Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Hoe bedoel je dat mbt de animo?
Precies wat ik zeg.
De animo rond een gig in juli in Ziggo Dome in de randstad kan heel anders zijn dan de animo voor een festival gig op Pinkpop in Zuid Limburg.

Daarbij zal publiciteit ook voor een vorm van animo kunnen creëren. Daarbij zal de kaartprijs niet heel veel verschillen. Ziggo rond 75 euro en dagje Pinkpop 100. Maar daar zal de rest van de dagindeling meespelen, vind ik. Bospop heeft Neil al eens gestaan, maar in die periode was dat geen succes. Zo lang zal hij niet meer touren, dus ik gok dat er wat festivals in de rij staan om hem volgend jaar te hebben, als last chance... Op die manier, vind ik, zal er ook wel tegenaan gekeken moeten worden.
Situatie volgend jaar is heel anders dan een Ziggo show nu...
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.227
742
dus:
Ac/Dc (Rock headliner en Nieuwe PP headliner) - Afsluiter Noord: Marco Borsato
Coldplay(Pop headliner) - Afsluiter Noord: Iets stevigs, Soad ofzo
Neil Young (Classic- en Nieuwe Headliner) - Aflsuiter Noord: kensington

Iedereen tevreden!!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Nee.... die subs zijn op soad na verschrikkelijk en Young als headliner ook. Weer alleen classic bands (en Coldplay)
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Daantje wrote:
Zie young eerder hello festival headlinen dan pinkpop.
1f609.svg

Die willen en gaan doorgroeien met bezoekers aantallen.

Hello is evenals Bospop max 30.000 bezoekers, toch?

30.000 dat is wat Pinkpop alleen al aan losse dagkaarten beschikbaar heeft per dag.
Als Mojo dan Young op een festival zet, dan moeten ze zich wel zeer serieus afvragen of Pinkpop dan niet toch de optie is.
Jan vond het al zachtsgezegd vervelend dat Mojo al Sting niet naar Pinkpop geschoven kreeg, hoe reageert hij als Young aan zijn neus voorbij gaat, denk je?
Al helemaal als een aantal ‘Champions League’ festivals hem wel zouden hebben en al helemaal als het 2019 bijna (wie weet hoe close) gelukt was voor Pinkpop.

Voor mij is het één van volgende scenario’s, hij staat eindelijk op Pinkpop, of een los concert, of hij slaat Nederland geheel over…

Hello wil idd naar 30.000 toegroeien, dus Kravitz en Keane zullen dan ook ingeruild moeten worden voor een groter kaliber namen.
Ben benieuwd, zullen ook gewoon afhankelijk zijn van het aanbod.

En IDD, Holland blues festival zag ik over het hoofd, dat kan ook zomaar eens voor young.!!!!
Die heb volgend jaar een extra 3de dag aangekondigd ivm jubileum 5de ( miss laatste ) jaar.
Dat evenement wordt gewoon door 3 heren betaald, zien dat als hobby en draaien verlies door de grote namen waar fors voor betaald moet worden.
Willen ook geen overvolle tent, verkopen bewust de tent niet bomvol om mensen ruimte te geven.!!
Young zou daar ook zeker passen, de prijs betalen ze gewoon uit eigen zak.!
Ringo Starr enz heeft ook een fortuin gekost.!
Ik denk dat mocht young Nederland aan doen dit festival ook zeker niet moeten uitsluiten.!
Dat geld ook voor hello, stadspark, Bospop.
Zie pinkpop niet gebeuren. Mojo kan hem gewoon beter kwijt op een 30.000 festival.
Tja en wat jan wil, is niet relevant.
Die heeft nix meer te willen. Dat is inmiddels wel duidelijk geworden de laatste jaren.

ACDC komt woensdag met nieuws. Dat zal wel een stadion Tour worden.

Nogmaals, ik denk dat veel bands in navolging van Rammstein voor losse concerten gaat.
Malieveld, goffertpark. Dat diend door Mojo ook gevuld te worden.!
Kortom de vijver waaruit gevist wordt is niet zo groot voor festivals.
Ik denk dat pinkpop 1 dag met wat nieuws gaat komen.
Hoop wel 1 of 2 dagen op een ouderwets dagje pinkpop met gitaren.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Overigens Off topic:

Dat het niet zo makkelijk is om headliners te vinden voor festivals blijkt nu ook wel op lowlands.
Daar is in maanden tijd voor de prodigy nix beters gevonden dan de staat.!
Wat overigens een keurige Nederlandse band is hoor.!
Maar het zegt veel over wat er beschikbaar is, zeker als je headliner wegvalt half jaar van te voren.!
Dat is al kortdag blijkt nu wel.!
Laat staan dat dhr grohl z’n been breekt pr dagen voor pinkpop.!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Nee…. die subs zijn op soad na verschrikkelijk en Young als headliner ook. Weer alleen classic bands (en Coldplay)
er komen meer mensen dan alleen maar Timmetjes he.
Er komen ook niet allemaal Dennissen.
Pinkpop moet ook geschikt zijn voor 20 jarige meisjes die met hun 50's vader komen.
Pinkpop moet breed blijven en alle richtingen op schieten.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Maar dat doen ze met de line-up die Kesselman voorstelt dus niet.... die 20 jarigen komen niet voor Young, AC/DC en Coldplay....
Wel voor een 21 Pilots, of Imagine Dragons, Billie Eilish, Ed Sheeran of Kendrick Lamar....

En Kensington en Borsato als sub.... meh. Dan moeten ze idd de kaartprijs verlagen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
...

En Kensington ... als sub…. meh. Dan moeten ze idd de kaartprijs verlagen.

af en toe volg ik je niet meer?

en nee, 20 jarigen zijn waarschijnlijk niet allemaal geïnteresseerd in Young of AC/DC. Maar er zijn wel meer dan genoeg mensen die dat wel zijn.
Los van het verhaal of het logische namen zijn in 2020. ACDC zal denk ik eerst USA aankondiging doen eind 2019. 2020 is maar de vraag of er een festival bij zit. Zie meer plausibele kans voor andere rockacts, GnR of Metallica of Iron Maiden...

Over Young, daar laat ik me even niet meer uit. Ik ben van mening dat als hij op de grote EU festivals staat Mojo wel mee moet met de LiveNation gedachtegang. Als die ergens staat, daar blijf ik bij, moet dat op een outdoor event / festival zijn met >50 k bezoekers. Voor minder krijgt Mojo hem vast nergens weggezet volgend jaar. Misschien moet Mojo wel mee met Roskilde of Mad Cool hier in???

Coldplay is best een act op de jongere bezoekers te trekken, zie Pinkpop niet zo snel Taylor Swift neerzetten of zo. Ed Sheeran misschien, al heb ik persoonlijk moeite met hem als headliner zien. Van Skepta achtige dingen zie ik geen draagvlak breed genoeg voor Pinkpop als headliner.

Ondanks wat Daantje zegt, ik verwacht juist een ruime vijver. Maar, ben wel eens met de volgende stellingen, uit zijn laatste zinnetjes.
Dus ook ik denk dat pinkpop 1 dag met wat nieuws gaat komen.
Hoop wel 1 of 2 dagen op een ouderwets dagje pinkpop met gitaren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Ed Sheeran is absoluut een headliner.
Met Young als headliner en dan Borsato en Kensington als subs gaan ze de weekendtickets niet kwijtraken.

En Kensington én Marco Borsato als subs kan gewoon echt niet imo. Dan moeten de headliners wel errug sterk en exclusief zijn wil je die kaartprijs van €230,- rechtvaardigen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.290
Als ze AC/DC hebben, dan zijn die combi’s geen probleem meer hoor. Dan kan een minder grote publiekstrekker prima.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Nou, precies Paddy... Maar, AC/DC zou wel een droom headliner zijn...
Zou wat zijn zeg, je jubileum moeilijk je kaarten verkopen door verschillende tour cancels. Vervolgens 2020 een voor Jan droom editie met headliners als Neil Young en AC/DC en ook Borsato op het affiche. (gaat niet gebeuren natuurlijk)

Ed Sheeran is absoluut een headliner.
Met Young als headliner en dan Borsato en Kensington als subs gaan ze de weekendtickets niet kwijtraken.

En Kensington én Marco Borsato als subs kan gewoon echt niet imo. Dan moeten de headliners wel errug sterk en exclusief zijn wil je die kaartprijs van €230,- rechtvaardigen.
Er Sheeran zal vast een headliner zijn, maar ik persoonlijk heb er problemen mee. Zie zo'n one man show zangertjes meer als sub.

Kensington en Borsato zijn prima subs. Zouden ook op Mainstage staan, gezien de locaties die ze uitverkopen moeten die niet op Noord. Dat zijn Mainstage acts. Sub of minstens voor de sub.
Ook gek, voor iemand die schreeuwt om Kensington als headliner, nu zeggen dat de kaartprijs omlaag moet als ze sub staan.
Waarom die omslag Timmetje?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Nooit geschreeuwd om Kensington als headliner. Geen fan. Alleen aangegeven dat het me niets zou verbazen en dat het voor PP lekker makkelijk en goedkoop zou zijn ze op een hoge positie te boeken.

Maar Neil Young op main met daarnaast Borsato en Kensington als subs....
Al geven ze geld toe dan zou ik nog niet gaan.

En Sheeran is echt geen sub. Never nooit niet. Maakt geen drol uit of hij geen band heeft of niet. Die jongen is een wereldster.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Volgens de limburger start pinkpop nog dit jaar met de verkoop van tickets voor de 2020 editie ze verwachten november
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
Volgens de limburger start pinkpop nog dit jaar met de verkoop van tickets voor de 2020 editie ze verwachten november

Daar is dan toch de langverwachte eerdere verkoop. Ik zie het toch als een soort voorverkoop voor de trouwe fans. Nou Dennis, heb je eindelijk je zin.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik probeer het toch nog even: wat is in vredesnaam de veronderstelde logica van headliners AC/DC en Marco Borsato op één festival?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Volgens de limburger start pinkpop nog dit jaar met de verkoop van tickets voor de 2020 editie ze verwachten november

BREAKING NEWS

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20190714_00114575/pinkpop-begint-nog-dit-jaar-met-kaartverkoop-van-51e-editie

Traditioneel geeft Pinkpopbaas Smeets elk jaar pas na de presentatie van het programma in Paradiso de kaarten vrij voor zijn popfestival. Mojo Concerts heeft hem ervan overtuigd om de kaartverkoop te starten op het moment dat de eerste hoofdact bekend wordt gemaakt, zoals bij de meeste popfestivals gebruikelijk is. „Als Mojo dat wil, kijk ik daar serieus naar.”
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Ik probeer het toch nog even: wat is in vredesnaam de veronderstelde logica van headliners AC/DC en Marco Borsato op één festival?
AC/DC is een van de grootste hard rock bands, weer bij elkaar en komt nieuw album. (doen echter nauwelijks festivals hoor, zal stadion tour worden, maar wie weet)
Borsato is een van de grootste Nederpop acts (momenteel misschien wel DE grootste).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Hopelijk met een mooie early bird korting!!!!
ik denk overigens niet dat dat gebeurt.
Gaan ze niet doen, gaat gewoon volle mep worden.

Zeker niet voor Timmetje, die een Early Bird met flinke korting koopt en na bekendmaking affiche vind dat het te veel ouwe lullen zijn met Borsato en vervolgens zijn kaart weer met swap met dikke winst verkoopt... ;) :p LOL
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken