Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
PJ wrote:
Officiële ticketsite Duitsland vermeld al het volgende op zijn website omtrent tickets Pearl Jam.
https://pearljam.tickets.de/de/
Die tour zou misschien wel eens sneller bekend kunnen worden gemaakt dan we denken….

Gaat Dennis dan gelijk krijgen? Morgen om 12.00.

Op het forum zeggen ze dat de Duitse site dit bij de vorige tour ook deed. Eerste werd de tekst aangepast en later de tekening. Alles bij elkaar duurde het toen nog een kleine 2 weken. Verschil met nu is dat alles meteen is aangepast...
Zeg het maar? Als eerdere info van eh klopt zijn er festivals die Pearl Jam eerder bekend gaan maken waarna zij zelf later de rest van de tour bekend maken...... Dus toch morgen???
 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
Geen De Staat op Pinkpop volgens de merchandise dame in het Paard. Hoewel ik toch echt hoop dat ze er staan. Was echt heel strak en een top optreden!!!!
 

ppganger

Playlistbediener
29 mrt 2018
32
0
Je weet wat ze zeggen , too good to be true
Is alleen een gevoel verder niks
Weekend tickets toch al in de pocket
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.315
Lijkt dus op RHCP - Post Malone - Pearl Jam met daaronder in ieder geval Kensington en Volbeat. Vrij inspiratieloos wat mij betreft, op Post Malone na. Maar goed, dat is hier bij de die hard Pinkpoppers juist de act met de meeste kritiek, dus voor het Pinkpoppubliek gewoon een goed rijtje, denk ik.

Zouden dan nog drie acts moeten komen voor ofwel sub ofwel afsluiten North. Al zie ik Nothing But Thieves ook nog wel North afsluiten.
Misschien nog Liam Gallagher erbij, zou ik zelf dan ook leuk vinden. En hoop heel erg op Ian Brown, die nu toch twee UK data heeft staan. Misschien op de plek van Richard Ashcroft een aantal jaar geleden. Denk alleen dat het prijskaartje wellicht wat hoger ligt.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.110
1.994
Lijkt dus op RHCP – Post Malone – Pearl Jam met daaronder in ieder geval Kensington en Volbeat. Vrij inspiratieloos wat mij betreft, op Post Malone na. Maar goed, dat is hier bij de die hard Pinkpoppers juist de act met de meeste kritiek, dus voor het Pinkpoppubliek gewoon een goed rijtje, denk ik.

Ik ga het toch nog één keer vragen (zeker niet specifiek alleen aan jou Oasiss, maar meer in zijn algemeenheid): Niet dat ik wil discussiëren over de omschrijving 'inspiratieloos', maar meer over waarom dat nou zo'n issue is. De festivalmarkt is ge-explodeert de laatste jaren. Er zijn er ruim 350 alleen al in Nederland, van niveau buurtschuur tot de grote majors. Er is voor zowat elke smaak en wens een perfect passend festival te vinden. Als je de commerciële meuk of de van-alles-wat festivals wilt ontwijken, zijn er meer dan genoeg alternatieven. Waarom dan toch deze soort van kritiek op het festival die exact dat doet qua namen boeken wat het al jarenlang doet, namelijk de grote, algemene massa bedienen met weliswaar niet de beste (valt er over smaak te twisten?) muziek, maar wel min of meer de populairste en bekendste? Worden de 'fijnproevers', om ze maar even een naam te geven, de afgelopen jaren niet op hun wenken bediend door de opkomst van BKS en DTRH, en tal van kleinschaliger, niche festivals waar ze helemaal in hun element zijn?
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Lijkt dus op RHCP – Post Malone – Pearl Jam met daaronder in ieder geval Kensington en Volbeat. Vrij inspiratieloos wat mij betreft, op Post Malone na. Maar goed, dat is hier bij de die hard Pinkpoppers juist de act met de meeste kritiek, dus voor het Pinkpoppubliek gewoon een goed rijtje, denk ik.

Zouden dan nog drie acts moeten komen voor ofwel sub ofwel afsluiten North. Al zie ik Nothing But Thieves ook nog wel North afsluiten.
Misschien nog Liam Gallagher erbij, zou ik zelf dan ook leuk vinden. En hoop heel erg op Ian Brown, die nu toch twee UK data heeft staan. Misschien op de plek van Richard Ashcroft een aantal jaar geleden. Denk alleen dat het prijskaartje wellicht wat hoger ligt.

Tja inspiratieloos vind k een klein beetje overdreven. Althans de headliners.
Ze zijn gewoon afhankelijk van wat er tourt voor de headline positie en wat er wil komen.
Meeste bands kiezen voor eigen tour tegenwoordig i.p.v. pinkpop.
En denk dat pinkpop 2 beoogde headliners is misgelopen.
Tja.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.315
Oasiss wrote:
Lijkt dus op RHCP – Post Malone – Pearl Jam met daaronder in ieder geval Kensington en Volbeat. Vrij inspiratieloos wat mij betreft, op Post Malone na. Maar goed, dat is hier bij de die hard Pinkpoppers juist de act met de meeste kritiek, dus voor het Pinkpoppubliek gewoon een goed rijtje, denk ik.

Ik ga het toch nog één keer vragen (zeker niet specifiek alleen aan jou Oasiss, maar meer in zijn algemeenheid): Niet dat ik wil discussiëren over de omschrijving ‘inspiratieloos’, maar meer over waarom dat nou zo’n issue is. De festivalmarkt is ge-explodeert de laatste jaren. Er zijn er ruim 350 alleen al in Nederland, van niveau buurtschuur tot de grote majors. Er is voor zowat elke smaak en wens een perfect passend festival te vinden. Als je de commerciële meuk of de van-alles-wat festivals wilt ontwijken, zijn er meer dan genoeg alternatieven. Waarom dan toch deze soort van kritiek op het festival die exact dat doet qua namen boeken wat het al jarenlang doet, namelijk de grote, algemene massa bedienen met weliswaar niet de beste (valt er over smaak te twisten?) muziek, maar wel min of meer de populairste en bekendste? Worden de ‘fijnproevers’, om ze maar even een naam te geven, de afgelopen jaren niet op hun wenken bediend door de opkomst van BKS en DTRH, en tal van kleinschaliger, niche festivals waar ze helemaal in hun element zijn?

Had misschien wat meer nadruk moeten leggen op "wat mij betreft", maar bedoelde ook te zeggen dat Pinkpop blijkbaar haar achterban hiermee wel bereikt, en mij dus niet (meer) want ik ben het meest enthousiast over die naam met de meeste kritiek. Kan het ook misschien wat moeilijk verkroppen dat ik wel jaarlijks een bak geld achterlaat op een festival waar ik niet meer zo veel met de line up heb ;-).

En de term inspiratieloos bedoel ik ook wel in de zin van, je ziet er (weinig tot) niets nieuws. Maar - en dat heb jij terecht al vaker opgemerkt - dat is ook niet noodzakelijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik ga het toch nog één keer vragen (... maar meer in zijn algemeenheid): Niet dat ik wil discussiëren over de omschrijving ‘inspiratieloos’, maar meer over waarom dat nou zo’n issue is. De festivalmarkt is ge-explodeert de laatste jaren.

persoonlijk, vind ik Pearl Jam wel heel sterk hoor. Grote act natuurlijk, wereldact van groot formaat. RHCP is ook wel een grote jongen, maar heb het idee dat het animo voor de band minder is geworden. Post Malone is niet echt mijn ding. Maar met die 2 rock acts, ben ik wel helemaal happy.

Inspiratieloos, vind ik omdat 2 headliners er in afgelopen 5 jaar al stonden, waarvan 1 zelfs slechts vorig jaar nog (2 x in 2 jaar). Dat vind ik niet echt lekker overkomen qua orginaliteitsprijs. Post Malone als eerste keer Pinkpop en als nieuwe headliner, dat zal moeten blijken of dat een schot in de roos is. RHCP en Pearl Jam, dan weet je gewoon dat dat niet mis kan, die zijn beide uiteindelijk wel succes verzekerd voor een festival als Pinkpop. Pinkpop had het in mijn ogen sterker kunnen doen met 2 acts die er nog niet als headliner stonden, ipv 2 acts zo "snel" op herhaling.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Tja ik herken me wel in wat Oasiss zegt. Daarentegen vind ik Pearl Jam voor Pinkpop een dusdanige garantie op succes dat ik dat ook wel weer begrijp. Als je de kans hebt om die te boeken, dan moet je wel hele goede alternatieven hebben voordat je daar nee tegen zegt. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Bruce Springsteen.

Dat vind ik overigens niet opgaan voor RHCP. Echt een ander (minder) kaliber. Zeker ook gezien hun op zijn minst wispelturige livereputatie. Dat is inmiddels op zijn best de derde headliner naast twee echt aansprekende namen. Zeker als je bedenkt dat die er recent nog stonden, dan vind ik inspiratieloos ook wel van toepassing. Echt geen verkeerde boeking, maar de jus ontbreekt daar wel een beetje mee.

Maar goed, je bent altijd afhankelijk van het aanbod. Al met al vind ik de boekingen so far best oke. Niet mijn ding meer, maar ik kan wel bedenken welke gedachtengang erachter zit. Ze zitten denk ik een beetje in een spagaat. Enerzijds zullen ze ongetwijfeld beseffen dat er af en toe nieuwe wegen verkend moeten worden (Bieber, Mars Malone), anderzijds willen ze de oude garde tevreden houden.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.110
1.994
Tsja, ik ben niet zo tegen die herhaling. RHCP, Offspring en Foo Fighters draai ik tot op de dag van vandaag he-le-maal grijs. Dus om een paar van zulke namen om de zoveel tijd in Landgraaf live te mogen aanschouwen is voor mij een feest. Maar zo zullen er meer zijn die dat weer met hele andere namen hebben...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Tsja, ik ben niet zo tegen die herhaling. RHCP, Offspring en Foo Fighters draai ik tot op de dag van vandaag he-le-maal grijs. Dus om een paar van zulke namen om de zoveel tijd in Landgraaf live te mogen aanschouwen is voor mij een feest. Maar zo zullen er meer zijn die dat weer met hele andere namen hebben…

Dat is ook prima. Dan is Pinkpop toch perfect met wat ze nu doen?
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Grappig om te lezen de vergelijking tussen Pearl Jam en de Peppers.
In 2008 ( kan ook 2009 oid zijn geweest ) stonden beide groepen in het Goffertpark.
Peppers eerst, regende die avond redelijk, paar dagen later Pearl Jam.
Ben bij beide geweest, optreden van de peppers waren veel meer bezoekers dan bij PJ, ondanks het slechte weer bij de Peppers.
Peppers waren toen beduidend groter.

Moraal van het gewauwel ? Het kan verkeren in 10 jaar tijd !

En een post zonder al teveel puntjes ...........
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.110
1.994
rickhuissen wrote:
Tsja, ik ben niet zo tegen die herhaling. RHCP, Offspring en Foo Fighters draai ik tot op de dag van vandaag he-le-maal grijs. Dus om een paar van zulke namen om de zoveel tijd in Landgraaf live te mogen aanschouwen is voor mij een feest. Maar zo zullen er meer zijn die dat weer met hele andere namen hebben…

Dat is ook prima. Dan is Pinkpop toch perfect met wat ze nu doen?

Voor mij werkt dit prima inderdaad. Ik kan al jaren genieten van een redelijk groot deel van het affiche, en mijn vrienden krijg ik met deze line-ups ook mee die kant op. De complete ervaring inclusief kamperen is elk jaar min of meer hetzelfde en helemaal ons ding. Die drie maken het voor mij het ideale festival, en ik heb dus weinig reden om verder te kijken. Mocht de line-up echt gaan afwijken, dan zullen wij uiteraard de Werchter en GMM line-ups in de gaten gaan houden. Maar daar is vooralsnog geen reden voor bij ons...
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Grappig om te lezen de vergelijking tussen Pearl Jam en de Peppers.
In 2008 ( kan ook 2009 oid zijn geweest ) stonden beide groepen in het Goffertpark.
Peppers eerst, regende die avond redelijk, paar dagen later Pearl Jam.
Ben bij beide geweest, optreden van de peppers waren veel meer bezoekers dan bij PJ, ondanks het slechte weer bij de Peppers.
Peppers waren toen beduidend groter.

Moraal van het gewauwel ? Het kan verkeren in 10 jaar tijd !

En een post zonder al teveel puntjes ………..

Goed punt.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
267
132
Maar dat wat mij momenteel bezig houd. Net zoals voorgaande 2 weken vandaag 12.00u een aankondiging van artiesten?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Maar dat wat mij momenteel bezig houd. Net zoals voorgaande 2 weken vandaag 12.00u een aankondiging van artiesten?
zullen we zo moeten weten...
Vorige 2 worpen waren ook woensdag 12:00

half uur geleden Faith No More voor Mad Cool, wat mij betreft 12:00 Pinkpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken