Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Post Malone kende ik nog wel van naam en wellicht herken ik ook een nummer als hij bezig is. Maar wie is DJ Marshmello? Ik ben nu officieel oud, lijkt het.

Is die poppenkast van een marshmallow zo populair dan? 1 hitje met Bastille, eentje met Anne-Marie en een halve met Selane Gomez. Dat mag toch niet volgende zijn om een dag Pinkpop af te sluiten? En al helemaal niet voor een aparte aankondiging waarbij wordt gesproken over een unieke boeking. Ach ja, verkoop praatje

Is die poppenkast van een marshmallow zo populair dan? 1 hitje met Bastille, eentje met Anne-Marie en een halve met Selane Gomez. Dat mag toch niet volgende zijn om een dag Pinkpop af te sluiten? En al helemaal niet voor een aparte aankondiging waarbij wordt gesproken over een unieke boeking. Ach ja, verkoop praatje

Oneens. DJ's moeten het over het algemeen niet hebben van hits op Spotify he. Reputatie is de key.

Edit: Oh op spotify zijn zijn nummers gemiddeld gezien met meer dan 500miljoen streams per nummer toch best populair.

Maar streams bepalen toch niet perse de grootte van een act was hier al meermaals de conclusie. Anders zouden nlse rap acts ook al hoger o de bill moeten staan.

Wat is de legacy van marshmallow dan? Want voor mij is het een dj met een raar pakje en een paar hits.

Maar streams bepalen toch niet perse de grootte van een act was hier al meermaals de conclusie. Anders zouden nlse rap acts ook al hoger o de bill moeten staan.

Wat is de legacy van marshmallow dan? Want voor mij is het een dj met een raar pakje en een paar hits.
Zo kan je iedere band wel naar beneden praten natuurlijk. Het is gewoon set lang vol met hits. Vind het zeker geen slechte boeking, maar toch benieuwd het mij in hoeverre dit verkoopt voor Pinkpop.

Conclusie van de verstokte conservatieveling ja. Streams zeggen niet alles, maar het zegt m.i. zeker wel iets.
Gewoon een act die nu heel populair is en straks gaat er gewoon een uur lang hits ten gehore gebracht worden.
Uiteraard kan iedereen hier, vaak boven de 40, ook een usb stick in een laptop steken (althans, dat wordt gesteld), maar tegenwoordig zijn dit wel grote acts.
Better get used to it. De acts die al jaren niet meer presteren maar toch nog op basis van nostalgie en vergane glorie worden geboekt zijn over een tijdje echt klaar.

Post Malone kende ik nog wel van naam en wellicht herken ik ook een nummer als hij bezig is. Maar wie is DJ Marshmello? Ik ben nu officieel oud, lijkt het.
ik ken eigenlijk ook alleen die nummers met Bastille en met Anne-Marie.

maar mijn dochtertje van 8 vind het fantastisch die Marshmello.
Ze kent dan ook weer nummers van Zara Larson, Mabel en Lost Frequenties, waar mijn kennis en intresse ook ver te zoeken zijn.

tja.... ik denk idd dat het met oud worden te maken heeft.

Brian wrote:

Conclusie van de verstokte conservatieveling ja. Streams zeggen niet alles, maar het zegt m.i. zeker wel iets.
Gewoon een act die nu heel populair is en straks gaat er gewoon een uur lang hits ten gehore gebracht worden.
Uiteraard kan iedereen hier, vaak boven de 40, ook een usb stick in een laptop steken (althans, dat wordt gesteld), maar tegenwoordig zijn dit wel grote acts.
Better get used to it. De acts die al jaren niet meer presteren maar toch nog op basis van nostalgie en vergane glorie worden geboekt zijn over een tijdje echt klaar.

Haha, nu ben ik ineens verstokte conservatieveling. In mijn beleving is die beste man met een emmer op zijn hoofd gewoon niet zo'n grote artiest. Vandaar dat ik de vraag stel of dat echt zo is . Helemaal los van wat ik van die muziek vind.

Ik kan me wel verdedigen dat ik geen voorstander ben van alleen maar wie oude mannen rock, maar die discussie hebben we hier al genoeg gehad lijkt me.

Die zaterdag wordt zeker wel een interessante dag zo! Zeker als je bedenkt dat er nog wel e.e.a. bij gaat komen.
Jammer dat Anderson Paak niet op die dat staat, dan zou ik zeker in ieder geval die dag zijn gegaan.

Same here. Paak was perfect voor die zaterdag geweest. Zaterdag is sowieso absoluut qua headliner(s) de sterkste dag van Pinkpop 2020. Helaas is het dagprogramma op zaterdag wel matig. En dat druk ik dan zacht uit.

Ben benieuwd wat daar nog bij gaat komen. Als dat niet beter wordt en die zaterdag niet goed verkoopt ligt het niet aan de headliner(s) maar absoluut aan dat dagprogramma.

is toch een kwestie van smaak en mening.
ik vind de zondag de sterkste dag.

geeft wel aan dat ze het per smaak / per genre wel goed uitsmeren over het gehele weekend.
maakt de lineup lekker verschillend en divers over de gehele lijn, doen ze weer goed hoor imo

edit: qua dagprogramma, zal nog wel wat bij komen, minstens 1 mainstage naam en nog 2 IBA namen, naast wat opvulling tenten en Garden of love.
ik vind persoonlijk de zaterdag zo slecht nog niet, met Danny Vera, Frank Carter, Deftones en Crowded House.
hopenlijk vullen ze het nog aan met een portie gitaar...

Vind Marshemello echt een “leuk als je er toch bent” act. Maar vraag me af wie er een kaartje hiervoor koopt.

Mijn zoon (bijna 13) stuiterde helemaal vanmorgen, dus ticket voor hem voor de zaterdag gepakt. Hij vind de combi Post Malone en daarna Marshmello heel dik.
Nu niet gaan roepen dat mijn opvoeding niet goed is, hij is (net als ik) heel breed geïnteresseerd in muziek. ;)

Marshmello is gewoon immens populair bij de jeugd. Buiten de hits komt er in zijn sets vanalles voorbij, met een bak vuurwerk wordt dat een prima feestje.

Ik zie juist dan weer liever minder gitaar en meer pop en hiphop die dag. Staan imo al voldoende gitaren in de lineup. The Streets, Fresku en Snelle zouden bv fantastische toevoegingen zijn voor de zaterdag!

Oasiss wrote:

Brian wrote:

Haha, nu ben ik ineens verstokte conservatieveling. In mijn beleving is die beste man met een emmer op zijn hoofd gewoon niet zo’n grote artiest. Vandaar dat ik de vraag stel of dat echt zo is . Helemaal los van wat ik van die muziek vind.

Ik kan me wel verdedigen dat ik geen voorstander ben van alleen maar wie oude mannen rock, maar die discussie hebben we hier al genoeg gehad lijkt me.

Excuus, was niet perse specifiek aan jou gericht. Meer een algemeen standpunt dat ik die conclusie niet deel ;-).

Zaterdag is sowieso absoluut qua headliner(s) de sterkste dag van Pinkpop 2020.

haha je brengt het wel weer heel feitelijk. Mooi dat deze headliners je kunnen bekoren! Voor ieder wat wils, want ik ga genieten van RHCP en Guns...

Feitelijk gezien (en los van mijn mening) zijn Malone en Marsmellow imo ook wel de sterkste headliners....

RHCP was achteraf gezien (makkelijk praten natuurlijk) een betere boeking geweest voor 2021: Waarschijnlijk gaan ze tegen die tijd met nieuw materiaal de festivals op. Pinkpop krijgt daarentegen weer een show vol ''ouder'' werk, zoals kortgeleden in 2016 en loopt dus een festivalshow met het nieuwe werk mis. Een beetje een herhaling van zetten.

GnR heeft met exact dezelfde show al twee keer in het Goffert gestaan. De laatste keer was die passage niet uitverkocht en de shows werden matig ontvangen. Nieuw materiaal staat in de koelkast. Ook die boeking is ietwat mosterd na de maaltijd.

Malone heeft nieuw werk, is één van de grootste acts van dit moment en is daarnaast ook nog eens een nieuwe, frisse headliner.
Hetzelfde geldt voor Marsmellow.

Vandaar die conclusie....

Klinkt zuurder dan het is, want over het algemeen gezien heeft PP dit jaar gewoon een sterke lineup. Vind zelf het dagprogramma van vrijdag en zondag ook echt top.
Gaat veel kaarten verkopen.

Vanwaar komt die quote? ;-)

Ja, staat er een beetje krom natuurlijk.
Die proberen we nog een keer.

En speciaal voor Davey nog een keer;

Los van mijn mening zijn Malone en Marshmellow feitelijk gewoon de sterkste headliners.
Zo beter? :wink:

(niet dat het er toe doet want de hele onderbouwde comment die erop volgde lijkt verdwenen :lol: )

Users who are viewing this thread