niet lang wachten meer zijn. Gooi hem dan maar morgen ochtend 10:00 er in…

Ik hoop toch echt op Post Malone met wellicht zijn nieuwe album in 2021 te zien. Maar daarbij moet nog wel een sterke naam. Ik zie nog steeds Post Malone - Gorrilaz gebeuren
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.455
6.116
Gorillaz en Post Malone op 1 dag zou fantastisch zijn.

Met PJ en RHCP zijn de liefhebbers van rock mbt de headliners al meer dan goed voorzien. Laat Gorillaz en PM dus maar doorkomen!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Ach ja, als het Malone / spekje gaat worden of Malone / tekenfilm-Blur, laat ik het terrein achter voor de mensen die het wel leuk vinden....

toch wel benieuwd waar Muse of Metallica dan terecht komen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Update ivm Posty op Reading/Leeds

update...
Bevestigd voor Pinkpop 2021 :
Pearl Jam headliner zondag 20 juni 2021,
Red Hot Chili Peppers headliner vrijdag 18 juni 2021,
Twenty One Pilots, Kensington, Deftones, Frenna Deluxe, Joost, The KIK, Danny Vera, JC Stewart, NONA, Ten Times A Million, Ares, Elle Hollis

Waarschijnlijk wel vanaf affiche 2020 :
Post Malone, Anderson .Paak, Volbeat, Marshmello, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Ellie Goulding, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Gojira, Dermot Kennedy, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Mabel, Querbeat, James Arthur, Maisie Peters,

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020 :
NL-acts : Floor Jansen, Chef’Special (ivm niet bij de aangekondigde NL-acts 9 juni)

Nog onzeker tov affiche 2020 :
Lost Frequencies, Bishop Briggs, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Zara Larson, The Marcus King Band, Velvet Volume.

Afvallers tov affiche 2020 :
5 Seconds of Summer (ivm tour VS tijdens Pinkpop)
Guns N’ Roses (vervangen door Pearl Jam / staan in Londen tijdens Pinkpop)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Zet je ‘m alsnog bij “waarschijnlijk wel”? Ik zie ‘m toch echt wel als afvaller.
Twijfel... ivm het een VS act is in augustus.
Maar, het is ook "waarschijnlijk", er is al meer tournieuws dan er voor vanavond was.
Leek me toch wel zo eerlijk voor de mensen

edit, maar wellicht moet ik nog opsplitsing maken met acts die binnen 4 weken van Pinkpop zitten en acts die > 4 weken van Pinkpop zitten? (dat wacht ik nog een paar dagen af :wink: )
 

timvn

Playlistbediener
3 mrt 2020
32
4
Post Malone er bij bij Reading / Leeds?
oei, dat is laat (augustus) in EU?


Ook staat Mabel er alweer bij. Ook namen als Madison Beer of Lewis Capaldi misschien interessant voor de zaterdag? (Dan laat ik de datum nog even erbuiten).
Verder hoop ik dat Post Malone 'gewoon weer' komt, maar helaas kan ik dat niet bepalen ;).

Verder staat Marshmello volgens zijn eigen website op 7 juli in Duitsland, kunnen we ook wel als zekerheidje melden denk ik.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Verder staat Marshmello volgens zijn eigen website op 7 juli in Duitsland, kunnen we ook wel als zekerheidje melden denk ik.
Dan zou je toch denken dat er daar een passende naam bijkomt, anders komt Marshmello ook uit het niets.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
toch wel benieuwd waar Muse of Metallica dan terecht komen

Muse Goffertpark of Ziggo.
Metallica past prima op PP natuurlijk. Misschien slaan ze Nederland over of spelen ze niet op een festival maar geven ze een losse show. Bijvoorbeeld op het terrein van Bospop.
Die vergunning is weer verleend en daar hebben ze ook plek voor 25.000 man......
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
timvannisselroij wrote:
Verder staat Marshmello volgens zijn eigen website op 7 juli in Duitsland, kunnen we ook wel als zekerheidje melden denk ik.

Dan zou je toch denken dat er daar een passende naam bijkomt, anders komt Marshmello ook uit het niets.
Dat kan toch prima naast Muse / PJ of RHCP. Het is Pinkpop hev wel vreemdere combi’s gezien.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
DennisvdBr wrote:
toch wel benieuwd waar Muse of Metallica dan terecht komen

Muse Goffertpark of Ziggo.
Metallica past prima op PP natuurlijk. Misschien slaan ze Nederland over of spelen ze niet op een festival maar geven ze een losse show. Bijvoorbeeld op het terrein van Bospop.
Die vergunning is weer verleend en daar hebben ze ook plek voor 25.000 man……

Heb het juist andersom. Muse stond vorig jaar nog zowel in de Ziggo Dome als het Goffertpark. En past ook prima op Pinkpop.

En Metallica is eigenlijk wel een naam voor het Goffertpark. Ze verkochten vorig jaar de Arena uit, dan is een veld met 25.000 capaciteit bij Bospop geen logisch vervolg. Het Goffertpark met ongeveer 50.000 plaatsen ligt dan meer voor de hand.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
tekenfilm-Blur

Que? Ik weet dat het niet als compliment bedoeld is, iets dat 'tekenfilm Blur' heet, klinkt als iets waar ik graag een euro of 100 koud op tafel gooi.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
PJ wrote:

DennisvdBr wrote:
toch wel benieuwd waar Muse of Metallica dan terecht komen


Muse Goffertpark of Ziggo.
Metallica past prima op PP natuurlijk. Misschien slaan ze Nederland over of spelen ze niet op een festival maar geven ze een losse show. Bijvoorbeeld op het terrein van Bospop.
Die vergunning is weer verleend en daar hebben ze ook plek voor 25.000 man……

Heb het juist andersom. Muse stond vorig jaar nog zowel in de Ziggo Dome als het Goffertpark. En past ook prima op Pinkpop.

En Metallica is eigenlijk wel een naam voor het Goffertpark. Ze verkochten vorig jaar de Arena uit, dan is een veld met 25.000 capaciteit bij Bospop geen logisch vervolg. Het Goffertpark met ongeveer 50.000 plaatsen ligt dan meer voor de hand.

Ik had even niet helder waar ze de laatste keer hadden gespeeld. Maar inderdaad, dan zal het eerder andersom zijn.
Muse op PP en Metallica naar Goffertpark. We zijn er uit. :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Lewis Capaldi misschien interessant voor de zaterdag? (Dan laat ik de datum nog even erbuiten).
Capaldi valt helaas af.
Staat vrijdags op Isle of Wight UK, zaterdag in Dublin en zondag in Belfast.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
via 1Limburg
'Goede hoop op Pinkpop na onderzoek Mojo'

Het onderzoek van de Nijmeegse universiteit naar de mogelijkheid van concerten in de open lucht, biedt burgemeester Raymond Vlecken van Landgraaf hoop voor Pinkpop 2021.

Dat zei de Landgraafse burgervader dinsdag bij L1 Vandaag, in een reactie op de laatste corona-persconferentie van premier Rutte en gezondheidsminister Hugo de Jonge.

Weinig coronagevaar
Eerder deze week werd duidelijk dat een openluchtevenement zoals Pinkpop weinig coronagevaar oplevert. Dat onderzoek werd uitgevoerd door Crisislab, een onderzoeksteam dat de Radboud Universiteit ondersteunt. De opdracht daarvoor kwam van festival- en concertorganisator Mojo, organisator van onder meer Pinkpop en Lowlands.

Groter zorg
Vlecken houdt vooralsnog dan ook vast aan een editie 2021 voor Pinkpop. Op dit moment is carnaval voor hem een grotere zorg, omdat het carnavalsseizoen over twee maanden losbarst en juist daar veel binnenactiviteiten zijn.

Aangepast
"Als voorzitter van de Samenwerkende Limburgse Vastelaovesverenigingen weet ik dat verschillende verenigingen hun programma's al hebben aangepast, door bijvoorbeeld geen prins uit te roepen", zei Vlecken in de hoedanigheid van SLV-voorzitter. "Die ruimte hebben ze, en ook de komende tijd zullen verschillende verenigingen nog met aangepaste programma's komen. Maar dat carnaval doorgaat, staat voor mij vast. Alleen wel in een aangepaste vorm."
[SIZE= x-small]Arthur Hubers en Frits van Otterdijk
Geplaatst opdinsdag 1 september 2020 - 20:30[/SIZE]
https://www.1limburg.nl/goede-hoop-op-pinkpop-na-onderzoek-mojo
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
“...De opdracht daarvoor kwam van festival- en concertorganisator Mojo, organisator van onder meer Pinkpop en Lowlands. ...”

Wij van WC-eend...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Bedenk me net, dat voor Rock Werchter vanaf 15 september (volgende week) de krediet aanvraag start.
( dwz de 2020 tickets welke automatisch omgezet in 2021 ticket, kunnen dan krediet voor aangevraagd worden vanaf 15 september tot 31 december voor toepassing Werchter evenementen 2021/2022 )
Op de site van RW staat dat info hierover voor 15 september bekend gemaakt zal worden, laat nu toevallig 14 september de verkoop voor de voucher-aanvragers van Pinkpop starten.
Dat valt dus nagenoeg "perfect" samen met de verkoop van Pinkpop.

Je zou toch kunnen verwachten, dat zowel Pinkpop als ook Rock Werchter/Werchter-evenement(en), in die aanloop met meer nieuws komen?
Het is al woensdag, ik verwacht het echt deze week / of volgende week ...
En dan heb ik het met name over de zaterdag headliner, komt er nog duidelijkheid over Post Malone of zien we een andere aankondiging?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken