RubenFrusciante wrote:
Op Pinkpop speelt er toch niks tijdens de headliner, dan zie ik liever 2 jaar achter elkaar Pearl Jam dan het ene jaar Mumford en het andere jaar Post Malone
Goed dat je het zegt, dit is echt interessant. Want dit is iets wat ik mij oprecht meermaals afvraag. Ook in het RW-topic. Natuurlijk zijn er veel mensen die een bepaalde act niet zo vaak gezien hebben omdat ze bijvoorbeeld niet zo veel fetivals gedaan hebben. Maar ik blijf me toch verbazen en het hoofd krabben over hoeveel mensen (ook buiten dit forum) bereid zijn om zo vaak dezelfde band te zien. Opnieuw en opnieuw. Radiohead is mijn lievelingsmuziek, maar die wil ik ook niet echt om de 2 jaar op dezelfde plek zien. Dan worden de shows automatisch minder speciaal.
Ook dezelfde ‘soort’ band trouwens. Hoe meer variatie, hoe beter. Ik heb bijvoorbeeld geen zin om een heel weekend naar gitaarbands uit de jaren 90 te luisteren. Of hip hop van de laatste 5 jaar. Maar ik zie vaak dat er mensen zijn die alles waar een gitaar inzit bestempelen als top, maar iets dat daarbuiten valt (vooral hiphop, boe hiphop!) zelfs geen kans geven. En ja: ik heb ook zelf vaak heel hard een mening over bepaalde bands/genres, en deel die graag, maar wil ook niet graag een heel genre over dezelfde kam scheren. Ben op een paar dingen na (QOTSA, NiN, FNM, Jack White bvb) niet zo’n gigantische rockfan (meer indierock voor mij), maar ben blij dat er naast de tegenvallers (Foo Fighters, RHCP) ook dingen zijn die mij live wel heel overtuigd hebben (SOAD, Tool).
Ga het er nog eens bijzetten: dit is mijn meninkje. Maar moest er wel even uit.