Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Het irritantste hieraan is dat die zaterdag straks vermoedelijk gewoon bagger verkoopt en dat dan de conclusie gaat zijn dat die nieuwe headliner “geen kaarten doet schuiven” terwijl het dagprogramma op zaterdag niet alleen vrij matig is, maar acts ook nog eens worden gedeeld met een ander groot festival op dezelfde dag!!!!
is toch ook vrij overdreven gedacht imo.
Het is niet zo dat het bol staat van dubbel boekingen die zelfde dag.
Wat ik wel zie is dat er duidelijk tussen Pinkpop / Stadspark / Concert at Sea een samenspan is.
Maar het gaat maar om 1 act hé, die dezelfde dag 2 festivals speelt.
Nou is Rag N Bone Man ook niet een volkomen nietsnut, maar wel een act die je best op je affiche mag hebben imo.
(daarnaast, Stadspark een "ander groot festival" noemen is wel heel overdreven LOL)

Dus je ziet Stadspark Live niet als een ander groot festival?

Dus onze grote vriendelijke reus Rag n Bone man opent eerst op de dag een "klein festivalletje" in Groningen en vliegt daarna naar Landgraaf om te subben op Pinkpop?

Rag N Bone Man speelt waarschijnlijk op dezelfde positie als Volbeat. Volbeat was in jou ogen headliner. Maar volgens Mojo zouden ze als je deze rare gang van zaken volgt ook prima Stadspark kunnen openen. Pinkpops sub is Stadspark opener. De sub van het grote Pinkpop opent op een "kleiner" festival. De sub positie op Pinkpop is in Mojos ogen dus geen klap waard.

Sorry, ik zie hier echt geen logica in.

Denk dat ze bij Pinkpop op dit moment niet heel ontevreden zouden zijn met de namen die Stadspark heeft. The Script ,Kensington (uiteraard niet op de Pinkpop vrijdag dan), Passenger met daarbovenop Post Malone en Marshmello, daarmee richt je je wel op een bepaalde doelgroep en verkoop je denk ik ook wel flink wat kaarten. Nu staat er van alles door elkaar op de zaterdag van Pinkpop. En de mooiste naam van Stadspark, Iggy Pop, zou natuurlijk ook niet misstaan op Pinkpop.

Het irritantste hieraan is dat die zaterdag straks vermoedelijk gewoon bagger verkoopt en dat dan de conclusie gaat zijn dat die nieuwe headliner “geen kaarten doet schuiven” terwijl het dagprogramma op zaterdag niet alleen vrij matig is, maar acts ook nog eens worden gedeeld met een ander groot festival op dezelfde dag!!!!
Je gebruikt dat headliner gedoe natuurlijk wel hoe het jou uitkomt. De ene keer is Pinkpop een festival waar alles om de headliner draait en dat de kaartverkoop op basis van die naam goed of slecht gaat. Maar als vervolgens jouw lievelingsheadliner slecht verkoopt, is het dagprogramma te slecht...

Niets overdreven aan. Gewoon een absurde situatie. Ik woon in Groningen. Ik wil wellicht die PP Malone dag meepakken. Die dag had al weinig anders boeiends maar nu wordt er al een act op een festival dat dezelfde dag in mijn stad plaatsvindt geplaatst. Het idee om dan 110 euro uit te geven om naar Pinkpop te gaan wordt daarmee steeds absurder.
En dat Rag 'n Bone Man toevallig in jouw stad komt, is alleen voor mensen rondom Groningen natuurlijk van belang. Is dus puur persoonlijk 'absurd', en voor driekwart Nederland geen probleem. Vind Groningen en Landgraaf ook voldoende uit elkaar liggen, in Duitsland treden acts soms wel 10x op.
Jullie hebben gelijk dat het amateuristisch overkomt hoor, daar ben ik het volledig mee eens. Maar als het een act was geweest die je wel leuk genoeg had gevonden om naar Landgraaf te reizen, en ook eerder die dag in Groningen had gestaan, had je het dan ook zo 'absurd' gevonden, of was je dan gewoon (zoals denk ik iedereen) blij geweest dat je je act kon zien?

Toevallig stond Rag N Bone Man in 2017 als voorlaatste op Noord/IBA.

Als voorlaatste? Kijk nog eens goed naar het blokkenschema van 2017. Rag'n'Bone Man stond als 2e op dat podium die dag geprogrammeerd.

De ene keer is Pinkpop een festival waar alles om de headliner draait

Klopt.

en dat de kaartverkoop op basis van die naam goed of slecht gaat.

Maar dat is in combinatie met het dagprogramma natuurlijk.... (tenzij we het over de stadiumklappers als de Rolling Stones en Coldplay e.d. hebben natuurlijk.)

Maar als vervolgens jouw lievelingsheadliner slecht verkoopt, is het dagprogramma te slecht…

Het dagprogramma op die zaterdag is, helemaal vergeleken met die vrijdag en zondag, ook echt te slecht. Of vind jij het dagprogramma van de za wel sterk?

En dat Rag ’n Bone Man toevallig in jouw stad komt, is alleen voor mensen rondom Groningen natuurlijk van belang.

Ik betwijfel dat. Zullen wel meer mensen van binnen Nederland tussen de twee festivals twijfelen.

in Duitsland treden acts soms wel 10x op

Op dezelfde dag op soortgelijke festivals?

Maar als het een act was geweest die je wel leuk genoeg had gevonden om naar Landgraaf te reizen, en ook eerder die dag in Groningen had gestaan, had je het dan ook zo ‘absurd’ gevonden, of was je dan gewoon (zoals denk ik iedereen) blij geweest dat je je act kon zien?

Dan had ik het ook absurd gevonden dat een act die op Stadspark opent op Pinkpop subt. En dat doet er nog steeds niet aan af dat ik Malone graag wil zien, maar dat ik die €110,- voor die Pinkpopzaterdag steeds minder kan verantwoorden (om het zo maar te zeggen).

Vind het van Mojo een hele rare zet. :)

Toevallig stond Rag N Bone Man in 2017 als voorlaatste op Noord/IBA.

Als voorlaatste? Kijk nog eens goed naar het blokkenschema van 2017. Rag’n’Bone Man stond als 2e op dat podium die dag geprogrammeerd.
Ha ha, klopt... Verkeerd onthouden, misschien meer indruk gemaakt dan ik dacht. Was ook wel druk toen.
ach, hij zal nu niet eerder dan 18:00 optreden. Kan vlak voor de subs of als sub zijn.

De ene keer is Pinkpop een festival waar alles om de headliner draait

Klopt.

en dat de kaartverkoop op basis van die naam goed of slecht gaat.

Maar dat is in combinatie met het dagprogramma natuurlijk…. (tenzij we het over de stadiumklappers als de Rolling Stones en Coldplay e.d. hebben natuurlijk.)

Maar als vervolgens jouw lievelingsheadliner slecht verkoopt, is het dagprogramma te slecht…

Het dagprogramma op die zaterdag is, helemaal vergeleken met die vrijdag en zondag, ook echt te slecht.
Ja zoals ik zeg, hoe het jou uitkomt. Ik ken zat mensen die die vrijdag kut vinden omdat het de hele dag vol staat met gelijksoortige acts qua genre/muziek.
En dan heeft die zaterdag ook nog eens twee headliners (want daar draait Pinkpop net om, bevestigde je) in hetzelfde genre.

in Duitsland treden acts soms wel 10x op

Op dezelfde dag op soortgelijke festivals=

Maar als het een act was geweest die je wel leuk genoeg had gevonden om naar Landgraaf te reizen, en ook eerder die dag in Groningen had gestaan, had je het dan ook zo ‘absurd’ gevonden, of was je dan gewoon (zoals denk ik iedereen) blij geweest dat je je act kon zien?

Dan had ik het ook absurd gevonden dat een act die op Stadspark opent op Pinkpop subt. En dat doet er nog steeds niet aan af dat ik Malone graag wil zien, maar dat ik die €110,- voor die Pinkpopzaterdag steeds minder kan verantwoorden.
Sum41 speelt op Rock Werchter en later die dag op Main square, een onderlinge afstand korter dan Landgraaf-Groningen. Over Sum41 was je wel enthousiast toch? Was zelfs je enige must see die dag toch?
Als ze Pinkpop en Groningen hadden omgedraaid voor Rag 'N Bone Man, was het dan wel goed geweest? Niet om te zagen dit he Tim, want ik ben het helemaal eens dat het erg vreemd is dat hij op Groningen overdag staat en op het veel grotere Pinkpop zo laat. Dus als dat andersom was geweest, had ik het niet zo heel raar gevonden allemaal.

Ja zoals ik zeg, hoe het jou uitkomt.

Heh? Ik heb altijd gezegd dat Pinkpop om de headliners draait en dat het dagprogramma voor Pinkpop/Mojo op de tweede plaats komt.
Het is een headlinerfestival, dat klopt, maar ik heb toch never nooit gezegd dat dat dagprogramma niet belangrijk is voor de kaartverkoop?

(had mijn oorspronkelijke reactie idd ff ge-edit want hij stond er wel heel krom :-) )

Of heb je het nu over mijn comments vorig jaar dat een act als Coldplay ten koste zou gaan van het dagprogramma? Want dan trek je dat bij deze nogal uit het verband.

En dan heeft die zaterdag ook nog eens twee headliners (want daar draait Pinkpop net om, bevestigde je) in hetzelfde genre.

Marshmellow en Malone zijn geen acts binnen hetzelfde genre....

Sum41 speelt op Rock Werchter en later die dag op Main square, een onderlinge afstand korter dan Landgraaf-Groningen. Over Sum41 was je wel enthousiast toch? Was zelfs je enige must see die dag toch?

Niet mijn enige mustsee, maar over SUM 41 was ik inderdaad wel enthousiast. Snap niet echt wat dat met deze discussie te maken heeft, want vind het ook in dat geval wat apart dat ze op dezelfde dag op twee dezelfde festivals in hetzelfde land spelen....

Als ze Pinkpop en Groningen hadden omgedraaid voor Rag ‘N Bone Man, was het dan wel goed geweest?

Het was iig logischer geweest ja. Alhoewel dat niet wegneemt dat het alsnog de exclusiviteit bij Pinkpop wegsteelt. Twee Mojo festivals op dezelfde dag die met elkaar concurreren is weird.

Niet om te zagen dit he Tim, want ik ben het helemaal eens dat het erg vreemd is dat hij op Groningen overdag staat en op het veel grotere Pinkpop zo laat.

Waarom discusseren we hier dan over? :lol:

Heh? Ik heb altijd gezegd dat Pinkpop om de headliners draait en dat het dagprogramma voor Pinkpop/Mojo op de tweede plaats komt. Wat heeft dat met de kaartverkoop te maken?

Marshmellow en Malone zijn geen acts binnen hetzelfde genre….

Niet mijn enige mustsee, maar over SUM 41 was ik inderdaad wel enthousiast. Snap niet echt wat dat met deze discussie te maken heeft, want vind het ook in dat geval wat apart dat ze op dezelfde dag op twee dezelfde festivals in hetzelfde land spelen.

Als ze Pinkpop en Groningen hadden omgedraaid voor Rag ‘N Bone Man, was het dan wel goed geweest?

Het was iig logischer geweest ja. Alhoewel dat niet wegneemt dat het alsnog de exclusiviteit bij Pinkpop wegsteelt.
Dat het volgens jou niet aan de headliner (Post Malone) ligt, als die dag niet uitverkoopt. Als dit bij Guns 'n Roses of RHCP was gebeurd, was je er als eerste bij om te zeggen dat dit aan de headliner lag.
En dan kun je zeggen dat het niet hetzelfde genre zitten, je snapt zelf ook wel dat de fanbase waarschijnlijk grotendeels zal overlappen.. (misschien had ik dat moeten zeggen)

Bij Rag 'n Bone Man (omdat je die niet zo vindt) is het 'absurd' maar de vergelijkbare situatie bij Sum41 boeit niet, want die vind je wel leuk, dat heeft er toch alles mee te maken?

Laatste punt zijn we het dus over eens.

Denk zelf dat Rag 'n' Bone Man de tent van PInkpop af gaat sluiten, net als Kiwanuka vorig jaar. En in Groningen opent omdat je bij Stadspark Live niet tussendoor van het terrein af mag. Er is MOJO daarom veel aan gelegen mensen vroeg naar het terrein te krijgen. En dat gaat perfect met een middelgrote naam die een groot publiek aanspreekt en hitjes heeft die iedereen kent.

Ben het erg eens met de opmerkingen dat Pinkpop meer exclusiviteit mag bedingen bij MOJO. Heb regelmatig de indruk dat Pinkpop de acts krijgt die MOJO niet kwijt kan (of wil) op de eigen festivals / evenementen.

Staat Rag n Bone daar niet te hoog voor op het programma op de site voor?

Verwacht dat er nog een sub en Noordafsluiter bij komen, dan zal Rag 'n' Bone Man wel wat plaatsen zakken.

Hahahaha

Paar dagen niet echt meegekeken, maar dit zou toch weer een ongekend dieptepunt zijn!

Heh? Ik heb altijd gezegd dat Pinkpop om de headliners draait en dat het dagprogramma voor Pinkpop/Mojo op de tweede plaats komt.
Het is een headlinerfestival, dat klopt, maar ik heb toch never nooit gezegd dat dat dagprogramma niet belangrijk is voor de kaartverkoop?

(had mijn oorspronkelijke reactie idd ff ge-edit want hij stond er wel heel krom
1f642.svg
)

Of heb je het nu over mijn comments vorig jaar dat een act als Coldplay ten koste zou gaan van het dagprogramma? Want dan trek je dat bij deze nogal uit het verband.

Marshmellow en Malone zijn geen acts binnen hetzelfde genre….

Niet mijn enige mustsee, maar over SUM 41 was ik inderdaad wel enthousiast. Snap niet echt wat dat met deze discussie te maken heeft, want vind het ook in dat geval wat apart dat ze op dezelfde dag op twee dezelfde festivals in hetzelfde land spelen….

Het was iig logischer geweest ja. Alhoewel dat niet wegneemt dat het alsnog de exclusiviteit bij Pinkpop wegsteelt. Twee Mojo festivals op dezelfde dag die met elkaar concurreren is weird.

Niet om te zagen dit he Tim, want ik ben het helemaal eens dat het erg vreemd is dat hij op Groningen overdag staat en op het veel grotere Pinkpop zo laat.

Waarom discusseren we hier dan over?
1f606.svg
Main square ligt in Frankrijk.

hij zei ook, een onderlinge afstand korter dan Landgraaf-Groningen.
hij zei niet, in hetzelfde land.
;)

Timmetje wrote:

Verwacht dat er nog een sub en Noordafsluiter bij komen, dan zal Rag ‘n’ Bone Man wel wat plaatsen zakken.
zo iets inderdaad, of Marshmello krijgt officiële stempel sub?
halverwege de programmering op mainstage of Noord na 18:00 is best oké.

Jezus, waar gaat dit nu weer over.
lineup Pinkpop...

Paar dagen niet echt meegekeken, maar dit zou toch weer een ongekend dieptepunt zijn!
gefeliciteerd, wil je applaus of bloemen? :P

Joe wrote:

hij zei ook, een onderlinge afstand korter dan Landgraaf-Groningen.
hij zei niet, in hetzelfde land.
1f609.svg

gesp wrote:

Timmetje wrote:

Verwacht dat er nog een sub en Noordafsluiter bij komen, dan zal Rag ‘n’ Bone Man wel wat plaatsen zakken.

zo iets inderdaad, of Marshmello krijgt officiële stempel sub?
halverwege de programmering op mainstage of Noord na 18:00 is best oké.

Yannick wrote:
Jezus, waar gaat dit nu weer over.

lineup Pinkpop…

Oasiss wrote:

gefeliciteerd, wil je applaus of bloemen?
1f61b.svg
Timmay wel.

Hoeveel namen kunnen we nog ongeveer verwachten? En wanneer zal het programma compleet bekend zijn?

Users who are viewing this thread