Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Wat betreft Nightwish… Zo lang er geen aankondiging is op de metalfests tijdens Pinkpop, is de kans voor Nightwish op Pinkpop eigenlijk nog wel aanwezig en nu er hoge spots op de metalfests al ver ingevuld zijn is imo de kans op metalfests kleiner en de kans op Pinkpop juist groter…
Verheug je daar nou maar niet al te veel op. Nightwish doet dit jaar in de Benelux geen festivaloptredens, louter zaalconcerten. Al mag ik mijn bron niet noemen, dus moet je me helaas op mijn woord geloven.

Voordat ik dat verwijt krijg; Ik heb geen bron.

Echter ga ik er stiekem vanuit dat het niet anders kan dan dat Snelle en Chef'special op PP staan. Chef'special komt met een nieuw album en Snelle is momenteel veruit de grootste nederlandse rapper. Snelle valt bij heel veel mensen wel in de smaak, dus zou een vrij 'sterke' boeking zijn. Sterk tussen aanhalingstekens omdat hij ook op veel festivals al wel geboekt is.

Marshmellow heeft de publieksprijs gewonnen voor beste liveset van 2019, opzich dus als dj act goede set van pinkpop

Aangezien de aankondigingen een beetje uitblijven...

Even een kijkje nemen naar de mogelijke stage posities.
Ik heb de posities top-down overgenomen zoals ze op de site staan.
Vervolgens naar vorige jaren gekeken hoe veel spots per dag er verdeeld kunnen worden per stage.
Dan zijn er de second-headliners, afsluiter IBA (speelt 1 uur) en de sub-main (speelt 1:15).
Dan gok ik deze posities.

Vrijdag ( 5x Main / 5x IBA / 5x Brightlands / 4x Stage 4)
Red Hot Chili Peppers (Mainstage-headliner)
Twenty One Pilots (Mainstage-sub)
Nothing But Thieves (IBA Parkstad stage-secondheadliner)
Kensington (Mainstage)
5sos (IBA Parkstad stage)
Keane (Mainstage)
Lost Frequenties (Brightlandsstage)
Supergrass (IBA Parkstad stage)
Balthazar (Mainstage)
JC Stewart (Brightlandsstage)
Elle Hollis (Brightlandsstage)

Zaterdag ( 5x Main / 4x IBA / 4x Brightlands / 4x Stage 4)
Post Malone (Mainstage-headliner)
Rag ‘n’ Bone man (Mainstage)
Crowded house (Mainstage)
Deftones (IBA Parkstad stage)
James Arthur (Brightlandsstage)
Mabel (Brightlandsstage)
Frank Carter & The Rattlesnakes (IBA Parkstad stage)
Danny Vera (Mainstage)

Zondag ( 5x Main / 5x IBA / 5x Brightlands / 4x Stage 4)
Guns N’ Roses (Mainstage-headliner)
Volbeat (Mainstage-sub)
Anderson .Paak & The Free Nationals (IBA Parkstad stage-secondheadliner)
Disturbed (Mainstage)
Zara Larsson (IBA Parkstad stage)
Gojira (Brightlandsstage)
The Pretty Reckless (Brightlandsstage)
Of Monsers and Men (IBA Parkstad stage)
The Marcus King Band (Brightlandsstage)
Inhaler (IBA Parkstad stage)
Dermot Kennedy (IBA Parkstad stage)

...opmerkingen zijn welkom, want er zijn uiteraard andere stages aan te wijzen voor enkele acts.

Twenty One Pilots (Mainstage-sub) Nothing But Thieves (IBA Parkstad stage-secondheadliner) Kensington (Mainstage)

Ik zie dan eerder Kensington IBA Parkstad afsluiten, met Nothing But Thieves voor Twenty One Pilots/Kensington.
Kensington een plek voor 21 Pilots zie ik niet gebeuren. Hoop niet dat Pinkpop Kensington dan vlak voor Malone zet op main stage.

Verwacht Of Monsters and Men en Zara Larsson ook beide op main stage.

Voor de rest zal het allemaal wel aardig kloppen.

Line up new orleans jazz fest! Misschien zitten er nog wat Pinkpop kanshebbers tussen. ’t is een erg leuke line up als je ’t mij vraagt
Governors Ball heeft ook leuke namen staan 5-7 juni, week voor Pinkpop en afvallers voor BKS.
Misschien kanshebbers die weekje later in Europa zijn.

Nog spannend is FireFly Festival, dat valt gelijk met Pinkpop. De acts die de Amerikaanse tour dat weekend doortrekken zijn afvallers voor Pinkpop.

Ik zit nu die nieuwe Snelle te luisteren (Smoorverliefd). En ik moet zeggen (ondanks het waarschijnlijk het een reclame campagne is) dat het best goed nummer is met een erg goede clip. Die jongen moet toch echt wel op Pinkpop staan dit jaar, en zou echt geen schande zijn.

Zou kunnen, alleen is de overeenkomst met ParkCityLive in Heerlen ver te zoeken afgelopen jaren.
Vorige editie deelde Pinkpop Boef, maar dat was pas na vervanging in Stage 4.
In 2018 echter deelde Pinkpop Ronnie Flex, als mainstage opener toen.
In 2017 deelde ze samen Broederliefde, stonden destijds mainstage.

De kans is niet bepaald groot dus... Ik zie ParkCityLive namen in principe als afvallers voor Pinkpop.

Hoop eigenlijk op Placebo. 4 festivals in juli staan nu, 3 Spanje en in Moskou.
Zou een afsluiter IBA kunnen zijn of Sub- Main. Beetje afhankelijk van waar Marshmallow verwacht wordt, denk ik dan?

Ben wel benieuwd wanneer Firefly in VS met lineup komt, ivm afvallers.
Aan Bonnaroo en Governors Ball, kan je nog denken dat acts tijdens Pinkpop al in Europa zijn.
Zie bijvoorbeeld Tones and I op de line daar, maar staan ook op Hurricane en Southside tijdens Pinkpop (dus niet in VS dan). Zouden de 19e eventueel kunnen.
Daar zit misschien wat speurwerk in?

Ik heb niet alle 283 pagina's terug gelezen, maar zijn de kansen op de komst van Korn al voorbij gekomen? Aangezien Gojira wel al bevestigd is en Gojira een groot deel van de Europese tour opent voor hen.

Snelle hoort inderdaad gewoon op Pinkpop. Grote kans dat hij er ook gewoon staat denk ik.

nou, ParkCityLive Heerlen was (alweer) binnen een uurtje uitverkocht.
dus, mochten ze toch alsnog een naam delen dit jaar met Pinkpop, kan die aankondiging gewoon nog komen misschien voor Pinkpop...?

Snelle zou gewoon een prima boeking zijn. Zal niet veel kosten en is flink populair momenteel. Parkcity live heeft wel vaker een naam gedeeld met Pinkpop, dus daar zie ik geen probleem in.

Verder hoop ik ook op Placebo, zou om de zaterdag wat sterker te maken als Noord afsluiter een hele lekkere zijn.

My Chemical Romance de zaterdag van Pinkpop in UK, 20 juni...

Zouden ze 2 dagen achter elkaar spelen?
Lijkt me niet dat we ze op Pinkpop hoeven te verwachten.

My Chemical Romance de zaterdag van Pinkpop in UK, 20 juni…

Waarom zouden ze niet twee dagen achter elkaar spelen?

DennisvdBr wrote:

Het lijkt er vooral op dat de mannen alleen voor hele hoge spots komen. Gerucht is dat dat ook de reden is dat ze uiteindelijk niet op de Coachella lineup staan. Dus op basis daarvan verwacht ik ze ook niet op Pinkpop.

wenteldave wrote:

DennisvdBr wrote:

Het lijkt er vooral op dat de mannen alleen voor hele hoge spots komen. Gerucht is dat dat ook de reden is dat ze uiteindelijk niet op de Coachella lineup staan. Dus op basis daarvan verwacht ik ze ook niet op Pinkpop.
Dat wist ik wel, maar dat lijkt me dan eerder de reden dat ze niet zouden komen in plaats van dat ze niet twee dagen achter elkaar zouden spelen.

Users who are viewing this thread