Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Positief denken is altijd goed. En ik hoop natuurlijk met jullie mee.

Maar ik vraag me vooral af hoe, als het in het najaar allemaal nog steeds onzeker is, het boekingsproces en de planning voor festivals voor 2021 in zijn werk zal gaan. Het lijkt me onmogelijk dat er op goede hoop dan alvast als normaal weer aan een festival wordt gewerkt. Daar hangen te grote risico's aan. Hetzelfde voor bands. Ik zie die geen toerschemas gaan opstellen als niet 100% zeker is dat die tours door zullen gaan.
Al die nieuwe data voor uitgestelde shows uit 2020 zullen imo onzichtbare placeholders zijn maar ik zie geen bands nieuwe tours aankondigen.

Hoe zien jullie dat voor je?
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.958
3.625
Tuurlijk zijn we dan een jaar en veel onderzoek verder. Maar: we kunnen nu met z’n allen wel er vanuit gaan dat het ‘al erg genoeg is’ een jaar zonder festivals, maar als we ons niet bewust maken van de situatie gaat het gewoon veel langer duren. Er is op dit moment geen enkele reden om aan te nemen dat we hier binnen een jaar vanaf zijn, maar laten we er inderdaad van uitgaan -want het is al erg genoeg- dat het allemaal wel weer normaal wordt. Amen (;
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Blijft toch vreemd hoeveel festivals er nog niet geannuleerd zijn.
oa Rock am Ring, Hurricane, Deichbrand, Firene Rocks, Greenfield, St Gallen, Exit, Melt, Sziget om maar een paar te noemen.

Zouden die zich nog allemaal, naast Pinkpop, nog schrap zetten voor #savethesummer ?

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Hellfest is trouwens naar vr 18, za 19 en zo 20 juni 2021 gegaan.

Zou (als ik moet gokken) voor 2021 een mooi weekend voor Pinkpop kunnen zijn?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Het statement dat Hellfest naar buiten bracht, is de enige verklaring waarom festivals het nog niet allemaal hebben afgelast (verzekeraars zijn hele nare boeven).
Iedere regering, een Orban wellicht daargelaten, zal festivals in de zomer, zeker in juni, verbieden.
 

degrotegeneraal

Playlistbediener
20 feb 2019
49
0
We hebben ons hier allang neergelegd bij een festivalloze zomer. Wel laten we alle hotelboekingen doorgaan en hopelijk kan er tegen die tijd mondjesmaat weer genoten worden bij de horeca. Kunnen we toch de regio nog een beetje steunen in deze barre tijden. Hou je taai vrienden!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
We hebben ons hier allang neergelegd bij een festivalloze zomer. Wel laten we alle hotelboekingen doorgaan en hopelijk kan er tegen die tijd mondjesmaat weer genoten worden bij de horeca. Kunnen we toch de regio nog een beetje steunen in deze barre tijden. Hou je taai vrienden!
kijk, dat zijn mooie initiatieven...

schouders recht en keep the faith
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Pak maar in jongens. Dit jaar wordt (zoals de meeste mensen hier al wel terecht hadden geconcludeerd) geheel festivalloos:

https://www.ad.nl/show/mojo-concerts-roept-kabinet-op-blaas-het-festivalseizoen-af~a41a36a8

 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.958
3.625
Ik heb me ondertussen wel neergelegd bij een festival en concertloost 2020, helaas. Dat betekent namelijk nogal wat voor me, maar ik kan het relativeren. Het is nodig. Als iets ons door deze tijd kan halen is het (live) muziek. Als het ooit over is, gaan concerten en festivals beter worden dan ooit te voren, en zelf Pinkpop (toch mijn local-festival) zal ik extra waarderen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
statement Pinkpop weer aangepast

PINKPOP CORONA-UPDATE

Het is zeer begrijpelijk dat er in de huidige omstandigheden veel vragen zijn over het wel of niet doorgaan van Pinkpop 2020. De maatregelen vanuit de overheid verbieden momenteel alle evenementen tot 1 juni. Hoewel Pinkpop ná deze datum op de agenda staat, bestaat er een kans dat we op 19, 20 en 21 juni nog niet met zoveel mensen bij elkaar mogen komen. We wachten in deze op het advies van de overheid. Ondertussen gaan we er vanuit dat het festival doorgaat en zodoende gaan de voorbereidingen natuurlijk gewoon door, maar het is op vele fronten een uitdaging.

Pinkpop is aangesloten bij de landelijke ‘Bewaar je ticket-regeling’. Indien Pinkpop dit jaar vanwege het coronavirus geen doorgang kan vinden, is deze regeling van toepassing op de aangeschafte tickets. Meer info over deze regeling lees je hier.

Wij hopen op jullie begrip en we willen vooral iedereen veel sterkte en moed wensen in deze onwerkelijke situatie.

Stay safe!
https://www.pinkpop.nl/2020/pinkpop-corona-update/
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Is er al een update mbt de gezondheid van Smeets eigenlijk? Kan dat niet vinden. Hoop dat het inmiddels weer wat beter met hem gaat.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.406
600
Blijft toch vreemd hoeveel festivals er nog niet geannuleerd zijn.
Sziget
Sziget snap ik nog wel meer. Die hebben 2 extra maanden. Stel het zou in april/mei afnemen, hebben die een grotere kans op doorgang. Maar ik zie 't zelf ook niet zitten.
En denk dat het allemaal vooral verzekeringtechnisch zit. Dat de regeringen nog niet heeft gezegd dat er geen doorgang plaats kan vinden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Nu pearl jam hun tour verschuift naar volgend jaar zouden ze dan misschien een optie zijn?? Of zou PP er vol voor gaan om dezelfde 3 headliners te boeken van dit jaar?
De voorpret begint weer :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
https://www.1limburg.nl/minister-houd-niet-te-veel-hoop-dat-pinkpop-doorgaat

Minister: 'Houd niet te veel hoop dat Pinkpop doorgaat'

Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport acht de kans klein dat grote evenementen als Pinkpop dit jaar door kunnen gaan.
Dat zei hij maandagavond in L1mburg Centraal.

Van dag tot dag bekijken
"Ik wil de hoop niet te groot maken", stelde hij voorzichtig. "We zitten de komende tijd nog vast aan de anderhalvemetersamenleving en dat geldt ook voor evenementen." Over ongeveer twee weken zal normaal gesproken begonnen worden met de opbouw van het Pinkpop-evenemententerrein. De vraag is of dat zin heeft. "We bekijken het van dag tot dag, dus ik ga er nog niet te veel op vooruitlopen", aldus De Jonge.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
https://www.1limburg.nl/minister-houd-niet-te-veel-hoop-dat-pinkpop-doorgaat

Minister: ‘Houd niet te veel hoop dat Pinkpop doorgaat’

Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport acht de kans klein dat grote evenementen als Pinkpop dit jaar door kunnen gaan.
Dat zei hij maandagavond in L1mburg Centraal.

Van dag tot dag bekijken
“Ik wil de hoop niet te groot maken”, stelde hij voorzichtig. “We zitten de komende tijd nog vast aan de anderhalvemetersamenleving en dat geldt ook voor evenementen.” Over ongeveer twee weken zal normaal gesproken begonnen worden met de opbouw van het Pinkpop-evenemententerrein. De vraag is of dat zin heeft. “We bekijken het van dag tot dag, dus ik ga er nog niet te veel op vooruitlopen”, aldus De Jonge.

Laten we dat doen. Alles van dag tot dag bekijken, het kan vo llgende week helemaal anders zijn. Snap jij het nog? Wees gewoon eens duidelijk naar de branche en neem beslissingen.
Benieuwd of ze de 21e wel beslissingen hieromtrent durven te nemen. Ik vond ze erg terughoudend en waarom snap ik niet helemaal...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken