Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Joe wrote:

wenteldave wrote:
Ik zie het niet gebeuren dat het dagprogramma van zondag ’20 op de zaterdag wordt gezet. Komt vooral door Graspop en andere festivals die in datzelfde weekend blijven zitten. Dan zou Graspop bijvoorbeeld ook zijn programma om moeten gooien om aan de wensen van Pinkpop te voldoen. Of misschien andersom. In ieder geval, dat ze zich allemaal moeten aanpassen aan elkaar, terwijl het geregeld was.


Er zijn, gelukkig, maar 2 bands die zowel op de Graspop affiche staan als op die van Pinkpop.

Oh, dacht dat het er iets meer waren, maar dan nog. Disturbed en Deftones, daar moet je toch rekening mee houden. Lijkt me het meest logisch als iedereen op z’n eigen dag blijft staan. Of dat goed voor de kaartverkoop is, is een tweede…
en gezien Graspop aangeeft "We doen ons uiterste best om zoveel mogelijk bands van de #GMM20 line-up over te zetten naar de #GMM21 line-up. De volledige line-up zal later bekend gemaakt worden."
met een aantal andere festival verplaatsingen in juni rond Pinkpop, met nog meer landen met cancels tot ver in juli.
Denk ik dat meeste concerten/festivals van juni 2020 grotendeels wel copy-paste in juni 2021 terecht komen.

maar, dat moeten we afwachten.
zie nog geen bericht van RHCP of GnR over de cancel, of eerdere europese cancels?
Als de headliners al eens mee komen, scheelt enorm voor de dagticket-houders denk ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Denk ik dat meeste concerten/festivals van juni 2020 grotendeels wel copy-paste in juni 2021 terecht komen.

Dat lijkt me, ook gezien dat artikel van AD, heel sterk.

Was het maar zo makkelijk. :wink:

Pinkpop lijkt er gezien de geringe kaartverkoop iig best gebaat bij als de zaterdag en zondag er grotendeels anders uit komen te zien. Malone was in eerste instantie (voor zover het lijkt) sub geweest dus dan zou die combo GNR/ Malone imo indien mogelijk de beste oplossing zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Pinkpop lijkt er iig best gebaat bij als de zaterdag en zondag er anders uit komt te zien.
nou, JIJ vind Pinkpop meer gebaat bij dat zaterdag en zondag anders uitzien?

ik zou er niet te veel aan tornen...

Eerst maar eens zien welke artiesten mee gaan naar 2021, dat is nu de quest...
Dit zegt Murray er over
De grootste zorg van dit moment is vooral hoe het programma er in 2021 komt uit te zien. „We krijgen te maken met een nieuwe situatie”, legt Niek Murray – rechterhand van Smeets – uit. „Het is helemaal niet zeker dat de gecontracteerde artiesten volgend jaar op tournee zijn. In de hele wereld zijn festivals afgelast. Programma’s zullen aangepast moeten worden. Dat hele spel kan nu beginnen.
dat straalt vooralsnog een nieuwe situatie uit.
maar nog altijd imo afhankelijk van of artiesten een tour van juni 2020 naar juni 2021 zetten, waar ik eerlijk gezegd meer hoop in heb
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
nou, JIJ vind Pinkpop meer gebaat bij dat zaterdag en zondag anders uitzien?

ik zou er niet te veel aan tornen…

Als die kaartverkoop cijfers die jij in het 2020 topic deelde accuraat zijn dan is er geen twijfel over mogelijk dat Pinkpop daar inderdaad meer gebaat bij is.

Ik vraag me ook af of er en zo ja welke grote bands uit voorzorg voor corona en annuleringen ook 2021 nog on hold zetten. 2021 zal het jaar worden van (hopelijk) voorzichtig opstarten. De kans op wat minimalere programma's (meer nationaal bv, kleinere bands en acts) lijkt me vrij reëel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
In ander nieuws:

De kaartverkoop voor Pinkpop 21 staat wel al klaar op Ticketmaster, maar is nog niet meteen gestart:

https://www.ticketmaster.nl/event/pinkpop-2021-zaterdag-tickets/251703

Zal vast pas van start gaan als alles met de coupons etc geregeld is. Kan nog wel even duren dus.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Als PP21 wederom tegelijk valt met GMM21, dan is er werk aan de winkel voor zowel de zaterdag als de zondag. Als dit niet het geval is, dan komt de zondag wel goed want dan zitten de rockers niet in Dessel, en moet er alleen aan de zaterdag gesleuteld worden. Echter zie ik net dat, zoals te verwachten, ze wederom in hetzelfde weekend zitten. Dat betekent dus inderdaad grotendeels copy-paste van de programma's, net als waarschijnlijk bijna alle andere EU majors.

Van de zaterdag moesten nog wat meer namen bekend worden. Dit zal komend jaar niet anders zijn. Hopelijk boosten ze die dag flink, want daar zijn in mijn ogen de meeste twijfels en de minste enthousiastelingen voor. En verder hoop ik dat, na een jaar uitstel, veel mensen snakken naar festivals, en dat ze ALLEMAAL een flinke boost krijgen. Misschien dat ik zelf bijvoorbeeld ook wel zeg "2020 was klote, maar in 2021 haal ik het in, en ga ik een keer naar PP én naar RW"

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Zolang men wil dat mensen kaarten behouden, dus ook dagkaarthouders.
Moet de insteek blijven dat het grootste deel van het programma met ten minste de headliners gehandhaafd blijft.
Elke afwijking zorgt voor extra problemen.

Afwachten wat de acts gaan doen, daar zie ik momenteel meer in dan schuiven in het programme omdat de kaartverkoop niet goed is.
Er is nu zelfs nog meer maanden de tijd om kaarten te verkopen, met corona-crises...
Ik vraag me af of er uberhaupt meer kaarten verkocht worden als je nu alle tickets terug geeft? Wie koopt er nu dan nog een kaart?
Zo veel mogelijk handhaven, dat lijkt me momenteel de grootste zorg.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zolang men wil dat mensen kaarten behouden, dus ook dagkaarthouders.
Moet de insteek blijven dat het grootste deel van het programma met ten minste de headliners gehandhaafd blijft.
Elke afwijking zorgt voor extra problemen.

Dat valt wel mee toch? Die coupons zijn toch niet aan de dag gebonden?

En stel dat dat wel zo is:

Stel dat Malone en GnR op dezelfde dag spelen en dat zou dan de zondag zijn dan kun je mensen die een dagkaart voor de zaterdag hebben toch gewoon een zondagticket aanbieden?

Daar zit niet zo'n probleem in. Geef mensen met een dagkaart gewoon de keuze op welke dag ze willen terugkomen zodra het programma bekend is en het probleem is opgelost. Helemaal als die verkoopcijfers die jij deelde kloppen.

Maar ik denk dat het programma grotendeels wel zal worden omgegooid dus dan is dit allemaal ook niet echt meer van toepassing.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik denk dat, als het mogelijk is, Pinkpop inderdaad het programma gewoon gekopieerd. In "als het mogelijk is" zit hem denk ik de crux. Zeker gelet op het feit dat er drie Amerikaanse headliners zijn geboekt en dit de bands zijn van het kaliber dat ze best nog een jaar later kunnen gaan touren.

Dat gezegd hebbende, baal ik wel zo erg van geen festivals dat ik zelfs voor deze line-up een kaartje zou kopen. Zeker na de tekst van Hetfield.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Dat valt wel mee toch? Die coupons zijn toch niet aan de dag gebonden?

En stel dat dat wel zo is:

Stel dat Malone en GnR op dezelfde dag spelen en dat zou dan de zondag zijn dan kun je mensen die een dagkaart voor de zaterdag hebben toch gewoon een zondagticket aanbieden?

Daar zit niet zo’n probleem in. Geef mensen met een dagkaart gewoon de keuze op welke dag ze willen terugkomen zodra het programma bekend is en het probleem is opgelost. Helemaal als die verkoopcijfers die jij deelde kloppen.

Maar ik denk dat het programma grotendeels wel zal worden omgegooid dus dan is dit allemaal ook niet echt meer van toepassing.
Dat eerste is dus niet duidelijk. Festivals zeggen wel dat gekochte kaarten ook geldig zullen zijn voor 2021, maar of dat dan voor dezelfde dag geldt, geen idee. Zou ook niet terecht vinden als dat wel het geval is.
"Stel dat Malone en GnR op dezelfde dag spelen en dat zou dan de zondag zijn dan kun je mensen die een dagkaart voor de zaterdag hebben toch gewoon een zondagticket aanbieden?" Denk niet dat dat zo makkelijk is. Stel iedereen doet dat, dan loop je zometeen met 70.000 man op zondag en 30.000 man op zaterdag, bij wijze van. Waar stel je dan de grens? Je kan moeilijk, als je dit hebt aangeboden, zeggen dat het niet meer kan. En stel het gaat boven de 70.000? Je kan dan geen grens stellen, omdat er mensen buiten de boot gaan vallen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik ging hierbij even op de cijfers van Dennis af:

87% voor de vrijdag was 19 februari de stand, dat is circa 26.100 van 30.000.
Blijft rest > 48.900 over (uitgaande van 75.000)
Gok is zo’n circa 25.000 weekend kaarten, met circa 12.000 voor zaterdag en circa 12.000 voor zondag.

Als die cijfers kloppen zijn er straks maximaal 50.100 mensen met een voucher voor een dagkaart. Daarbij zijn er 25.000 weekendkaarten verkocht. Dus maximaal 75.100 kaarten, nu verkocht, verspreid over het weekend. Het lijkt me sterk dat ieder met een dagkaartvoucher voor dezelfde dag kiest dus in theorie (helemaal als de dag en weekendkaartverhoudingen worden aangepast voor de nieuwe verkoop) zou dat voor dat Malone / GnR voorbeeld toch moeten lukken? Die nieuwe headliner voor de zaterdag zal dan die verkoop wel weer boosten.

Of reken ik nu helemaal verkeerd? :p
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436
Bron: https://www.ad.nl/limburg/jan-smeets-in-zak-en-as-een-regelrechte-ramp-voor-pinkpop~a9377f95/

Jan Smeets in zak en as: ‘Een regelrechte ramp voor Pinkpop’

Voor het eerst in de geschiedenis van Pinkpop blijft het festivalterrein in Landgraaf deze zomer leeg. De coronacrisis zet een streep door het grootste muziekevenement van Nederland. Jan Smeets: „Deze beslissing doet heel veel pijn.”

Dat schrijft De Limburger. Ondanks dat de lentezon volop schijnt zijn het donkere dagen voor Jan Smeets. Een junimaand zonder Pinkpop. Hij beseft het eigenlijk nog nauwelijks. „Wat moet ik de hele zomer gaan doen?”, vraagt de baas van het oudste popfestival van Europa zich hardop af. „Het doet pijn. Ja, het is een regelrechte ramp.”

Meteen komt ook het besef dat hij zelf heel veel geluk heeft gehad. Begin maart bezocht hij een internationaal congres in Londen – voor professionals uit de muziekscene – waar twaalfhonderd boekers, promotors, concertorganisatoren en artiestenagenten uit de hele wereld bij elkaar waren.

Infectie
Smeets keerde terug met een infectie. Onderzoek in het ziekenhuis van Geleen bracht aan het licht dat hij daarnaast ook het coronavirus onder de leden had. Hij werd uit voorzorg opgenomen. Uiteindelijk heeft de festivaldirecteur van het gevreesde virus nog het minste last gehad. „Nauwelijks koorts. Geen kortademigheid. Ik hoefde niet te hoesten. Heb ik dan toch voordeel gehad dat ik mijn hele leven niet gerookt heb?”

Inmiddels is hij weer thuis in Sittard. Nadat vijf weken noodgedwongen niets van Smeets vernomen werd, praat hij nu voor het eerst over de situatie waarin de cultuursector door de coronapandemie verzeild is geraakt.

Nadenken
Op aanraden van zijn fysiotherapeut maakt hij bijna dagelijks een rondje nabij zijn huis in de buurt van de vijver in het Stadspark van Sittard. Er zijn slechtere plekken om je zinnen even te verzetten. „Hij wil dat ik in beweging blijf. Dus doe ik dat.”

In de groene omgeving krijgt hij ook de kans om rustig na te denken. Want nu de 51e editie van Pinkpop voor 2020 van de baan is, komt er desondanks veel werk op Jan Smeets (75) en zijn team van Buro Pinkpop af. Normaal vulde hij na elke Pinkpopeditie de daaropvolgende maanden met het afhandelen van de financiële administratie.

De grootste zorg van dit moment is vooral hoe het programma er in 2021 komt uit te zien. „We krijgen te maken met een nieuwe situatie”, legt Niek Murray – rechterhand van Smeets – uit. „Het is helemaal niet zeker dat de gecontracteerde artiesten volgend jaar op tournee zijn. In de hele wereld zijn festivals afgelast. Programma’s zullen aangepast moeten worden. Dat hele spel kan nu beginnen.” ­Pinkpop had tussen 75.000 en 80.000 tickets verkocht. Murray: „De laatste weken is de kaartverkoop nagenoeg stil gevallen. Toch gingen nog gemiddeld twintig kaarten per week weg. Tegen beter weten in. Die mensen hebben tot het laatste moment hoop gehouden.” Smeets knikt. Hij gaat ervan uit dat het verplaatsen van de 51e editie hem enkele honderdduizenden euro’s gaat kosten. „We zijn niet verzekerd. Ik verwacht ook niet dat we op overheidssteun kunnen rekenen. Gelukkig hebben we genoeg spek op de ribben. Dit drama heeft geen gevolgen voor het voortbestaan van Pinkpop.”

Teleurstelling
Gisteravond verstuurde Pinkpop een persbericht waarin gesproken wordt van een ‘onvoorstelbare grote teleurstelling, maar met volledig begrip voor de situatie en dat de gezondheid van bezoekers de hoogste prioriteit heeft’.

Op korte termijn wordt een plan gemaakt voor de afhandeling van de reeds gekochte tickets. Pinkpop doet een beroep op de landelijke ‘Bewaar je ticket-regeling’. De kaarten blijven geldig voor 2021. Niek Murray: „Maar een voucher of teruggave van het geld is ook mogelijk. We zullen de kaartkopers snel informeren.”

Smeets wil niet bij de pakken neerzitten. „Nee, er zijn natuurlijk nog veel ergere dingen in het leven.” Hij wil zo snel mogelijk aan de slag om zijn bezoekers ook volgend jaar een fraai affiche aan te bieden. „Pinkpop is én blijft een A-merk. Daar hoort een topprogramma bij.”
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Dat gezegd hebbende, baal ik wel zo erg van geen festivals dat ik zelfs voor deze line-up een kaartje zou kopen. Zeker na de tekst van Hetfield.

Dat zou je sowieso, want je krijgt je vrienden jaar in jaar uit toch niet overtuigd om over te stappen naar een ander festival dan Pinkpop... :p
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik ging hierbij even op de cijfers van Dennis af:

87% voor de vrijdag was 19 februari de stand, dat is circa 26.100 van 30.000.
Blijft rest > 48.900 over (uitgaande van 75.000)
Gok is zo’n circa 25.000 weekend kaarten, met circa 12.000 voor zaterdag en circa 12.000 voor zondag.

Als die cijfers kloppen zijn er straks maximaal 50.100 mensen met een voucher voor een dagkaart. Daarbij zijn er 25.000 weekendkaarten verkocht. Dus maximaal 75.100 kaarten, nu verkocht, verspreid over het weekend. Het lijkt me sterk dat ieder met een dagkaartvoucher voor dezelfde dag kiest dus in theorie (helemaal als de dag en weekendkaartverhoudingen worden aangepast voor de nieuwe verkoop) zou dat voor dat Malone / GnR voorbeeld toch moeten lukken? Die nieuwe headliner voor de zaterdag zal dan die verkoop wel weer boosten.

Of reken ik nu helemaal verkeerd? ?

Of de dagtickets worden aan iedereen terugbetaald en voor de weekendkaarten kan je kiezen: overzetten of terugbetalen. Mss is dat nog wel een oplossing?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Als ze het programma niet kunnen overhevelen dan is dat een goede oplossing voor de consument. Fair ook.... ben wel bang dat het een vrij grote financiele klap zal zijn voor PP. De meesten zullen hun geld wel terugwillen als je zo de berichten op de Pinkpop Facebook leest.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Als ze het programma niet kunnen overhevelen dan is dat een goede oplossing voor de consument. Fair ook…. ben wel bang dat het een vrij grote financiele klap zal zijn voor PP. De meesten zullen hun geld wel terugwillen als je zo de berichten op de Pinkpop Facebook leest.

Facebook, daar zitten overdag wel de beroepszeikers die niet aan het werk zijn. Zal slechts een fractie van het geheel zijn...

Oei glad ijs, want ik zit nu ook op Festileaks... :roll:
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Oasiss wrote:
Dat gezegd hebbende, baal ik wel zo erg van geen festivals dat ik zelfs voor deze line-up een kaartje zou kopen. Zeker na de tekst van Hetfield.

Dat zou je sowieso, want je krijgt je vrienden jaar in jaar uit toch niet overtuigd om over te stappen naar een ander festival dan Pinkpop…
1f61b.svg

Ik was in een ver gevorderde fase voor Werchter, zul je net zien dat dan de pleuris uitbreekt
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ai....

Red Hot Chili Peppers heeft Pinkpop geheel van de tourpagina verwijderd.
https://redhotchilipeppers.com/events/

Maar, aan andere kant, hoe groot is de kans dat die andere 4 Europese (Festival) shows wel doorgaan?
Ejekt Athene, Funkyard Tel Aviv, Firenze Rocks en Felyn Festival Lyon in juni.

Verder nog geen bericht van hun kant.
Enkel een forward van het bericht van Pinkpop over de "Pinkpop resceduled to 2021" op facebook en twitter.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Daantje wrote:

DennisvdBr wrote:
Daantje heeft niets beters te doen?

mrgreen.png



Genoeg alleen loop niet zoals jou vooraan in de kudde naar 2021 met een pinkpopbril op.
Week terug zit je nog te opperen pinkpop te bezoeken met de auto.
Laat staan dat het überhaupt door ging.
Waanzin.
Mensen realiseren hier totaal niet wat de impact heeft van corona.
Alleen maar met hun pinkpop uitje bezig.
Walgelijk.

Als je hier zo’n moeite mee heb, wat doe je hier dan nog? Nu.nl biedt ook een perfecte gelegenheid om te reaguren.

Dit is een festivalforum vol mensen die met hart en ziel van festivals houden. Dit is hen net afgenomen. Ik heb het hier persoonlijk echt niet makkelijk mee omdat festivals en concerten mij enorm veel energie geven en mij echt goed doen. Voor nu wil ik graag geloven dat alles in 2021 wel weer door kan gaan, misschien niet realistisch maar het doet me wel goed om dit perspectief te hebben.

Bepaal ik zelf wel ventje wat ik hier zeg en doe.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Ik ging hierbij even op de cijfers van Dennis af:

87% voor de vrijdag was 19 februari de stand, dat is circa 26.100 van 30.000.
Blijft rest > 48.900 over (uitgaande van 75.000)
Gok is zo’n circa 25.000 weekend kaarten, met circa 12.000 voor zaterdag en circa 12.000 voor zondag.

Als die cijfers kloppen zijn er straks maximaal 50.100 mensen met een voucher voor een dagkaart. Daarbij zijn er 25.000 weekendkaarten verkocht. Dus maximaal 75.100 kaarten, nu verkocht, verspreid over het weekend. Het lijkt me sterk dat ieder met een dagkaartvoucher voor dezelfde dag kiest dus in theorie (helemaal als de dag en weekendkaartverhoudingen worden aangepast voor de nieuwe verkoop) zou dat voor dat Malone / GnR voorbeeld toch moeten lukken? Die nieuwe headliner voor de zaterdag zal dan die verkoop wel weer boosten.

Of reken ik nu helemaal verkeerd?
1f61b.svg

Belabberde cijfers, wat immers voorspeld was met een belabberde line up zaterdag en zondag.

Tijd voor geheel nieuwe line up.
Als die er komt?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken