Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
PJ wrote:

wenteldave wrote:

DennisvdBr wrote:
5SOS heeft een lijst data gedropt…

Geen NL of BE er bij. Laatste datum is 18 juni o Caribana Festival in Zwitserland.
Nou, dat is dicht op Pinkpop?


Daar worden we warm van…! Denk wel dat het dus een reële mogelijkheid is.


Echt verschrikkelijk………

dat is punt 2, maar wel plausibel…

mag van mij best wat invloed van Down Under op de lineup.
Crowded House al er bij.
oa 5SOS, The Teskey Brothers, Wolfmother en six60 mogen van mij wel bijvoorbeeld…

Jij vind alles prima zolang het op Pinkpop staat.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.047
DennisvdBr wrote:

PJ wrote:

wenteldave wrote:

DennisvdBr wrote:
5SOS heeft een lijst data gedropt…

Geen NL of BE er bij. Laatste datum is 18 juni o Caribana Festival in Zwitserland.
Nou, dat is dicht op Pinkpop?


Daar worden we warm van…! Denk wel dat het dus een reële mogelijkheid is.


Echt verschrikkelijk………


dat is punt 2, maar wel plausibel…

mag van mij best wat invloed van Down Under op de lineup.
Crowded House al er bij.
oa 5SOS, The Teskey Brothers, Wolfmother en six60 mogen van mij wel bijvoorbeeld…

Jij vind alles prima zolang het op Pinkpop staat.
Ik ken genoeg mensen die blij zijn met 5 gram SOS.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.239
4.515
eloelo wrote:

DennisvdBr wrote:

PJ wrote:

wenteldave wrote:

DennisvdBr wrote:
5SOS heeft een lijst data gedropt…

Geen NL of BE er bij. Laatste datum is 18 juni o Caribana Festival in Zwitserland.
Nou, dat is dicht op Pinkpop?


Daar worden we warm van…! Denk wel dat het dus een reële mogelijkheid is.


Echt verschrikkelijk………


dat is punt 2, maar wel plausibel…

mag van mij best wat invloed van Down Under op de lineup.
Crowded House al er bij.
oa 5SOS, The Teskey Brothers, Wolfmother en six60 mogen van mij wel bijvoorbeeld…


Jij vind alles prima zolang het op Pinkpop staat.

Ik ken genoeg mensen die blij zijn met 5 gram SOS.

Ook een optie om dergelijke meuk door te komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Jij vind alles prima zolang het op Pinkpop staat.
feitelijk niet?

er staan elk jaar ook wel acts die ik niet te pruimen vind.
dus je opmerking snap ik niet helemaal

(als je het stoelt op de mening dat wij iets anders prima vinden, dan zou het wel kloppen)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.239
4.515
eloelo wrote:
Jij vind alles prima zolang het op Pinkpop staat.

feitelijk niet?

er staan elk jaar ook wel acts die ik niet te pruimen vind.
dus je opmerking snap ik niet helemaal

Je kunt moeilijk ontkennen dat je welke line-up dan ook, als ie maar op Megaland staat en er roze hoedjes worden verkocht, goedpraat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Je kunt moeilijk ontkennen dat je welke line-up dan ook, als ie maar op Megaland staat en er roze hoedjes worden verkocht, goedpraat.
maar dat zegt niet dat IK alles prima vind?

Ik vind bijvoorbeeld niet prima, Balthazar, Lost Frequenties, Zara Larson en Post Malone...
Maar ik snap wel dat ze er staan, in zo verre kan je zeggen dat ik dat prima vind aam de lineup.

Maar specifiek zo'n persoonlijk gerichte opmerking, snap ik niet
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.239
4.515
Laten we het erop houden dat jouw bril net iets rozer is dan van de gemiddelde persoon ;-).
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
5sos ik moest ff YouTuben.
Ik wordt oud, confronterend.
Tja als dit soort acts al komen neem ik defenitief afscheid van pinkpop. ?
Verschrikkelijk.
Nee doe dan maar goffertpark Bruce, ziggo PJ, hello festival in mijn achtertuin.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Post malone wil ik nog wel op de koop toe nemen in kader van vernieuwend. Acceptabel.
Maar als ze de zondag ook nog die kant op gaan is t toedeloe.
Dan mis ik echt een mooie headliner act. Kan me niet schelen of ze op herhaling komen.

 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ik ken Five Seconds Of Summer alleen van naam, maar vind zo iemand als Bruce Springsteen daarentegen juist al zeker vijfentwintig jaar niet meer relevant (wat nieuwe releases betreft). Van zulke classic acts moet een festival als Pinkpop, die met de tijd mee wil gaan, toch ook niet afhankelijk willen worden. The Cure en Fleetwood Mac brachten afgelopen jaar uiteindelijk ook geen massa mensen op de been. Jongere populaire acts als Post Malone, Twenty One Pilots en Five Seconds To Summer vind ik dan meer logische keuzes en verdienen een kans, zelfs als ik ze persoonlijk alleen van naam ken (omdat ik zelf meer in de heavy rock en metal zit).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.544
RubenFrusciante wrote:
Op Pinkpop speelt er toch niks tijdens de headliner, dan zie ik liever 2 jaar achter elkaar Pearl Jam dan het ene jaar Mumford en het andere jaar Post Malone

Goed dat je het zegt, dit is echt interessant. Want dit is iets wat ik mij oprecht meermaals afvraag. Ook in het RW-topic. Natuurlijk zijn er veel mensen die een bepaalde act niet zo vaak gezien hebben omdat ze bijvoorbeeld niet zo veel fetivals gedaan hebben. Maar ik blijf me toch verbazen en het hoofd krabben over hoeveel mensen (ook buiten dit forum) bereid zijn om zo vaak dezelfde band te zien. Opnieuw en opnieuw. Radiohead is mijn lievelingsmuziek, maar die wil ik ook niet echt om de 2 jaar op dezelfde plek zien. Dan worden de shows automatisch minder speciaal.

Ook dezelfde ‘soort’ band trouwens. Hoe meer variatie, hoe beter. Ik heb bijvoorbeeld geen zin om een heel weekend naar gitaarbands uit de jaren 90 te luisteren. Of hip hop van de laatste 5 jaar. Maar ik zie vaak dat er mensen zijn die alles waar een gitaar inzit bestempelen als top, maar iets dat daarbuiten valt (vooral hiphop, boe hiphop!) zelfs geen kans geven. En ja: ik heb ook zelf vaak heel hard een mening over bepaalde bands/genres, en deel die graag, maar wil ook niet graag een heel genre over dezelfde kam scheren. Ben op een paar dingen na (QOTSA, NiN, FNM, Jack White bvb) niet zo’n gigantische rockfan (meer indierock voor mij), maar ben blij dat er naast de tegenvallers (Foo Fighters, RHCP) ook dingen zijn die mij live wel heel overtuigd hebben (SOAD, Tool).

Ga het er nog eens bijzetten: dit is mijn meninkje. Maar moest er wel even uit.
1f642.svg

In de basis snap ik je punt. Net als jij kom ik op veel festivals en hoop dan niet steeds hetzelfde te zien. Zo vind ik Graspop dit jaar wat suf met Iron Maiden met precies dezelfde show. Er zijn echter ook bands waar ik simpelweg fan van ben. Van deze bands vind ik het helemaal niet erg om die om de paar jaar met een nieuwe cd weer opnieuw live te zien. Alter Bridge zie ik om de 2 a 3 jaar, DeWolff bijna elk jaar. Vermaak me steeds prima, lekker een avondje bekende nummers meebrullen. Fijn als tegenhanger tegen nieuwe dingen ontdekken. Dat geldt voor mij zowel bij losse concerten als op festivals. Op een vierdaags festival zoals Werchter vind ik het heerlijk om af en toe een oude bekende act tegen te komen om ook even een uur mee te brullen. Of omdat ik fan ben of omdat het suf jeugdsentiment is (Limp Bizkit anyone?). Juist die afwisseling zoek ik in een festival.

Pearl Jam is er zo'n band waar ik al jaren groot fan van ben. Gek genoeg nog maar 1 keer live gezien vorig jaar op Werchter. Tevens spelen die elke keer een andere setlist waardoor je nooit dezelfde show ziet. Voor mij geen enkel probleem om die om de 2 a 3 jaar op een festival te treffen. Sterker nog, graag zelfs!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
5sos ik moest ff YouTuben.
Ik wordt oud, confronterend.
Tja als dit soort acts al komen neem ik defenitief afscheid van pinkpop.
1f61c.svg

Verschrikkelijk.
Nee doe dan maar goffertpark Bruce, ziggo PJ, hello festival in mijn achtertuin.

Wanneer kwam Hello met namen?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Vind zelf de muziek van Pearl Jam tof, maar ben ook weer niet zo'n groot fan dat ik het verschil in setlist enorm zou herkennen.
Ben zelf altijd wel voorstander van minimaal 4 a 5 jaar tijd voordat een grote band hetzelfde festival headlined.
Hoef mijn favorieten ook niet perse snel op elkaar te zien. Groot fan van MUSE bv maar die hoeven niet perse snel weer naar NL te komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken