Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
fullmoonsunset wrote:
Logisch nadenken lijkt voor sommige mensen echt te moeilijk. Vernieuwing is noodzakelijk om het festival gaande te houden, daarbij geven de nieuwe generaties nou eeaal niet zo veel om Pearl Jam, Foo Fighters of RHCP. Zo gaat dat nou eenmaal, get over it. Ook het feit dat mensen al een oordeel over Post hebben zonder dat ze überhaupt 5 nummers van hem op kunnen noemen of hem live hebben gezien, de beste man is na Ed Sheeran de meest gestreamde artiest van het moment en heeft weet ik hoeveel records op zijn naam staan.

Het is en blijft een grote playbackshow.

Nee hoor....
In Ziggo Dome iig niet.
Rapt en zong live en speelde daarnaast ook gitaar.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
jimmywe wrote:

DennisvdBr wrote:
ik leg nog even vertrouwen in headliner 3…
Dagprogramma, RHCP en headliner 3 (+ misschien Volbeat) daar leg ik mijn hoop in.

Maar, Graspop en Bospop zijn wel serieuze opties zo ineens hoor…


Kwam jij niet af met ACDC?

ik heb geen vertrouwen meer in een rock headliner en ook niet in Coldplay.

ik ga nu zelfs blij zijn met Pearl Jam of Foo Fighters na 2 jaar retour

Oh, Dennis.... Watskeburt? Je was tot voor kort altijd als een Texaan bij de Alamo als het om PP ging.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
ik leg nog even vertrouwen in headliner 3…
Dagprogramma, RHCP en headliner 3 (+ misschien Volbeat) daar leg ik mijn hoop in.

Maar, Graspop en Bospop zijn wel serieuze opties zo ineens hoor…
Je hebt er nog vertrouwen in.... Benieuwd waar Bospop over 3 weken mee komt.
Daar speelt in ieder geval Iron Maiden op de donderdag met Alter Bridge en Airbourne.
Sting sluit zo goed als zeker Bospop af. Die namen vind ik allemaal al veel interessanter dan het pakket wat PP vanmorgen gedropt heeft.
 

fullmoonsunset

Nieuw lid
13 nov 2019
2
0
fullmoonsunset wrote:
Logisch nadenken lijkt voor sommige mensen echt te moeilijk. Vernieuwing is noodzakelijk om het festival gaande te houden, daarbij geven de nieuwe generaties nou eeaal niet zo veel om Pearl Jam, Foo Fighters of RHCP. Zo gaat dat nou eenmaal, get over it. Ook het feit dat mensen al een oordeel over Post hebben zonder dat ze überhaupt 5 nummers van hem op kunnen noemen of hem live hebben gezien, de beste man is na Ed Sheeran de meest gestreamde artiest van het moment en heeft weet ik hoeveel records op zijn naam staan.

Het is en blijft een grote playbackshow. Maar goed, we gaan zien welke grote andere festivals hij nog allemaal gaat headlinen komende zomer….
Mag ik vragen waar je dat op baseert? Aangezien zijn laatste shows allemaal live muziek, zang en rap waren. Het is jammer hoe snel mensen een vooroordeel klaar hebben zonder enige echt goede bron, laat je verrassen door wat voor show deze man kan neerzetten, en nee een show op YouTube uit 2017 of 2018 telt niet als een goede bron. Liveshowwise weet hij zich pas sinds kort echt te onderscheiden naar mijn mening. Daarom een hele sterke zet van Pinkpop
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
PJ wrote:

fullmoonsunset wrote:
Logisch nadenken lijkt voor sommige mensen echt te moeilijk. Vernieuwing is noodzakelijk om het festival gaande te houden, daarbij geven de nieuwe generaties nou eeaal niet zo veel om Pearl Jam, Foo Fighters of RHCP. Zo gaat dat nou eenmaal, get over it. Ook het feit dat mensen al een oordeel over Post hebben zonder dat ze überhaupt 5 nummers van hem op kunnen noemen of hem live hebben gezien, de beste man is na Ed Sheeran de meest gestreamde artiest van het moment en heeft weet ik hoeveel records op zijn naam staan.


Het is en blijft een grote playbackshow.

Nee hoor….
In Ziggo Dome iig niet.
Rapt en zong live en speelde daarnaast ook gitaar.
Oké het is mijn ding niet maar dat had je al begrepen. Toch ben ik benieuwd waar hij nog meer echt headliner is. Ik vermoed niet veel.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik vind deze eerste worp voor PP heel acceptabel. Ik zal zelf nooit meer naar Landgraaf afzakken, maar voor een nogal traditioneel festival als PP is hier weinig mis mee. Het is weer vrij eclectisch (/volstrekt richtingloos), maar vind dit aanzienlijk beter dan de afgelopen jaren.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Timmetje wrote:

PJ wrote:

fullmoonsunset wrote:
Logisch nadenken lijkt voor sommige mensen echt te moeilijk. Vernieuwing is noodzakelijk om het festival gaande te houden, daarbij geven de nieuwe generaties nou eeaal niet zo veel om Pearl Jam, Foo Fighters of RHCP. Zo gaat dat nou eenmaal, get over it. Ook het feit dat mensen al een oordeel over Post hebben zonder dat ze überhaupt 5 nummers van hem op kunnen noemen of hem live hebben gezien, de beste man is na Ed Sheeran de meest gestreamde artiest van het moment en heeft weet ik hoeveel records op zijn naam staan.


Het is en blijft een grote playbackshow.


Nee hoor….
In Ziggo Dome iig niet.
Rapt en zong live en speelde daarnaast ook gitaar.

Oké het is mijn ding niet maar dat had je al begrepen. Toch ben ik benieuwd waar hij nog meer echt headliner is. Ik vermoed niet veel.

Ik denk dat je vermoeden te veel op je eigen smaak gebaseerd is. Volkomen los van wat je van zijn act vindt, de man is bij mensen onder de 30 (de belangrijkste festival doelgroep) gewoon een hele grote act.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.002
261
Ik hoop voor Pinkpop’s sake nu wel dat het straks niet zo is dat TW Classic Coldplay heeft en Coldplay vervolgens op de Pinkpopvrijdag of zaterdag in het Goffertpark spelen….

Ik denk het niet. TW Classic is gewoon afgeblazen en daarmee ook PP. Schuif de Boss maar door naar zondag.
Spijtig maar helaas...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
PJ wrote:

fullmoonsunset wrote:
Logisch nadenken lijkt voor sommige mensen echt te moeilijk. Vernieuwing is noodzakelijk om het festival gaande te houden, daarbij geven de nieuwe generaties nou eeaal niet zo veel om Pearl Jam, Foo Fighters of RHCP. Zo gaat dat nou eenmaal, get over it. Ook het feit dat mensen al een oordeel over Post hebben zonder dat ze überhaupt 5 nummers van hem op kunnen noemen of hem live hebben gezien, de beste man is na Ed Sheeran de meest gestreamde artiest van het moment en heeft weet ik hoeveel records op zijn naam staan.


Het is en blijft een grote playbackshow. Maar goed, we gaan zien welke grote andere festivals hij nog allemaal gaat headlinen komende zomer….

Mag ik vragen waar je dat op baseert? Aangezien zijn laatste shows allemaal live muziek, zang en rap waren. Het is jammer hoe snel mensen een vooroordeel klaar hebben zonder enige echt goede bron, laat je verrassen door wat voor show deze man kan neerzetten, en nee een show op YouTube uit 2017 of 2018 telt niet als een goede bron. Liveshowwise weet hij zich pas sinds kort echt te onderscheiden naar mijn mening. Daarom een hele sterke zet van Pinkpop
Of het een sterke zet is moet nog blijken. Dat kunnen we gaan zien aan de hand van recensies, kaartverkoop en waar hij nog meer headliner is.
Maar een gewilde headliner is het voor veel festivals in mijn ogen niet. Hij staat in ieder geval niet als eerste op het lijstje denk ik zelf.
Maar ik zal me wat meer in zijn muziek verdiepen voordat ik het een grote playbackshow noem. Daar heb je een punt.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik vind 21 Pilots en Imagine Dragons vreselijk suf, maar het zijn wel twee acts die veel kaartjes verkopen. En dat doet Post ook. Weet niet of hij het afgelopen jaar ergens in het Roergebied heeft gestaan, maar voor jonegren die niet zo maar naar Amsterdam kunnen is een optreden in de Maastricht-Aken regio natuurlijk ook een prachtkans om hem te zien.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
PJ wrote:

Timmetje wrote:

PJ wrote:

fullmoonsunset wrote:
Logisch nadenken lijkt voor sommige mensen echt te moeilijk. Vernieuwing is noodzakelijk om het festival gaande te houden, daarbij geven de nieuwe generaties nou eeaal niet zo veel om Pearl Jam, Foo Fighters of RHCP. Zo gaat dat nou eenmaal, get over it. Ook het feit dat mensen al een oordeel over Post hebben zonder dat ze überhaupt 5 nummers van hem op kunnen noemen of hem live hebben gezien, de beste man is na Ed Sheeran de meest gestreamde artiest van het moment en heeft weet ik hoeveel records op zijn naam staan.


Het is en blijft een grote playbackshow.


Nee hoor….
In Ziggo Dome iig niet.
Rapt en zong live en speelde daarnaast ook gitaar.


Oké het is mijn ding niet maar dat had je al begrepen. Toch ben ik benieuwd waar hij nog meer echt headliner is. Ik vermoed niet veel.

Ik denk dat je vermoeden te veel op je eigen smaak gebaseerd is. Volkomen los van wat je van zijn act vindt, de man is bij mensen onder de 30 (de belangrijkste festival doelgroep) gewoon een hele grote act.

Onder de 30........ en klaar. :oops:
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Niks klaar als je boven de 30 bent, maar die groep (waar ik zelf al bijna 2 decennia bij hoor) heeft natuurlijk niet het alleenrecht op festivals.
 

basgitaar

Campingartiest
14 jan 2019
71
0
PJ wrote:

fullmoonsunset wrote:
Logisch nadenken lijkt voor sommige mensen echt te moeilijk. Vernieuwing is noodzakelijk om het festival gaande te houden, daarbij geven de nieuwe generaties nou eeaal niet zo veel om Pearl Jam, Foo Fighters of RHCP. Zo gaat dat nou eenmaal, get over it. Ook het feit dat mensen al een oordeel over Post hebben zonder dat ze überhaupt 5 nummers van hem op kunnen noemen of hem live hebben gezien, de beste man is na Ed Sheeran de meest gestreamde artiest van het moment en heeft weet ik hoeveel records op zijn naam staan.


Het is en blijft een grote playbackshow. Maar goed, we gaan zien welke grote andere festivals hij nog allemaal gaat headlinen komende zomer….

Mag ik vragen waar je dat op baseert? Aangezien zijn laatste shows allemaal live muziek, zang en rap waren. Het is jammer hoe snel mensen een vooroordeel klaar hebben zonder enige echt goede bron, laat je verrassen door wat voor show deze man kan neerzetten, en nee een show op YouTube uit 2017 of 2018 telt niet als een goede bron. Liveshowwise weet hij zich pas sinds kort echt te onderscheiden naar mijn mening. Daarom een hele sterke zet van Pinkpop
Ik heb hem dit jaar nog op pukkelpop gezien en het was geen goede show met veel playback. Ik vind het een gewaagde zet en had het zelf liever anders gezien, maar veel plezier gewenst aan de liefhebbers!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Oké het is mijn ding niet maar dat had je al begrepen. Toch ben ik benieuwd waar hij nog meer echt headliner is. Ik vermoed niet veel.

Dat zijn alvast Sziget, Reading + Leeds, Pukkelpop en Krakow Live geweest.

En wie weet wat er komend jaar nog bijkomt, naast Pinkpop dus.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
"Wij oudjes" moeten misschien wel wennen dat we PP niet kunnen blijven gijzelen zoals alle Top zoveel lijstjes van de radio.

Mijn kinderen appten me dat ik hun ook op Pinkpop kan verwachten ...... wisseling van de wacht is ingezet.
Vind je het niks ? lekker thuisblijven
Tis niet mijn ding .... en toch ga ik ..... los van de 3e Headliner !
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Tja, tja, tja. Ik ben wel blij dat zelfs Dennis dit niet echt een positieve draai weet te geven. De dag begon nog zo goed met Disturbed, Deftones en Keane en dan zijn de Peppers ook weer niet een verschrikking.

Ik ben onder de 30, maar Post Malone? Op Pukkelpop had ik dit jaar de mazzel dat tegelijkertijd The National aan het performen was. Op Pinkpop staat helemaal niks tegelijk met de headliner (hoezo niet eigenlijk!?), waardoor ik al gedwongen word naar huis te gaan. Kendrick Lamar vind ik al een verschrikking, maar hij doet zijn dingen nog live tenminste. Als Post Malone 1 woord live zingt, zou het me al verbazen.

Naja, dit maakt het voor mij wel makkelijker om m'n festivalmaat toch maar van Graspop te overtuigen, ook al vindt hij (net als ik) de vrijdag nog heel erg karig. Ik vermoed dat Pinkpop op een gegeven moment helemaal gaat afstappen van de weekendtickets en dat het gewoon drie losse dagen worden rondom een headliner. Doe je de ene dag Post Malone met acts als Zara Larsson, Snelle, Kraantje Pappie, Gebroeders Ko, Snollebollekes en Rapper Tepeltje. De dag erna Slipknot met acts als Amon Amarth, Arch Enemy, Ministry en Lamb of God. En op de laatste dag doe je dan Deep Purple - Toto - Sting - Roger Waters.

Goddomme, wat zakt Pinkpop ver af. Dit heeft niks met vernieuwing te maken imo. Dit is pure versobering en het ergste is dat die playbackshow nog een miljoen zal opstrijken ook.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Timmetje wrote:
Hij is ook headliner op Tinderbox in 2020.

man man… wat hadden die vorig jaar een mooie headliner staan, bovenaan het affiche
1f641.svg

Miley Cyrus?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.825
Ik dank mojo van harte voor deze knuppel in het hoenderhok. Het is lang terug dat ik met zoveel plezier dit topic heb zitten meelezen. De regelrecht ontstelde reacties laten goed zien hoe hard een zet als deze nodig was denk ik. Verder is Posty ook niet mijn “cup of tea”, dus ik snap de teleurstelling wel. Maar Pinkpop kan zich niet veroorloven om samen met de vaste bezoekers hier langzaam oud te worden en af te takelen, ze moeten telkens nieuwe groepen jongeren blijven aanspreken. En daar is Posty denk ik perfect voor. Kom gerust naar Graspop als je liever bejaardentehuis live ziet :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken