Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Imagine Dragons kanshebber voor zaterdag? Eerste(?) festival vandaag aangekondigd.
Dat is (FEQ) in Canada, in juli?
Zouden ze eerst in juni nog in Europa komen?

Blijf voorlopig hangen op namen als All Time Low, Placebo, Royal Blood, Biffy Clyro, Sinead O'Conner, Ilse DeLange, Within Tempatation of De Staat die imo best kanshebbers zijn. Misschien nog Tim Akkerman, Joe Buck of Glen Faria die ik zie als de kleine NL opties.
Ik gok nog ca 20 namen, waarvan ongeveer 7 uit NL.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.215
Vergeet niet dat het nu vakantie is in zuid Nederland, dus dan is t ook logisch als ze een weekje overslaan
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.438
6.102
Imagine Dragons lijkt me idd alleen headliner.
Was imo een vette headliner voor de zondag geweest. Misschien (hopelijk!) volgend jaar.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Imagine Dragons lijkt me idd alleen headliner.
Was imo een vette headliner voor de zondag geweest. Misschien (hopelijk!) volgend jaar.

Ook voor de vrijdag en zaterdag een vette headliner hoor ?
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.996
3.680
Imagine Dragons is geen headliner op Pinkpop. Maar zou wel perfect passen hoor, inhoudsloze pop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Royal Blood ook Mad Cool.
Inmiddels al een reeks data staan, eind mei, een gat in juni en vervolgens begin juli tm augustus.
Data kruipen wel richting Pinkpop weekend.
Waarschijnlijk heeft DTRH de "grote" namen al ingevuld en Lowlands had Royal Blood vorig jaar. Zou het Pinkpop eindelijk gelukt zijn??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Wellicht IBA afsluiter op zaterdag of is RB daar te groot voor?
Lijkt mij inderdaad een kanshebber voor afsluiter IBA zaterdag of misschien een mainstagespot op zaterdag (sub voor Malone) of zondag voor Volbeat. Misschien zelfs zondag op IBA voor Paak?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Placebo nu ook een datum eind augustus aangekondigd (Portugal 28 augustus)
Nu data staan end juni tm eind juli en dan een gat naar eind augustus.
Voorlopig Pinkpop slechts een week van de datum in Griekenland vandaan.
Overigens wel alle festivaldata, Pinkpop of Lowlands kan beide dus nog...
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Ik zie ook nog een gat in het tour schema van Cypress Hill.... :idea: staan op 22 Mei in Kroatië en 26 Juni In Ijsland... (is ook Europa toch... :lol: )
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Korn 28 mei in NL met Gojira als support act…. Ik roep zomaar wat …
al 20 juni Graspop en 21 juni Hellfest, voor 19e verwacht ik Korn niet ivm al een NL show.

Cypress Hill, goh? Waarom niet he... ik zeg doen.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Ik zie ook nog een gat in het tour schema van Cypress Hill…. ? staan op 22 Mei in Kroatië en 26 Juni In Ijsland… (is ook Europa toch… ? )

Laat maar doorkomen zou ik zeggen! Mis zoiets nog wel in de line-up.

Ik hoop dat we volgende week (woensdag) nog wat namen erbij krijgen en de podiumindeling, ga ik 7 mrt (voor het sentiment) m'n kaartje kopen :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Rag n Bone Man ook op Stadspark. Rare keuze van Mojo.
Op de dag eerst stadspark, einde dag Pinkpop.
Zal laat op de dag main of IBA staan, net voor de IBA afsluiter of als IBA afsluiter? Voor Malone of nog voor de sub?

edit:
hij opent Stadspark Live in Groningen, dvhn.nl
De Britse singer-songwriter Rag’n’Bone Man opent op zaterdag 20 juni de tweede editie van popfestival Stadspark Live in Groningen. Daarna vliegt hij door naar Landgraaf voor een optreden op Pinkpop, op dezelfde dag.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
602
250
Een opener op Stadspark Live lijkt me niet geschikt als sub op Pinkpop. Op die zaterdag moet er nog flink wat bij om een mooi aantal tickets te kunnen verkopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Een opener op Stadspark Live lijkt me niet geschikt als sub op Pinkpop. Op die zaterdag moet er nog flink wat bij om een mooi aantal tickets te kunnen verkopen.
Hij kan moelijk dezelfde dag, Stadspark in Groningen openen en vroeg op Pinkpop staan. Dat is sowieso later in de middag.
Verwacht hem die dag geprogrammeerd ergens tussen Crowded House en Malone. (zoals eigenlijk ook al op de site stond/staat)
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
602
250
Als ze nou Iggy ff naar Pinkpop halen dan is het een eerlijke ruil.
1f642.svg

Ik denk dat zelfs The Script van Stadspark Live een prima naam was geweest voor de zaterdag van Pinkpop. Die verkopen toch wel flink wat tickets (2x Ziggo dit jaar, nog niet uitverkocht trouwens).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken