Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Daantje wrote:
5sos ik moest ff YouTuben.
Ik wordt oud, confronterend.
Tja als dit soort acts al komen neem ik defenitief afscheid van pinkpop.
1f61c.svg

Verschrikkelijk.
Nee doe dan maar goffertpark Bruce, ziggo PJ, hello festival in mijn achtertuin.

Wanneer kwam Hello met namen?

Morgen!! Vorig jaar Keane en Kravitz de beide headliners.
1 naam vul k vast in: kensington?
Ben reuze benieuwd waar die mee gaan komen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Morgen!! Vorig jaar Keane en Kravitz de beide headliners.
1 naam vul k vast in: kensington?
Ben reuze benieuwd waar die mee gaan komen.

Kensington pleegt zo wel muzikale zelfmoord
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Waarom?
Nieuw album is uit en goed ontvangen (goed album ook trouwens), kaartjes voor hun concerten gaan als broodjes over de toonbank, ze spelen veel en graag.
De mannen zijn goed bezig.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.726
1.894
PJ wrote:

Daantje wrote:
5sos ik moest ff YouTuben.
Ik wordt oud, confronterend.
Tja als dit soort acts al komen neem ik defenitief afscheid van pinkpop.
1f61c.svg

Verschrikkelijk.
Nee doe dan maar goffertpark Bruce, ziggo PJ, hello festival in mijn achtertuin.


Wanneer kwam Hello met namen?

Morgen!! Vorig jaar Keane en Kravitz de beide headliners.
1 naam vul k vast in: kensington
1f923.svg

Ben reuze benieuwd waar die mee gaan komen.

Ik had het net gelezen inderdaad. Ben inderdaad ook wel benieuwd. Sting Krezip? Kensington zou goed kunnen ja....
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Morgen!! Vorig jaar Keane en Kravitz de beide headliners.
1 naam vul k vast in: kensington
1f923.svg

Ben reuze benieuwd waar die mee gaan komen.

Kensington pleegt zo wel muzikale zelfmoord

Echt niet aan te ontkomen komende zomer. Als ze niet op Graspop, Werchter op Pukkelpop staan moet het me lukken om ze te vermijden!

Je merkt bij hen heel erg het probleem wanneer ze eigenlijk een klein land als Nederland ontgroeit zijn maar internationaal geen poot aan de grond krijgen. Als je dan als bands graag optreedt dan ben je dus ook overal te vinden en overal als headliner. Leuk voor de fans, matig interessant voor de neutrale toeschouwer en schijirritant voor iemand die er niets mee heeft.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.993
2.041
bcmrmaybe wrote:
Morgen!! Vorig jaar Keane en Kravitz de beide headliners.
1 naam vul k vast in: kensington
1f923.svg

Ben reuze benieuwd waar die mee gaan komen.


Kensington pleegt zo wel muzikale zelfmoord

Echt niet aan te ontkomen komende zomer. Als ze niet op Graspop, Werchter op Pukkelpop staan moet het me lukken om ze te vermijden!

Je merkt bij hen heel erg het probleem wanneer ze eigenlijk een klein land als Nederland ontgroeit zijn maar internationaal geen poot aan de grond krijgen. Als je dan als bands graag optreedt dan ben je dus ook overal te vinden en overal als headliner. Leuk voor de fans, matig interessant voor de neutrale toeschouwer en schijirritant voor iemand die er niets mee heeft.
Volgens mijn bron sluit Kenshington Graspop af.

Neen, in België valt dat best wel mee, zijn hier helemaal niet groot.
Eens op Werchter gezien, niets speciaals aan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Alter Bridge zie ik om de 2 a 3 jaar, DeWolff bijna elk jaar. Vermaak me steeds prima, lekker een avondje bekende nummers meebrullen. Fijn als tegenhanger tegen nieuwe dingen ontdekken. Dat geldt voor mij zowel bij losse concerten als op festivals. Op een vierdaags festival zoals Werchter vind ik het heerlijk om af en toe een oude bekende act tegen te komen om ook even een uur mee te brullen. Of omdat ik fan ben of omdat het suf jeugdsentiment is (Limp Bizkit anyone?). Juist die afwisseling zoek ik in een festival.
Jep. Ik heb precies hetzelfde met DeWolff. Geef je groot gelijk. Heb ook hetzelfde met Wolfmother.
Limp Bizkit, dat was nog eens tijd. Blijft een aparte band. Break Stuff was goed, the cover van Behind Blue Eyes is pure "verkrachting" van het origineel, als ik dat zo mag zeggen.
Ik blijf ook nog wel eens terugdenken aan het gevecht tussen Slipknot en Limp Bizkit en de opmerking van Corey Taylor, maar dat past wellicht beter in een ander topic.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Volgens mijn bron sluit Kenshington Graspop af.

Neen, in België valt dat best wel mee, zijn hier helemaal niet groot.
Eens op Werchter gezien, niets speciaals aan.

Ik ken hen zelfs enkel van naam hier op het forum.
Kan me niet herinneren dat dat ooit al op stubru is gepasseerd.
Binnenkort vast 'catch-of-the-day' als hun ideeën op geraken.
De enthousiaste, a-hum, reacties van mederockliefhebbers
op hun aankondigingen overal hebben me er ook nog niet toe aangezet om het eens op te zetten. :D
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Waarom?
Nieuw album is uit en goed ontvangen (goed album ook trouwens), kaartjes voor hun concerten gaan als broodjes over de toonbank, ze spelen veel en graag.
De mannen zijn goed bezig.

Naja, ze zijn nu beetje oververzadigd. Ze spelen zo´n beetje op elke medium festival die tot nu toe namen bekend heeft gemaakt.... Ook nog 2x Ziggo begin november 2020. Meeste mensen waaronder ik zullen hun "300x" zien te veel vinden. 1x zal voldoende zijn per jaar althans. De exclusiviteit halen ze erg naar beneden en hierdoor raak je naar mijn mening een beetje je waardigheid kwijt. Verder is het een leuke band hoor heb ze zelf ook in de Ziggo Dome gezien was een erg gave show! Het nieuwe album bevalt mij ook erg goed. Alleen als je als band te veel aanbod geeft zal de vraag per aanbod (show) naar beneden gaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Ze staan inderdaad op vrijwel elk Nederlands festival. Maar ik vraag me af hoeveel mensen er jaarlijks niet alleen naar meerdere festivals gaan, maar dan ook nog eens naar festivals gaan waar er niks tegenover Kensington staat geprogrammeerd. Die oververzadiging valt wel mee tenzij je ze bewust opzoekt toch?
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Timmetje wrote:
Waarom?
Nieuw album is uit en goed ontvangen (goed album ook trouwens), kaartjes voor hun concerten gaan als broodjes over de toonbank, ze spelen veel en graag.
De mannen zijn goed bezig.

Naja, ze zijn nu beetje oververzadigd. Ze spelen zo´n beetje op elke medium festival die tot nu toe namen bekend heeft gemaakt…. Ook nog 2x Ziggo begin november 2020. Meeste mensen waaronder ik zullen hun “300x” zien te veel vinden. 1x zal voldoende zijn per jaar althans. De exclusiviteit halen ze erg naar beneden en hierdoor raak je naar mijn mening een beetje je waardigheid kwijt. Verder is het een leuke band hoor heb ze zelf ook in de Ziggo Dome gezien was een erg gave show! Het nieuwe album bevalt mij ook erg goed. Alleen als je als band te veel aanbod geeft zal de vraag per aanbod (show) naar beneden gaan.

Mee eens. Ik vind Kensington goed te pruimen, maar dit wordt een beetje overkill. Op deze manier worden ze ook nooit headliner op een festival als Pinkpop en dat is toch wel wat ze willen gaven ze aan in een interview.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Mee eens. Ik vind Kensington goed te pruimen, maar dit wordt een beetje overkill. Op deze manier worden ze ook nooit headliner op een festival als Pinkpop ...
goddank


denk dat de positie van Krezip en Anouk dit jaar, dus voor de sub, meest logisch is met de reeks optredens die ze hebben staan. Was het exclusiever geweest op Pinkpop, dan was een sub plek te verantwoorden. Dat vind ik nu niet met zo veel gigs die periode. Zelfs Krezip stond niet eens sub, dat was nog behoorlijk exclusief.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Kensington staat waarschijnlijk gewoon sub voor de RHCP.
het feit dat Nothing But Thieves boven Kensington genoemd staat, doet vermoeden dat dat niet zo is?
(meestal kan je aan die volgorde al een beetje zien qua podium positie)
ik denk dat daar ook nog een naam bij komt als sub of Noord afsluiter.

btw, site van Pinkpop laatste dagen echt hopeloos te bereiken? heel raar
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Snap dat argument dat ze overal staan nooit zo goed, alsof je ze overal gaat zien. Zoveel mensen bezoeken niet meerdere festivals uit het rijtje Hello festival / Concert at Sea / Zwarte Cross / Stadspark LIve / Paaspop / Dauwpop / Pinkpop. Bovendien staat er bij de meeste nog wel een alternatief tegenover geprogrammeerd. Ontlopen gaat dus vrij eenvoudig, mocht je dat willen.

Ronnie Flex stond de afgelopen twee jaar werkelijk op elk festival, en toch zullen er niet veel zijn die hem meer dan 1 keer hebben gezien.

Laat die boys ook gewoon hun succes hebben en wat geld verdienen nu ze populair zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Timmetje wrote:
Kensington staat waarschijnlijk gewoon sub voor de RHCP.

het feit dat Nothing But Thieves boven Kensington genoemd staat, doet vermoeden dat dat niet zo is?
(meestal kan je aan die volgorde al een beetje zien qua podium positie)
ik denk dat daar ook nog een naam bij komt als sub of Noord afsluiter.

btw, site van Pinkpop laatste dagen echt hopeloos te bereiken? heel raar

Waar staan ze boven Kensington genoemd?

Als je naar de line-up pagina van de Pinkpop site gaat staat het in deze volgorde:
RHCP - Post Malone - Volbeat - Kensington - Nothing But Thieves - Crowded House etc

Ik verwacht dat Kensington subt, met Nothing But Thieves als afsluiter van het andere podium. Gaat denk ik geen grotere act bijkomen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
raar...
ik zie NBT toch echt boven Kensington staan, als ik überhaupt op de site van Pinkpop kom...

in de video promo wordt Nothing But Thieves in het dagoverzicht ook eerder genoemd en bij de aankondiging ook (zie afbeelding hieronder)?
Daarom denk ik dat Nothing But Thieves na Kensington speelt.
Maar omdat Volbeat genoemd wordt na RHCP en na Malone op de site, denk ik dat Noord afsluiter zijn.
Echter, omdat volgorde vrijdag, zaterdag, zondag genoemd wordt, lijkt me ook dat de andere Noord afsluiters van vrijdag en zaterdag er nog niet bij staan.
Vandaar dat ik denk dat Nothing But Thieves de sub is en Kensington er voor staat. Met dus nog een Noord afsluiter die nog aangekondigd moet worden.
Althans, zo lees ik het. Lijkt me ook zeker geen schande hoor, die positie mainstage voor Kensington. Zoals gezegd, zelfde spot als Anouk en Krezip dit jaar.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Ah zo.
Ik ging af op de volgorde van de namen op https://www.pinkpop.nl/2020/line-up/
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Hoppa: muziekweekend pesse?

KENSINGTON MAAKT ZATERDAG COMPLEET
Na de eerdere aankondigingen van Within Temptation, Navarone en The Crooked maakt Kensington het programma voor zaterdag 30 mei 2020 compleet.

Als je fan bent kun je t wel druk krijgen als je alles wilt zien van kensington.
Vind hun nieuwe album wel Oke. Vandaag ff beluisterd.
Ach k snap t ook wel, ze moeten nu cashen.

Dus pinkpop site steeds moeilijk bereikbaar?
Morgen iets op de rol?

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken