Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

mathijsss

Nieuw lid
11 mei 2019
2
0
Kijk naar China; daar begon de crisis circa 1,5 maand geleden en zijn ze nu, mede door rigoureuze maatregelen, al over de piek heen. Kan me niet voorstellen dat dit invloed gaat hebben op Pinkpop.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Ik ben sinds gisteren een stukje pessimistischer. Komt door Angela Merkel. Die heb ik vrij hoog zitten als EU staatshoofd, en wat die er gister over meldde stemt mij niet zo positief meer.

Daarom hoop ik ook zo op de volgende/laatste drop namen. Even weer terug naar de beleving van het spoorboekje compleet maken en alle andere fun in de voorafgaande maanden. Nu ga ik dingen denken als “waarom blijft het nou zo stil. Wat is er aan de hand? Wie zijn er aan het cancelen?”

Sorry, maar die Merkel klinkt toch helemaal niet reëel??? 60 tot 70% van de Duitsers, dat zijn er 58 miljoen hè!??!?? In China staat de teller op 65.000 en daar is corona alweer op zijn retour. En ik meen me te herinneren dat China iets groter en iets meer inwoners heeft als Duitsland.... 58 Miljoen laat me niet lachen... toen ik het las dacht ik gelijk : ""fake news" !!!Maar goed ze zal het vast gezegd hebben, maar kan me niet voorstellen dat het zover gaat komen. Bovendien is Pinkpop pas in Juni dan is het alweer bij zomer... liggen we lekker op de kalm aan laan in ons hangmatje met een drankje en wat te eten... Komt vast allemaal goed.

Ben het overigens wel met je eens voor wat betreft de stilte, deze week gewoon helemaal geen nieuwe namen....

Kijk naar China; daar begon de crisis circa 1,5 maand geleden en zijn ze nu, mede door rigoureuze maatregelen, al over de piek heen. Kan me niet voorstellen dat dit invloed gaat hebben op Pinkpop.
Precies dat!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Tsja, Keuzes... Welk bericht volg je, welk bericht geloof je? Ik heb de wijsheid echt niet in pacht. Maar ik heb 100 keer meer vertrouwen in de woorden van Angela Merkel, niet alleen politiek leider van de sterkste natie van de EU, maar ook doctor, een titel die ze haalde op een proefschrift over quantum chemie, dan in de statistieken die ons vanuit de republiek China, Ground Zero van deze pandemie, worden voorgeschoteld. Lang verhaal kort: ik denk dat het 'op zijn retour zijn van het virus in China' juist niet reëel is. Terecht of niet, ik heb geen idee.

Flauw stukje copy pasten van Wikipedia, dat geef ik toe. Maar ik ben een leek wat dit betreft, en ik heb geen flauw benul van of bepaalde cijfers reëel of bullshit zijn. Wel zie ik heel veel redenen om de woorden van Angela Merkel niet zomaar af te doen als 'niet reëel", maar ze in eerste instantie serieus te nemen. Ik hoop dat ze spreekt over een worst-case scenario, en dat dit prima te voorkomen is, maar ik ben het punt voorbij dat ik lacherig of luchtig doe over dit virus. En ik denk dat als bepaalde cijfers daadwerkelijk richting de miljoenen gaan, dat de maand juni dan helemaal nog niet de periode van de ommekeer hoeft te zijn...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.422
Tsja, Keuzes… Welk bericht volg je, welk bericht geloof je? Ik heb de wijsheid echt niet in pacht. Maar ik heb 100 keer meer vertrouwen in de woorden van Angela Merkel, niet alleen politiek leider van de sterkste natie van de EU, maar ook doctor, een titel die ze haalde op een proefschrift over quantum chemie, dan in de statistieken die ons vanuit de republiek China, Ground Zero van deze pandemie, worden voorgeschoteld. Lang verhaal kort: ik denk dat het ‘op zijn retour zijn van het virus in China’ juist niet reëel is. Terecht of niet, ik heb geen idee.

Flauw stukje copy pasten van Wikipedia, dat geef ik toe. Maar ik ben een leek wat dit betreft, en ik heb geen flauw benul van of bepaalde cijfers reëel of bullshit zijn. Wel zie ik heel veel redenen om de woorden van Angela Merkel niet zomaar af te doen als ‘niet reëel”, maar ze in eerste instantie serieus te nemen. Ik hoop dat ze spreekt over een worst-case scenario, en dat dit prima te voorkomen is, maar ik ben het punt voorbij dat ik lacherig of luchtig doe over dit virus. En ik denk dat als bepaalde cijfers daadwerkelijk richting de miljoenen gaan, dat de maand juni dan helemaal nog niet de periode van de ommekeer hoeft te zijn…

Denk dat je de spijker op zijn kop slaat, Rick. Wie zijn wij om de woorden van Merkel in twijfel te trekken. Gebaseerd op één positief geluid van één van de minst transparante landen ter wereld?
Daarbij vat ik de woorden van Merkel ook op als wat er kan gebeuren als we niks doen en het doorgaan van een festival of concert als prioriteit gaan beschouwen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Inderdaad. De stellingname zou niet moeten zijn "in juni is het vast allemaal al wel op zijn retour, en dus zullen de festivals in die periode wel doorgaan" maar juist "neem het serieus en neem met zijn allen voorzorgsmaatregelen, en juist dan is de kans dat de festivals rond juni doorgaan het grootst"
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Inderdaad. De stellingname zou niet moeten zijn “in juni is het vast allemaal al wel op zijn retour, en dus zullen de festivals in die periode wel doorgaan” maar juist “neem het serieus en neem met zijn allen voorzorgsmaatregelen, en juist dan is de kans dat de festivals rond juni doorgaan het grootst”
ik mag toch aannemen dat e.e.a. in mei al "gewoon" doorgaat.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.426
6.088
Vooralsnog kunnen we helaas nog niets aannemen. De tijd zal het leren. Zoals Rick zegt: Neem het serieus en neem met zijn allen voorzorgsmaatregelen. Hopelijk zijn we er dan des te sneller vanaf.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Inderdaad. De stellingname zou niet moeten zijn “in juni is het vast allemaal al wel op zijn retour, en dus zullen de festivals in die periode wel doorgaan” maar juist “neem het serieus en neem met zijn allen voorzorgsmaatregelen, en juist dan is de kans dat de festivals rond juni doorgaan het grootst”

Ik heb ook nergens ook maar 1 keer gezegd dat je alle voorzorgsmaatregelen in de wind moet slaan... Wat ik met het hele Merkel verhaal vind is dat alles wel behoorlijk gehypt wordt door de media. Zag laatst op de facebook pagina van nu.nl een link naar een artikel dat het aantal besmettingen van 28 aar 82 was gegaan... de tekst die er boven stond was: Het virus grijpt om zich heen! Paniekzaaierij 1e klas.

Je hoort/leest iets over wat Merkel gezgd heeft, maar nergens hoor je de ins and outs.. Bedoelt ze idd. worst case scenario. of, foutje, het moest 6-7% zijn... who knows...

Maar dit is allemaal off-topic! Het gaat hier om Pinkpop en de speculaties welke bands we nog kunnen verwachten... Zullen we het daar bij houden?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
rickhuissen wrote:
Inderdaad. De stellingname zou niet moeten zijn “in juni is het vast allemaal al wel op zijn retour, en dus zullen de festivals in die periode wel doorgaan” maar juist “neem het serieus en neem met zijn allen voorzorgsmaatregelen, en juist dan is de kans dat de festivals rond juni doorgaan het grootst”

Ik heb ook nergens ook maar 1 keer gezegd dat je alle voorzorgsmaatregelen in de wind moet slaan… Wat ik met het hele Merkel verhaal vind is dat alles wel behoorlijk gehypt wordt door de media. Zag laatst op de facebook pagina van nu.nl een link naar een artikel dat het aantal besmettingen van 28 aar 82 was gegaan… de tekst die er boven stond was: Het virus grijpt om zich heen! Paniekzaaierij 1e klas.

Je hoort/leest iets over wat Merkel gezgd heeft, maar nergens hoor je de ins and outs.. Bedoelt ze idd. worst case scenario. of, foutje, het moest 6-7% zijn… who knows…

Maar dit is allemaal off-topic! Het gaat hier om Pinkpop en de speculaties welke bands we nog kunnen verwachten… Zullen we het daar bij houden?

Beste idee van de dag! Ik wordt namelijk al moe als ik mijn eigen teksten teruglees. Terug naar het optimisme! En die tekst van die stellingname was ook absoluut niet specifiek op jou gericht Sander...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
ik zou zeggen stoeien maar...
Denk dat de 3 Garden of Love namen apart kunnen komen trouwens.
GnR heeft trouwens op lollapalooza 2:30, zal de schatting wel eningszins kloppen denk ik.

aan het stoeien geweest met mogelijk tijdschema?
Mijn gok is…

Vrijdag 19 juni / 13:30 – 00:00
13:30-14:15 / IBA – Frenna Deluxe / Brightlands – Elle Hollis
14:15-15:00 / Main – (?) / Stage 4 – Ten Times A Million
15:00-16:00 / IBA – Supergrass / Brightlands – Querbeat
16:00-17:00 / Main – Keane / Stage 4 – Saint PHNX
17:00-18:00 / IBA – Ellie Goulding / Brightlands – JC Stewart
18:00-19:00 / Main – Kensington / Stage 4 – Misie Peters
19:00-20:00 / IBA – 5SOS / Brightlands – Balthazar
20:00-21:15 / Main – Twenty One Pilots / Stage 4 – Bishop Briggs
21:15-22:15 / IBA – Nothing But Thieves / Brightlands – Lost Frequencies
22:30-00:00 / Main – Red Hot Chili Peppers

Zaterdag 20 juni / 13:00 – 00:00
13:00-13:45 / Main – Danny Vera / Stage 4 – (?)
13:45-14:45 / IBA – Liam Payne / Brightlands – Frank Carter
14:45-15:45 / Main – (?) / Stage 4 – The Big Moon
15:45-16:45 / IBA – Floor Jansen / Brightlands – Joost
16:45-17:45 / Main – Crowded House / Stage 4 – NONA
17:45-18:45 / IBA – Deftones / Brightlands – Mabel
18:45-20:00 / Main – Rag N Bone Man / Stage 4 – Sea Girls
20:00-21:00 / IBA – Chef’Special / Brightlands – James Arthur
21:15-22:45 / Main – Post Malone
22:45-00:00 / Main – Marshmello

Zondag 21 juni / 13:00 – 00:00
13:00-13:45 / Main – The Kik / Stage 4 – Ares
13:45-14:45 / IBA – Of Monsters and Men / Brightlands – Dermot Kennedy
14:45-15:45 / Main – (?) / Stage 4 – Velvet Volume
15:45-16:45 / IBA – The Pretty Reckless / Brightlands – Inhaler
16:45-17:45 / Main – Disturbed / Stage 4 – (?)
17:45-18:45 / IBA – Zara Larson / Brightlands – Marcus King
18:45-20:00 / Main – Volbeat / Stage 4 – The Last Internationale
20:00-21:00 / IBA – Anderson Paak / Brightlands – Gojira
21:15-00:00 / Main – Guns N Roses
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
ik zou zeggen stoeien maar…
Denk dat de 3 Garden of Love namen apart kunnen komen trouwens.
GnR heeft trouwens op lollapalooza 2:30, zal de schatting wel eningszins kloppen denk ik.


DennisvdBr wrote:
aan het stoeien geweest met mogelijk tijdschema?
Mijn gok is…

Vrijdag 19 juni / 13:30 – 00:00
13:30-14:15 / IBA – Frenna Deluxe / Brightlands – Elle Hollis
14:15-15:00 / Main – (?) / Stage 4 – Ten Times A Million
15:00-16:00 / IBA – Supergrass / Brightlands – Querbeat
16:00-17:00 / Main – Keane / Stage 4 – Saint PHNX
17:00-18:00 / IBA – Ellie Goulding / Brightlands – JC Stewart
18:00-19:00 / Main – Kensington / Stage 4 – Misie Peters
19:00-20:00 / IBA – 5SOS / Brightlands – Balthazar
20:00-21:15 / Main – Twenty One Pilots / Stage 4 – Bishop Briggs
21:15-22:15 / IBA – Nothing But Thieves / Brightlands – Lost Frequencies
22:30-00:00 / Main – Red Hot Chili Peppers

Zaterdag 20 juni / 13:00 – 00:00
13:00-13:45 / Main – Danny Vera / Stage 4 – (?)
13:45-14:45 / IBA – Liam Payne / Brightlands – Frank Carter
14:45-15:45 / Main – (?) / Stage 4 – The Big Moon
15:45-16:45 / IBA – Floor Jansen / Brightlands – Joost
16:45-17:45 / Main – Crowded House / Stage 4 – NONA
17:45-18:45 / IBA – Deftones / Brightlands – Mabel
18:45-20:00 / Main – Rag N Bone Man / Stage 4 – Sea Girls
20:00-21:00 / IBA – Chef’Special / Brightlands – James Arthur
21:15-22:45 / Main – Post Malone
22:45-00:00 / Main – Marshmello

Zondag 21 juni / 13:00 – 00:00
13:00-13:45 / Main – The Kik / Stage 4 – Ares
13:45-14:45 / IBA – Of Monsters and Men / Brightlands – Dermot Kennedy
14:45-15:45 / Main – (?) / Stage 4 – Velvet Volume
15:45-16:45 / IBA – The Pretty Reckless / Brightlands – Inhaler
16:45-17:45 / Main – Disturbed / Stage 4 – (?)
17:45-18:45 / IBA – Zara Larson / Brightlands – Marcus King
18:45-20:00 / Main – Volbeat / Stage 4 – The Last Internationale
20:00-21:00 / IBA – Anderson Paak / Brightlands – Gojira
21:15-00:00 / Main – Guns N Roses

Ziet er best plausibel uit, dank voor het overzicht. Denk alleen dat de tijd voor de Peppers niet klopt , krap anderhalf uur is te kort voor ze. Lijkt me meer in de trend van 22u beginnen en dus een krappe 2 uur. Zaterdag is nog wat mager voor mij hopelijk komt daar nog wat leuks bij!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Ziet er best plausibel uit, dank voor het overzicht.
thnx, het is alleen maar een gokje hè van mijn kant.
Zal vast eea niet aan kloppen.

Zit een beetje in de knoop met de tijden van de vrijdag om RHCP meer tijd te geven? En dan heb ik de eerste 2 tijdslots al tot 45 minuten geknepen... en 2016 hadden ze ook 22:25 tm 00:00, vandaar.
Dus er zijn inderdaad wat open eindjes in mijn gokje hoor.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Ik gok toch nog voor de zaterdag op een grotere naam op de plek van chef special.

Wat betreft covid-19, ik denk dat we allemaal ons verstand moeten gebruiken en niet alles moeten geloven wat de media de wereld inslingert, probeer zelf te filteren wat waar is en wat niet. Ik word "doodziek" (mag wel, toch, woordspelinkje) van alles en iedereen die alles weer lustig deelt op de socials, zonder ook maar even te kijken wat de bron is, of wat verder onderzoek te doen...

Ik heb mijn twijfels of we eind mei/begin juni weer het "normale" leven op kunnen pakken. De bedoeling van de huidige maatregelen is dat we de boel meer gaan verspreiden in plaats van 1 grote piek. Dat uitsmeren gaat naar mijn mening niet over 2 weken waar we het nu over hebben, dat gaat langer duren.

In China is het in november/december begonnen, we zijn nu 3 tot 4 maanden verder. Als we een en ander mogen geloven is het daar nu op zijn retour. Dus gaat het daar nog wel een tijd duren voordat het "verdwenen" is. Je kunt immers niet weer back to normal gaan als de piek geweest is, dan jakker je de boel weer aan..

Desalwelteplus ga ik er wellicht tegen beter weten in dat we gewoon weer op megaland in het gras liggen 19, 20 en 21 juni..
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Wellicht iets om het ergens anders over te hebben ipv het coronavirus;

Hoe reeël is de kans dat Tones and I en Snelle nog naar Pinkpop komen?

Is Passenger nog een optie? Volgensmij een graag geziene gast bij het PP publiek echter heeft hij al wel 2 shows staan in Nederland. Overigens vorige week tickets voor zijn AFAS show gekocht, stiekem toch een artiest die ik graag wou zien maar waar het nog nooit van gekomen was.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209

Verwijderd lid 38027

Playlistbediener
18 jul 2018
30
0
Hey!
Ik ben voor school onderzoek aan het doen naar festivalkeuzes. Ik had hier ook al een off topic voor gemaakt. Maar aangezien hierin zoveel mensen posten, deel ik mijn enquête toch maar even. Geen idee of dit mag, maar proberen kan altijd ;)
Het zou heel fijn zijn als je deze enquete zou willen invullen, hij duurt niet heel lang.
Alvast bedankt!

Enquête is inmiddels gesloten, bedankt voor de bijdrage!
 

timvn

Playlistbediener
3 mrt 2020
32
4
Ik denk dat we nu in een stadium zitten dat we van een wonder kunnen spreken als Pinkpop nog doorgaat. Ik blijf natuurlijk hopen dat het doorgaat maarja..
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
Ik denk dat we nu in een stadium zitten dat we van een wonder kunnen spreken als Pinkpop nog doorgaat. Ik blijf natuurlijk hopen dat het doorgaat maarja..

In de USA gaan ze uit van een afname van verspreiding rond Augustus. (persconferentie White House 2 uur geleden op moment van schrijven).
Snap ook niet dat mensen zo graag willen dat het doorgaat. Ipv puur aan je eigen overlevingskansen en amusement te denken, moet je ook eens nadenken aan andermans overlevingskans (zwakkeren, ouderen, zieken) nadat jij ze hebt geïnfecteerd zonder dat je wist dat je het zelf had. Het feit dat er zo lang wordt gewacht met cancellen geeft weer dat big money belangrijker is dan gezondheid fans en de samenleving in groter geheel.
2021 is perfectly fine with me. Liever even aantal doden minimaliseren en wachten op een vaccin.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
timvannisselroij wrote:
Ik denk dat we nu in een stadium zitten dat we van een wonder kunnen spreken als Pinkpop nog doorgaat. Ik blijf natuurlijk hopen dat het doorgaat maarja..

In de USA gaan ze uit van een afname van verspreiding rond Augustus. (persconferentie White House 2 uur geleden op moment van schrijven).
Snap ook niet dat mensen zo graag willen dat het doorgaat. Ipv puur aan je eigen overlevingskansen en amusement te denken, moet je ook eens nadenken aan andermans overlevingskans (zwakkeren, ouderen, zieken) nadat jij ze hebt geïnfecteerd zonder dat je wist dat je het zelf had. Het feit dat er zo lang wordt gewacht met cancellen geeft weer dat big money belangrijker is dan gezondheid fans en de samenleving in groter geheel.
2021 is perfectly fine with me. Liever even aantal doden minimaliseren en wachten op een vaccin.
Je gaat toch niet cancellen wanneer het niet 100% zeker is dat het niet kan doorgaan? Daar maak je ook niemand ziek mee.

Ook zou ik niet weten waarom men niet zou mogen willen/hopen dat het festival zou doorgaan.
Want dat zou willen zeggen dat die vuiligheid onder controle is.
Niet iedereen gaat uit van een worst case scenario.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken