Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Het mode nu wel duidelijk zijn, dat er geen enkel festival door zal gaan deze zomer. Bands gaan afzeggen, voorbereidingen liggen stil en is niet meer in te halen, etc. etc.

Het zal bij Pinkpop bij 50 onafgesloten edities blijven ...

Ik zie sowieso de Red Hot Chili Peppers niet meer gaan touren. Die hebben maar 4 Europese optredens, waarvan 1 in Italy en 1 in Spanje. Die gaan dat echt niet doorzetten.

In dezelfde trant zat ik mij al af te vragen hoe lang Paradiso in haar 50 jarige bestaan dicht is geweest. Kan mij nog wel voorstellen dat het daar ook al erg lang niet zoveel dagen achter elkaar stil geweest is...

De jubileumeditie van het populaire muziekfestival zou plaatsvinden tussen 24 en 28 juni. "We hoopten heel erg dat de situatie in het Verenigd Koninkrijk tegen eind juni beter zou zijn", legt de organisatie uit. "Maar zelfs als dat het geval is, dan kunnen we de komende drie maanden niet meer samenwerken met duizenden crewleden om de infrastructuur en attracties op te zetten.

Het gaat er dus niet eens zo zeer om of de artiesten komen , maar op dit moment is het bijna onmogelijk om alles voor te bereiden... Ik denk/vind dat Pinkpop zsm met een statement moet komen. Ga er ook van uit dat de dit jaar gekochte kaartjes volgend jaar ook nog steeds geldig zijn... Het is jammer (understatement), maar ik denk dat we op dit moment iets belangrijkers aan ons hoofd hebben...

Dat gezegd hebbende... 1e naam voor Pinkpop 2021? Ik gok op Rage Against the Machine. Zou mooi zijn, want dan heb ik alvast een kaartje :wink:

De jubileumeditie van het populaire muziekfestival zou plaatsvinden tussen 24 en 28 juni. “We hoopten heel erg dat de situatie in het Verenigd Koninkrijk tegen eind juni beter zou zijn”, legt de organisatie uit. “Maar zelfs als dat het geval is, dan kunnen we de komende drie maanden niet meer samenwerken met duizenden crewleden om de infrastructuur en attracties op te zetten.

Het gaat er dus niet eens zo zeer om of de artiesten komen , maar op dit moment is het bijna onmogelijk om alles voor te bereiden… Ik denk/vind dat Pinkpop zsm met een statement moet komen. Ga er ook van uit dat de dit jaar gekochte kaartjes volgend jaar ook nog steeds geldig zijn… Het is jammer (understatement), maar ik denk dat we op dit moment iets belangrijkers aan ons hoofd hebben…

Dat gezegd hebbende… 1e naam voor Pinkpop 2021? Ik gok op Rage Against the Machine. Zou mooi zijn, want dan heb ik alvast een kaartje
1f609.svg

Zolang Pinkpop nog twijfelt of het wel of niet doorgaat, heeft zo’n statement toch geen zin? Je kunt er vanuit gaan, dat ze druk bezig zijn, veelvuldig contact hebben met overheden en op zoek zijn naar oplossingen. Als ze eruit zijn, dat het niet meer doorgaat dan heeft een statement zin. Anders kunnen ze beter nog een paar weken wachten.

Vanuit een bron: Pinkpop gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon door.

Mijn bron meldt verder dat ze wél nog officieel besluit moeten nemen, maar dat het er voor 95% zekerheid op lijkt dat Pinkpop niet door gaat. En dit van iemand dichtbij het Buro Pinkpop team.

Kijk even om je heen. Metronome, Glastonbury, Coachella en Bonnaroo gaan alle vier niet door. In de komende weken zullen meerdere festivals en grootschalige evenementen volgen, waaronder Best Kept Secret, Rammstein in het Goffertpark en Rock Werchter.

Ik vermeld mijn bron niet, maar als u mijn post geschiedenis bekijkt zult u zien dat ik het tot nu toe nooit fout heb.

Kan me voorstellen dat ze achter de schermen aan het onderzoeken zijn of ze het kunnen uitstellen wellicht samen met andere festivals die een deel van de programmering delen.

pisser wrote:
Vanuit een bron: Pinkpop gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon door.

Mijn bron meldt verder dat ze wél nog officieel besluit moeten nemen, maar dat het er voor 95% zekerheid op lijkt dat Pinkpop niet door gaat. En dit van iemand dichtbij het Buro Pinkpop team.

Kijk even om je heen. Metronome, Glastonbury, Coachella en Bonnaroo gaan alle vier niet door. In de komende weken zullen meerdere festivals en grootschalige evenementen volgen, waaronder Best Kept Secret, Rammstein in het Goffertpark en Rock Werchter.

Ik vermeld mijn bron niet, maar als u mijn post geschiedenis bekijkt zult u zien dat ik het tot nu toe nooit fout heb.

Ach allemaal gelul joh. Er is helemaal nog niets besloten.

Natuurlijk is de kans is inderdaad levensgroot dat het allemaal niet doorgaat dus is het lekker makkelijk roepen dat het "hoogstwaarschijnlijk" niet door zal gaan. Ook de opmerking "met 95% zekerheid" slaat als kut op dirk. Er is helemaal nog geen beslissing genomen en dat zal nog wel even duren ook. Er is op dit moment namelijk nog zoveel onzekerheid over hoe deze situatie zich zal ontwikkelen. Voorlopig is het dus gewoon even afwachten.
Aan onzin roepen heeft niemand wat. Als je iets zeker weet moet je het melden natuurlijk maar opmerkingen als "95%" en "hoogstwaarschijnlijk" slaan nergens op en op dit moment kan mijn 3 jarig neefje precies hetzelfde voorspellen. Nog wel zonder bron ook....

Vandaag een berichtje in de krant:

Pinkpop zet (nog) door
De organisatoren van de grote festivals gaan ondanks het coronavirus door met de voorbereidingen. Het gaat om festivals als Pinkpop (juni), Down The Rabbit Hole, North Sea Jazz (juli) en Lowlands (augustus).

Users who are viewing this thread