Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Werchter heeft wat dat betreft meer te bieden. Zij werken ook met co-headliners, bijvoorbeeld met Gorillaz, laten Fatm headlinen, ook M&S (wat pinkpop vorig jaar dus ook deed). Werchter gaat langer door, heeft vaak nog een flinke naam ná de hoofdact en je krijgt daar dus sowieso meer waar voor je geld.

Dat weet ik ook wel, maar ik zie niet in waarom Pinkpop dit niet zou kunnen doen (buiten het veel langer doorgaan). Persoonlijk zie ik daar meer in dan de huidige vorm van programmering.

Dat weet ik ook wel, maar ik zie niet in waarom Pinkpop dit niet zou kunnen doen (buiten het veel langer doorgaan). Persoonlijk zie ik daar meer in dan de huidige vorm van programmering.

Ik ook. Want daarmee kun je meer doelgroepen tevreden houden.

@Dennis Yes, dat is Styles.

Ik snap trouwens nog steeds je bullet (en Prince) hint niet. :-P
Of had je een andere act verwacht?

@dennis Yes, dat is Styles.

Ik snap trouwens nog steeds je bullet (en Prince) hint niet.
1f61b.svg

Of had je een andere act verwacht?
dat zeg ik Sign 'o the Times

Ik word wel een beetje moe van de dooddoeners hier dat headliners als Post Malone/Bieber/Mars noodzakelijk zijn voor de vernieuwing van Pinkpop. Dergelijke acts hebben geloof ik nog niet op Werchter gestaan en zij weten met 4 dagen vol headliners toch ook bijna ieder jaar uit te verkopen.

Dat is niet hoe ik mijn reactie bedoelde. Je hebt gelijk, die grote commerciële namen zijn niet absoluut noodzakelijk om vernieuwend en scherp te blijven. Je kunt ook, zoals Werchter doet, over de gehele breedte scherp en alternatief boeken. Dan heb je het niet zo nodig om met de mega hype van het moment mee te gaan, maar speel je goed genoeg in op allerlei kleinere trends dat je line-up toch altijd redelijk fris is.

Pinkpop speelt het anders. Die neigen over de gehele breedte naar gevestigde en mainstream namen, zonder al te veel acht te slaan op de alternatieve/underground trends. In dat geval heb je wel degelijk “de grote popster van nu” nodig om relevant te blijven. Puur door hun eigen aanpak.

Tom wrote:
Ik word wel een beetje moe van de dooddoeners hier dat headliners als Post Malone/Bieber/Mars noodzakelijk zijn voor de vernieuwing van Pinkpop. Dergelijke acts hebben geloof ik nog niet op Werchter gestaan en zij weten met 4 dagen vol headliners toch ook bijna ieder jaar uit te verkopen.

Dat is niet hoe ik mijn reactie bedoelde. Je hebt gelijk, die grote commerciële namen zijn niet absoluut noodzakelijk om vernieuwend en scherp te blijven. Je kunt ook, zoals Werchter doet, over de gehele breedte scherp en alternatief boeken. Dan heb je het niet zo nodig om met de mega hype van het moment mee te gaan, maar speel je goed genoeg in op allerlei kleinere trends dat je line-up toch altijd redelijk fris is.

Pinkpop speelt het anders. Die neigen over de gehele breedte naar gevestigde en mainstream namen, zonder al te veel acht te slaan op de alternatieve/underground trends. In dat geval heb je wel degelijk “de grote popster van nu” nodig om relevant te blijven. Puur door hun eigen aanpak.

Precies. Niemand weerhoudt Pinkpop om ook de aanpak van Werchter te hanteren. Al kan ik me voorstellen dat Pinkpop afhankelijk is van wat Mojo overlaat voor hun. Want Mojo heeft natuurlijk ook hun eigen festivals te vullen. Ik kan me zo voorstellen dat die meer topprioriteit voor Mojo zijn dan Pinkpop.

Ik snap niet waarom Coldplay steeds in de prullenbak wordt gegooit. Dat nieuws over TW Classic geloof ik zelf niet echt in, althans niet die datum. De voorverkoop van Pinkpop 2020 is op 23 November en Coldplay released 22 november ochtend + Avond hun nieuwe album. Ergens in die middag of aan het eind van de avond-set een announcement over een festival tour in 2020 lijkt mij ook spreken voor zich. 22 November en 23 november vvk 1 + 1 = 2 lijkt mij.

Verder over Posty, is niet zo mijn ding met die overgebruikte audio tune, show lijkt mij echter wel goed. Verder zie ik hem wel als headliner (Sziget dit jaar + Tinderbox 2020) of eventueel met een constructie zoals The Cure - Armin afgelopen jaar. Ik had eerlijk gezegd Post Malone veel eerder op Lowlands zien staan, waar hij denk ik ook meer animo heeft en de doelgroep gewoon beter bij past.

RHCP, ja ik heb ze nooit live gezien. Vind meeste nummers wel leuk alleen hoor ik veel verhalen dat ze live aanzienlijk minder kwaliteit leveren. Echter denk ik dat hun Show en enthousiasme naar het publiek het wel maakt voor mij.

Ik denk toch wel dat ik Pinkpop weekend dit jaar laat liggen... Vind nog steeds het terrein vreselijk en ga zelf liever naar een breed opgezet Werchter (Minder vaste gangers die puur gaan voor hun record pinkpop weekenden achter elkaar, terwijl ze de artiesten niet eens leuk vinden). Het is nog even wachten tot Werchter nieuws.

En Werchter boekt meer hedendaagse opkomende bands, volgt de nieuwste releases en wat er in de muziekwereld speelt veel beter dan Pinkpop. Met als gevolg dat Post Malone en Bruno Mars daar overdag stonden, jaren voordat ze op Pinkpop headliner waren.

Klopt, al vind ik de boeking van Post Malone wat dat betreft ook een goede zet van Pinkpop. Vaak heb ik het idee dat Pinkpop daarin inderdaad wat te afwachtend is. Mumford & Sons was wel verfrissend, maar tegelijkertijd hadden zij al een Goffert Park en meermaals de Ziggo uitverkocht. Post Malone deed dat laatste ook één keer, maar heb het idee dat Pinkpop toch redelijk vooruitstrevend is door hem de hoogste plek te geven.

Ik heb het idee dat de echt grote stadionacts ook steeds meer ervoor kiezen om in stadia te staan of op losse dagen als Boutique, op het Malieveld of het Goffertpark. Dan moet je verder gaan kijken dan je neus lang is. Zie bijvoorbeeld de show van Stormzy vorig jaar. Je kunt er van houden of niet, maar je kunt niet zeggen dat ze daar de plank missloegen.

tom93 wrote:

degrotegeneraal wrote:

sledgehammer wrote:
Ik ben benieuwd of Dennis volgend jaar gewoon weer met een voorspelling Iron Maiden / The Who / Neil Young komt, of dat hij (en anderen) zich dan nog zullen herinneren dat Pinkpop/Mojo gewoon steevast voor de Post Malones / Justin Biebers / Bruno Marsen van deze wereld gaat?
1f61b.svg

Dennis roept altijd maar wat en ik vind dat wel vermakelijk, maar kan hem niet serieus nemen.

En we moeten jou wel serieus nemen? Wat meer respect is wel op z’n plaats.

Heeft niets met respect te maken, maar als je naar zijn posts kijkt slaat hij alleen maar onzin uit qua voorspellingen en aub neem mij niet te serieus want dat doe je jezelf al aan zie ik.

Neemt niet weg dat Dennis er gruwelijk naast zit met zn voorspelde of gehoopte headliners.

Beide komen voor in dat Sign of a Times liedje qua lyrics.
Prince had een nr dat Sign O the Times heette.
degrotegeneraal wrote:

tom93 wrote:

degrotegeneraal wrote:

sledgehammer wrote:
Ik ben benieuwd of Dennis volgend jaar gewoon weer met een voorspelling Iron Maiden / The Who / Neil Young komt, of dat hij (en anderen) zich dan nog zullen herinneren dat Pinkpop/Mojo gewoon steevast voor de Post Malones / Justin Biebers / Bruno Marsen van deze wereld gaat?
1f61b.svg

Dennis roept altijd maar wat en ik vind dat wel vermakelijk, maar kan hem niet serieus nemen.

En we moeten jou wel serieus nemen? Wat meer respect is wel op z’n plaats.

Heeft niets met respect te maken, maar als je naar zijn posts kijkt slaat hij alleen maar onzin uit qua voorspellingen en aub neem mij niet te serieus want dat doe je jezelf al aan zie ik.

Neemt niet weg dat Dennis er gruwelijk naast zit met zn voorspelde of gehoopte headliners.

Afgezien van het feit dat Coldplay had kunnen komen gezien de opmerking van Ken19
Afgezien van het feit dat Iron Maiden idd NL aandoet maar op Bospop staat
Afgezien van het feit dat hij Harry Styles goed voorspelt had voor Sportpaleis

Dennis weet volgens mij meer dan je denkt maar soms lopen planne gewoon anders.
Daarnaast is op de man af lopen sjanteren (zoals je eerder bij Dave deed en nu bij Dennis) ronduit kinderachtig.

klopt, Maiden naar de Bospop dag
Coldplay tourt niet blijkbaar

de hele reeks van Zegut, Foo Fighters en AC/DC nog geen spoor van te bekennen.
RHCP komt met Firenze paar weken terug uit de lucht vallen.
Post Malone imo uit het niets ineens Pinkpop headliner.

Ik geeft toe, ik zit er goed naast!

Weet niet of het al gezegd is maar Ken op eFestivals:

"Yeah, Posty was not supposed to be the Saturday headliner. Originally he was the co of that day. I'm surprised that he is announced as headliner. It needs something extra to have some good ticket sales that day. "

Ik heb Post Malone eens wat meer bekeken op youtube.
Sorry, maar ik vind het echt niets en laat ik het daarbij maar laten. Dat lijkt me het beste.

“Yeah, Posty was not supposed to be the Saturday headliner. Originally he was the co of that day. I’m surprised that he is announced as headliner. It needs something extra to have some good ticket sales that day. ”

Dus misschien zoals ik al eerder zei een Co-Headline constructie? Of foutje van social media buro hahaha.

“Yeah, Posty was not supposed to be the Saturday headliner. Originally he was the co of that day. I’m surprised that he is announced as headliner. It needs something extra to have some good ticket sales that day. ”
Dat zei ik meteen al. Wie is er afgevallen zodat ze hem headliner moesten maken.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread