Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Ga me toch langzaam afvragen of er geen kans bestaat dat ze toch die shows terugtrekken of verzetten. Lijkt een vrij recente beslissing en misschien is er tijd nodig voordat ze weer met Frusciante in de band kunnen gaan touren.

Ga me toch langzaam afvragen of er geen kans bestaat dat ze toch die shows terugtrekken of verzetten. Lijkt een vrij recente beslissing en misschien is er tijd nodig voordat ze weer met Frusciante in de band kunnen gaan touren.

Het lijkt het me toch niet zo'n punt om in een paar maanden tijd je oude gitarist (die ook nog je halve catalogus heeft opgenomen op plaat) weer strak in te werken?

Vind het een rare gedachte.
Die gast heeft de afgelopen 10 jaar echt niet stilgezeten, hij kan nog best gitaar spelen.
Het is niet zo dat er een wildvreemde in die band komt hé.

En ze hebben nog wel een paar maanden voordat ze weer moeten touren.

Die gast heeft de afgelopen 10 jaar echt niet stilgezeten, hij kan nog best gitaar spelen.

Gitaar spelen is net als leren fietsen alleen dan met je handen en een instrument en ingewikkelder. Dus dat zit wel goed......denk ik

ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe het nu met de kaartverkoop staat.
Er is na de start van de verkoop nog een redelijk populaire worp gedaan, met oa .Paak, TOP, 5sos op vrijdag en de zondag.
De 3 headliners zijn van voor dit weekend allemaal bekend met aankondiging GnR, dat moet een boost zijn geweest voor de zondag- en weekend-kaarten
Inmiddels al een weekend en 2 dagen verder na de GnR drop...

Die zondag moet toch tegen 30.000 dagkaarten aan hangen inmiddels, minstens te volle bak dan?
De weekend kaarten zal toch wel over de 30.000 gaan gok ik.
Voor de vrijdag gok ik wel meer dan 20.000.
Als er na de start de helft uit is, zal het nu 3/4 verkocht zijn gok ik?

interviewtjes met Jan en/of Niek maar in de gaten houden komende tijd

Denk niet dat ze nu al 3/4 uitverkocht hebben en/of binnen korte tijd (of uberhaupt) het bordje uitverkocht op de deur kunnen hangen. Misschien tegen of iets meer dan de helft. Als het meer was geweest had Jan het na het weekend al geroepen. Denk dat GnR wel voor een lichte boost heeft gezorgd maar gezien die in 2018 het Goffert ook niet vol kregen én het voor de derde keer dezelfde tour is verwacht ik ni ook weer niet zo'n boost.

Dagkaarten en weekend gaan niet uitverkopen denk ik zo. Misschien maar goed want uitverkocht Pinkpop is echt te druk.

Gitaar spelen is net als leren fietsen alleen dan met je handen en een instrument en ingewikkelder. Dus dat zit wel goed……denk ik

Ik moest hier heel hartelijk om lachen... bedankt :lol:

klopt in 2018 Goffertpark niet vol, maar vast meer dan 30.000 kaarten? wat het aantal dagkaarten is. Vind trouwens Graspop 2018 een betere vergelijking, die passage was uiterst succesvol.

Hoop niet dat ze het bordje uitverkocht weg laten zoals ze dat bij Pearl Jam in 2018. Toen gingen ze over de 30.000 dagkaarten heen en blijven verkopen... Dat was te druk.

Dat het voor zondag inmiddels meer dan 25 duizend zijn daar geloof ik wel in, die gok maak ik wel.

De zaterdag zal voorlopig nog wel achter blijven qua verkoop.
Daar moet nog iets speciaals bij, misschien iets als Royal Blood, Duran Duran, Within Temptation of Nightwish (vind het vreemd dat Nightwish (nog) niet op de lineup van Graspop of Hellfest staat, dus kans is steeds groter voor Pinkpop)...

Qua weekend kaarten zal het inmiddels makkelijk boven de 30.000 liggen.

In totaal zijn er 130.000 kaarten (3 x 30.000 en 40.000).
Na start vvk was er bijna de helft uit, circa 60.000 in het eerste weekend lijkt me geen gekke gedachte.
Dat ze nu met nog een stevige worp en de 3de headliner nog een kleine 30.000 kaarten verkopen lijkt me niet raar gedacht.
Dus ik gok zo iets als >20 duizend voor vrijdag, circa 15 duizend voor zaterdag, >25 duizend voor zondag en nog >30 duizend voor het weekend.
Zou mijn gok >90 duizend verkochte kaarten zijn tot nu, dus bijna 3/4 verkocht.
Vandaar...

Met de namen die er nu staan moet het gebeuren, misschien nog 2 uitschieters Afsluiter Noord en sub op zaterdag. De rest van de namen wat nu nog komt is voor Brightlandstent, Stage 4 en Garden of Love, dat is maar opvulling...

Met de namen die er nu staan moet het gebeuren, misschien nog 2 uitschieters Afsluiter Noord en sub op zaterdag. De rest van de namen wat nu nog komt is voor Brightlandstent, Stage 4 en Garden of Love, dat is maar opvulling…
Denk dat er vooral veel Nederlandse acts bij komen want die zijn er nog weinig . Wie verwacht je eigenlijk dan als afsluiter tent zondag zara Larsson?

DennisvdBr wrote:
Met de namen die er nu staan moet het gebeuren, misschien nog 2 uitschieters Afsluiter Noord en sub op zaterdag. De rest van de namen wat nu nog komt is voor Brightlandstent, Stage 4 en Garden of Love, dat is maar opvulling…

Denk dat er vooral veel Nederlandse acts bij komen want die zijn er nog weinig . Wie verwacht je eigenlijk dan als afsluiter tent zondag zara Larsson?
Zou momenteel de meest logische zet zijn in mijn ogen.

ik denk nog circa 10 Nederlandse namen. Van de circa 30 die nog komen. Denk ik...

Zara Larsson lijkt me ook best IBA stage / Noord te kunnen staan, voor .Paak

mart1234 wrote:

ik denk nog circa 10 Nederlandse namen. Van de circa 30 die nog komen. Denk ik…

Maar wie zou je er dan wel zetten als afsluiter? Nog geen naam die er nu staat?

ontbreekt nog wel een DJ achtig gebeuren, dus zo iets dergelijks.

Dan denk ik zo iets als, Volbeat/GnR is de rock op main, .Paak met hiphop/soul op noord en dan iets van DJ gedoe in Brightlands. Markus King zou tijdens Volbeat in Stage 4 kunnen staan, wat dit jaar het plan was.

wenteldave wrote:

ontbreekt nog wel een DJ achtig gebeuren, dus zo iets dergelijks.

Dan denk ik zo iets als, Volbeat/GnR is de rock op main, .Paak met hiphop/soul op noord en dan iets van DJ gedoe in Brightlands. Markus King zou tijdens Volbeat in Stage 4 kunnen staan, wat dit jaar het plan was.
Dat zou echt een vervelende clash zijn dan, als ik überhaupt nog ga. Vind The Marcus King Band echt fantastisch, maar ik heb ze wel al een keer gezien. Volbeat nog nooit gezien, maar die vind ik toch ook erg goed.

Timmetje wrote:

Het lijkt het me toch niet zo’n punt om in een paar maanden tijd je oude gitarist (die ook nog je halve catalogus heeft opgenomen op plaat) weer strak in te werken?

Met een beetje geluk spelen ze vooral oude nummers...
Mothers Milk, Blood Sugar Sex Magik en Californication zijn imo sowieso de beste pepper albums.

Maar natuurlijk gaan ze die tour niet afgelasten.

Duit in het zakje gedaan. Vanmiddag 4 weekendkaarten aangeschaft. Vrij duur, maar een EK wedstrijd van Oranje op een Pinkpop camping kijken is een once in a lifetime opportunity die ik niet kon laten schieten...

mart1234 wrote:

ik denk nog circa 10 Nederlandse namen. Van de circa 30 die nog komen. Denk ik…

als ik een beetje moet gokken in nog wat NL (misschien ook nog BE) inbreng dan kijk ik bij oa Paaspop en Tuckerville bijvoorbeeld.
kan ik me voorstellen:
Ilse DeLange, Suzan & Freek, Joe Buck, Chef'Special, Fresku, Netsky, Paul Sinha, S10, Snelle,
misschien toch DeWolff terug in 2020, stonden als vervanger van Marcus King in Stage 4. Maar kan me een reguliere boeking in 2020 voor IBA of Brightlands voorstellen.

Hee hallo!!
Ik kan echt niet wachten tot pinkpop begint :)
Ik ben zo blij met de line-up so far.
Ik heb zo'n voorgevoel dat billie eilish er nog bij komt en dat Snelle en Martin Garrix onder andere als nederlandse artiesten gaan komen.
Wat verwachten jullie? Wie en ongeveer hoeveel gaan er nog bij komen?? ^^

Billie Eilish staat al in de ziggo. Is weliswaar al uitverkocht, maar denk toch dat de kans voor Pinkpop vrij klein is. Gezien haar tourdata is ze pas vanaf juli in Europa.

Snelle kan haast niet mis, lijkt me de meest waarschijnlijke Nederlandse toevoeging. Treedt dan ook met live band op.

Verder zie ik wel plaats voor Altin Gun, Typhoon, Roxeanne Hazes, Chef Special, Merol, Pip Blom en Personal Trainer.

En hoop elk jaar weer op De Dijk, kan zomaar in 2020 gebeuren nu een nieuw album uit is.

Users who are viewing this thread