Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Wat ik denk:

Er komen in totaal nog zo'n 25 namen bij. Daarvan zullen er ca. 10 Nederlands zijn. Enkele nationale namen die ik als kanshebber zie zijn Chef Special, Lucas Hamming, Tim Knol, The Overslept, Floor Janssen, Roxeanne Hazes, Navarone, Snelle, Tim Akkerman en een of twee andere rappers waar ik geen namen van ken omdat ik er niet in thuis ben. Wellicht dat een groter tijdslot op de zaterdag nog gevuld kan worden door Nightwish, Within Temptation of De Staat.

Internationaal vind ik (realistische) namen noemen toch iets moeilijker...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Ik zie niet waar Nightwish nog in het programma zou passen. Die zijn te groot om te subben of het Noord podium af te sluiten lijkt me.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ik zie niet waar Nightwish nog in het programma zou passen. Die zijn te groot om te subben of het Noord podium af te sluiten lijkt me.

Die zijn daar juist uitermate geschikt voor. Zijn namelijk in de verste verte geen headliner materiaal zoals RHCP en GnR dat wel zijn...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Ik zie niet waar Nightwish nog in het programma zou passen. Die zijn te groot om te subben of het Noord podium af te sluiten lijkt me.
Zijn toch niet te groot om te subben of om op Noord te staan?

Zo'n stadionact is dat nou ook weer niet. Ze zouden een klein formaat headliner zijn, maar niet veel "groter" dan Volbeat imo. Die staan op Pinkpop ook maar slechts sub.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Nightwish is wel een tikkeltje groter dan Volbeat volgens mij. Is zeker een grote stadionact, staan elders ook overal als headliner en hebben hier de Ziggo twee keer uitverkocht (Volbeat bijna één keer).
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
296
169
Nightwish is wel een tikkeltje groter dan Volbeat volgens mij. Is zeker een grote stadionact, staan elders ook overal als headliner en hebben hier de Ziggo twee keer uitverkocht (Volbeat bijna één keer).

Misschien zijn ze dankzij de Nederlandse zangeres tegenwoordig in Nederland groter dan in België, maar volgens mij is Volbeat toch echt wel groter hoor. In 2016 stonden ze beide op Graspop. Volbeat als headliner. Nightwish op dezelfde dag 2 plekjes lager op de affiche.

Voor hun optreden in Lotto Arena kan je nog tickets bestellen, het optreden van Volbeat in Lotto Arena was quasi onmiddellijk verhuisd naar het Sportpaleis.

Zoals gezegd: misschien is Nightwish in NL groter dan in BE. Maar om te zeggen dat ze te groot zijn voor sub op pinkpop, dat lijkt me toch straf. Zelfs op specifieke metalfestivals spelen ze geregeld sub (Rockfest 2020 bijvoorbeeld). En op het andere festival waar ze wel headliner zijn, Greenfield, is de eerste naam op de affiche... Volbeat! ;)
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Bovendien zegt het aantal uitverkochte Ziggoshows ook weer niet zoveel. Kensington verkoopt die 10 keer uit en staat - zo lijkt het - niet als sub of afsluiter van Noord.

Nightwish of Within Temptation lijkt me uitstekend om Noord af te sluiten op zaterdag, als tegenhanger van Post Malone op het hoofdpodium.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Nightwish is wel een tikkeltje groter dan Volbeat volgens mij. Is zeker een grote stadionact, staan elders ook overal als headliner en hebben hier de Ziggo twee keer uitverkocht (Volbeat bijna één keer).

Goed dat je er "volgens mij" achter zet. Het is namelijk absoluut niet zo, volgens mij.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Timmetje wrote:
Nightwish is wel een tikkeltje groter dan Volbeat volgens mij. Is zeker een grote stadionact, staan elders ook overal als headliner en hebben hier de Ziggo twee keer uitverkocht (Volbeat bijna één keer).

Goed dat je er “volgens mij” achter zet. Het is namelijk absoluut niet zo, volgens mij.
Durf ik het wel te zeggen? Jawel... Het is absoluut zo!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Timmetje wrote:
Nightwish is wel een tikkeltje groter dan Volbeat volgens mij. Is zeker een grote stadionact, staan elders ook overal als headliner en hebben hier de Ziggo twee keer uitverkocht (Volbeat bijna één keer).

Goed dat je er “volgens mij” achter zet. Het is namelijk absoluut niet zo, volgens mij.

Ik denk dat we het er nooit over eens gaan worden. :wink:
Als je op Youtube views afgaat is Nightwish groter.
Edit: Op Spotify staat Volbeat voor.

Nightwish als sub zie ik niet zo snel gebeuren.
Zou wel een topboeking zijn.

We zullen het zien. :)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Volbeat heeft maandelijks het dubbele aantal luisteraars dan Nightwish en songs met meer dan het driedubbele aan plays dan het meestgedraaide Nightwish liedje?..
Edit: In NL is Nightwish misschien wel groter maar internationaal gezien natuurlijk nog lang niet.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
We zullen het zien. ?

Oeh dat weet ik niet. Ik acht de kans niet zo heel groot hoor, dat ze daadwerkelijk sub staan of Noord afsluiten. Ik vind ze er alleen uitstekend passen.

En zoals een aantal keer eerder aangegeven: views vind ik een zwakke graadmeter. Maakt niet uit op welk medium...
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Timmetje wrote:
We zullen het zien. ?

Oeh dat weet ik niet. Ik acht de kans niet zo heel groot hoor, dat ze daadwerkelijk sub staan of Noord afsluiten. Ik vind ze er alleen uitstekend passen.

En zoals een aantal keer eerder aangegeven: views vind ik een zwakke graadmeter. Maakt niet uit op welk medium…

Inderdaad, volgens de views logica is Zara Larsson de sub op zondag...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Idd Volbeat is tig keer groter dan Nightwish hoor….
mijn mening ook wel, maar wil niet zeggen dat Nightwish op enkele festivals een headline spot pakt, evenals Volbeat.

Ik zou Nightwish nog best toejuichen op de zaterdag op Noord als afsluiter hoor.

Nog iets anders, Heart als sub op main zou ook lekker zijn... Komen die dames nog met EU data eigenlijk na de VS data?
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Hee hallo!!
Ik kan echt niet wachten tot pinkpop begint
1f642.svg

Ik ben zo blij met de line-up so far.
Ik heb zo’n voorgevoel dat billie eilish er nog bij komt en dat Snelle en Martin Garrix onder andere als nederlandse artiesten gaan komen.
Wat verwachten jullie? Wie en ongeveer hoeveel gaan er nog bij komen?? ^^

Ik verwacht nog een dj na Post Malone. Martin Garrix is iets te snel dus verwacht Tiesto of David Guetta. Verwacht onder de Nederlandse acts snelle + live band, Chef Special, de Dijk en Waylon.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
mell wrote:
Hee hallo!!
Ik kan echt niet wachten tot pinkpop begint
1f642.svg

Ik ben zo blij met de line-up so far.
Ik heb zo’n voorgevoel dat billie eilish er nog bij komt en dat Snelle en Martin Garrix onder andere als nederlandse artiesten gaan komen.
Wat verwachten jullie? Wie en ongeveer hoeveel gaan er nog bij komen?? ^^

Ik verwacht nog een dj na Post Malone. Martin Garrix is iets te snel dus verwacht Tiesto of David Guetta. Verwacht onder de Nederlandse acts snelle + live band, Chef Special, de Dijk en Waylon.
Was toch speciaal voor 50 jaar jubileum ding na de headliner nog een grote dj? Dan lijkt mij dat niet zo heel aannemelijk
 

sharkman78

Playlistbediener
13 dec 2019
6
0
Nightwish is ontegenzeggelijk beter dan Volbeat. Maar groter zou ik niet zeggen. Volbeat is toch wat meer radiovriendelijke plebejerhardrock: leuk om mee te lallen, maar muzikaal gezien niet erg spannend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken