Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Hoeveel namen kunnen we nog ongeveer verwachten? En wanneer zal het programma compleet bekend zijn?
ik verwacht ongeveer :
Vrijdag nog 6 open spots?
Zaterdag nog 8 open spots?
Zondag nog 8 open spots?
Stand nu is 39 acts waarvan 7 NL-acts (3 op vrijdag, 4 zaterdag en 0 zondag)
Ontbreken nog ongeveer 21 a 22 namen en ik gok op circa 4 a 5 NL-acts per dag.
Deze maand zullen de meeste festivals in juni de affiches wel compleet hebben.
Zou me niet verbazen als Pinkpop deze week al ver compleet is, aangezien het normaal gezien de week van de perspresentatie zou zijn.

Het antwoord lijkt me simpel: Rag 'n Bone Man staat ergens na 18:00 in de tent geprogrammeerd. Tegelijk met de laatste of een-na-laatste North act, welke reeds nog moet worden aangekondigd. En daar staat hij volgens mij prima, ik wist nieteens dat hij nog leefde, en verder dan 2 bekende platen kom ik (en dus nog veel meer muzikale nitwits met mij) niet...

Het antwoord lijkt me simpel: Rag ’n Bone Man staat ergens na 18:00 in de tent geprogrammeerd. Tegelijk met de laatste of een-na-laatste North act, welke reeds nog moet worden aangekondigd. En daar staat hij volgens mij prima, ik wist nieteens dat hij nog leefde, en verder dan 2 bekende platen kom ik (en dus nog veel meer muzikale nitwits met mij) niet…

Nee, echt niet. Rag 'n Boneman staat niet om 18.00 uur in de tent, daar onderschat je zijn populariteit enorm mee. Staat op RW ook vrij hoog op de main. Die beste man staat gewoon hoog op de bill voor Noord podium of Main. Voor veel 'ik luister alleen muziek op de radio op kantoor' mensen is het een grote naam.

rickhuissen wrote:
Het antwoord lijkt me simpel: Rag ’n Bone Man staat ergens na 18:00 in de tent geprogrammeerd. Tegelijk met de laatste of een-na-laatste North act, welke reeds nog moet worden aangekondigd. En daar staat hij volgens mij prima, ik wist nieteens dat hij nog leefde, en verder dan 2 bekende platen kom ik (en dus nog veel meer muzikale nitwits met mij) niet…

Nee, echt niet. Rag ’n Boneman staat niet om 18.00 uur in de tent, daar onderschat je zijn populariteit enorm mee. Staat op RW ook vrij hoog op de main. Die beste man staat gewoon hoog op de bill voor Noord podium of Main. Voor veel ‘ik luister alleen muziek op de radio op kantoor’ mensen is het een grote naam.
precies.
Ongeveer het tijdslot waar Anouk, Jacob Banks of Dropkick Murphys afgelopen editite stond, zou ik verwachten.

Nee, echt niet. Rag ’n Boneman staat niet om 18.00 uur in de tent, daar onderschat je zijn populariteit enorm mee.

DAT zeg ik dus niet. Ik zeg NA 18:00, omdat daarvoor niet haalbaar lijkt i.v.m. reizen. Hij zou de tent ook kunnen afsluiten net vóór de headliner rond 21:00. En dat zou ik ,logischer vinden dan na 18:00 op een van de twee grote podia...

The KIK er bij op zondag. (met orkest)

https://www.pinkpop.nl/2020/the-kik-met-orkest-bevestigd-voor-pinkpop-2020/
Zeg je The Kik, dan zeg je al acht jaar lang sterke albums vol scherpe Nederlandstalige muziek. Afgelopen jaar nemen de mannen zelfs een livealbum op met covers van Boudewijn de Groot-classics. Deze terugblik op het Nederpopverleden brengt The Kik op zondag 21 juni samen met orkest naar Pinkpop 2020!

Er zijn artiesten die op onverwachte wijze verrassen. En als je voor het eerst Voor De Overlevenden en Picknick van Boudewijn de Groot uitvoert in oorspronkelijk arrangement, heb je dat geflikt. Samen met orkest speelt The Kik namelijk het hele najaar van 2019 de nummers die de Groot ruim vijftig jaar eerder uitbracht. Met als kers op de taart een livealbum van deze bijzondere covers én twee glorieuze concertavonden in Ahoy in Rotterdam. Dan is het nu toch echt tijd voor een grootst vervolg op ons grote podium, waar Dave von Raven en zijn mannen het Nederpopverleden zullen doen herleven!

ik ga er van uit dat The KIK mainstage gaat openen met orkest op zondag.
vraag me af of Boudewijn de Groot er bij is?
mag die dag best wat vreemde kostgangers bij

The Kik op de lineuppagina op gelijke hoogte geplaatst met Danny Vera. Mainstage openers, reeel imo?
voor de volledigheid

Vrijdag
Red Hot Chilli Peppers // Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // 5SOS // Keane // Ellie Goulding // Lost Frequencies – live //Balthazar // Supergrass // Frenna Deluxe // Querbeat // JC Stewart // Elle Hollis

Zaterdag
Post malone // Marshmello // Ragn’n’Bone Man // Crowded House // Chef’Special // Deftones // James Arthur // Floor Jansen // Liam Payne // Mabel // Joost // Frank Carter & The Rattlesnakes // Danny Vera

Zondag
Guns n’ Roses // Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // Disturbed // Zara Larsson // Gojira // The Pretty Rechless // Of Monsters and Men // The Marcus King Band // Inhaler // The KIK // Dermot Kennedy // The Last Internationale

edit: er lijkt eea iets verschoven op de site, hierboven verwerkt

Wacht even. The KIK boven Dermot Kennedy? Nou had ik nog nooit van Dermot Kennedy gehoord, maar met 127.000.000 streams wereldwijd zal zijn bekendheid in Nederland ook niet gering zijn.

Wacht even. The KIK boven Dermot Kennedy? Nou had ik nog nooit van Dermot Kennedy gehoord, maar met 127.000.000 streams wereldwijd zal zijn bekendheid in Nederland ook niet gering zijn.
Wellicht Last Internationale openen in Brightlands, Dermot Kennedy openen op IBA of na Last Internationale in Brightlands en The KIK openen op Main?
Waardoor The Kik er boven staat?

edit: gek genoeg duurde het even voordat ze in de lineup pangina stonden, maar lijken nu ook weer weg?
misschien volgt er vandaag of morgen meer?

wenteldave wrote:

Wellicht Last Internationale openen in Brightlands, Dermot Kennedy openen op IBA of na Last Internationale in Brightlands en The KIK openen op Main?
Waardoor The Kik er boven staat?
Weet niet hoe plausibel dit klinkt, aangezien jij er meer verstand van hebt, maar ik zou zeggen dat The Last Internationale in Stage 4 staat, Dermot Kennedy op IBA, Inhaler in de tent en dan The KIK op Main Stage. Overigens zie ik nu dat The KIK weer weg is gehaald, dus dat gaat wel lekker zo.

ik ga er van uit dat The KIK mainstage gaat openen met orkest op zondag.
vraag me af of Boudewijn de Groot er bij is?
mag die dag best wat vreemde kostgangers bij

Die stopt met optreden. Zijn tour met vreemde kostgangers is de laatste.
Hij doet ook al een aantal jaren geen losse optredens meer. Neemt niet weg dat hij misschien nog eens een uitzondering wil maken :wink:

Balthazar staat even hoog als The Kik, die zullen beide wel main openen.

Balthazar staat even hoog als The Kik, die zullen beide wel main openen.
dat is vreemd, bij mij zie ik ze gelijke hoogte met Danny Vera staan, dan een hele reeks namen zaterdag/zondag en iet hoger Blathazar.

Joslittel wrote:

rickhuissen wrote:

Nee, echt niet. Rag ’n Boneman staat niet om 18.00 uur in de tent, daar onderschat je zijn populariteit enorm mee. Staat op RW ook vrij hoog op de main. Die beste man staat gewoon hoog op de bill voor Noord podium of Main. Voor veel ‘ik luister alleen muziek op de radio op kantoor’ mensen is het een grote naam.

precies.
Ongeveer het tijdslot waar Anouk, Jacob Banks of Dropkick Murphys afgelopen editite stond, zou ik verwachten.

In 2017 stond Rag n Bone man tussen 15 en 16 op het 2e podium. Sindsdien heeft hij bij mijn weten geen nieuwe hit gehad. Dus hoog op de main zal toch niet.

DennisvdBr wrote:

Joslittel wrote:

rickhuissen wrote:

precies.

In 2017 stond Rag n Bone man tussen 15 en 16 op het 2e podium. Sindsdien heeft hij bij mijn weten geen nieuwe hit gehad. Dus hoog op de main zal toch niet.
Niet te vergeten dat hij om 13.00 in Groningen staat? Hoelang zal hij spelen? Een uurtje? Die vertrekt dus om 14.30, als het niet later is, uit Groningen richting Landgraaf. Daar is ie om zes uur, als het meezit. Ga er maar vanuit dat hij wat later op de dag speelt. In ieder geval groot genoeg voor de Main Stage, al denk ik wel dat hij beter tot zijn recht komt op een kleinere stage,

Users who are viewing this thread