Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
nou De Dijk al op Bospop staat lijkt me de kans op Pinkpop niet heel groot meer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
Nightwish als sub zie ik niet zo snel gebeuren.
Zou wel een topboeking zijn.

We zullen het zien.
1f642.svg

de shows in Ziggo zijn pas in november en tijdens Pinkpop nog niets op het schema.
Week voor Pinkpop op Greenfield in Zwitserland en 2 weken na Pinkpop op Rock Fest Barcelona, in de europese festivalreeks met 10 festivals tussen 26 mei en 19 juli met nog geen NL-festival. Nou, ik denk dat het zo maar goed kan.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Was toch speciaal voor 50 jaar jubileum ding na de headliner nog een grote dj? Dan lijkt mij dat niet zo heel aannemelijk
Was ook na Bieber. Aangezien Post waarschijnlijk een dik uur korter zal optreden dan GNR en RHCP kun je alle headliners ongeveer dezelfde tijd laten beginnen en toch elke dag ongeveer dezelfde tijd laten eindigen.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Nightwish staat komend jaar niet op Pinkpop. Maar ik kan daar geen bron voor noemen en jullie hoeven derhalve niets van mij aan te nemen, dus speculeer maar lekker verder.

Als Nightwish wel op Pinkpop zou staan, zou de groep natuurlijk geen headliner zijn, maar ruim daaronder. In feite hetzelfde verhaal als een Kensington. In Nederland is Nightwish momenteel heel populair, maar in de ons omringende landen een stuk minder. Dus net als dat een megaconcert van Kensington in eigen land niet automatisch betekent dat die groep een headliner kan zijn van Pinkpop, zo geldt dat ook voor Nightwish. De vergelijking gaat natuurlijk een beetje mank, omdat Nightwish in andere land veel bekender is dan Kensington, maar het principe is dat de plek op een festivalaffiche niet alleen bepaald wordt door lokale bekendheid, maar ook door de internationale status (en exclusiviteit) van een act. Als Volbeat geen headliner is op Pinkpop, dan Nightwish op zeker ook niet.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
864
349
mart1234 wrote:
Was toch speciaal voor 50 jaar jubileum ding na de headliner nog een grote dj? Dan lijkt mij dat niet zo heel aannemelijk

Was ook na Bieber. Aangezien Post waarschijnlijk een dik uur korter zal optreden dan GNR en RHCP kun je alle headlinners ongeveer dezelfde tijd laten beginnen en toch elke dag ongeveer dezelfde tijd laten eindigen.
O ja niet aangedacht, klinkt wel logisch idd
 

ikke

Campingartiest
12 nov 2018
56
10
Als DJ op zaterdag verwacht ik marshmello
Daarnaast verwacht ik Diggy Dex op Stage4 op een dag.
Ook Destaat en Chef’special of doemaar verwacht ik ook nog wel.
Daarnaast komt er voor de zaterdag nog wel een grote (internationale) artiest. Anders verkoopt die dag niet uit lijkt me.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
mart1234 wrote:
Was toch speciaal voor 50 jaar jubileum ding na de headliner nog een grote dj? Dan lijkt mij dat niet zo heel aannemelijk

Was ook na Bieber. Aangezien Post waarschijnlijk een dik uur korter zal optreden dan GNR en RHCP kun je alle headliners ongeveer dezelfde tijd laten beginnen en toch elke dag ongeveer dezelfde tijd laten eindigen.
als Malone korter speelt, kan ook zijn van 22:30 tm 00:00?
kan ook nog een act voor staan ipv een dj er na.
zoals Jamiroquai 20:00 - 21:15 voor Mumford afgelopen editie...

en sledgehammer, ik weet zeker dat Nightwish géén headliner is volgend jaar op Pinkpop ;)
zou wel willen weten waarom je zo zeker bent dat ze helemaal niet op Pinkpop komen?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.314
1.318
Ik lees eventjes mee, maar waarom is Nightwish zo groot in Nederland? Ik ken de hele band niet.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.875
Ik lees eventjes mee, maar waarom is Nightwish zo groot in Nederland? Ik ken de hele band niet.
Ik vind dit te makkelijk, omdat je er ook nog van moet houden, maar velen zeggen dat dat komt door een Nederlands televisieprogramma waar hun zangeres, Floor Jansen, aan meedeed. Voor de rest zal het er wel aan liggen dat Nederlanders wel redelijk openstaan voor symfonische metal, wellicht ook door Within Temptation.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
mdekens wrote:
Ik lees eventjes mee, maar waarom is Nightwish zo groot in Nederland? Ik ken de hele band niet.

Ik vind dit te makkelijk, omdat je er ook nog van moet houden, maar velen zeggen dat dat komt door een Nederlands televisieprogramma waar hun zangeres, Floor Jansen, aan meedeed. Voor de rest zal het er wel aan liggen dat Nederlanders wel redelijk openstaan voor symfonische metal, wellicht ook door Within Temptation.
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/nightwish-frontvrouw-floor-jansen-vlamt-op-fortarock~b41af62d/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
Tijdens de eerste 2 dagen van Pinkpop in Spanje Azkena Rock Festival.
oa Incubus, Social Distortion, en uit NL -> DeWolff
ook op het affiche Shooter Jennings, hij was al eerder support van GnR, imo een kansthebber voor zondag de 21e
(btw Incubus 19e op Hellfest, 20e ARF, ik hoop er zeer sterk op dat de 21e Pinkpop gaat worden)

 

mart1234

Support act
27 nov 2019
864
349
Tijdens de eerste 2 dagen van Pinkpop in Spanje Azkena Rock Festival.
oa Incubus, Social Distortion, en uit NL -> DeWolff
ook op het affiche Shooter Jennings, hij was al eerder support van GnR, imo een kansthebber voor zondag de 21e
(btw Incubus 19e op Hellfest, 20e ARF, ik hoop er zeer sterk op dat de 21e Pinkpop gaat worden)

zou een mooie naam zijn Incubus maar vanuit spanje komen na al twee dagen gespeeld te hebben?
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
864
349
mart1234 wrote:
zou een mooie naam zijn Incubus maar vanuit spanje komen na al twee dagen gespeeld te hebben?

er landen normaal gezien wel vliegtuigen op Maastricht-Aachen Airport?
Ze mogen komen van mij en sam fender ook dan is het voor mij een geweldige dag
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
Nightwish - Volbeat discussie. Nightwish 4,2 miljoen likes op fb en Volbeat 1,7 miljoen likes op fb. Nightwish is met name groot in Zuid-Amerika, terwijl Volbeat op de Europese markt wat groter is.

Zou Brian Wilson nog een optie zijn?
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Ik lees eventjes mee, maar waarom is Nightwish zo groot in Nederland? Ik ken de hele band niet.

Zover ik weet worden ze in de metal scene gezien als 1 van de beste symfonische metal bands ter wereld. Dacht ook dat ze in het buitenland veel groter zijn dan in Nederland?
Vrienden van mij die voornamelijk metal luisteren zijn al jaren groot fan van deze band. (ook toen ze nog een andere zangeres hadden)

Doordat zangeres Floor Jansen met dat programma meedoet kennen nu meer mensen haar naam maar ik kan me niet voorstellen dat door dat programma mensen ineens massaal symfonische metal zijn gaan luisteren. Ik vind het veel minder toegankelijk dan Within Temptation. Of staat Nightwish nu ook al in de top 2000? :p

Denk ook echt niet dat ze een hoge spot op Pinkpop vullen mochten ze komen. Denk vergelijkbaar met Gojira.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.281
Nightwish – Volbeat discussie. Nightwish 4,2 miljoen likes op fb en Volbeat 1,7 miljoen likes op fb. Nightwish is met name groot in Zuid-Amerika, terwijl Volbeat op de Europese markt wat groter is.

Zou Brian Wilson nog een optie zijn?

In Duitsland (steenworp afstand van Pinkpop) zijn Volbeat en Nightwish sowieso grotere namen dan in Nederland.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
het is gewoon een feit dat volbeat al veel meer grote festivals heeft geheadlined dan nightwish over europa. zo was volbeat al meermaals headliner op onder andere graspop, nova rock en dit jaar zelfs rock am ring. Ook zaalshows vooral in belgië en duitsland zijn tot zelfs dubbel of driedubbel aantal volk bij volbeat. Ook als we Kijken naar bijvoorbeeld Sweden rock waar beide bands staan is volbeat groter dan Nightwish , op greenfield festival waar beide bands staan is volbeat groter dan nightwish.

Ik kan alleen maar concluderen dat in Europa volbeat groter is dan nightwish.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken