Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
en dan is Volbeat ook nog eens een naam met 7 letters en Nightwish met 9 iets groter
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
het is vanaf nu op de site van Pinkpop mogelijk de lineup per dag te bekijken, handig...

https://www.pinkpop.nl/2020/line-up/


edit: zou dit een aanleiding zijn te denken dat er nog wat namen aankomen? om het met nog meer namen op de site overzichtelijk te houden daarna?
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
DennisvdBr wrote:
Tijdens de eerste 2 dagen van Pinkpop in Spanje Azkena Rock Festival.
oa Incubus, Social Distortion, en uit NL -> DeWolff
ook op het affiche Shooter Jennings, hij was al eerder support van GnR, imo een kansthebber voor zondag de 21e
(btw Incubus 19e op Hellfest, 20e ARF, ik hoop er zeer sterk op dat de 21e Pinkpop gaat worden)



zou een mooie naam zijn Incubus maar vanuit spanje komen na al twee dagen gespeeld te hebben?

Ik wil de feestvreugde niet bederven maar ga voor de gein eens op youtube kijken met trefwoorden "Incubus live 2019". Niet te doen zo slecht.
Met name de zang is nog geen fractie van wat het was. Hij haalt het gewoon niet meer.
 

sharkman78

Playlistbediener
13 dec 2019
6
0
Op zich leuk dat Frusciante meekomt, maar of dit echt veel uitmaakt voor de performance van de Peppers?

Opvallend trouwens om te zien dat Guns N' Roses toch wel veel gemengde reacties oproept. Persoonlijk vind ik het grotendeels vergane glorie. Guns N' Roses was een van mijn favoriete bands in de jaren negentig, maar is natuurlijk niet meer wat het geweest is. Axl was nooit een fantastische zanger, maar is tegenwoordig live wel erg matig. Ik heb ze twee jaar terug gezien in het Goffertpark. De band speelde best aardig, maar Axl was vocaal erg wisselvallig. Laag zingen en krijsen kan hij nog wel, maar de middentonen klinken niet meer. De kenmerkende 'rasp' in zijn stem is nauwelijks nog aanwezig en heeft plaatsgemaakt voor een kopstem die lijkt op die van Mickey Mouse. Hierdoor komen bepaalde songs (You Could Be Mine, Rocket Queen, November Rain om er een paar te noemen) live gewoon niet meer goed over. Daarnaast was het ook geregeld vals of haalde Axl noten niet omdat hij halverwege een nummer (Welcome to the Jungle, Coma) al buiten adem was. Als je online kijkt naar beelden van shows uit de periode 2016-2019 zie je dat deze problemen toch steeds wel - bij sommige shows wat erger dan bij andere - terugkomen.

Een relevante boeking (in 2017 en 2018 ook al te zien in Nederland en bij onze zuiderburen, de tweede show die niet eens uitverkocht) is het mijns inziens ook niet, tenzij ze voor de zomer nog nieuw materiaal uitbrengen. Het was vanuit instrumentaal en nostalgisch oogpunt leuk om ze twee jaar terug te zien, maar de 'wow-factor' had de show voor mij niet. Ik heb geen dan ook geen moment overwogen om in 2018 weer te gaan. En dat zegt toch wel iets voor iemand die Guns N' Roses ooit tot zijn 10 favoriete bands rekende... Koop misschien een dagkaart omdat ik Gojira en Disturbed graag wil zien en Guns, Volbeat en Pretty Reckless ook nog wel te pruimen zijn. Maar Tool, FNM of Slipknot hadden van de zondag echt een 'must go' gemaakt. Dat heb ik nu toch minder.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Op zich leuk dat Frusciante meekomt, maar of dit echt veel uitmaakt voor de performance van de Peppers?

Opvallend trouwens om te zien dat Guns N’ Roses toch wel veel gemengde reacties oproept. Persoonlijk vind ik het grotendeels vergane glorie. Guns N’ Roses was een van mijn favoriete bands in de jaren negentig, maar is natuurlijk niet meer wat het geweest is. Axl was nooit een fantastische zanger, maar is tegenwoordig live wel erg matig. Ik heb ze twee jaar terug gezien in het Goffertpark. De band speelde best aardig, maar Axl was vocaal erg wisselvallig. Laag zingen en krijsen kan hij nog wel, maar de middentonen klinken niet meer. De kenmerkende ‘rasp’ in zijn stem is nauwelijks nog aanwezig en heeft plaatsgemaakt voor een kopstem die lijkt op die van Mickey Mouse. Hierdoor komen bepaalde songs (You Could Be Mine, Rocket Queen, November Rain om er een paar te noemen) live gewoon niet meer goed over. Daarnaast was het ook geregeld vals of haalde Axl noten niet omdat hij halverwege een nummer (Welcome to the Jungle, Coma) al buiten adem was. Als je online kijkt naar beelden van shows uit de periode 2016-2019 zie je dat deze problemen toch steeds wel – bij sommige shows wat erger dan bij andere – terugkomen.

Een relevante boeking (in 2017 en 2018 ook al te zien in Nederland en bij onze zuiderburen, de tweede show die niet eens uitverkocht) is het mijns inziens ook niet, tenzij ze voor de zomer nog nieuw materiaal uitbrengen. Het was vanuit instrumentaal en nostalgisch oogpunt leuk om ze twee jaar terug te zien, maar de ‘wow-factor’ had de show voor mij niet. Ik heb geen dan ook geen moment overwogen om in 2018 weer te gaan. En dat zegt toch wel iets voor iemand die Guns N’ Roses ooit tot zijn 10 favoriete bands rekende… Koop misschien een dagkaart omdat ik Gojira en Disturbed graag wil zien en Guns, Volbeat en Pretty Reckless ook nog wel te pruimen zijn. Maar Tool, FNM of Slipknot hadden van de zondag echt een ‘must go’ gemaakt. Dat heb ik nu toch minder.
Dit heb ik je al eens zien zeggen...
 

sharkman78

Playlistbediener
13 dec 2019
6
0
Dan is die reactie dus toch blijven staan...Toen ik ze destijds plaatste leek de post te zijn weggehaald. Ik vond hem toen in elk geval niet meer terug op het forum en kreeg ook een foutmelding na het plaatsen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ja, dit forum is een beetje wonky de laatste maanden. Soms worden comments pas een half uur later oid geplaatst of lijken ze als je bent uitgelogd weer te verdwijnen.

Helemaal eens met je comment trouwens.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Dan is die reactie dus toch blijven staan…Toen ik ze destijds plaatste leek de post te zijn weggehaald. Ik vond hem toen in elke geval niet meer terug op het forum en kreeg ook een foutmelding na het plaatsen.

Daar noem je drie topnamen: Tool, FnM en Slipknot. Alledrie touren ze. Dat zou echt geweldig zijn geweest.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
sharkman78 wrote:
Dan is die reactie dus toch blijven staan…Toen ik ze destijds plaatste leek de post te zijn weggehaald. Ik vond hem toen in elke geval niet meer terug op het forum en kreeg ook een foutmelding na het plaatsen.

Daar noem je drie topnamen: Tool, FnM en Slipknot. Alledrie touren ze. Dat zou echt geweldig zijn geweest.
Alledrie touren ze, ja, waarbij alleen Faith No More in die periode Europa aandoet. Tool heeft shows gepland staan tot en met februari in de Verenigde Staten en Slipknot staat pas op 31 juli die zomer voor het eerst in Europa. Uit jouw bewoording maak ik op dat ze allen rond Pinkpop touren, maar dat doen ze dus niet. Gelul...
 

sharkman78

Playlistbediener
13 dec 2019
6
0
Juist omdat Tool tot en met februari in de VS toert, had ik gehoopt dat ze in de zomer tijdens een eventuele Europese tour ook Pinkpop zouden aandoen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Juist omdat Tool tot en met februari in de VS toert, had ik gehoopt dat ze in de zomer tijdens een eventuele Europese tour ook Pinkpop zouden aandoen.
Begrijp ik, maar wat Onibaba dan zegt is niet waar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Onibaba zegt nergens dat ze in de zomer in Europa touren. Alleen dat ze touren. En dat klopt. :p

Sowieso een beetje een non discussie imo. Zie PP niet snel Tool of Slipknot boeken. (wat wel jammer is)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Onibaba zegt nergens dat ze in de zomer in Europa touren. Alleen dat ze touren. En dat klopt.
1f61b.svg


Sowieso een beetje een non discussie imo. Zie PP niet snel Tool of Slipknot boeken. (wat wel jammer is)
Touché, maar dat wordt wel geïmpliceerd. Verder ben ik het nu ook wel met je eens. Gaat nergens over.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Onibaba wrote:

sharkman78 wrote:
Dan is die reactie dus toch blijven staan…Toen ik ze destijds plaatste leek de post te zijn weggehaald. Ik vond hem toen in elke geval niet meer terug op het forum en kreeg ook een foutmelding na het plaatsen.


Daar noem je drie topnamen: Tool, FnM en Slipknot. Alledrie touren ze. Dat zou echt geweldig zijn geweest.

Alledrie touren ze, ja, waarbij alleen Faith No More in die periode Europa aandoet. Tool heeft shows gepland staan tot en met februari in de Verenigde Staten en Slipknot staat pas op 31 juli die zomer voor het eerst in Europa. Uit jouw bewoording maak ik op dat ze allen rond Pinkpop touren, maar dat doen ze dus niet. Gelul…

Zo zeg, jij bent vast heel gezellig op feestjes.... Het zou mooi zijn geweest omdat ze alledrie touren. Dus er werd niet lukraak een band genoemd die niet aan het touren is. Dit leken mij mooie namen om te hebben. Helaas zal dat niet gaan lukken, nee. Ik vond het echter goede suggesties van Sharkman78.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
263
132
https://veiling.npo3fm.nl/festivals/249/Vip-pakket+Pinkpop+2020
Ik weet niet of er iemand is die er nog meer geld voor over heeft, maar ik dacht, laat ik hem hier maar even delen. Geen idee of dat al gebeurd is ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Sowieso een beetje een non discussie imo. Zie PP niet snel Tool of Slipknot boeken. (wat wel jammer is)
Zou ik niet zo zeker durven zeggen...
Tool al op Pinkpop gestaan en Maynard is afgelopen jaren niet bepaald onbekend op Pinkpop.
Slipknot is wel een ander verhaal, maar zie niet in waarom dat niet eens zou kunnen gebeuren? Stevige gitaar is niet vreemd op Pinkpop.

Maar 2020 sowieso niet te verwachten
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
hmm, Wolfmother gisteren aangekondigd voor show in Muziekgieterij Maastricht 19 mei.
ZIt toch een mooi gat in de tour voor Pinkpop, hopenlijk vandaag een worpje namen?

Wolfmother zou imo perfect zijn voor vroege middag Noord of een mooie spot in Brightlands.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken