Oasiss wrote:
Lijkt dus op RHCP – Post Malone – Pearl Jam met daaronder in ieder geval Kensington en Volbeat. Vrij inspiratieloos wat mij betreft, op Post Malone na. Maar goed, dat is hier bij de die hard Pinkpoppers juist de act met de meeste kritiek, dus voor het Pinkpoppubliek gewoon een goed rijtje, denk ik.
Ik ga het toch nog één keer vragen (zeker niet specifiek alleen aan jou Oasiss, maar meer in zijn algemeenheid): Niet dat ik wil discussiëren over de omschrijving ‘inspiratieloos’, maar meer over waarom dat nou zo’n issue is. De festivalmarkt is ge-explodeert de laatste jaren. Er zijn er ruim 350 alleen al in Nederland, van niveau buurtschuur tot de grote majors. Er is voor zowat elke smaak en wens een perfect passend festival te vinden. Als je de commerciële meuk of de van-alles-wat festivals wilt ontwijken, zijn er meer dan genoeg alternatieven. Waarom dan toch deze soort van kritiek op het festival die exact dat doet qua namen boeken wat het al jarenlang doet, namelijk de grote, algemene massa bedienen met weliswaar niet de beste (valt er over smaak te twisten?) muziek, maar wel min of meer de populairste en bekendste? Worden de ‘fijnproevers’, om ze maar even een naam te geven, de afgelopen jaren niet op hun wenken bediend door de opkomst van BKS en DTRH, en tal van kleinschaliger, niche festivals waar ze helemaal in hun element zijn?