Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Nou, dat was het dagje wel voor Pinkpop. Alsof ze hebben geprobeerd een zo min mogelijk interessante line-up voor mij te creëren.
Post Malone is niet mijn ding. Show op Werchter 2018 wat ik er van zag vond ik heel slecht. Muziek vind ik niks aan. Daarnaast zou ik deze acts meer kunnen waarderen met live-band en zonder backing vocals. Live muziek op een festival. Anders kun je echt net zo goed een cd opzetten. Ook als hij geen headliner was geweest.
RHCP heb ik al gezegd wat ik over wou zeggen. Wel jammer dat Pinkpop nooit een alternatief heeft voor de headliner als je die wilt ontlopen. Keane vind ik een saaie muziek met een aanstellerige toon. Ik vind het genre nu-metal niks, dus geen Deftones. Disturbed vond ik in 2016 op fortarock vreselijk. Teveel covers, te lang gepraat, geen tempo in de set. Het viel helemaal dood dat optreden.
Meest interessante naam voor mij is Zara Larsson, maar enkel omdat ik daar niks op tegen heb. Nee, dit jaar geweest maar volgend jaar ben ik niet op pinkpop te vinden.

Ik vind het allemaal wel logische boeking trouwens voor Pinkpop. Vooral Disturbed vind ik een typische Pinkpop boeking. Post Malone als headliner zou enkel moeten kunnen in een co-headline constructie.

Waar halen jullie trouwens vandaan dat er last minute iets is gewijzigd waardoor hij alleen moest worden aangekondigd? Misschien was dat wel een eis van hem?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Dit kwam van Ken op forum efestivals. Zijn reactie:

Yeah, Posty was not supposed to be the Saturday headliner. Originally he was the co of that day. I'm surprised that he is announced as headliner. It needs something extra to have some good ticket sales that day. 

Vermoedelijk zijn ze Coldplay of Pearl Jam misgelopen.
Op het pearl jam forum heeft de Griek wel bevestigd dat het tourschema nog gewijzigd is zonder daarbij PP te noemen.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Is er een Pinkpop Festileaks Forum drankspelletje? Na alle comments die vandaag langskwamen ben ik gegarandeerd dat we binnen een uur ladderzat zouden zijn.

Bijv: take a shot every time Dennis says "onderbuikgevoel"
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Bart wrote:
Ter vergelijking: bands als Elbow en Noel Gallagher’s HFB waren afgelopen jaren ook Noord-afsluiter.

Die zijn toch een pak groter dan Keane? In mijn beleving toch in ieder geval.

In mijn beleving niet. En al helemaal geen 5x... Ik denk dat een groot "mainstream" publiek Keane wel kent maar nog nooit van die andere twee gehoord heeft. Zeker hier in Nederland zijn ze altijd populair geweest. En ze hebben natuurlijk hits gescoord die iedereen kent, zelfs mensen die de band bij naam niet eens kennen. Zowel Elbow als NGHFB hebben echt geen nummers die daar ook maar bij in de buurt komen qua populariteit bij het grote publiek. Alleen enkele nummers van Noel's vorige band zou je daarmee kunnen vergelijken. En dat zeg ik overigens als fan van zowel Noel als Elbow (net als Keane ook een persoonlijk favoriete band).

Bovendien benadrukt Keane zelf ook vaak dat Nederland een van hun favoriete plekken om te spelen is en dat ze hier vanaf het begin van hun carrière altijd al omarmd zijn door het publiek. Uiteraard is Elbow hier ook erg populair vergeleken met andere landen, maar naar mijn idee is dat toch meer in een bepaalde cirkel, terwijl Keane bij een groter en algemener publiek populair is. Ik weet uit ervaring dat ze een aardig 'hardcore' Nederlandse fanbase hebben in ieder geval. En juist een festival als Pinkpop, waar meer mainstream acts staan en een groot/breed publiek naartoe komt, denk ik dat Keane toch zeker evenveel mensen kan trekken als Elbow en Noel Gallagher.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Staat er met Keane toch “the original Coldplay” op het affiche.
Inderdaad. En vergeet niet dat er ooit een tijd was dat Keane vrijwel net zo populair was als Coldplay! Goed alternatief dus, en een stuk goedkoper (en leuker, imo) :wink:
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Is er een Pinkpop Festileaks Forum drankspelletje? Na alle comments die vandaag langskwamen ben ik gegarandeerd dat we binnen een uur ladderzat zouden zijn.

Bijv: take a shot every time Dennis says “onderbuikgevoel”

Of: "Althans, dat is mijn mening."

Ik bedoel: "althans dat is mijn menign"
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.506
Shotje voor iedere keer dat Neil Young, Iron Maiden, Volbeat of Kensington een headline-positie wordt toegedicht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Nog wel lekker geslapen Dennis?
ha ha ha....

Nou... heb het nieuws van Post Malone wel inmiddels laten bezinken.
(gisteren ook eens een luisterbeurt gegeven, maar voorlopig heb ik er geen klik mee)
Ben wel redelijk verbaasd, aangezien ik RHCP en Coldplay op 99% zekerheid had geschat voor vrijdag en zaterdag?

Moet wel zeggen, ik verwacht wel een veelzijdige dagindeling. Met Deftones en Disturbed op het affiche, lijken me de gitaren onder de headliners verdeeld te worden. Dat vind ik goed nieuws.
RHCP heb ik me inmiddels wel op ingesteld, oke na 4 jaar retour vind ik persoonlijk te snel. Maar om zo'n, voor Pinkpop, publiekslieveling neer te zetten naast een "nieuwe" headliner als Post Malone, kan je eigenlijk (los van smaak) wel als juiste oplossing vinden voor iets dat imo mis is gelopen...

Bijv: take a shot every time Dennis says “onderbuikgevoel”
volgens mij was jij ook redelijk overtuigd van Coldplay of niet?
Maar ik ga voorlopig lekker verder met trollen op Festileaks hoor Jack ;)
Ik had me voorgenomen dat wanneer Iron Maiden op Pinkpop stond mijn taak gedaan was en ik kon stoppen met Festileaks! Helaas, zal ik nu moeten doorgaan...
I'm loving it!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
@Dennis
Wie zijn ze mis gelopen. Weer Pearl Jam, Coldplay of was het toch wat anders??
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.506
Ik ben toch wel oprecht benieuwd waarom je Pinkpop, ook nu, verkiest boven Graspop. Afgaande op de voorkeuren die je hier uitspreekt zou je daar toch veel meer zien waar je van houdt, of zie ik dat verkeerd? Want nu staan er eigenlijk twee headliners op Pinkpop waar je niet op zit te wachten. Je zegt dan wel dat Pinkpop met een act als RHCP en een nieuwe headliner objectief gezien zo slecht niet is, maar is dat (voor jou) € 230,00 waard?

Is het dan echt dat speciale gevoel dat Pinkpop bij je op roept, of vind je het gewoon chill dat je op de fiets kan gaan en op Graspop daar moet overnachten (plausibele argumenten hoor!).

Dit is dus helemaal geen kritiek of aanval of iets dergelijks, ben gewoon oprecht benieuwd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
nou, Oasiss...

De veelzijdigheid van Pinkpop triggert mij toch weer. Ben zelf niet overtuigd van Graspop momenteel, hoe ik dat in 2018 wel was (wereld affiche toen).
Heb deze show van Maiden al gezien, Priest triggert me nog niet, verwacht een matte zondag en de vrijdag headliner koop ik wel een GelreDome ticket voor in 2020 denk ik.
Is idd een voordeel dat Pinkpop in de achtertuin is, maar omdat de lineup als geheel wel voor mij aantrekkelijk is is dat toch altijd weer de beslissing.
Ik verwacht in ieder geval voor zondag een headliner die ik wel leuk vind, maar voor een los concert nooit een kaart zou kopen.
Verwacht ik nog een aantal aantrekkelijke gitaren op het spoorboekje. En de eerlijkheid moet ik zeggen dat ik RHCP in 2016 van afstand bekeken heb, zal ik ze (zoals ook in 2006) wel weer proberen van voorvak proberen geheel te kijken. Dus... blijf wel trouw aan Pinkpop (maar Graspop en Bospop zijn opties in mijn achterhoofd).
Dus 23 november 10:00 zit ik gewoon klaar hoor!
 

IJzeren Rinus

Playlistbediener
19 nov 2014
30
0
Zondag wordt eventueel vrijgehouden voor Springsteen. Er komt een Tour in 2020, zoveel is zeker. Langzaam zijn de bandleden hun soloproject aan het afronden, en zal in december het nieuwe album opgenomen worden. Vraag is of ze dan starten in USA of Europa. Dat zal Q1 duidelijk worden.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445
Zondag wordt eventueel vrijgehouden voor Springsteen. Er komt een Tour in 2020, zoveel is zeker. Langzaam zijn de bandleden hun soloproject aan het afronden, en zal in december het nieuwe album opgenomen worden. Vraag is of ze dan starten in USA of Europa. Dat zal Q1 duidelijk worden.

Heb je ook een bron hiervan?
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.215
797
Heb je ook een bron hiervan?

Springsteen heeft zelf in een interview al aangegeven dat hij in Italië zal spelen volgend jaar.
Dus een Europese tour is zo goed als zeker. De vraag is: zomer, of najaar.

https://rep.repubblica.it/pwa/intervista/2019/05/25/news/bruce_springsteen-227189932/
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.165
Zondag wordt eventueel vrijgehouden voor Springsteen. Er komt een Tour in 2020, zoveel is zeker. Langzaam zijn de bandleden hun soloproject aan het afronden, en zal in december het nieuwe album opgenomen worden. Vraag is of ze dan starten in USA of Europa. Dat zal Q1 duidelijk worden.

Volgens Smeets in 1Limburg zijn alle acts voor de vvk bekend....

Verwacht een middelgrote popact voor de zondag waar niemand hier een vreugdedansje van gaat doen :wink:
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
Zondag wordt eventueel vrijgehouden voor Springsteen. Er komt een Tour in 2020, zoveel is zeker. Langzaam zijn de bandleden hun soloproject aan het afronden, en zal in december het nieuwe album opgenomen worden. Vraag is of ze dan starten in USA of Europa. Dat zal Q1 duidelijk worden.

Laatste headliner ligt toch echt meer in verlengde van Malone. Dat gaat geen Springsteen worden.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
T. Roses wrote:
Heb je ook een bron hiervan?

Springsteen heeft zelf in een interview al aangegeven dat hij in Italië zal spelen volgend jaar.
Dus een Europese tour is zo goed als zeker. De vraag is: zomer, of najaar.
Ik had ooit eens horen waaien dat het najaar zou zijn en solo (zomer 2021 zou dan met E-street zijn)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.506
IJzeren Rinus wrote:
Zondag wordt eventueel vrijgehouden voor Springsteen. Er komt een Tour in 2020, zoveel is zeker. Langzaam zijn de bandleden hun soloproject aan het afronden, en zal in december het nieuwe album opgenomen worden. Vraag is of ze dan starten in USA of Europa. Dat zal Q1 duidelijk worden.

Volgens Smeets in 1Limburg zijn alle acts voor de vvk bekend….

Verwacht een middelgrote popact voor de zondag waar niemand hier een vreugdedansje van gaat doen
1f609.svg

Ik denk eerlijk gezegd dat Jan weer slap loopt te lullen. Ik denk niet dat binnen tien dagen vrijwel alle namen bekend zijn gemaakt.
 

pinkpop28

Playlistbediener
21 feb 2018
18
0
Voor wat het waard is, zangeres Pink is al geen optie meer, heeft deze week aangegeven niet op te treden in 2020. Jammer, want imo een van de weinige goede live pop acts waar ook meerdere generaties iets mee kunnen.
Kom maar op met die derde autotune-hoofdact dan (al hoop ik echt van niet).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken