Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Hoi Dennis, ik hoor je al een paar keer zeggen, de presale nadat de drie headliners bekend zijn, maar wat is dan het nut van de presale. Het zou toch mooi zijn dat door de presale zonder enige naam bekend te maken, de hardcore pinkpopfans al hun kaartje kunnen kopen, zonder dadelijk misschien Stones praktijken.

Inderdaad. Dat zou het idee moeten zijn toch? Wat heb je er anders aan?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Hoi Dennis, ik hoor je al een paar keer zeggen, de presale nadat de drie headliners bekend zijn, maar wat is dan het nut van de presale. Het zou toch mooi zijn dat door de presale zonder enige naam bekend te maken, de hardcore pinkpopfans al hun kaartje kunnen kopen, zonder dadelijk misschien Stones praktijken.

dat zou ik ook prefereren, weekendkaarten in verkoop zonder namen bekend

maar dat is niet het gerucht, het gerucht gaat dat de voorverkoop 2 november start en dat er minstens 2 headliners aangekondigd zijn
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dan heb je eigenlijk dus letterlijk niks aan die hele voorverkoop. Zou jammer zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Dan heb je eigenlijk dus letterlijk niks aan die hele voorverkoop. Zou jammer zijn.
de verkoop dan...

joh... zo noemde men dat ook na de perspresentatie, voorverkoop.
Het is geen Early Bird het is gewoon reguliere verkoop waarschijnlijk.
Ik denk dat ze zelfs de weekend en de dagkaarten in verkoop doen.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Pinkpop zou net als Hellfest gewoon morgen de vvk moeten starten. Zonder mededeling. Hier op het forum en voor de fans zou het snel genoeg bekend zijn. Die kunnen dan kopen. De dagjesmensen etc kunnen er dan later achter komen.
"Zonder mededeling", dat is nergens voor nodig. De jubileumeditie van dit jaar verkocht zelfs niet uit nadat alle namen bekendgemaakt waren. Zolang er geen bijzondere headliner voor Pinkpop bevestigd zou worden (zeg, The Rolling Stones), kan het begin van die voorverkoop rustig via alle mogelijke media worden bekendgemaakt zonder dat jij bang hoeft te zijn dat je achter het net vist. Pinkpop heeft gewoon niet zoveel vaste bezoekers, die ongeacht de samenstelling van het programma komen. Bijna alle geïnteresseerden willen bij dit festival eerst weten wat er komt.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
bcmrmaybe wrote:
Pinkpop zou net als Hellfest gewoon morgen de vvk moeten starten. Zonder mededeling. Hier op het forum en voor de fans zou het snel genoeg bekend zijn. Die kunnen dan kopen. De dagjesmensen etc kunnen er dan later achter komen.

“Zonder mededeling”, dat is nergens voor nodig. De jubileumeditie van dit jaar verkocht zelfs niet uit nadat alle namen bekendgemaakt waren. Zolang er geen bijzondere headliner voor Pinkpop bevestigd zou worden (zeg, The Rolling Stones), kan het begin van die voorverkoop rustig via alle mogelijke media worden bekendgemaakt zonder dat jij bang hoeft te zijn dat je achter het net vist. Pinkpop heeft gewoon niet zoveel vaste bezoekers, die ongeacht de samenstelling van het programma komen. Bijna alle geïnteresseerden willen bij dit festival eerst weten wat er komt.
Ben ik echt niet mee eens. Ik kom uit het zuiden en weet echt wel dat er een hele boel mensen elk jaar komen, zelfs het Bieber jaar. Mocht Coldplay komen, dan zal er toch een beetje een Stones effect geven.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Is The Eagles nog een optie?
Zag dat ze volgend jaar tot en met april in Amerika gaan toeren.

Bospop
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Gewoon op bijvoorbeeld 1 november starten met de kaartverkoop en een paar dagen later de eerste headliner bekend maken. Zo moeilijk is dat toch niet. De mensen die blind een kaartje willen kopen hebben daar dan ruimschoots de tijd voor om dat te doen..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
volgens mij had Hellfest de verkoop wel een week op voorhand aangekondigd

Ik zal het even nuanceren. Gewoon de vvk beginnen zonder headliners te hebben aangekondigd. Early bird hoeft voor mij niet perse.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Is The Eagles nog een optie?
Zag dat ze volgend jaar tot en met april in Amerika gaan toeren.

Bospop
Die gaan op tour met een heel orkest. Zal eerder Ziggo Dome worden dan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Als ze eerst drie namen bekend maken en dan de voorverkoop starten dan hebben ze iig geen flauw idee waarom mensen jarenlang om een voorverkoop hebben gevraagd.
Dan had net zo goed die verkoop in februari kunnen blijven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
En wat als:
- Metallica gewoon met een DVD komt
- Pearl Jam een best-of aankondigt
- Graspop vandaag en morgen stil blijft
- Lolla met 'GnR, Strokes en Travis Scott komt, zonder dat die bands een hele tour aankondigen.

Laten we daar nu nog maar niet van uitgaan. :) En hopen dat het een topdag wordt. Maar zie het nog gebeuren...
 

basgitaar

Campingartiest
14 jan 2019
71
0
Foals liet afgelopen week weten aankomend jaar bijna zeker in Nederland te komen. Grote kans dat ze op pinkpop staan. Mooie sub als je het mij vraagt.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
369
120
Foals liet afgelopen week weten aankomend jaar bijna zeker in Nederland te komen. Grote kans dat ze op pinkpop staan. Mooie sub als je het mij vraagt.
Ik verwacht Foals eerder op Best Kept Secret. Wellicht zelfs als headliner. De trend van de afgelopen jaren is dat Pinkpop juist dit soort alternatieve bands niet meer boekt
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.539
zegut voorspelt Foo fighters op hellfest , zowat het orakel van frankrijk met vaak inside knowledge. Als dat waar is zie ik foo fighters wel over komen naar pinkpop, verwacht niet dat ze ook op graspop gaan staan.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
zegut voorspelt Foo fighters op hellfest , zowat het orakel van frankrijk met vaak inside knowledge. Als dat waar is zie ik foo fighters wel over komen naar pinkpop, verwacht niet dat ze ook op graspop gaan staan.

Ik zou dat behoorlijk snel vinden na 2018.......Als er andere alternatieven zijn dan laten ze FF schieten denk ik
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
zegut voorspelt Foo fighters op hellfest , zowat het orakel van frankrijk met vaak inside knowledge. Als dat waar is zie ik foo fighters wel over komen naar pinkpop, verwacht niet dat ze ook op graspop gaan staan.

Ik zou dat behoorlijk snel vinden na 2018…….Als er andere alternatieven zijn dan laten ze FF schieten denk ik
ik denk idd dat dat te snel is?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken