Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.247
4.521
Balthazar sloot in 2016 (?) Brightlands af. Zij zijn in de tussentijd niet minder groot geworden en het affiche van Pinkpop niet beduidend beter, dus ik zie niet gebeuren dat zij nu een lager tijdslot op hetzelfde podium gaan doen.

En de zaterdag Chef Special IBA laten afsluiten Rag n Bone Man sub voor Post Malone, zou toch wel een ongekend zwaktebod zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
...
Ik denk nog steeds dat Nothing But Thieves op het Main Stage staat… Was in 2018 ook en wat mij betreft terecht. En zondag zie ik Disturbed eerder op IBA.
...
zet het gerust neer hoe jij denkt dat het komt te staan.
zitten sowieso een paar tussen waar ik niet geheel zeker van ben.

Elle Hollis is als Nu of Nooit winnaar sowieso zeker van de opener in Brightlands.
Verder lijken we de namen onderin de lineuppagina de Stage 4 namen.
Daarboven komen volgens mij de NL mainstage openers.
Daarboven verspringgend IBA en Brightlands, daar zitten wel wat vraagtekens.
Lijken mij Lost Frequencies en Gojira de afsluiters van Brightlands, met daarboven de verdere mainstage namen en de hoge spots op IBA.
Het rijtje Kensington, Crowded House en Disturbed lijkt mij de spot op Mainstage voor de mainstage-sub.
Daarboven staan er 9, zoals ik het aflees, van boven naar beneden in top-down formatie:
Red hot Chili Peppers - Headliner
Post Malone - Headliner
Marshmello - main-sub (na Malone als co-head)
Guns N Roses - Headliner
vervolgens in navolging van Marshmello de andere main-subs
Twenty One Pilots en Volbeat.
waarmee die spots al verdeeld zijn, de volgende de IBA afluiters zouden moeten zijn.
Nothing But Thieves en Anderson Paak
en daar komt dan Rag n Bone man, waar ik ontzettend twijfel over de spot. In bovenstaande rijtje zou je denken IBA-afsluiter, in de reeks met NBT/Paak.
Hij staat echter boven Crowded House... Maar Chef Special staat juist weer onder Crowded House, zou kunnen betekenen dat Chef' Special op IBA staat, of voor Crowded House op Mainstage? Maar doordat dat zou betekenen dat ik te veel IBA spots over heb, zou dan Chef Special dus Mainstage staan? Voor Brightlands en IBA zijn eigenlijk maar 8 spots zaterdag imo?
Dus als ik Rag N Bone man als IBA afsluiter zet, hou ik 7 spots IBA/Brightlands over. Aangezien ik die zaterdag Deftones wel IBA verwacht, zijn dat dus nog 6 spots, waarvan 2 IBA.
Floor Jansen kan ook Brightlands afsluiten, dan zou James Arthur en Liam Payne de andere 2 IBA spots zijn, denk ik dan. Aangezien die in de topdown om Floor Jansen heen staan.
Maar, in dat geval kan ik wel zodanig schuiven dat ik dan een mainstage spot over hou, tussen Crowded House en Malone?

Met een beetje puzzlen, wat imo die zaterdag ook kan...
Zaterdag 20 juni / 13:00 – 00:00
13:00-13:45 / Main – Danny Vera / Stage 4 – (?)
13:45-14:45 / IBA – Liam Payne / Brightlands – Frank Carter
14:45-15:45 / Main – Chef''Special / Stage 4 – The Big Moon
15:45-16:45 / IBA – James Arthur / Brightlands – Joost
16:45-17:45 / Main – Crowded House / Stage 4 – NONA
17:45-18:45 / IBA – Deftones / Brightlands – Mabel
18:45-20:00 / Main – (?) / Stage 4 – Sea Girls
20:00-21:00 / IBA – Rag N Bone Man / Brightlands – Floor Jansen
21:15-22:45 / Main – Post Malone
22:45-00:00 / Main – Marshmello
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Floor Jansen gaat toch geen stage afsluiten?
andere optie is dat het top down, mainstage, IBA, Brightlands, Stage 4 is, zoals het op de lineup-pagina staat.
Optie 3, voor zaterdag:
Zaterdag 20 juni / 13:00 – 00:00
13:00-13:45 / Main – (?) / Stage 4 – (?)
13:45-14:45 / IBA – Liam Payne / Brightlands – Danny Vera
14:45-15:45 / Main – Chef”Special / Stage 4 – The Big Moon
15:45-16:45 / IBA – Floor Jansen / Brightlands – Frank Carter
16:45-17:45 / Main – Crowded House / Stage 4 – NONA
17:45-18:45 / IBA – James Arthur / Brightlands – Joost
18:45-20:00 / Main – Rag N Bone Man / Stage 4 – Sea Girls
20:00-21:00 / IBA – Deftones / Brightlands – Mabel
21:15-22:45 / Main – Post Malone
22:45-00:00 / Main – Marshmello

Kan ook?

Of kom zelf met een suggestie?
Roept u maar...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Niet fucken met de goden Dennis. Als het hele festival straks afgeblazen wordt is het toch minder grappig...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Niet fucken met de goden Dennis. Als het hele festival straks afgeblazen wordt is het toch minder grappig…
Ik ga mij pas zorgen maken om doorgaan van Pinkpop, als >75% van de concerten in mei en juni in ZiggoDome gecanceld worden, en oa Hella Mega Tour, Rammstein Goffertpark/Nieuwe Koers, McCartney Goffertpark, Stadspark Groningen, Best Kept Secret of om ons heen TW Classic, Boutique, Graspop, Rock am Ring, Rock im Park, Hurricane, Southside, of het EK2020 ook allen gecanceld worden...
Dan zie ik Pinkpop nog, een aantal buitenlandse cancels, opvangen met NL-acts.
Paaspop, dat wordt spannend, Pinkpop nog ver weg...
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
ik zie het nog wel gebeuren dat met name Amerikaanse acts gaan cancellen. Amerikaanse artiesten zijn vaak wat meer paranoïde dan rest van de wereld. Pearl Jam vandaag de gehele tour in Amerika. Met 3 Amerikaanse headliners zie ik wel een risico
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
294
251
ik zie het nog wel gebeuren dat met name Amerikaanse acts gaan cancellen. Amerikaanse artiesten zijn vaak wat meer paranoïde dan rest van de wereld. Pearl Jam vandaag de gehele tour in Amerika. Met 3 Amerikaanse headliners zie ik wel een risico

Nu is Pearl Jam wel een apart geval omdat ze ook in hun statement duidelijk aangeven dat ze mede hun tour cancellen omdat ze ervan bewust zijn dat zoveel fans reizen voor hun concerten, en daar hebben ze een goed punt. Een Pearl Jam-tour betekent niet alleen duizenden mensen samen in sportarena's, het betekent ook honderden zoniet duizenden fans die meerdere concerten meepikken en zo heel de VS doorreizen. Juist daarom wel begrijpelijk van hun kant.
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
waarom is PJ een geval apart?
Je denkt niet dat duizenden mensen door Europa reizen tijdens festivalseizoen?
Italie kun je afstrepen dit seizoen en Frankrijk waarschijnlijk ook
Als daar nog een groot land bijkomt wordt het ook voor sommige acts financieel niet zo aantrekkelijk meer. 1 en 1 = 2
Ik hoop het niet, heb zelf weekend kaarten PP maar zou me niet verbazen
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.032
3.709
Is het geen idee om Pinkpop (en andere festivals) gewoon een week of 2 te laten duren. Praktisch wat lastig, maar zie het als een Quarantaine-Fest ofzo. Guns ‘n Roses spelen dan in plaats van 3 uur, gewoon 30 uur.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
10 uur niks? Zal het dan toch zo zijn dat ze morgen met biffy clyro en de rest komen?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.219
Allemaal koffiedik kijken maar als er bands gaan afzeggen zie ik RHCP dat als eerste doen eigenlijk. Die hebben op het moment amper een Europese tour. Athene, Italy, NL, Frankrijk. Als Italy en Frankrijk zouden afvallen zie ik ze een streep door de hele toernee halen.

Kan Kensington mooi afsluiten. :wink:
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
10 uur niks? ....

Dat was mijn gedachte ook al... Vind deze manier van line-up bekend maken overigens toch niet zo. Had gewoon liever gehad dat ze wat namen bekend hadden gemaakt en dan met de presentatie alles... Maar ze zullen er vast over nagedacht hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Allemaal koffiedik kijken maar als er bands gaan afzeggen zie ik RHCP dat als eerste doen eigenlijk. Die hebben op het moment amper een Europese tour. Athene, Italy, NL, Frankrijk. Als Italy en Frankrijk zouden afvallen zie ik ze een streep door de hele toernee halen.

Kan Kensington mooi afsluiten.
1f609.svg
theoretisch is Twenty One Pilots de sub
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken