Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Een opener op Stadspark Live lijkt me niet geschikt als sub op Pinkpop. Op die zaterdag moet er nog flink wat bij om een mooi aantal tickets te kunnen verkopen.

Volgens mij heeft Mojo een soort strippenkaart bij deze man. Afgelopen jaren waren DTRH, Lowlands en North Sea Jazz aan de beurt, dus dit jaar mag hij weer op Pinkpop en Stadspark spelen.
En tegen de tijd dat hij echt niet meer past op DTRH en Lowlands kan hij vast terecht op Bospop.

tom93 wrote:
Een opener op Stadspark Live lijkt me niet geschikt als sub op Pinkpop. Op die zaterdag moet er nog flink wat bij om een mooi aantal tickets te kunnen verkopen.

Hij kan moelijk dezelfde dag, Stadspark in Groningen openen en vroeg op Pinkpop staan. Dat is sowieso later in de middag.
Verwacht hem die dag geprogrammeerd ergens tussen Crowded House en Malone. (zoals eigenlijk ook al op de site stond/staat)
eens even beetje calculeren...
Rag N Bone man zal tussen 13:00 en 14:00 in Groningen staan.
Reistijd (auto) is minstens 3 uur van Groningen naar Landgraaf. (Met vliegmachine uiteraard sneller.)
Het zal waarschijnlijk niet voor 18:00 zijn dat hij op Pinkpop de bühne kan betreden.
Voor de sub op main of voorlaatste op IBA zou hij al kunnen halen, misschien?
Als sub op main zou een veilige gok zijn imo...

Als Rag ‘n Bone Man sub is op je festival kun je echt beter stoppen.

Kun je niet gaan zeiken op een ander forum?
Je hebt niets anders dan commentaar. Als je er geen flikker aan vind, blijf dan weg en maak je vooral niet druk op een forum.

je kan wel vinden dat hij zit te zeiken.. maar we kunnen het toch niet serieus nemen als rag 'n bone man sub is op de Pinkpop zaterdag. dat is een veel te hoge spot voor hem. ik vind persoonlijk elke spot op north en main in de avond al te hoog voor hem.

Niet zo zeuren joh, wat jij doet is nog irritanter dan wat ik doe. Lees er lekker overheen, bespaart je meteen wat typwerk.

Kensington stond in 2017 om 19:00 op Mainstage voor Justin bieber. Omdat ik denk dat ze ongeveer de zelfde tijden aanhouden dan in 2017 neem ik aan dat ragn bone man om 7 uur op Mainstage stage. 21:00 Post Malone, 22:45 Marsmello. De zaterdag heeft imo dan nog wel een sterke naam nodig voor op Iba stage.

Kensington stond in 2017 om 19:00 op Mainstage voor Justin bieber. Omdat ik denk dat ze ongeveer de zelfde tijden aanhouden dan in 2017 neem ik aan dat ragn bone man om 7 uur op Mainstage stage. 21:00 Post Malone, 22:45 Marsmello. De zaterdag heeft imo dan nog wel een sterke naam nodig voor op Iba stage.
Toevallig stond Rag N Bone Man in 2017 als voorlaatste op Noord/IBA.
Een vergelijkbare spot of op main is imo niet heel onlogisch.
Daarbij, hij staat dan misschien wel voor Malone in dat geval, maar in principe is Marshmello officieel de sub (na Malone).
Ik vind het een beetje gejank om een positie die al sowieso te voorspellen was en ook op de site al vanaf aankondiging zo hoog aangegeven staat? Ik vind de positie vrij reëel, halverwege de programmering van mainstage.

Niet zo zeuren joh, wat jij doet is nog irritanter dan wat ik doe. Lees er lekker overheen, bespaart je meteen wat typwerk.
ik kan niet ontkennen dat je laatste posts een enorme onderlaag hebben en heb me ingehouden om het bij overheen lezen te houden.
Iets als "...Maar zou wel perfect passen hoor, inhoudsloze pop." en "...kun je echt beter stoppen" komen mij ook niet heel vriendelijk en objectief over.
Laten we zeggen dat het jou subjectieve mening is.

Gaat Rag ‘N Bone Man op één dag in zowel Groningen als Landgraaf optreden ja? Alleen daar al om zou ik niet naar zo’n act gaan.

Gaat Rag ‘N Bone Man op één dag in zowel Groningen als Landgraaf optreden ja? Alleen daar al om zou ik niet naar zo’n act gaan.

Ik vind dat Pinkpop zoiets ook niet moet accepteren. Blijf dan maar lekker in Groningen zou ik zeggen. Het is ook niet alsof Pinkpop er wat aan mist als hij er niet is. Op 2 bekende nummertjes na is het niet veel.

ik kan niet ontkennen dat je laatste posts een enorme onderlaag hebben en heb me ingehouden om het bij overheen lezen te houden.
Iets als “…Maar zou wel perfect passen hoor, inhoudsloze pop.” en “…kun je echt beter stoppen” komen mij ook niet heel vriendelijk en objectief over.
Laten we zeggen dat het jouW subjectieve mening is.
Dat is heel het ding. Wat hij zegt, is net zo subjectief als wat jij zegt. Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar jij komt ook niet altijd objectief over, al probeer je dat waarschijnlijk wel.

Ik krijg het idee dat een aantal mensen nog altijd niet door hebben dat Pinkpop niet meer het festival is, wat het ooit geweest is.
Daarover kun je blijven klagen of het accepteren, en je richten op die festivals die meer bij jouw persoonlijke smaak aan sluiten.
Het is ook niet meer mijn festival, dus reageer ik hier zo min mogelijk.
En uiteraard verbaas ik mij ook over de weg die ze lijken ingeslagen, maar post ik dat telkens weer? Nee, ik lach erom en ga weer door naar andere topics

Rockbeer wrote:

Ik vind dat Pinkpop zoiets ook niet moet accepteren. Blijf dan maar lekker in Groningen zou ik zeggen. Het is ook niet alsof Pinkpop er wat aan mist als hij er niet is. Op 2 bekende nummertjes na is het niet veel.

Mee eens. De exclusiviteit van Pinkpop wordt inmiddels steeds harder ondergraven door Mojo. Eerst een zelfde soort festival in hetzelfde weekend organiseren en dan ook dit nog met acts delen. Als ik Jan was zou ik toch wat chagrijnig worden hiervan.

Eloelo heeft hier imo gewoon gelijk. Rag n Bone Man als sub eas al tamelijk bizar (wat heeft de beste man na 2017 nou nog gedaan eigenlijk?) maar nu hij als opener op Stadspark staat slaat het helemaal nergens meer op. Dat kun je als Pinkpop en Mojo zijnde niet meer verantwoorden naar je publiek.

Mojo zou het festival wel weer eens met wat meer respect mogen behandelen. Zonde dit.

ik vind dat wel vrij overdreven gesteld.

Het is ook zo dat er andere (buitenlandse) acts zijn die ook nog een andere gig doen in Nederland. Crowded House bijvoorbeeld ook. Alleen bij Rag N Bone man valt het op omdat het dezelfde dag is? Of is het om de mening over de act? Of combinatie van beide?

Het is wel een gewaagde actie van Mojo, 2 gigs zelfde act in een dag. In 2015 deed Body Count dat ook, Pinkpop mainstage openen en daarna door naar Luxemburg.

Wellicht is voor de zomer het nieuwe album van Rag N Bone man klaar? Kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat we het met de hits uit 2016/2017 moeten doen en de 2019 stamper "Giant".

Zit een groot verschil tussen in Nederland en Luxemburg spelen op 1 dag en op twee Nederlandse Mojo Festivals spelen op 1 dag. Op deze manier is die hele Rag n Bone Man meer een bevrijdingsfestivalact. Dat moet je als Pinkpop zijnde toch niet willen.

Het irritantste hieraan is dat die zaterdag straks vermoedelijk gewoon bagger verkoopt en dat dan de conclusie gaat zijn dat die nieuwe headliner "geen kaarten doet schuiven" terwijl het dagprogramma op zaterdag niet alleen vrij matig is, maar acts ook nog eens worden gedeeld met een ander groot festival op dezelfde dag!!!!

Ik zit iig op de aankondiging te wachten dat ook Floor op Stadspark speelt.

Niets overdreven aan. Gewoon een absurde situatie. Ik woon in Groningen. Ik wil wellicht die PP Malone dag meepakken. Die dag had al weinig anders boeiends maar nu wordt er al een act op een festival dat dezelfde dag in mijn stad plaatsvindt geplaatst. Het idee om dan 110 euro uit te geven om naar Pinkpop te gaan wordt daarmee steeds absurder.

Pinkpop is een van de grootste festivals van Nederland. Dan kun je het niet verkopen dat hij eerst een vrij bescheiden festival als Stadspark opent en vervolgens bij Pinkpop een hele hoge positie in de programmering krijgt. Dan neem je jezelf als festival niet echt serieus. Weg exclusiviteit.

Bij artiesten die op meerdere festivals op dezelfde dag optreden krijg ik meteen een Koningsdag gevoel waar ze met helikopters het land doorvliegen. Dat niveau is Pinkpop toch wel ontstegen lijkt me.

Users who are viewing this thread