Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Bart wrote:
Ik ben trouwens persoonlijk erg blij met RHCP en Keane, en dan vooral dat ze op dezelfde dag staan! Allebei top 10 bands voor mij, en ziet er dus naar uit dat die vrijdag een mooie dag voor mij kan worden. Ik zie mezelf niet snel naar Pinkpop gaan eerlijk gezegd, maar een dagkaartje voor de vrijdag zal ik deze keer zeker overwegen. Het hangt er een beetje vanaf wat Werchter doet mbt. deze twee namen, en of er verder nog wat leuks op de vrijdag bijkomt (110 euro blijft veel voor twee bands). Ik hoop zelf dus ook heel erg dat Keane de mainstage sub voor RHCP is en niet Noord-afsluiter, want anders zou het rennen worden.

Ik denk dat Keane geen van beide is eerlijk gezegd. Zou ze op een plekje zetten waar Kaiser Chiefs de vorige keer stond. Misschien iets later. Zo groot zijn die niet meer tegenwoordig.

Zijn wel de afgelopen twee keer (2012 en 2009) Noord-afsluiter geweest toch? En vorig jaar nog headliner op een aantal kleinere festivals. En een makkelijk uitverkochte AFAS aanstaande februari, is dat niet genoeg voor die positie?
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ter vergelijking: bands als Elbow en Noel Gallagher's HFB waren afgelopen jaren ook Noord-afsluiter.
 

pinkpop28

Playlistbediener
21 feb 2018
18
0
Alweer de Peppers. Hoewel ik ze opzich goed vond spelen de vorige keer op Pinkpop betrapte ik mezelf erop dat ik na een uur anderhalf uur dacht ‘hoe lang zouden ze nog spelen’. Ik hoop dan ook niet dat ze headliner zijn.

Keane vind ik wel tof en nog nooit live gezien. Al weet ik niet of ze na hun hits nog nieuwe muziek hebben gemaakt, maar dat ga ik alvast checken.

 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Alweer de Peppers. Hoewel ik ze opzich goed vond spelen de vorige keer op Pinkpop betrapte ik mezelf erop dat ik na een uur anderhalf uur dacht ‘hoe lang zouden ze nog spelen’. Ik hoop dan ook niet dat ze headliner zijn.

Dat zijn ze wel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.655
Ter vergelijking: bands als Elbow en Noel Gallagher’s HFB waren afgelopen jaren ook Noord-afsluiter.

Die zijn toch een pak groter dan Keane? In mijn beleving toch in ieder geval.
 

pinkpop28

Playlistbediener
21 feb 2018
18
0
Hm net die Post Malone eens opgezocht op Spotify..blijkt het dat we toch weer een Justin Bieber te pakken hebben..maar dan nog irritanter.

Nouja mocht Coldplay nog komen dan neem ik wel een dagkaart dit jaar..
 

pinkpop28

Playlistbediener
21 feb 2018
18
0
mattman wrote:

Bart wrote:
Ter vergelijking: bands als Elbow en Noel Gallagher’s HFB waren afgelopen jaren ook Noord-afsluiter.


Die zijn toch een pak groter dan Keane? In mijn beleving toch in ieder geval.

Minimaal vijf keer.

Keane heeft wereldwijd 13 miljoen albums verkocht... de HFB Van Noel komen daar niet aan hoor..
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Paddy wrote:

Timmetje wrote:
Klinkt goed!
Geef eens een hint
1f600.svg
1f609.svg


Robbie Williams?
Dua Lipa?
Ariane Grande?

Ik zet mn gok in op Adele.


Adèle op Pinkpop. Lol, die kans is wel heel klein.

Post Malone op Pinkpop. Lol, die kans is groter
1f609.svg

Adèle treedt niet op en zeker niet op festivals, post malone wel. Goh, welke zou op Pinkpop staan en welke niet?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
PJ wrote:

Paddy wrote:

Timmetje wrote:
Klinkt goed!
Geef eens een hint
1f600.svg
1f609.svg


Robbie Williams?
Dua Lipa?
Ariane Grande?

Ik zet mn gok in op Adele.


Adèle op Pinkpop. Lol, die kans is wel heel klein.


Post Malone op Pinkpop. Lol, die kans is groter
1f609.svg


Adèle treedt niet op en zeker niet op festivals, post malone wel. Goh, welke zou op Pinkpop staan en welke niet?
Laat ik het zo zeggen. Tot vanmiddag achtte ik de kansen voor beiden om PP te headlinen net zo groot ondanks dat Post aan het touren is.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Recensie van Post Malone op Pukkelpop:
https://www.humo.be/pukkelpop/404411/post-malone-op-pukkelpop-2019-op-zn-best-een-matig-rapper-maar-wel-een-geweldig-post-malone

Dat belooft veel goeds...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Laatste headliner wordt volgens de berichten op efestivals morgen voor https://rockforpeople.cz/en/ bekend gemaakt..
Eens kijken waar zij mee komen.....
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
colint wrote:
Recensie van Post Malone op Pukkelpop:
https://www.humo.be/pukkelpop/404411/post-malone-op-pukkelpop-2019-op-zn-best-een-matig-rapper-maar-wel-een-geweldig-post-malone

Dat belooft veel goeds…

Ook bij journalisten gaat het om smaak. Ondanks dat ik het niets vind zijn er natuurlijk ook betere recensies te vinden.
https://www.trouw.nl/cultuur-media/rapper-post-malone-bleek-in-ziggo-dome-niet-zo-onwetend-als-hij-zich-voordoet~b86f2515/

Beter, maar nog steeds niet goed. Positief vind ik deze recensie niet echt, krijgt net een voldoende.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
wenteldave wrote:

mattman wrote:

Bart wrote:
Ter vergelijking: bands als Elbow en Noel Gallagher’s HFB waren afgelopen jaren ook Noord-afsluiter.


Die zijn toch een pak groter dan Keane? In mijn beleving toch in ieder geval.


Minimaal vijf keer.

Keane heeft wereldwijd 13 miljoen albums verkocht… de HFB Van Noel komen daar niet aan hoor..
Dertien miljoen? Kan het me haast niet voorstellen, maar als dat echt zo is, hebben ze dat netjes gedaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.165
www.dansendeberen.be/2019/03/12/post-malone-sportpaleis-het-wow-effect/

Een machtsvertoning was de show van Post Malone gisteren zonder meer! Een uur en twintig minuten bracht hij een uitstekende show die er muzikaal en visueel op alle vlakken uitblonk. De talrijke hits waren goed verspreid over de set waardoor er nooit verveling op kwam. We zijn nu al benieuwd of hij deze zomer de lat nog hoger zal kunnen leggen, want met zijn show toonde hij gisteren dat hij wel degelijk tot de groten behoort.

Reviewers vinden het of leuk of ze vinden het niks. Lijkt weinig middenweg in. Wel jammer om te lezen dat het op Pukkelpop zo slecht was. Blijkbaar is hij net als RHCP: Ups en downs qua optredens. Hopelijk hebben beide acts er op Pinkpop volgend jaar zin in!!!!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Dertien miljoen? Kan het me haast niet voorstellen, maar als dat echt zo is, hebben ze dat netjes gedaan.

Keane is even heel erg populair geweest met dat debuutalbum van ze. Destijds is de band heel erg gehyped als the next big thing, met ook verschillende awards en een eerste plek in de BBC sound of the year en meer van dat. Je kon in 2004 en 2005 vrijwel geen radiozender opzetten waar ze niet dagelijks voorbij kwamen. Opvolgers waren wat minder succesvol maar hebben nog wel wat hitjes opgeleverd. Natuurlijk andere tijden en kun je albumverkoop nu en destijds niet meer vergelijken.

Verwacht Keane trouwens niet als sub of Noordafsluiter, eerder op main rond etenstijd (twee na laatste). Boost van de reünie is er toch wel wat af na alweer 3 shows in Nederland.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken