Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Zit me net te bedenken dat hij ook makkelijk in de Arena Goffertpark of misschien ook wel Bospop zou kunnen staan..
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Toch grappig dat bij acts die hier op het forum niet in de smaak vallen op allerlei manieren wordt gezocht naar andere locaties, terwijl bij acts die wel geliefd zijn op alle mogelijke manieren informatie wordt verzameld waaruit eventueel zou kunnen blijken dat ze wel naar Pinkpop kunnen komen.

Robbie Williams populaire act met goede livereputatie die een groot publiek aanspreekt, verkocht vorige keer binnen uren zijn dag uit. Net als Pearl Jam, zou beide te vroeg vinden. Maar als RHCP kan en Pearl Jam zou kunnen, kan Robbie ook zeker.

Arena is trouwens niet beschikbaar deze zomer en goffertpark heeft niet veel data te vergeven.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.466
6.131
Laatste keer stond Robbie in Goffert en Arena is amper beschikbaar. Als hij al naar Nederland komt dan maakt Pinkpop een goede kans. Van de drie RHCP PJ en Robbie is hij het langst niet geweest idd.

Al snap ik wel dat de meesten hier naast RHCP liever nog een goede rockheadliner op het programma hebben staan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Toch grappig dat bij acts die hier op het forum niet in de smaak vallen op allerlei manieren wordt gezocht naar andere locaties, terwijl bij acts die wel geliefd zijn op alle mogelijke manieren informatie wordt verzameld waaruit eventueel zou kunnen blijken dat ze wel naar Pinkpop kunnen komen.

Robbie Williams populaire act met goede livereputatie die een groot publiek aanspreekt, verkocht vorige keer binnen uren zijn dag uit. Net als Pearl Jam, zou beide te vroeg vinden. Maar als RHCP kan en Pearl Jam zou kunnen, kan Robbie ook zeker.

Arena is trouwens niet beschikbaar deze zomer en goffertpark heeft niet veel data te vergeven.

Pearl Jam AC/DC Coldplay Robbie Williams Beyonce Taylor Swift, kortom grote internationale acts kunnen oa staan op PP Goffertpark Malieveld De Kuip. Eigenlijk kunnen ze overal staan. Het verkoopt toch wel.
We hebben nog 1 headliner nodig voor PP en er is nog 1 act te vergeven voor de Goffertpark. Zowel RW als PJ kunnen op beide locaties.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.940
8.584
Timmetje wrote:
Liever Robbie dan Pearl Jam….
Mag van mij zeker doorkomen.

Schitterend hoe jij 9 van de 10 keer echt precies het tegenovergestelde van mijn gedachte opschrijft
1f606.svg

Ik vind het vooral opvallend hoe veel mensen er staan te springen voor een act die er net gestaan heeft. Vind Pearl Jam ook een goede band, maar je wil toch ook graag zoveel mogelijk verschillende dingen zien als je festivals doet?
 

ppganger

Playlistbediener
29 mrt 2018
32
0
Joslittel wrote:

Timmetje wrote:
Liever Robbie dan Pearl Jam….
Mag van mij zeker doorkomen.


Schitterend hoe jij 9 van de 10 keer echt precies het tegenovergestelde van mijn gedachte opschrijft
1f606.svg


Ik vind het vooral opvallend hoe veel mensen er staan te springen voor een act die er net gestaan heeft. Vind Pearl Jam ook een goede band, maar je wil toch ook graag zoveel mogelijk verschillende dingen zien als je festivals doet?

Pearl jam speelt eigenlijk nooit twee keer dezelfde show , daarom is het geen straf om ze twee keer in korte tijd te zien
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.940
8.584
mattman wrote:

Joslittel wrote:

Timmetje wrote:
Liever Robbie dan Pearl Jam….
Mag van mij zeker doorkomen.


Schitterend hoe jij 9 van de 10 keer echt precies het tegenovergestelde van mijn gedachte opschrijft
1f606.svg



Ik vind het vooral opvallend hoe veel mensen er staan te springen voor een act die er net gestaan heeft. Vind Pearl Jam ook een goede band, maar je wil toch ook graag zoveel mogelijk verschillende dingen zien als je festivals doet?

Pearl jam speelt eigenlijk nooit twee keer dezelfde show , daarom is het geen straf om ze twee keer in korte tijd te zien

Je hebt wel een punt. Ik heb ze ook al (te) veel gezien op RW, waar ze een tienbeurtenkaart voor hebben. Op Pinkpop hebben ze natuurlijk niet zoveel gestaan. Alleen recentelijk nog.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.370
Op Pinkpop speelt er toch niks tijdens de headliner, dan zie ik liever 2 jaar achter elkaar Pearl Jam dan het ene jaar Mumford en het andere jaar Post Malone.
Ik snap je punt, maar niet iedereen staat er zo in, of heeft Pearl Jam al zo vaak gezien als jij.
Ik zie liever een act 2, 3x dan 3x een act waar ik niks mee heb.
Een optreden wordt voor mij niet interessanter als ik hem al 6 jaar in plaats van 3 jaar niet meer heb gezien, zeker niet met een setlist die altijd anders is en de kwaliteit van PJ.
Maar ieder z'n mening natuurlijk, als tegelijkertijd iets zou spelen wat ik nog niet heb gezien, zou ik daar misschien gaan kijken.
 

pj1617899902

Playlistbediener
12 nov 2018
25
0
Inmiddels begint het lastiger te worden. Het Groningse (bij mij om de hoek) Stadspark live met The Script, Kensington, Iggy Pop en Passenger, of pinkpop voor veel meer geld? :/ Ik hoop dat er nog hele bijzondere namen komen... Iemand enig idee of de stones en clapton beschikbaar zijn?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.940
8.584
Op Pinkpop speelt er toch niks tijdens de headliner, dan zie ik liever 2 jaar achter elkaar Pearl Jam dan het ene jaar Mumford en het andere jaar Post Malone

Goed dat je het zegt, dit is echt interessant. Want dit is iets wat ik mij oprecht meermaals afvraag. Ook in het RW-topic. Natuurlijk zijn er veel mensen die een bepaalde act niet zo vaak gezien hebben omdat ze bijvoorbeeld niet zo veel fetivals gedaan hebben. Maar ik blijf me toch verbazen en het hoofd krabben over hoeveel mensen (ook buiten dit forum) bereid zijn om zo vaak dezelfde band te zien. Opnieuw en opnieuw. Radiohead is mijn lievelingsmuziek, maar die wil ik ook niet echt om de 2 jaar op dezelfde plek zien. Dan worden de shows automatisch minder speciaal.

Ook dezelfde 'soort' band trouwens. Hoe meer variatie, hoe beter. Ik heb bijvoorbeeld geen zin om een heel weekend naar gitaarbands uit de jaren 90 te luisteren. Of hip hop van de laatste 5 jaar. Maar ik zie vaak dat er mensen zijn die alles waar een gitaar inzit bestempelen als top, maar iets dat daarbuiten valt (vooral hiphop, boe hiphop!) zelfs geen kans geven. En ja: ik heb ook zelf vaak heel hard een mening over bepaalde bands/genres, en deel die graag, maar wil ook niet graag een heel genre over dezelfde kam scheren. Ben op een paar dingen na (QOTSA, NiN, FNM, Jack White bvb) niet zo'n gigantische rockfan (meer indierock voor mij), maar ben blij dat er naast de tegenvallers (Foo Fighters, RHCP) ook dingen zijn die mij live wel heel overtuigd hebben (SOAD, Tool).

Ga het er nog eens bijzetten: dit is mijn meninkje. Maar moest er wel even uit. :)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.370
Zoals ik al zei, ik begrijp je punt volledig.
Ik kan er alleen moeilijk over oordelen, heb tot nu toe 1 act 2x gezien en de rest allemaal pas 1x. Ik denk dat het bij bands die ik echt tof vind (Muse, Pearl Jam, RHCP) toch gewoon de 2e keer zal worden dat ik ze ga zien als die mogelijkheid er is, maar bij twijfelgevallen en een interessante act die tegelijkertijd speelt, zal ik eerder die laatste opzoeken.
Maar het is toch niet zo raar dat mensen kiezen voor wat ze leuk vinden, ongeacht hoe vaak ze die dan hebben gezien. Zou jij daadwerkelijk Radiohead skippen als er tegelijk alleen maar acts spelen waar je niks mee hebt? Zoals ik hierboven al noemde, ik heb geen ervaring met "een band zovaak gezien hebben dat het gaat irriteren".
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.940
8.584
Zou jij daadwerkelijk Radiohead skippen als er tegelijk alleen maar acts spelen waar je niks mee hebt?

Nee, als ik op RW ben volgend jaar, en die staan daar, dan ga ik als fan zeker kijken. Maar het idee dat ze zo snel naar dezelfde plek terugkomen na 2017 maakt mij een pak minder enthousiast dan toen ze in dat jaar eindelijk nog eens werden aangekondigd. Verandering van spijs doet eten. :)

(Maar goed, daar noem je wel zo'n band. Da's er nu net eentje waarvan ik lyrics op mijn voorhoofd zou tatooeren, mochten ze het me vragen. Graag volgend jaar in het Sportpaleis dan haha)

Misschien dwaalt dit een beetje af touwens. Excuus voor het offtopic gehalte. ;-)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Laatste geruchten omtrent Springsteen op greasy lake forum is dat het indoor wordt en zijn tour pas zal starten in de herfts van 2020 in Europa. Niet iets wat we gewend zijn maar 3 keer de Ziggo of Gelredome denk ik dan........
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.622
7.343
RubenFrusciante wrote:
Op Pinkpop speelt er toch niks tijdens de headliner, dan zie ik liever 2 jaar achter elkaar Pearl Jam dan het ene jaar Mumford en het andere jaar Post Malone

Goed dat je het zegt, dit is echt interessant. Want dit is iets wat ik mij oprecht meermaals afvraag. Ook in het RW-topic. Natuurlijk zijn er veel mensen die een bepaalde act niet zo vaak gezien hebben omdat ze bijvoorbeeld niet zo veel fetivals gedaan hebben. Maar ik blijf me toch verbazen en het hoofd krabben over hoeveel mensen (ook buiten dit forum) bereid zijn om zo vaak dezelfde band te zien. Opnieuw en opnieuw. Radiohead is mijn lievelingsmuziek, maar die wil ik ook niet echt om de 2 jaar op dezelfde plek zien. Dan worden de shows automatisch minder speciaal.

Ook dezelfde ‘soort’ band trouwens. Hoe meer variatie, hoe beter. Ik heb bijvoorbeeld geen zin om een heel weekend naar gitaarbands uit de jaren 90 te luisteren. Of hip hop van de laatste 5 jaar. Maar ik zie vaak dat er mensen zijn die alles waar een gitaar inzit bestempelen als top, maar iets dat daarbuiten valt (vooral hiphop, boe hiphop!) zelfs geen kans geven. En ja: ik heb ook zelf vaak heel hard een mening over bepaalde bands/genres, en deel die graag, maar wil ook niet graag een heel genre over dezelfde kam scheren. Ben op een paar dingen na (QOTSA, NiN, FNM, Jack White bvb) niet zo’n gigantische rockfan (meer indierock voor mij), maar ben blij dat er naast de tegenvallers (Foo Fighters, RHCP) ook dingen zijn die mij live wel heel overtuigd hebben (SOAD, Tool).

Ga het er nog eens bijzetten: dit is mijn meninkje. Maar moest er wel even uit.
1f642.svg

Er zijn zo veel bands de afgelopen 5 jaar die ik gewoon 4x heb gezien. Heb er echt geen moeite mee. Al helemaal niet als ik er echt fan van ben. Kiss in 2015 bijvoorbeeld 2 nachten achter elkaar gezien (Ziggo en daarna Graspop). Als ze dan daarna ineens nog op iets als Pinkpop hadden gestaan, was ik er weer heen gegaan. Over tien jaar, wanneer alle oudjes-bands met pensioen zijn, kan ik in ieder geval succesvol terugkijken naar de keren dat ik bands nog heb kunnen zien.

Voor mij geldt dan natuurlijk dat ik er ook laat bij ben en natuurlijk net fan moest worden van bands uit een generatie of twee eerder.

Als ik tien jaar eerder was geboren en dus ook al tien jaar eerder in staat was om naar concerten te gaan, dan kan het zijn dat ik een band ook zat zou zijn. Maar waarschijnlijk niet.

Ik denk dat het per festival afhangt. Ik ben nooit op Pinkpop f Werchter geweest, dus alvast excuses. Pinkpop heb ik het idee bij dat er in totaal over drie dagen minder bands staan dan op Graspop. Net las ik ook al geen tweede band actief tijdens de headliner. Dan is het extra zuur als je een band er hebt staan, die je liever niet ziet. Werchter klinkt alsof dat wel mogelijk is.

Ik zie over t algemeen er geen probleem erin als een band op herhaling komt in 2020 als ze er 2018 al stonden. Juist reden tot een feestje als dat net jouw favo band is. Meer reden om te gaan.

Edit: het kan natuurlijk ook gewoon verschil zijn tussen Graspop en Pinkpop, waar de een gericht is op metal en je dus sowieso al mensen hebben die komen voor een vergelijkbaar genre als de headliner en waar de ander gewoon breed programmeert voor de minder “naar 1 genre zoekende” muziekliefhebbers.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Dua Lipa verwacht ik ook wel op PP. Zou een goede sub zijn voor Robbie toch? En dan Volbeat als afsluiter op dat andere podium.
verwacht binnen een week wel data van Dua Lipa.
Maar heb het vermoeden van zaalshows, oa in mei in Duitsland gok ik?
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Laatste geruchten omtrent Springsteen op greasy lake forum is dat het indoor wordt en zijn tour pas zal starten in de herfts van 2020 in Europa. Niet iets wat we gewend zijn maar 3 keer de Ziggo of Gelredome denk ik dan……..

Op E festivals staat het volgende:

From what i hear on Bruce S - he will tour stadiums in July apparently, no festivals...

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken